is videogeheugen van Grafische kaart bepalend voor afspelen van HD

Gestart door FredBeamer, oktober 25, 2007, 21:35:49

Vorige topic - Volgende topic

FredBeamer

Hallo forumers.

is het videogeheugen van de grafische kaart belangrijk. De meerprijs van 256 naar 512Mb is vaak niet groot, maar heeft zin.

Met een Ati Radeon 2600XT 256Mb wil namelijk nog niet alles zonder haperingen afspelen, ik kan nog upgraden naar 512Mb binnen 8 dagen na aankoop.
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

bvhnl

Nee niet echt, met 64MB zou je al genoeg hebben voor 1920x1080 in 32bits..  Dus de 256mb is meer dan genoeg. Tenzij je ook graag 3D games er op wilt spelen.
Sony KDL-40W2000, Onkyo AV TX-DS787, Onkyo DVD S535
Quadral Ascent 850, 450, Base
Silverstone GD01-MXR + ASUS EN8600GT SILENT/HDCP
Wii / PS2

rwijnhov

Ik denk dat je mobo de bottle neck is. Ik heb zelf de zelfde ervaring namelijk ik had een 7600gt met een d945 processor. Ik heb toen een 8600gts gekocht wand hd afspelen ging echt absoluut niet met de 7600gt haperingen etc. voordat ik uberhaupt mijn 8600gts kon gebruiken ging dus mijn mobo kapot. Ik een ander mobo gehaald (een of ander snel ding) en wat denk je nu speelt hd perfect vloeiend af met dezelfde 7600gt en bijna geen processor load (de 8600 gaat iedere keer defect dus heb ik de 7600 weer in gebruik). Dus ik ben er dus achter moeten komen dat een moederboard ook heel erg veel doet.

FredBeamer

Citaat van: rwijnhov op oktober 26, 2007, 07:18:17
Ik denk dat je mobo de bottle neck is. Ik heb zelf de zelfde ervaring namelijk ik had een 7600gt met een d945 processor. Ik heb toen een 8600gts gekocht wand hd afspelen ging echt absoluut niet met de 7600gt haperingen etc. voordat ik uberhaupt mijn 8600gts kon gebruiken ging dus mijn mobo kapot. Ik een ander mobo gehaald (een of ander snel ding) en wat denk je nu speelt hd perfect vloeiend af met dezelfde 7600gt en bijna geen processor load (de 8600 gaat iedere keer defect dus heb ik de 7600 weer in gebruik). Dus ik ben er dus achter moeten komen dat een moederboard ook heel erg veel doet.

Thanks voor je reactie, toch wil ik mijn bevindingen niet onthouden. Ik heb vanavond eens mijn HTPC aangesloten op een Panasonic plasma tv. Gek genoeg geen haperingen in het beeld. Speelde de blu-ray af van Spiderman 3. De scene in het begin van de film bij de kios waar de camera van links naar rechts beweegt speelde altijd met stotteringen in het beeld af.

Gek genoeg met een onboard video ATI Radeon X1250. Heb een paar dagen een Ati Radeon HD 2600 XT in de HTPC geplaatst. Dezelfde scene op de projector met haperingen . Geen enkele verbetering dus. Daarvoor een Asus 8600 GT welke een verschrikkelijk beeld gaf. Misschien achteraf een slechte kaart geweest. Ik ben er nog niet helemaal uit.

De begin scene van Corps bride, vanaf het moment dat het oude mannetje met een bezem de straat aan het vegen is , daar beweegt de camera ook van links naar rechts tot het moment waar je het mannetje de vis ziet hakken. Dat gebeurde altijd met haperingen. Gek genoeg de rest van de film geen last van haperingen.

Groet Fred
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360