Paulie's Stereo and Home Theater in the Living Room. Nwe fotoos 02-04-10

Gestart door pacific, oktober 21, 2007, 15:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Paulie

heren,

Ik ben zeer blij met jullie ervaringen en vond het zeer gezellig. Ook blij dat iedereen niet zijn meningen voor zich houdt maar uitsprak waardoor we ook wat hebben kunnen testen zoals jullie hebben gelezen.

Zodra mijn eindversterkers klaar en ingespeeld zijn maar is kijken hoe mijn geluid dan is.

hieruit blijkt maar weer temeer wat er nog aan akoestiek te doen is. Stappen te doen:

1)  nieuwe bank bestellen keuze is duidelijk alleen nog even de kleur bepalen.
2)  Misschien maar is mijn CD racks uit de gang halen en tijdelijk achter me plaatsen om een idee te krijgen
     wat dat doet :):)
3)  Toine uitnodigen voor een meting.
4)  plan maken voor een akoestisch aanpassing.
5)  uitvoeren akoestische aanpassingen.

@Speedy Andre.

Zoals aangegeven we moeten snel afspreken om wat sessies te plannen. je mag altijd wat akoestisch materiaal meenemen om is te kijken wat dat in de ruimte doet.

@Audioloog. Kun je voor mij nog de koelkast tweak verzorgen. Dan ben ik blij en mijn vrouw omdat de koelkast dan nog beter koelt  ;)
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

hifiman

Citaat van: Paulie op juni 23, 2008, 15:32:54
@Audioloog. Kun je voor mij nog de koelkast tweak verzorgen. Dan ben ik blij en mijn vrouw omdat de koelkast dan nog beter koelt  ;)
Hoi Paulie,

Ik dacht er vanmiddag opeens aan dat ik dat beloofd had  ;D

Echter ik moet er eigenlijk nog voor de veiligheid een weerstand insolderen (voor het ontladen als je de plug eruit trekt). Die moet ik dan (2 Watt weerstanden heb ik niet op voorraad) eerst een keer in de elektronica zaak halen. Kan hem ook zo opsturen maar dan op eigen risico (als je de pinnen aanraakt kan je dan een mogelijk dodelijke schok krijgen!).

SpeedyAndré

Dat klinkt als een parallel filter a la Pietje Bell (van hear.nl), al had die wel een ontlaadweerstand :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

hifiman

Citaat van: SpeedyAndré op juni 23, 2008, 18:48:12
Dat klinkt als een parallel filter a la Pietje Bell (van hear.nl), al had die wel een ontlaadweerstand :)
Het is een isoplug kloon, maar dan zonder de weerstand :P

SpeedyAndré

Citaat van: Audioloog op juni 23, 2008, 18:56:35
Het is een isoplug kloon, maar dan zonder de weerstand :P

Ik zou zo'n zelf gebakken ding absoluut niet bij iemand anders installeren  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

hifiman

Citaat van: SpeedyAndré op juni 23, 2008, 19:17:18
Ik zou zo'n zelf gebakken ding absoluut niet bij iemand anders installeren  ::)

André  8)
Paulie vroeg erom, ik handel er niet in ofzo :P

Paulie

ach als ronald er thuis mee durft te draaien dan durf ik dat ook wel.

Ik verwacht niet dat ronald deze aan me levert als hij het niet veilig vind....
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

SpeedyAndré

Citaat van: Audioloog op juni 23, 2008, 19:28:45
Paulie vroeg erom, ik handel er niet in ofzo :P

Ik bedoel het meer als veiligheids overweging  ::)
Een zelf gemaakte interlink kan geen kwaad, een ploffend kastje wel :)

André  8)

Audiofiel

Citaat van: SpeedyAndré op juni 23, 2008, 19:42:01
Een zelf gemaakte interlink kan geen kwaad, een ploffend kastje wel :)

Het kastje zal niet ploffen, André, degene die hem er uit haalt en nieuwsgierig aan de beide polen voelt misschien wel. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Paulie

Ronald ik zie vol vertrouwen de plug met 1 watt weerstand tegemoet.

je heb m'n adres en ik hoor wel hoeveel je van me krijgt.

hifiman

Citaat van: Paulie op juni 23, 2008, 20:07:38
Ronald ik zie vol vertrouwen de plug met 1 watt weerstand tegemoet.

je heb m'n adres en ik hoor wel hoeveel je van me krijgt.
Is goed Paul. De vraag is even wanneer ik weer in de gelegenheid ben langs de elektroboer te rijden, maar gaat goedkomen!
(het wordt 2 Watt trouwens voor de zekerheid  ;D )

Wat de kosten betreft, ik heb berekend dat de onderdelenkosten bij elkaar zo'n 7,50 euro zijn. Daar komt dan het verzenden bij...

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juni 23, 2008, 19:58:54
Het kastje zal niet ploffen, André, degene die hem er uit haalt en nieuwsgierig aan de beide polen voelt misschien wel. ;)
Precies! Er is niks mis met mijn kloontjes!  8)

Paulie

ziet er zeer audiofiel uit. Ben benieuwd of het werkt.

Ik hoor wel wat het uiteindelijke bedrag wordt en je gegevens dan maak ik het over.

Arjen heeft van het weekend is zijn Ikea cd rekjes achter de zitplaats gezet en dat is dus wat ik heeel snel moet gaan doen. Dat samen met een goede verdeling van je CD's zorgt voor een behoorlijke diffusie achter.

hifiman

Je kloontje is klaar hoor (nu met weerstand), gelijk de overige 4 die ik hier nog heb ook maar van een ontlaad weerstand voorzien  :P

Je hebt PM voor de afhandeling.

Groetjes,

Ronald

-madison-

Citaat van: Audioloog op juni 27, 2008, 19:36:59
Je kloontje is klaar hoor (nu met weerstand), gelijk de overige 4 die ik hier nog heb ook maar van een ontlaad weerstand voorzien  :P

Je hebt PM voor de afhandeling.

Groetjes,

Ronald

Mag ik vragen wat zoiets doet? :)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

hifiman

Citaat van: -madison- op juni 28, 2008, 11:54:59
Mag ik vragen wat zoiets doet? :)
De koelkast klikjes in de speaker verwijderen als het effe meezit  ;D

Paulie

Want afhankelijk van de voorversterker die erhangt zijn de klikjes minder of meer hoorbaar.

-madison-

And always, always will.

Paulie

Als de koelkast aanslaat (vraagt veel stroom) om te koelen dan hoor je het aanslaan van de motor over de stereo set  ;)

hifiman

Citaat van: Paulie op juni 28, 2008, 13:28:26
Als de koelkast aanslaat (vraagt veel stroom) om te koelen dan hoor je het aanslaan van de motor over de stereo set  ;)
Waarschijnlijk heeft het meer te maken met de thermostaat die schakelt dan met de motor zelf  ;)

-madison-

Citaat van: Paulie op juni 28, 2008, 13:28:26

:D oke, snap het!
And always, always will.

hifiman

Eenzelfde plugje ligt nu reeds bij HT Harry (waar ik gisteren op bezoek was) die ook een koelkast tik probleempje heeft, eens kijken of het helpt :P De jouwe gaat maandag naar de post!

Paulie

Als het helpt dan is het de goedkoopste upgrade die ik gedaan heb :):)

hifiman

Citaat van: Paulie op juni 29, 2008, 11:24:22
Als het helpt dan is het de goedkoopste upgrade die ik gedaan heb :):)
O had ik nog niet verteld dat als het helpt er 1000 euro bijkomt ?  ;D

hifiman