Paulie's Stereo and Home Theater in the Living Room. Nwe fotoos 02-04-10

Gestart door pacific, oktober 21, 2007, 15:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Richi

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Paulie

Tja kleine moeite en groot plezier PM me even voor verdere details. Want we hebben in mei en juni nog wel wat ruimte om wat af te spreken.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Audiofiel

Ik zou 21 juni volgens mij ook kunnen. Lijkt mij gezellig. :D

En anders kom ik met de bus.... dan hebben we minimaal 2 extra slaapplaatsen voorhanden. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Paulie

He Richi en Audiofiel laten we de 21 juni sowieso prikken want dat is gewoon weer ouderwets gezellig want het is veel te lang geleden ook.

De andere afspraak doordeweeks die maken we via de PM laat maar weten wanneer je weer in Hooddorp zit dan blijf je hier slapen en als ik vrouw lief aankijkt dan kookt ze misschien nog indonesische voor ons :):)
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Audiofiel

Citaat van: Paulie op mei 15, 2008, 23:02:32
De andere afspraak doordeweeks die maken we via de PM laat maar weten wanneer je weer in Hooddorp zit dan blijf je hier slapen en als ik vrouw lief aankijkt dan kookt ze misschien nog indonesische voor ons :):)

De Daging Smoor (zónder olijfolie !!) was de vorige keer in ieder geval héérlijk. 8) :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Paulie

Heren,

Ik hou de 21e juni aan. Er is nog plaats voor 1 of 2 geinteresseerde.

Ik zal mijn vrouw vragen of ze wat lekkers voor ons kan maken (zonder olijfolie).

hifiman

Paulie

U staat op de lijst van genodigde. Dat wordt gezellig.....

hifiman

Citaat van: Paulie op mei 20, 2008, 18:46:54
U staat op de lijst van genodigde. Dat wordt gezellig.....

Leuk Paulie, ik verheug me er al op!  :)

Paulie

Eind deze week begin volgende week eindelijk weer mijn eigen Meixing Mingda MC-3008A single ended mono blokken terug. Dus dan kan ik tenminste weer van buizengeluid genieten en ben benieuwd hoe dat in combinatie klinkt met de Genesis speakers. Heb nu tijdelijk met Pathos van Arjen gedraait en met Xindak 8800 blokken beide niet de beste combinatie. De Pathos wel een stuk beter maar daar moest een verloop van XLR naar cinch op om deze op mijn voor versterker aan te sluiten wat de matching niet makkelijk maakte.

hifiman

En, wat zijn je ervaringen  ???  ^-^

De 21e staat nog steeds neem ik aan?

Groetjes,

Ronald

Paulie

De monoblokken zijn nog niet binnen ze staan nu bij onze TD omdat er andere buizen ingaan en ze worden even afgeregeld en op een aantal punten licht gemodificeerd.

De 21e staat wat mij betreft.

Paulie

Ik heb afgelopen zondag nog een luistersessie gehad met wat vrienden op mijn tijdelijke Xindak 8800 MNE monoblokken.

Veel leuke muziek gedraait.

Ik heb heel veel zin in zaterdag we gaan eerst maar is lekker bijpraten want het is alweer lang geleden (richard een stuk minder)

hifiman

Citaat van: Paulie op juni 17, 2008, 17:04:19
Ik heb afgelopen zondag nog een luistersessie gehad met wat vrienden op mijn tijdelijke Xindak 8800 MNE monoblokken.

Veel leuke muziek gedraait.

Ik heb heel veel zin in zaterdag we gaan eerst maar is lekker bijpraten want het is alweer lang geleden (richard een stuk minder)
Is inderdaad alweer even geleden  ;D  ;)

Tot zaterdag!  :)

Audiofiel

Long time no see, long time not spoken. Zaterdag is dat verleden tijd, Paul. :D

Paulie

hifiman

Tot straks heren!  :)

Maar eerst onderweg nog even mijn trafo's ophalen voor mijn lichtnetfilter  ;D

hifiman

Paulie, het was reuze gezellig!  8)

Ik wil je ook nog even bedanken voor de gastvrijheid, de appeltaart en de heerlijke broodjes  :D

Je set vind ik super klinken (zeker als ik nu thuis mijn set weer aan zet  :-X ), als ik al een puntje van kritiek zou mogen geven vond ook ik (zoals Richard al opmerkte) het laag wat rommelig. Ik heb de duurdere broer van jouw speakers wel ruimtelijker (breder en dieper beeld) horen klinken maar dat was dan wel op veel duurdere apparatuur!

Ook leuk om naast Arjen (die ik al kende) Richard en Arjan te ontmoeten  :)

Al met al een zeer geslaagde middag en een prachtige set wat mij betreft!  :)

Groetjes,

Ronald

Richi

Paul,

Een mooie set die je hebt. Niet helemaal mijn smaak en zoals Audioloog ook al schreef kan het laag nog wat rustiger en het midden nog wat opener. Ik hoop dat je dat gaat lukken met de andere monoblokken.

EDIT: Je set speelt op een hoog nivo en je hoort dat de luidsprekers veel in hun mars hebben. Het laag gaat diep en kan heel bombastisch klinken, wat ik bij bv. bigband muziek een plus vind. De stemweergave vond ik in eerste instantie niet zo fraai. De stemmen klonken wat nasaal, in ieder geval anders dan ik gewend ben en ook wat onnatuurlijk. Toen je later de geluidsdempingspanelen (of hoe heten die dingen ;D) weghaalde, werden de stemmen veel natuurlijker. Toen keerde echter ook de galm terug in je kamer. Volgens mij moet je de oplossing zoeken in het akoestisch aanpassen van je ruimte door bv. het plaatsen van een boekenkast achter je luisterpositie en waarschijnlijk helpt het ophangen van het e.e.a. (schilderijen of zo) ook wel. Op die manier wordt je woonkamer meer huiselijk en akoestisch minder hard. Dan sla je twee vliegen in één klap.

Bedankt voor de gastvrijheid!

Groetjes,
Richard
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Paulie

zo luitjes dat was me weer een gezellig dagje zo met zijn allen.

Veel bijgepraat en nieuwe muziek gehad. Absoluut jammer dat de mono blokken er nog niet waren maar ja je kan niet alles hebben zeg ik altijd maar.

hifiman

Nog even een kleine aanvulling op wat ik van het geluid vond. In tegenstelling tot Richard is hoe jouw set klinkt wel mijn smaak  8) Alhoewel de soundstage blijkbaar nog breder en dieper zou moeten kunnen vond ik je set op dit punt al helemaal niet verkeerd scoren en ik persoonlijk zou er heel gelukkig mee kunnen zijn.

Het laag vond ik alhoewel krachtig en solide ook regelmatig nogal rommelig klinken, of dat een akoustisch issue is of een kwestie van de versterking/bron dat is mij niet duidelijk.

De kleuring in de stem die genoemd werd kon ik persoonlijk wel mee leven, frappant is dat het met de mat van Artspeak allemaal wat te "donker" werd.

Ik heb het naar mijn zin gehad en als het morgen bij mij net zo gezellig wordt dan heb ik een goed weekend gehad  ;)

Groetjes,

Ronald

hifiman

Ook grappig trouwens dat ik dacht naar iemand toe te gaan die ik totaal niet kende, echter we hadden elkaar (zoals bleek toen de deur openging) al eens ontmoet op een hifi show in Belgie  8)

Audiofiel

Het was een flinke tijd geleden dat ik Paul voor het laatst zag. Hij was in ieder geval geen spat verandert. En het was weer gezellig als vanouds. ;D

Tussen het (bij)kletsen door hebben we natuurlijk ook nog geluisterd en het viel bijna iedereen op dat de twee luisterplekken naast de sweetspot zo flink verschillen in klank. Je moet bij Paul's setup er toch eigenlijk echt even voor gaan zitten. Als je dat dan doet, dan krijg je een geluid wat lekker klinkt met een duidelijk laid-back karakter. Hier worden de analytische afgoden zeker niet geëerd! O0

Ik had de indruk dat de speakers niet helemaal 100% uit de verf komen met de huidige setup. Aan welk apparaat dat ligt is moeilijk te zeggen – want al deze Chineze spullen heb ik zelf niet uitgeprobeerd – maar het zou goed kunnen dat de versterking de zwakste plek is, zoals Paul zelf verondersteld. Ik had van deze speakers een ruimtelijker geluidsbeeld verwacht, dus meer breedte en diepte. Bovendien bleef het geluid mij wat veel aan de luidsprekers plakken. Als ik zelf de vinger op de zere plek zou moeten leggen, dan wees ik eerst de bron en vlak daarna de versterking aan (maar dan heb je bijna ieder apparaat te pakken ;D).

De experimenten met de akoestische panelen waren overduidelijk. Eén schuimblok weg gaf een totaal ander geluidsbeeld. Het loste het ene probleem helaas wel op door er een nieuwe bij te introduceren. Hier valt nog een hoop te verbeteren en ik hoor me zelf praten: "boekenkast achter de luisterplek". ;)

Al met al was het heel leuk om elkaar weer eens te ontmoeten, bij te praten en samen naar muziek te luisteren. Hoewel de klank van de totale set niet mijn voorkeur is, ben ik wel heel benieuwd geraakt naar het stukje dat de luidsprekers nog meer in hun mars hebben. Ik vind de set trouwens een heel duidelijke vooruitgang ten opzichte van de oude set van Paul! 8)

Richi

Grappig, terwijl jij deze post aan het schrijven was, heb ik mijn vorige post aangepast. Ik lees veel overeenkomsten. ;D Geen idee hoe dat komt! >:D

SpeedyAndré

Ik was vrijdagavond even bij Paul om iets roods ( ;D) op te halen.
Het lichte nasale geluid is mij eveneens opgevallen, maar ook dat het verandert als je je hoofd beweegt.
De luisterplek was op de hotspot en ik kreeg (op mijn verzoek) o.a. wat stevige muziek van Kunzel te horen.
Wat mij betreft zat daar iets te weinig pit in en het had een vrij donker timbre.
Rommelig laag hoor je diep onderin maar dat kan ook door resonanties in de kamer komen.
Het nasale lijkt mij een akoestische oorsprong te hebben en dat kan je met de waveweavers van Toine achter de speakers en bank verminderen.
Misschien neem ik mijn waveweavers een keer mee als het tot een vervolgbezoekje komt, je kan ze los neerzetten en stapelen.
Tot zo ver mijn indruk van een klein uurtje bij Paul ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB