Paulie's Stereo and Home Theater in the Living Room. Nwe fotoos 02-04-10

Gestart door pacific, oktober 21, 2007, 15:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Paulie

ik heb even getest maar ik moet even een achterdeel in de keuken wegzagen om dichter bij het stopcontact van de koelkast te komen de overige stopcontacten geeft geen verbetering namelijk of het niet meer horen van de aan schakel klik van de koelkast.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

pacific

Zo het is lang stil geweest maar niet zonder redenen. eindelijk is de set compleet zoals ik het eigenlijk al vanaf januari wilde toen ik mijn Genesis speakers kocht.

na alle apparatuur te hebben ingespeeld heb ik mijn speakers opnieuw goed in de ruimte geplaatst volgens de methode op waarvan je hier een omschrijving kan vinden http://www.higherfi.com/speaker_position.htm dit werkt echt super. Na de speakers op deze manier te hebben geplaatst komt het geluid volledig los van de speakers en tevens met een enorme staging en diepte zoals dat bekend is bij Genesis speakers.

Wat is er dan gebeurd. De Meixing monoblokken zijn eindelijk gemodificeerd of zeg maar volgens een geheel ander ontwerp gebouwd voorheen was het een 2A3 naar 805 buizen en dat is nu 5U3naar 645B geworden waarbij er in de signaal weg nog maar 1 koppel condensator zit. De voorbuizen waren 12 AX en AU7 en dat is nu EC8010 en EZ81 geworden.

De voorversterker is de Meixing MC 2A3 met alleen andere buizen die is ongewijzigd gebleven. Tevens is de MHZS CD88E vervangen voor een CD88F met PA modificatie erin. bij deze modificatie is de gehele voedingstrap vervangen en zitten er geen opamps meer in het uitgangssignaal en zijn de standaard buizen vervangen voor NOS buizen.

Hier een foto van 1 van de monoblokken, oooh wat is ie mooi en wat gloeit die 845 toch mooi rood  8) 8)

De 5U3 stuurbuis

De Meixing voorversterker

De MHZS CD88F met modificatie

advr

er gaat maar weinig boven al dat buizen moois, gefeli met de herplaatsing van de boxen;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

pacific

Dankje.

ik ben in lange tijd niet meer zo aan het genieten geweest.

De speaker plaatsing is echt een top actie die ik iedereen adviseer want je haalt dan echt het maximale uit je speakers en je ruimte.

De verschillen zijn echt groot en die zitten hem al in een paar centimeter naar links of naar rechts maar ook in voor of naar achteren toe.

Richi

Goed nieuws! Ik zal zelf die site ook eens gaan bezoeken!

Groetjes,
Richard
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

pacific

He Richard,

Zeker als je naar je nwe speakers gaat is dat een absolute aanrader. Mijn vrouw moest wel lachen toen ze binnenkwam en mij zo door de kamer zag schuiven en de bank opzij en de speaker op de luisterplek.

Richi

Gelukkig kan ze er om lachen! ;) Menig vrouw is niet zo meegaand...
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

tiptop

Hoi Paul,

Feli met je nieuwe geluid 8)

Was leuk om je een keer in het echt te zien. Leuke demo's. Was ook onder de indruk van de Aurum Cantus. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

pacific

@Richi.

nee wat dat betreft heb ik het zeker erg getroffen ja. Maar ja zij natuurlijk ook :):)

@tiptop

Absoluut wederzijds. De Aurum Cantus spreken ons ook erg aan. Maar ja Ribbon he dan ben je als Genesis / Infinity liefhebber al op het goede pad.....

Zeker de Aurum Cantus Volla (de grote monitor speakers op de Jungson versterker) en de Aurum Cantus Leisure 2 (in kleine demo ruimte)

Harry HT

Hi,
Citaat van: Audioloog op juni 29, 2008, 09:16:12
Eenzelfde plugje ligt nu reeds bij HT Harry (waar ik gisteren op bezoek was) die ook een koelkast tik probleempje heeft, eens kijken of het helpt :P De jouwe gaat maandag naar de post!
Ik lees dit nu pas, maar de plug werkt prima hier, de koelkast tik is uit de set verdwenen  8)

@Paulie: mooie set zo  :o  O0

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Citaat van: Harry HT op september  3, 2008, 09:22:01
Hi,Ik lees dit nu pas, maar de plug werkt prima hier, de koelkast tik is uit de set verdwenen  8)
Kijk das mooi  :D

En inderdaad set om jaloers op te zijn Paulie!  :D
Er zijn nu 2 merken speakers die echt indruk op mij maken en dat zijn Avalon en Genesis  ^-^

Harry HT

Hi,
Citaat van: Audioloog op september  3, 2008, 09:31:05
Kijk das mooi  :D
Nogmaals bedankt  8)

CiteerEr zijn nu 2 merken speakers die echt indruk op mij maken en dat zijn Avalon en Genesis  ^-^
Test anders een keer een setje Infinity IRS Epsilons thuis   :)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

pacific

Hoi Harry,

Zeker leuke speakers maar een setje Genesis V (ik heb de VI) gaat lekkerder dan de IRS Epsilon alleen al omdat de servo versterking er al bijzit maar blijft natuurlijk een goede speaker....

pacific

Zo de nieuwe bank is in aantocht die komt de 3e november binnen. Dan kan er echt lekker geluisterd en gekeken worden. Daarnaast voor 15 november een afspraak ingepland met da Thingmannnn.....

Dan maar is kijken wat er qua akoestiek aanpassingen mogelijk is in een woonkamer.

Zoals een aantal mensen al gehoord hebben bij mij thuis is er een uitdaging met mijn midden gebied. Zodra ik mijn demping weghaal is dit beter maar dan krijg je hoofdpijn van de galm.

Dus ben benieuwd wat de meting naar voren gaat brengen.

Paulie

Zo morgen is Toine er om de meting te gaan doen de nieuwe bank staat alweer anderhalve week in de woonkamer. Wat een heerlijk luistergenot zeg een goede bank.

Ben erg benieuwd wat de bevindingen zijn uit de meting van Toine.

Ik zal morgen wat fotoos maken van de meting en de woonkamer opstelling met de huidige set uo.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Paulie

Gisteren een belangrijke dag geweest we hebben het probleem gevonden van het nasale achtige geluid. Ra ra het zit niet in de ruimte. Toine is gisteren geweest met een meting. Dus daar krijg ik rapporten van. Hier kwam uit naar voren dat de delays iets te hoog waren en tevens dat ik last heb van scattering. Tevens een vreemde piek op 130 hz die minder werd net achter de luisterplaats maar dan andere gebieden grilliger maakte.

Wat was dus uiteindelijk het probleem van het nasale geluid. Nadat toine weg was tot de conclusie gekomen dat het dus niet de ruimte was.

Vervolgens de servo uit gezet en dan met links en dan met recht separaat luisteren. Toen we dat deden bleek dat de rechter speaker qua geluid niet loskwam en eigenlijk bijna uitfase leek te klinken. Ik heb alweer een hele tijd terug de midden dometweeter eruit gehaald en schoongemaakt, de dome zit los van magneet, de dome rand schuift eigenlijk tussen de magneten naar binnen Naar nu dus blijkt had ik bij het terugplaatsen van de magneet deze op zijn kop erin gezet.

Na het terugplaatsen van de dometweeter was het nasale geluid dus totaal verdwenen en kwam de dynamiek en ruimtelijkheid weer ouderwets uit de speakers.

Ach ja conclusie niet meer zelf klooien  ;) ;)

Nu heerlijk aan het genieten van de set die weer klinkt zoals die lang geleden al klonk.

tiptop

Zo kom je nog eens ergens achter ;D 8)

Fijn dat je het zo dan gevonden hebt.

Veel luisterplezier maar :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Harry HT

Hi Paulie,
Citaat van: Paulie op november 16, 2008, 13:36:00
Nu heerlijk aan het genieten van de set die weer klinkt zoals die lang geleden al klonk.
:o Wat een mazzel heb je, je zou ze maar verkocht hebben ...

Veel luister plezier weer. 8)

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld

Paulie

@ tiptop en @ harryht

Dat gaat zeker lukken. De cd's vliegen er weer doorheen. Met een vrienden groep hebben we 1 keer in de maand een luistersessie bij iemand. De insteek is dan gericht op de muziek. Het leuke is dat iedereen wel van dezelfde muziek houdt maar ook veel muziek draait die de anderen niet kennen dus op die manier verbreedt iedereen zijn muziek genre. Begin december is het mijn beurt en het is toch wel lekker om te weten dat de set weer klinkt zoals het hoort.

Ik heb vorige week Duende Criature buizen dempers binnengekregen voor de buizen van mijn voorversterker dus daar ook meteen maar even mee aan de slag.

Vooral de dynamiek is enorm toegenomen. De plaatsing en detaillering is weer goed. Ik merk het vooral dat details in het laag veel mooier zijn. Ook de stemmen klinken weer zoals dat hoort.

Paulie

Zo erg lang niet meer actief geweest. Zeer druk op de zaak gehad en weer wat tijd gevonden om wat actiever op het forum te zijn.

Aardig wat veranderingen, te weten:

-   Monos van Meixing MC-3008A vervangen naar de MC-845AB meer power wat de Genesis VI toch wel erg lekker vinden geeft meer rust en balans in het geluid.
-   Meixing MC-2A3 voorversterker vervangen voor Doge 8 met mooie Siemens voor buisjes erin wat een rust en dynamiek veel fijndetail en mooie plaatsing.
-   De HDI Dune Prime gekocht samen met een intel SS-4200 server met 2 X 2 Terrabyte opslag met WHS software. Draait super heeft wat tijd gekost om in te richten. Tevens al mijn muziek en fotoos in duplicatie
    eropgezet. Netwerk 100/1000 gemaakt voor voldoende snelheid samen met een 60/6 abbonement van UPC hebben we voldoende download snelheid en ik bied vrienden de mogelijkheid om mijn muziek en films via
    FTP te kunnen downloaden.
-   Laatste aanschaf is een zilveren Onkyo TX-SR 876 die als processor en multiamp gaat dienen. Deze komt volgende week binnen.

Ik zal volgende week wat fotoos maken van de nieuwe setup..... en mijn eerste luister indrukken delen.......

Paulie

Paulie

De Doge 8

Richi

Hoi Paul, leuk om weer van je te horen! Ben heel benieuwd hoe de setup er nu bij staat. Die Genesis zijn wel blijvertjes geloof ik?!

Groet,
Richard

Optimus