Welke plasma/LCD?

Gestart door aMUSEd, oktober 23, 2007, 21:25:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: aMUSEd op november 12, 2007, 12:57:59
Klinkt goed. Ga gerust kijken bij de LX508d.. dan koop ik jouw 508xd wel over  ;)

haha ja dat zou mooi zijn. nee ik spaar gewoon weer door en dan koop ik op den duur wel een kuro4 60" ofzo. ;D

maar het verschil tussen 42 en 50 is op het oog niet zo groot nee. maar qua kijken is het wel een heel verschil. zou dus ook nog even in de winkel voor een 50" gaan zitten. en dan gewoon ff zitten en kijken. 50" went erg snel. en als je graag films kijkt. raad ik je toch aan een 50" te nemen aangezien je bij 2.35 toch weer die balken krijgt en het beeld dus weer kleiner wordt.

en dat mensen op een 32" bij 4.5 meter niet klagen kan best zijn. maar zet er maar eens een grotere tv neer en daarna weer de oude. dan garandeer ik je dat ze echt niet terug willen naar die 32"
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Randal


Citaat van: cip54 op november 13, 2007, 02:08:59

en dat mensen op een 32" bij 4.5 meter niet klagen kan best zijn. maar zet er maar eens een grotere tv neer en daarna weer de oude. dan garandeer ik je dat ze echt niet terug willen naar die 32"

Nee, en als ik naast jouw 50" een grotere (70") tv  zet, dan garandeer ik je dat je echt niet terug wilt naar die 50"... :P


PjotrrrNL

Ik houd het maar op een 42" voor de TV programma's en het 2.20 brede rolscherm dat er voor zakt voor de films, want daarvoor kan het toch nooit groot genoeg zijn... ;D
En dat kan dan ook nog goedkoper dan een Pioneer 50"  >:D

aMUSEd

Citaat van: fca op november 12, 2007, 23:21:19
Enneh kalibreren scheelt ook stroom en de levensduur aldus de beweringen van de ISF norm.
Sla je 2 vliegen in 1 klap.
Ga ik tzt ook zeker laten doen.

Het lijstje is overigens momenteel geslonken tot - Pioneer 5080ax en - Samsung 50P96FD.
Het nadeel van de pioneer is dat deze duur is en dat daar ook nog eens luidsprekers bij moeten gekocht  ::)
De pioneer lijkt me de beste keus ivm overall prestaties en met name prestaties met SD kabel-signaal. Daarbij verwacht ik geen schokkend verschil tussen HDready en full HD bij 50" scherm op 4,5 m.
De vraag voor mij is eigenlijk hoeveel slechter is de samsung met sd kabel-signaal..

PjotrrrNL

De 50PV70 heeft naar mijn mening een betere scaler dan de Samsung en daarmee een iets betere weergave van SDTV en DVD..
De verschillen met de Samsung zijn echter niet groot, mocht je de speakers van de TV gebruiken deze zijn wel een stuk minder bij de 42" Samsung.

Snutchz

#105
Ik zit nog enorm te twijfelen tussen de:

TH-42PV70 » zacht prijsje, HD Ready, 720p without artifacts, mooi beeld, mild judder
TH-42PY70 » duur, Full HD, 720p with artifacts, mild judder, Native 1080p = fantastisch!

Sharp LC-42X20E » zeer goede prijs, mooi design, Full HD, géén judder, géén zwart detailering

Moeilijk moeilijk...  :(
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

stoffels

kiezen, kiezen , kiezen....


het is idd moeilijk  >:D

sandervg

Citaat van: Snutchz op november 13, 2007, 14:40:43
TH-42PV70 » zacht prijsje, HD Ready, 720p without artifacts, mooi beeld, mild judder
TH-42PY70 » duur, Full HD, 720p with artifacts, mild judder, Native 1080p = fantastisch!
Sharp LC-42X20E » zeer goede prijs, mooi design, Full HD, géén judder, géén zwart detailering
Waarom vind je 720p zo belangrijk? Bijna alle content is toch op 1080i?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Snutchz

1080i is minder mooi dan 720p ;)

En aangezien de meeste games nog steeds in 720p worden gerenderd.... daarom dus :)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

aMUSEd

Citaat van: PjotrrrNL op november 13, 2007, 12:42:20
De 50PV70 heeft naar mijn mening een betere scaler dan de Samsung en daarmee een iets betere weergave van SDTV en DVD..
Daarom wil ik de graag de samsung nog bekijken voordat ik de knoop doorhak.

Citaat van: Snutchz op november 13, 2007, 14:40:43
Ik zit nog enorm te twijfelen tussen de:
Beide schermen een aantal keren naast elkaar zien hangen en ik vond de verschillen niet overtuigend genoeg om voor de PY te kiezen.
Wanneer het binnen jouw budget past is de pioneer 428 imo de koning van de 42"-schermen.

Snutchz

Heb geen goede ervaringen met Pioneer icm gameconsoles..... plus dat het scherm veel te duur is voor een HD Ready ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

aMUSEd

Citaat van: Snutchz op november 13, 2007, 21:50:10
Heb geen goede ervaringen met Pioneer icm gameconsoles..... plus dat het scherm veel te duur is voor een HD Ready ;)
Wat is jouw ervaring precies?
Het is zeker een berg geld maar de HD ready pioneer presteert imo ook beter (kleuren, zwartniveau, schaduwdetaillering, scherpte) dan de full HD schermen van de goedkopere merken.

aMUSEd

Ik zie dat de pio 5080 een aantal zaken mist tov de 508 waaronder 'Intelligent Brightness Control' en 'ISF C³ Ready'.. zijn dat belangrijke/nuttige features?

Snutchz

Citaat van: aMUSEd op november 13, 2007, 22:13:07
Wat is jouw ervaring precies?
Het is zeker een berg geld maar de HD ready pioneer presteert imo ook beter (kleuren, zwartniveau, schaduwdetaillering, scherpte) dan de full HD schermen van de goedkopere merken.

Volgens velen had ik een nogal brak scherm van Pioneer (427XA) Ik vond sowieso dat 'dirty screen effect' enorm hinderlijk. Ik had last van groene randen bij sommige games, filmpjes liepen vaak niet helemaal lekker, graphics waren hoekig, harde textures... kweenie, misschien was het Pioneer eigen, misschien was het scherm daadwerkelijk brak... who knows. Ben 'm iig kwijt nu :9 God dank!!
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Maartje

heeft iemand al het actiekrantje van de MM gezien en kan die een reactie geven op de aanbieding voor de Philips 32 inch lcd televisie van 555 euro ?
type is de PFL 3312
HDready
500cd/m²
7500:1
1366 x 768

gevoelsmatig is een 32 inch lcd voor 555 geen geld dacht ik zo . . .

mvg Maartje
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

aMUSEd

Citaat van: Snutchz op november 13, 2007, 22:29:17
Volgens velen had ik een nogal brak scherm van Pioneer (427XA) Ik vond sowieso dat 'dirty screen effect' enorm hinderlijk. Ik had last van groene randen bij sommige games, filmpjes liepen vaak niet helemaal lekker, graphics waren hoekig, harde textures... kweenie, misschien was het Pioneer eigen, misschien was het scherm daadwerkelijk brak... who knows. Ben 'm iig kwijt nu :9 God dank!!
Ok, nu kan ik me jouw reactie wel voorstellen.. balen wanneer je een mooi en kostbaar scherm koopt en dat de kwaliteit dan zo tegenvalt.

Raimond

Citaat van: aMUSEd op november 13, 2007, 12:38:21
Ga ik tzt ook zeker laten doen.

Het lijstje is overigens momenteel geslonken tot - Pioneer 5080ax en - Samsung 50P96FD.
Het nadeel van de pioneer is dat deze duur is en dat daar ook nog eens luidsprekers bij moeten gekocht  ::)
De pioneer lijkt me de beste keus ivm overall prestaties en met name prestaties met SD kabel-signaal. Daarbij verwacht ik geen schokkend verschil tussen HDready en full HD bij 50" scherm op 4,5 m.
De vraag voor mij is eigenlijk hoeveel slechter is de samsung met sd kabel-signaal..

ik zou ook de Pana in overweging nemen,de 50pv70 is erg goed zekers voor deprijs,naar mijn idee achteraf,is de 5080 b.v niet die meerpijs waard,de pana beeld erg veel waar z'ngeld.Natuurlijk heeft deze ook wat nadelen,maar dat heeft een 5080 ook.
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Robbert54

raimond: wat vind jij behalve de prijs natuurlijk, de nadelen van de 5080 dan?? ik had achteraf gezien misschien net zogoed een 5080 kunnen kopen inplaats van de 508. maar ja het ging mij dan ook vooral om de isf3. de rest is niet echt interessant om te hebben.

voor zover ik heb gehoord moet de samsung aardig matig zijn op het gebied van SD. de panasonic zou dan wel iets beter moeten zijn.

en amused: als ik jou was zou ik nog wel even een pio en een panny naast elkaar vergelijken. denk dat de pio ongetwijfeld iets beter zal zijn, maar de vraag is of jij die verschillen ook het prijsverschil waard vind.
grootste voordeel van de pioneer vind ik toch de zwartwaarden en de 24fps. maar ja vind jij het ook zoveel geld waard. bedenk wel dat een tv een investering is in de toekomst. je hebt zo'n tv meestal toch wel langer dan 1 a 2 jaar.

ik zit ook serieus nog te denken aan een projector, maar moet eerst op mezelf wonen

snutchz: ik denk dat jij echt een bagger scherm had ja. ik wil mijn pio niet helemaal gaan ophemelen hier, maar ik vind m met games stukken beter dan welke lcd ook. ik krijg met lcd altijd gigantisch last van m'n ogen en verder vind ik games op lcd er veel te hard uitzien. té scherp is ook niet goed.

randal: dat is ook wat ik wil zeggen. ga je eenmaal groter, dan is het heel moeilijk om terug te gaan. daarom zeg ik ook: denk wel goed na welke maat je wil.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Raimond

Citaat van: cip54 op november 14, 2007, 00:13:44
raimond: wat vind jij behalve de prijs natuurlijk, de nadelen van de 5080 dan?? ik had achteraf gezien misschien net zogoed een 5080 kunnen kopen inplaats van de 508. maar ja het ging mij dan ook vooral om de isf3. de rest is niet echt interessant om te hebben.

voor zover ik heb gehoord moet de samsung aardig matig zijn op het gebied van SD. de panasonic zou dan wel iets beter moeten zijn.

en amused: als ik jou was zou ik nog wel even een pio en een panny naast elkaar vergelijken. denk dat de pio ongetwijfeld iets beter zal zijn, maar de vraag is of jij die verschillen ook het prijsverschil waard vind.
grootste voordeel van de pioneer vind ik toch de zwartwaarden en de 24fps. maar ja vind jij het ook zoveel geld waard. bedenk wel dat een tv een investering is in de toekomst. je hebt zo'n tv meestal toch wel langer dan 1 a 2 jaar.

ik zit ook serieus nog te denken aan een projector, maar moet eerst op mezelf wonen

snutchz: ik denk dat jij echt een bagger scherm had ja. ik wil mijn pio niet helemaal gaan ophemelen hier, maar ik vind m met games stukken beter dan welke lcd ook. ik krijg met lcd altijd gigantisch last van m'n ogen en verder vind ik games op lcd er veel te hard uitzien. té scherp is ook niet goed.

randal: dat is ook wat ik wil zeggen. ga je eenmaal groter, dan is het heel moeilijk om terug te gaan. daarom zeg ik ook: denk wel goed na welke maat je wil.


Hoi ;D,nadelen vind ik:


Veel te hoge prijs voor en HD ready scherm
De brom(niet altijd heel duidleijk aanwezig maar toch)
De ruis in het beeld(oogt onrustig)
deinterlacen gaat niet altijd goed(dat zie je soms bij  ondetiteling en ook bij gezichten)
Zwart is niet echt zwart,of je moet de brightness wat lager zetten,echter gaat dan de schaduwdetails verloren.
Schokkerig beeld bij bronnen(is wel verschillend per bron,zender ect)


En vast nog wel meer

En ik bedoel dus een de 50inch  8g  HD ready serie van pioneer serie in het algemeen,niet perse de 5080
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

aMUSEd

Citaat van: Raimond op november 13, 2007, 23:48:44
ik zou ook de Pana in overweging nemen,de 50pv70 is erg goed zekers voor deprijs,naar mijn idee achteraf,is de 5080 b.v niet die meerpijs waard,de pana beeld erg veel waar z'ngeld.Natuurlijk heeft deze ook wat nadelen,maar dat heeft een 5080 ook.
Ik heb de 50PY70 lange tijd overwogen maar bij een bezoek aan de MM zag een 42" hdready samsung er een stuk beter uit dan een 42" hdready pana.. ik weet niet of dat aan de instellingen heeft gelegen of dat de samsung werkelijk beter is. Wat opviel was dat de kleuren van de samsung helderder en natuurlijker overkwamen. Daarbij vond ik het beeld van de samsung ook scherper. Het rare is dat de pana 50py70 er in testen meestal beter uitkomt dan de samsung 50p96fd  ???

aMUSEd

Ik heb liever een HDready scherm dat goed scaled en processed dan een full hd scherm dat deze zaken niet goed doet want een hdready scherm zal dan ongetwijfeld scherper zijn. Dat een full hd scherm met full-hd signaal mooi beeld zal geven geloof ik wel en met dat criterium kan ik denk ik zowel de pana als de sammy 'blind' kopen..

chulin

Hi Amused;
Helaas ben ik niet met Raimond eens. Prijs van de Pioneers zijn idd aan de hoge kant maar voor de rest is een super scherm.
Raimond heeft geen mazzel gehad, hij heeft een defect scherm gekregen, het kan niet anders.
Ik heb een 5080 en heb geen ruis of schokkerig beeld kunnen constateren. En de zwartwaarden zijn de beste wat ik ooit gezien heb op een "platte scherm".
Ik heb de Pana ook kunnen zien bij forum collega PjotrrrNL en ik moet zeggen dat ook een prachtig scherm is. De Samsungs heb ik helaas alleen kunnen zien op verschillende winkels en ik was niet echt onder de indruk maar kan aan de instellingen en aansluitingen liggen.
Ik zou het advies van cip54 volgen en een PIO en een PANA ( misschien ook een Samsung) naast elkaar zetten.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Robbert54

Citaat van: aMUSEd op november 14, 2007, 12:39:16
Ik heb liever een HDready scherm dat goed scaled en processed dan een full hd scherm dat deze zaken niet goed doet want een hdready scherm zal dan ongetwijfeld scherper zijn. Dat een full hd scherm met full-hd signaal mooi beeld zal geven geloof ik wel en met dat criterium kan ik denk ik zowel de pana als de sammy 'blind' kopen..

dus je staart je al niet meer helemaal blind op full hd ;D goed zo. en je hebt ook helemaal gelijk met wat je zegt. ik zou voor het ultieme scherm toch gewoon een pioneer halen. Chulin heeft gelijk dat Raimond helaas een fout scherm heeft gekregen. wat overigens nog even verder uitgezocht moet worden. maar mocht je een pio te duur vinden, ga er dan ook niet meer naar kijken. en hou je alleen bij panny en sammy. anders blijven je ogen  ::) de hele tijd terug gaan naar de pioneer.. ;D altijd blijven vergelijken op je budget. niet daarboven gaan kijken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

PjotrrrNL

#123
Inderdaad, als het budget het ruimschoots toelaat, de dure, maar erg mooie Pioneer Kuro's.
Mag het iets minder zijn de Panny's en Sammy's...
De eerste heeft wat betere beeldprocessing (en geluid), de laatste is qua design iets mooier.

Ik heb gekozen voor een Panasonic 42PV70 om ook wat geld over te houden voor de ultieme filmervaring van een projector...

Indien een projector niet is in te passen: Voor een kijkafstand van drie, vier meter is een 42" het prettigste als er veel TV wordt gekeken (meer close ups en snelle pans/beeldwisselingen als met films), ligt de nadruk meer op DVD/film dan is een 50" aan te raden.

Full HD vind ik bij normale kijkafstanden pas boven de 50" het extra geld waard...

aMUSEd

Volgende week wil ik de knoop doorhakken.. ik kijk nu naar een 17" crt-je, dit loopt de spuigaten uit.

De vragen die ik voor die tijd hoop beantwoord te krijgen:
- Hoe is het beeld van de Panasonic 50PY70 met kabel/SD materiaal?
- Hoe is het beeld van de Samsung 50P96FD met kabel/SD materiaal?
- Is het beeld van een van de full-HD tv's beter (met name geweging, scherpte en detaillering) dan die van de pioneer 5080XD met 1080P PS3 games?
- Is de extra $ voor de pioneer 5080XD tov van de sammy of pana het me waard?

De plasma zal toch het meest worden gebruikt voor het kijken naar tv-programma's via de kabel. Games vind ik ook belangrijk. Blueray is minder belangrijk voor me.