usb platenspeler

Started by angel66, November 1, 2007, 08:34:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angel66

Hoi

wie heeft ervaring met zo,n speler.
wat zijn de mogelijkheden om krassen en dergeleijker software matig te verwijderen.

geluidsopties en zo?

Lindeman

Wat wil je hiermee bereiken, is een cd kopen niet gemakkelijker?
Lindemann 820S + 855 | Kef Reference 205 | Chord Indigo XLR + Signature + Signature Jumpers + Power Chord

WickedGame

Quote from: Bedrock on November  1, 2007, 11:34:28
Wat wil je hiermee bereiken, is een cd kopen niet gemakkelijker?

Zijn alle platen van vroeger op cd te krijgen dan ;)

Lindeman

Quote from: WickedGame on November  1, 2007, 11:40:15
Zijn alle platen van vroeger op cd te krijgen dan ;)

Nee, heb je gelijk in, dacht enkel aan al dat werk van converteren en opschonen  :)
Lindemann 820S + 855 | Kef Reference 205 | Chord Indigo XLR + Signature + Signature Jumpers + Power Chord

angel66

nee ik heb een aardige collectie lp,s ,die nog van mijn ouders waren.

er zit natuurlijk een groot aantal bij die niet op cd is verschenen.

en het lijkt mij leuk om eens aan de gang te gang met zo,n speler.

maar als ik sommige platen hoor,krrrrrr hehehe.

mucho krassen.

kaajee

Maar daar heb je toch niet per se een USB platenspeler voor nodig? Dat voegt in beginsel niets toe, hat zal bovendien wel één van belabberde kwaliteit zijn en dan begin je al slecht met je opnamen zal ik maar zeggen.

Neem gewoon een 'normale' platenspeler, sluit em aan op je PC (Line In) evt. via een versterker/receiver ivm de/een voorversterker.

Je neemt je lp's op en vervolgens met een audio nabewerkings programma ga je 'krassen verwijderen' (de boel oppoetsen ahw).

Wavelab of Audacity hebben standaard al van dit soort plugins/settings.......

mrrepel

Die kras......die hoort er echt op te zitten hoor  >:D

W

bij project hebben ze een phono versterker die om kan zetten naar hardeschijf-->

http://www.hifimail.nl/klik-project.html

kaajee

Quote from: WyGo on November  5, 2007, 21:51:21
bij project hebben ze een phono versterker die om kan zetten naar hardeschijf-->

http://www.hifimail.nl/klik-project.html

Dat ding is in feite hetzelfde als genoemde USB draaitafel, alleen dan zonder draaitafel..... ;D
En dan nog duurder.
Wellicht zijn de ADC's iets beter, maar ik betwijfel het.
Voordeel zou kunnen zijn dat je je huidige draaitafel (en dus element) kan blijven gebruiken, maar dan zou ik nog eerder voor de door mij genoemde oplossing gaan en het via een (voor)versterker en line-in (van je pc geluidskaart) laten lopen.

Ligt natuurlijk ook nog een beetje aan merk/type geluidskaart dat je hebt en de eisen die je aan de analoog-digitaal conversie stelt.......

graafke

zou het wassen en antistatisch maken van de platen niet helpen?

frank2

Als je een goede platenspeler hebt + phono eindtrap (in je versterker) kun je hierop je cd recorder aansluiten en heb je pas echt een goed geluid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

kaajee

Quote from: frank2 on November 13, 2007, 20:25:49
Als je een goede platenspeler hebt + phono eindtrap (in je versterker) kun je hierop je cd recorder aansluiten en heb je pas echt een goed geluid.

Ook dát ligt er natuurlijk weer volleidg aan welke ADC converter er in de cd recorder gebruikt wordt (en ook nog een deel kwaliteit (voor)versterker). Ik denk dat er inmiddels geluidskaarten zijn met veel betere ADC's dan menig cd-recorder.......