Paulie's Stereo and Home Theater in the Living Room. Nwe fotoos 02-04-10

Gestart door pacific, oktober 21, 2007, 15:15:26

Vorige topic - Volgende topic

flash1982

prachtig meubel!!  en set natuurlijkt ;D

heb ook wel intresse in zo iets  zou je mij wat info (via pm?)  kunnen geven over
de meubels?

bedankt

Harry HT

Hi Paulie,

Toppie ! Ziet er goed uit  O0

Zal wel lekker klinken, powerrrr

Hoeveel anders klinken ze in het laag dan de Omega's?

Mooie woning ook  8)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

pacific

Hoi Harry,

Jij heb de IRS Epsilons gehoord van Arjen. Dit zal niet minder klinken. De Epsilon verwacht ik dat meer brutaliteit heeft in het laag en meer verfijning in het midden. Maar de Genesis VI heeft meer detaillering in het laag en rafinament.

You are more then welcome to try it out :):)

Paulie

Zo dat was me het dagje gisteren wel zeg. We zijn gisteren naar Brussel afgereisd om de Genesis VI op te halen. Na ruim anderhalf uur luisteren, waarbij een eerste indruk gekregen werd over de potentie van de speakers en gezellig babbelen begonnen met de verhuizing richting het Amsterdamse.

Nu staat alles aangesloten in de woonkamer maar nog niet netjes weggewerkt in de kast. Dus dat is een lekkere puinzooi te noemen.

De IRS Omega's staan tijdelijk in de andere slaapkamer. Als het lukt zal ik vanavond even fotoos maken.

Tevens is de Meixing Mingda MC-3008A even op doorreis en die komt met 1 maand weer terug. De Original A6S met modificatie is vervangen voor de MHZS CD-88E die nog gemodificeerd moet worden maar dat is wel een mooie speler.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Paulie

Zoals beloofd wat fotoos van de dames.....

Let op het is een behoorlijke puinhoop omdat alles nog niet in het meubel weggewerkt staat.

Daarnaast staan speakers op doeken zodat ze nog te verschuiven zijn.

Want dat hier sprake is van plaatsing en fine tuning dat is wel een essentieel punt.  Dat gaat me nog wel heel wat tijd kosten. Maar de basis klinkt al erg goed hoor.

Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

scrutinizer

Mooie print in het Brazilian Rosewood, Paul.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel luister plezier ermee. ;)

grt,
Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

R

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Paulie

Citaat van: scrutinizer op januari 21, 2008, 21:12:52
Mooie print in het Brazilian Rosewood, Paul.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel luister plezier ermee. ;)

grt,
Anton

Ik ben er ook enorm blij mee hoor. Ze zijn qua kleur mooier dan ik verwacht had ze zijn wat minder rood dan de 350 van Midcall wat beter blend met mijn interieur. Als je nog adviezen heb waar ik rekening mee moet houden dan hoor ik het graag. Mocht je toevallig zin hebben ben je altijd welkom. Ik kan altijd wat hulp gebruiken met afstellen :):):)

Citaat van: Audiofiel op januari 21, 2008, 21:34:49
Gefeliciteerd Paul, dit wordt een fantastische upgrade! :D

Dankje "Arjan" en "R". Dit wordt zeker een fantastische upgrade. Zal nog wel heel wat tijd in beslag nemen qua afstelling en plaatsing.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Paulie

Citaat van: molle op januari 21, 2008, 21:46:15
WOW :o Wat een mooie speakers. Wat wegen deze schoonheden?

Ik denk dat ze rond de 50KG per stuk wegen en dan de versterker nog die ook nog een 15 KG weegt.

De Genesis V worden wel vergeleken met de Wilson Audio Puppy's qua uiterlijk deze hebben er iets van weg alleen mooier  ;D ;D

Audiofiel

Citaat van: Paulie op januari 21, 2008, 21:45:24
Dankje "Arjan" en "R". Dit wordt zeker een fantastische upgrade. Zal nog wel heel wat tijd in beslag nemen qua afstelling en plaatsing.

Arjen. ;D

Citaat van: Paulie op januari 21, 2008, 21:49:11
De Genesis V worden wel vergeleken met de Wilson Audio Puppy's qua uiterlijk deze hebben er iets van weg alleen mooier  ;D ;D

Ik heb begrepen dat niet alleen het uiterlijk, maar ook de klank veel gemeen heeft. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Paulie

Citaat van: Audiofiel op januari 21, 2008, 22:04:37
Arjen. ;D

Ik heb begrepen dat niet alleen het uiterlijk, maar ook de klank veel gemeen heeft. ;)

ik ken teveel Arjan's en Arjen's. Ze hebben vermoedelijk wel wat gemeen met de Wilson ik ken ze niet goed. De genesis zijn door het servo laag wel makkelijker aan te sturen dan de Wilson's.

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Richi

Mijn god wat een joekels. Daar zal wel een bult herrie uitkomen. >:D

Veel luisterplezier gewenst Paul!
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Paulie

Citaat van: Richi op januari 21, 2008, 22:43:30
Mijn god wat een joekels. Daar zal wel een bult herrie uitkomen. >:D

Veel luisterplezier gewenst Paul!

Ach ze zijn minder hoog en minder breed alleen een stukkie  ;) dieper.

Vanaf de zijkant bij binnenkomst dus wel even slikken maar vanaf de zitplaats minder aanwezig.

@Anton tja dat ziet er natuurlijk super uit he duidelijk zichtbaar de andere tweeter ja.

Paulie

Zo omdat gisteren de fotoos wat donker waren heb ik nog maar wat fotoos geschoten

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Paulie

Audiofiel

advr

wauw wat een dingen, het is wel een en al driver unit  ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Paulie

Vanavond gaat alles het meubel in moet zometeen even voedingskabels ophalen bij onze leverancier en wat digitale interlinks want ik heb nu ook een Xindak DAC-5 staan die in het meubel moet.

En ondertussen natuurlijk lekker genieten van de cd collectie.

Paulie

Citaat van: advr op januari 22, 2008, 16:33:57
wauw wat een dingen, het is wel een en al driver unit  ;D ;D

Het heeft een hoog woofer gehalte ja. Terwijl het gewoon een 4 weg systeem is. De 3 woofers per kant worden door een eigen versterker voorzien van sap :). Daarnaast zit er bovenop een tweeter en gespiegeld op de achterkant nog 1 maar dan in fase. Dit geeft de voor Genesis zo overbekende plaatsing en staging.

Wat je duidelijk merkt is dat de plaatsing heel belangrijk is, zodra je hiermee aan de slag gaat merk je dat centimeters enorme verschillen uitmaken tussen niet van de speakers loskomen tot een mooie stage opbouwen.

Erik van Voorst (in memoriam)

....onlangs deze speakers gehoord en ik was impressed... 8)

Van wat ik mij kan herinneren van de Wilson Watt Puppy....toch weer een andere sound ...waarbij mijn voorkeur naar de Genesis uitgaat... op de een of andere manier wat subtieler als erom gevraagd wordt...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!