Gegarandeerde codec installatie

Gestart door jantje112, oktober 27, 2007, 10:33:43

Vorige topic - Volgende topic

jantje112

Wat ik wil

Blue Ray en HDDVD onder Vista
TS/DIVX en MKV onder mediacenter (en media player classis als backup)

Alle dingen afzonderlijk zijn wel prima gelukt maar met het totaalplaatje krijg ik altijd wel ergens haperingen of codecproblemen.

Heeft iemand mijn wiel al uitgevonden? Ik draai met een 8600gt en de software is nu vista MCE en PowerDVD 7.3

FredBeamer

Citaat van: jantje112 op oktober 27, 2007, 10:33:43
Wat ik wil

Blue Ray en HDDVD onder Vista
TS/DIVX en MKV onder mediacenter (en media player classis als backup)

Alle dingen afzonderlijk zijn wel prima gelukt maar met het totaalplaatje krijg ik altijd wel ergens haperingen of codecproblemen.

Heeft iemand mijn wiel al uitgevonden? Ik draai met een 8600gt en de software is nu vista MCE en PowerDVD 7.3

Ik heb zojuiste een 8600GT voor de tweede keer geinstalleerd en speel zonder haperingen. Gebruik Windows Vista 32bit met MCE en als codec heb ik de vista codec 4.5.2. geinstalleerd.

http://www.free-codecs.com/download/Vista_Codec_Package.htm

Draai het af op een Panasonic PTAX100E. Heb wel de modi 1280*720 60 geselecteerd. 1280 * 720 50 gaf haperingen bij mij.

De driver voor de 8600GT heb ik de meegeleverde geinstalleerd.

JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

williams

hoi jantje voor bluray en hddvd is er op het moment niets ander dan power dvd
ik zelf gebruik 7.3 ultra en dit gaat redelijk goed
binnenkort komt er nog een player op de markt voor bluray en hddvd en dat is van arc soft en dat heet digital theater
voor  h264  en mkv bestanden gebruik ik km player
km player gebruikt zijn eigen codecs en speelt bijna alles af wat er is
verder zitten er zoveel settting in km player dat je er bijna alles mee kan doen
wat ik ook is zou doen als ik jouw was is met codec sniper kijken of er geen codecs zij die kapot zijn dit kan ook wel eens voor problemen zorgen
het beste is soms alle codecs er af gooien en weer even op nieuw beginnen met een schone pc
je schrikt soms hoeveel codecs er op je pc zitten en dit kan conflikten geven
tegen het schokken met het afspelen van bluray /hd dvd wil het wel eens helpen om in je video kaart
inverse telecine aante zetten
ik hoop je hier wat mee geholpen te hebben
afz williams
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

jantje112

Ik heb ondertussen wat gespeeld en merk dat er idd veel troep tussen zit. Op 720p werkt alles prima, 1080p wil niet lukken.

Van de week nog even een nieuw processortje en 2 gb aan geheugen erbij, dan moet het na een frisse install werken hoop ik :) Zo niet dan word het stand alone oplossing!