Paulie's Stereo and Home Theater in the Living Room. Nwe fotoos 02-04-10

Gestart door pacific, oktober 21, 2007, 15:15:26

Vorige topic - Volgende topic

pacific

Zo vandaag eindelijk wat tijd gevonden om fotoos te maken nu de woonkamer bijna klaar is op de gordijnen en de eetkamertafel en stoelen die nog schitteren in afwezigheid. Daarnaast vandaag wat akoestische demping geplaatst als test. Wauw wat is dat een enorm verschil zeg de galm was bij mij enorm en die is nu een behoorlijk stuk minder maar nog belangrijker het laag is zo enorm veel strakker met meer definitie.

Mijn audio geschiedenis gaat terug naar de tijd dat ik nog als donderdag zaterdag baantje bij de Allwave in Amsterdam centrum werkten en toen is mijn audio hobby echt gaan bloeien. Daar heb ik mijn Tanny Sixes 611MKII gekocht met een JVC versterker met geintegreerde DA converter en zo verder gegroeid tot wat ik nu heb.

maar goed wat zie je staan:

Je ziet hier een Stereo set-up met de volgende onderdelen:

-  Meixing Mingda MC-3008A mono blokken.
-  Meixing Mingda MC-7R voorversterker maar dan gemodificeerd door Pacific Audio inclusief HT pass through.
-  Original A6s cd speler met gemodificeerde uitgang.
-  Bekabeling is allemaal Xindak.
-  Front Speakers zijn Infinity IRS Omega's.

Daarnaast is er ook nog een integratiet met HT gecreerd door de HT through put op de voorversterker. Welke componenten zijn hier gebruikt:

-  Shanling SDAV-2020 decoder inclusief versterkers voor achter kanalen en 2 keer center voor en achter.
-  Tomacro HD box voor alle opgeslagen DVD's en HD materialen.
-  Jungson dvd speler tijdelijk.
-  UPC HD tuner.
-  Samsung 50 inch Plasma de Q92 versie.
-  Als achter speakers zijn ingebruik de Infinity Renaissance 90's.

De woon/eetkamer is 5 meter 15 breed en 7 meter 20 diep inclusief hoek opstelling keuken.

In de hoeken staan RPG corner traps voor midden/laag en echo vermindering.

Maar nu het belangrijkste de fotoos:

Overzicht foto woonkamer:

De Frontspeaker met daarachter de Mono buizenversterker van Meixing Mingda.

De Meixing Mingda MC-3008A met JJ 2A3 buis.

De buizen voorversterker:

De Original A6S cd speler en de Shanling SDAV-2020:

De Jungson DVD speler en UPC HD tuner:

Het overzicht vanaf de luisterplaats / zijkant:

Achterspeakers:

Zo weer wat fotoos bijgeplaatst:

Dit is overzicht vanuit de gang naarbinnen toe;

De keuken in de hoek:

Overzichtsfoto keuken:

Detail fotoos;

Zo wat nieuwe fotoos toegevoegd:

Overzicht foto kamer

Overzicht foto kamer 2

Foto setup front

en

HT receiver

Dac / Squeezebox en Cd speler

Voorversterker

HDI dune en cable

Servo Amp speakers

Mono Amp (Helaas lastig fotograferen)

Paulie

Sinds 20-01-2008 heb ik nieuwe speakers zie pagina 2 en 3 voor meer info

Hierbij de fotoos van de dames.....

Let op het is een behoorlijke puinhoop omdat alles nog niet in het meubel weggewerkt staat.

Daarnaast staan speakers op doeken zodat ze nog te verschuiven zijn.

Want dat hier sprake is van plaatsing en fine tuning dat is wel een essentieel punt.  Dat gaat me nog wel heel wat tijd kosten. Maar de basis klinkt al erg goed hoor.

Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

stoffels

Je hebt een heel mooie set, vast met veel passie uitgezocht. Ook je woonkamer is mooi ingericht.

echt top  ;)

Rody

B.J.

HTR

ah mooi spul! ik zit ook te denken om de a6of a8 cdspeler aan te schaffen, hoe bevalt de a6?
om de prijs hoef ik het iig niet te laten....

stevefilmfreak54

8) Mooi setje, mag ik vragen waar jij die witte kast heb gekocht of heb je hem zelf gemaakt, ik zoek namelijk ook zoiets 8)

Paulie

@steve

Als je interesse heb dan moet je het maar zeggen hij is gemaakt door mijn neef die zit in de houtbewerking dan breng ik je in contact. Ik kon geen kast vinden en heb deze zelf ontworpen en door hem laten maken en spuiten.

De kast is 2 meter 20 breed en 60 diep. Waarbij de achterwand in de compartimenten op 45 cm zit en daarachter een losse ruimte met achterwand voor alle kabels.

Het meubel is een echte sieraad voor de woonkamer geworden en ben er dan ook appetrots op :):)

Nu nog mooie gordijnen en een eethoek dan is de woon/eetkamer bijna helemaal klaar. Nog wat lampen erbij in plaats van die Art Decco stijl die nu aan het plafond hangt :):)

Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Paulie

Citaat van: HTR op oktober 21, 2007, 17:21:42
ah mooi spul! ik zit ook te denken om de a6of a8 cdspeler aan te schaffen, hoe bevalt de a6?
om de prijs hoef ik het iig niet te laten....

Zowel de A6s als de A8s zijn erg mooie spelers. Als je niet voor een modificatie gaat op de A6s dan zou ik de A8s kiezen die is net wat verfijnder en heeft geen last van een digitaal randje zoals Audioloog dat zou noemen :):)

De A6s met modificatie heeft daar totaal geen last meer van.

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Richi

Hoi Paul,

Mooi hoor! Het staat er weer strak bij. Veel nieuwe apparatuur sinds ik voor het laatst je set heb beluisterd, maar ja, dat was dan ook nog in je Tannoy tijd!  ;)

Groetjes,
Richard
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Paulie

Citaat van: Richi op oktober 21, 2007, 23:28:19
Hoi Paul,

Mooi hoor! Het staat er weer strak bij. Veel nieuwe apparatuur sinds ik voor het laatst je set heb beluisterd, maar ja, dat was dan ook nog in je Tannoy tijd!  ;)

Groetjes,
Richard

hoi Richard,

Dankjewel. Er is dank ook in 2 a 3 jaar een hoop veranderd ons aanbod staat nog steeds dat jullie van harte welkom zijn misschien verstandig om dat even buiten andere om te regelen in verband met teveel agenda's die gepland moeten worden.

Ik hoor het wel.

Paul

Paulie

Zo weer wat fotoos toegevoegd namelijk het eetkamer gedeelte en overzicht foto....

Paulie

Zo vandaag is Richi langsgeweest. Dat was weer even bijpraten zeg wat lang geleden. Weer een hoop nieuwe muziek gehoord.

Bij deze omhoog gezet zodat Richi hem kan vinden .....

Richi

Nou, ik zit nog na te puffen op de bank na dat Chinese (apparatuur) en Amerikaanse (speakers) geweld van vandaag. ;) Het was weer heel gezellig vandaag en we zijn weer eens lekker door onze CD verzamelingen gegaan. We hebben van alles geluisterd vandaag, maar vooral trip hop en jazz. We begonnen met Skip, Hop & Wobble, een te gek geinige CD met country/jazz muziek door een perfect op elkaar ingespeeld trio. Café Blue van Patricia Barber is een aanrader al staan er een paar 'over the top' nummers op die CD. Ik had haar naam al vaker gehoord, maar nog nooit de moeite genomen om een CD van haar te beluisteren. De soundtrack van American Beauty werd uit de kast gehaald om de extremen van de set te laten horen: diep laag, breed ruimtelijk en snerpend hoog. Een leuke soundtrack zonder zang die ik graag eens op mijn eigen set wil beluisteren. Ook heb ik voor het eerst kennis gemaakt met de wereldmuziek van Putumayo, een uitgebreide reeks van muziek CD's met elk een ander (regionaal) thema, zoals Frans, Italiaans, Chinees, Arabisch, etc. Leuke verzamelaars waar je bij de aankoop ook nog eens Terres des Homes steunt. Eva Cassidy Live at Blues Alley tenslotte was ook een verrassend leuke ervaring. Een heerlijke vrouwenstem van een zo te horen jonge vrouw. Lekker relaxed om bij tot rust te komen.

We hebben alleen de stereoset gebruikt. De buizen voor- en eindversterkers, upsampling CD speler en de Infinity IRS Omega luidsprekers. Toen ik binnenkwam stond Zucchero lekker op de achtergrond te spelen. Het valt direct op dat de luidsprekers vrij ver van de achterwand staan (ik schat wel ruim een meter), maar dat is ook wel nodig bij dit soort basmonsters. Ik herken dit van de Kappa 90's die ik heb gehad. Infinity luidsprekers hebben altijd goede versterking nodig om het laag strak en onder controle te houden. Paul speelt met 35w buizen eindversterkers en dat lijkt een gevaarlijke combinatie met de Infinity, maar dat valt heel erg mee. Het laag gaat diep en blijft goed onder controle. Alleen bij heel lastige stukken met veel (en vooral druk) laag zou het wat beter kunnen. Daarentegen speelt de set heel muzikaal. Af en toe hoor je een digitaal randje, maar dat is m.i. toe te schrijven aan de CD speler die eigenlijk iets te min is ten opzichte van de rest van de set. Wat ook opvalt is dat het midden iets minder prominent aanwezig is dan het hoog en laag. Volgens Paul is dit toe te schrijven aan het karakter van de CD speler.

Maar als je dan echt gaat zitten om te luisteren is het gewoon genieten. Wat een ruimtelijkheid en wat een dynamiek. Het geluidsbeeld staat mooi tussen de luidsprekers in (eigenlijk iets erachter) en dat luistert heel prettig. Het laag is echt laag en het hoog kan heel fel zijn met dank aan de Infinity luidsprekers. Ze hebben een heel eigen karakter dat je herkent bij alle Infinity luidsprekers. Het moet je liggen, maar in combinatie met de apparatuur van Paul pakt het heel goed uit. De bigband muziek van Harry Connick Jr. die we hebben gedraaid kwam ook heel mooi tot zijn recht. Het komt er allemaal zo lekker soepel uit, daar zijn deze luidsprekers voor gemaakt. Maar ook jazz - en dan met name met vrouwenstemmen - klinkt heerlijk op deze set.

Het was weer heel gezellig en ik vond het heel leuk Paul en zijn vrouw gelukkig te zien op hun nieuwe stek. Als je meer wilt weten over de apparatuur die we hebben beluisterd, kijk dan eens op www.pacificaudio.nl.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Paulie

Goedemorgen Richard,

Ook ik heb me prima vermaakt en vond het erg gezellig. Het was weer een ouderwetse dag genieten van goede muziek en bijpraten want de laatste keer was toch weer anderhalf jaar terug denk ik.

Ook mijn vrouw vond het leuk om je te ontmoeten.

Weer leuke nieuwe muziek erbij dus de wishlist voor bestellingen is weer gegroeid.

Met betrekking tot de cd speler ga ik met de kerstdagen maar is experimenteren met andere buizen om te kijken of dat het midden gebied en het digitale randje positief beinvloedt.

Groet

Paul

Richi

Mijn bestelling naar Amazon is de deur al uit. Ik ben benieuwd. Wat van ver komt is lekker. ;D

Paulie

En ik kan het weten want ik haal bijna alles van ver  ;D ;)

Bestelling Amazon gaat van de week de deur uit.

Groet Paul

molle

Mooie set hoor 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Paulie

Zo de kogel is door de kerk. De Infinity IRS Omega gaan in de verkoop en worden vervangen door Genesis V, 500 of 501 speakers. Zal nog wel even duren want deze speakers zijn moeilijk te vinden.

Daarnaast is de Original A6S met modificatie vervangen door een MHZS-CD88E deze wordt binnenkort helemaal gemodificeerd. Pacific Audio heeft daarvoor een vergaande samenwerking gestart met www.machmat.nl voor modificaties op MHZS spelers.

De reden dat ik de Omega's verkoop is omdat ik naar servo controlled laag wil wat zo enorm mooi is. Veel dynamiek, druk en bodemloos laag. Daarnaast staat de Genesis ook bekend om zijn mooie midden en hoog.

tiptop

Hoi Paul,

Eindelijk dus toch in de nieuwe woning terecht gekomen :)

Mooie huis en mooie set heb je zo 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Paulie

Hoi dankjewel. We genieten nog elke dag met volle teugen. Vandaag eindelijk onze eetkamer stoelen binnengekregen en met 1 maand de eettafel. Dan nog de lampen en dan is de woonkamer klaar.

Er gaat wel veel veranderen in de stereo set-up. Sowieso nieuwe speakers. Vermoedelijk de Genesis V of VI.

pacific

Zo vandaag de afronding gedaan van mijn nieuwe speakers. Dat zijn de Genesis VI geworden.

Zo de woonkamer begint nu echt af te geraken de eetkamer stoelen zijn binnen. De gordijnen hangen er.

Nu halverwege februari de eettafel en dan kunnen we nog eens mensen uitnodigen om te eten :):)

Ik zal vanavond nog even een foto van de speaker posten

pacific

Zo hierbij de beloofde fotoos van de speakers:

Dit is de speaker zelf

Dit is de servo amp voor het laag. Dit is een 2 X 300 watt versterker.