Ervaringen met AOpen H360 case?

Gestart door plind, oktober 18, 2007, 15:13:50

Vorige topic - Volgende topic

plind

Hallo,

Ik ben nog steeds aan het puzzelen voor de beste setup voor een media client, die alle content speelt vanaf een media server. De client moet zo simpel mogelijk zijn en ik wil graag een kleine, verticale case gebruiken, die ik op de grond in de hoek van de slaapkamer kan zetten. Ik overweeg nu sterk een AOpen H360 serie case (specifiek de H360C). Hier wil ik dan een AMD 690G mATX moederbord in plaatsen.

Wie heeft er ervaring met deze H360 kasten van AOpen? Ik ben vooral benieuwd naar het geluidsniveau en de temperatuurbeheersing.

B.v.d.,

Pascal.

kaajee

Citaat van: plind op oktober 18, 2007, 15:13:50
Hallo,

Ik ben nog steeds aan het puzzelen voor de beste setup voor een media client, die alle content speelt vanaf een media server. De client moet zo simpel mogelijk zijn en ik wil graag een kleine, verticale case gebruiken, die ik op de grond in de hoek van de slaapkamer kan zetten. Ik overweeg nu sterk een AOpen H360 serie case (specifiek de H360C). Hier wil ik dan een AMD 690G mATX moederbord in plaatsen.

Wie heeft er ervaring met deze H360 kasten van AOpen? Ik ben vooral benieuwd naar het geluidsniveau en de temperatuurbeheersing.

B.v.d.,

Pascal.

Ik heb een tijdje geleden een 'gewone pc' gemaakt obv aan Aopen 360 (H340A, zelfde qua specs). 'T is een lekker compact geheel zal ik maar zeggen. Er zit natuurlijk geen super voeding is, maar moet voldoende zijn. Die is niet super stil, maar de fan ervan is evt. te vervangen door een stillere fan (of ja laat de fan op minder volt draaien dan 12, bijv. 9 of 10volt, scheelt ook weer).

Waar je verder (ernsitg) rekening mee moet houden is het feit dat de 360-serie alleen maar Low Profile kaarten kan hebben; dus een 'normale' PCI(e) kaart zal niet passen, altijd op zoek naar een 'lage'........

Die van mij kwam zonder CPU fan, maar sommige worden geleverd met een CPU cooler die (zoals ook op plaatje zichtbaar is) in de richting van de voedinf/fan staat. De fan hierop is ook niet de stilste, maar is evt. ook eenvoudig te vervangen door een stillere variant.

Verder is ie natuurlijk niet super uitbreidbaar; hij heeft maar ruimte voor 1x DVD (5,25") en hooguit 2 harddisks (2x3,5")........