NL-ondertiteling toevoegen aan (HD)-filmbestanden

Gestart door DickVD, oktober 19, 2007, 15:06:39

Vorige topic - Volgende topic

DickVD

Hallo HT-fans,

Ik ben pas via mijn neef achter gekomen hoe je nl-ondertiteling toevoegd aan filmbestanden, waarschijnlijk dat er mensen zijn die het al weten, maar ook die het nog niet weten en ik wil het jullie niet onthouden.
Ook met de zoekfunktie kwam ik geen echte topic tegen die hier specifiek uitleg over geeft, dus vandaar deze topic.

Nl-ondertiteling vind ik toch wel prettig, vooral als je een woord niet verstaat en/of bij erg zachte scenes.

Het is in 1e instantie heel eenvoudig, zorg dat de naam van het ondertitelbestand in dezelfde folder staat en dezelfde naam heeft als de film, alleen heeft ie een andere extentie, meestal .srt, dus in 1 folder:
Filmpje.wmv
Filmpje.crt

NL-Ondertitels vind je b.v. op:
http://www.nlondertitels.com/

Als je dan de film start met b.v. mediaplayer(classic), dan start automatich ook de ondertiteling, mits je Directvosub(autoload) heb geinstalleerd.
Met VLC player heb ik het nog niet geprobeerd, maar zou ook moeten werken.

Totzover niet echt veel werk, maar dan komt het probleem dat de timing met de film meestal niet klopt, doordat b.v. de starttijd niet klopt en/of de framerate, of nog moeilijker, je heb 2 bestanden die je achter elkaar moet plakken.

Om de NL-ondertiteling te syncroniseren met de film, daarvoor zijn een dozijn tooltjes beschikbaar op het net, ik gebruik nu de volgende 2 tooltjes:
subtitletoolEN, waarmee je o.a. makelijk 2 of meer bestanden achter elkaar kan plakken:
http://www.cdrinfo.pl/vcd/video/how2txt2vcd.php
En Subsync:
http://users.pandora.be/vlad/subsync/index_nl.htm

Wie nog een betere/handigere tool weet, die mag het zeggen :D

Enige nadeel is, je bent wat tijd kwijt met syncroniseren en als je de film nog niet gezien heb dan is de verrassing eraf omdat je al fragmenten gezien heb ::)

Post hier jullie ervaringen en aanvullende tips en of vragen ;)

succes :D
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

DVDGuy

:o Op al mijn films staan al ondertitels en kan ik zelfs een keuze maken, welke ik wil hebben  ;D ;D ;D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

DickVD

Citaat van: DVDGuy op oktober 19, 2007, 16:07:45
:o Op al mijn films staan al ondertitels en kan ik zelfs een keuze maken, welke ik wil hebben  ;D ;D ;D

Ik bedoel het voor gedownloade (HD)-films zonder ondertiteling :P

DVD heb zelf ook wel (HD-dvd en bluray nog niet), maar daar betaal je ook voor :P
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

PjotrrrNL

Goede uitleg hoor!

Maar ik download DVD's en HD films altijd met NL ondertitels. Op FTD komt uiteindelijk elke film wel eens voorbij met een linkje naar de nieuwsgroepen...  ;D

www.binaries4all.nl

DickVD

m'n neef heeft me gewezen op een mooie tool:
Subtitle-Workshop
http://www.urusoft.net/products.php?cat=sw&lang=1 en dan klikken op downloads

Ik heb hem gedownload en die heeft een hoop opties, dat wordt nog even bestuderen :o :P
Het is me nog niet duidelijk of dit echt freeware is ::)
Mijn huidige hardware:

DickVD

Citaat van: PjotrrrNL op oktober 19, 2007, 17:48:08
Goede uitleg hoor!

Maar ik download DVD's en HD films altijd met NL ondertitels. Op FTD komt uiteindelijk elke film wel eens voorbij met een linkje naar de nieuwsgroepen...  ;D

www.binaries4all.nl
Ik heb nog een flink aantal hd-films zonder ondertiteling, die heb ik 2 jaar geleden al gedownload.....
Mijn huidige hardware:

Spookstah

Ik gebruik voor subs bewerken, opschonen en syncen SubMagic.
Ook overlappende regels, te korte tijd tussen regels, te korte afspeeltijd van regels etc. kunnen automatisch gecorrigeerd worden.
Deze tool is gemaakt door een lid van nlondertitels en krijgt regelmatig een update mocht dat nodig zijn, je kunt hem vinden op submagic.tk

Martin_M

Ik heb subtitle-workshop even gedownload maar helaas ondersteunt deze geen .ts bestanden.

Zelf gebruik ik altijd echosub.
Werkt erg handig. Alleen wel eens lastig als de timing/indexen in de film niet kloppen (geeft aan dat de film 4 uur zoveel duurt i.p.v. de werkelijke 2 uur zoveel....).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)