missende blocks quickpar

Gestart door siebion, oktober 14, 2007, 00:15:43

Vorige topic - Volgende topic

siebion

Ik vraag me af of je een bestand wat een aantal missende blocks heeft nog compleet kan krijgen. Het programma Quickpar kan er niets meer mee omdat er gewoon het een en ander ontbreekt ook al heb je 99,9% binnen. Erg irritant aangezien het regelmatig voorkomt dat er stukjes ontbreken waar je pas achter komt als je al een halve dag aan het downloaden bent.  :'( Iemand een idee hoe je bestanden met missende delen kan vermijden of hoe je de missende blocks er bij kunt krijgen....

Groet, Jos

Erik

Er zitten vaak bij een post 10% of meer aan par2 blocks. Quickpar zegt zelf al hoeveel blocks hij nog nodig heeft. Dus als hij 4 mist moet jij er minimaal 4 of meer dloaden en dan doet quickpar de rest. Als je alle blocks al binnen hebt en je hebt dan niet genoeg heb je een hele slechte newsserver en moet je een payserver erbij nemen. Die kosten wel geld btw.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Alfie

Neem een payserver....scheelt je een hele hoop irritatie! 

Ghosty J

zoek in de nieuwsgroepen op *.par bestanden misschien dat je het dan wel compleet kan krijgen!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

siebion

Ik heb een payserver genomen (Eweka) omdat dat hier al geadviseerd werd en ik moet zeggen dat bevalt ook wel goed het downloaden gaat eigenlijk continue met mijn maximale snelheid.
Ik zoek de NZB files met Newzleech die ze dan weer importeert in Newsreactor dan begint alles wel te downloaden etc.. momenteel kan ik echt meer als de helft weer verwijderen omdat Quickpar ondanks de aanwezige Parbestanden gewoon met ontbrekende blocks blijft zitten. Er zal wel ergens iets niet helemaal goed zitten of er worden veel incomplete bestanden aangeboden op die newsservers.

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

wh-vanderpost

Dat kan ook aan het download programma liggen, heb ik zelf ook eens gehad met GrabIt .. gebruik nu NewsLeecher met volle tevredenheid :)
Denon AVC-X3800H | Rotel RMB-1555 | NVidia Shield Pro | PS3
KEF R11 Meta | R6 Meta | R3 Meta | SVS PB1-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Belden | DIY UTP | AudioQuest

PjotrrrNL

Ik had die problemen ook met een overgeklokte CPU.
Lag bij mij dus niet aan GrabIt dat ik nog steeds gebruik...

roland p

Ik heb ook wel eens problemen gehad met download programma 'alt.binz'
Ik kreeg het toen niet voor elkaar om nieuwe par bestanden te downloaden. Later bleek er ergens een optie 'remove par files' of zoiets aan te staan. Uitgezet en toen werkte het allemaal weer.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Alfie

Newsleecher is wel één van de betere programma's! Ik gebruik het zelf al jaren naar tevredenheid!
Ik maak ook gebruik van Eweka en heb eigenlijk zelf weinig last van incomplete bestanden die ik niet compleet krijg. (ik download vaak bestanden van 4,5 gig tot 15 gig!

Van grabit weet ik dat die soms nog wel eens moeilijk kan omgaan met incomplete bestanden.

Erik

Gewoon sabnzbd gebruiken of had ik dat al gezegd.
Gratis, lage cpu belasting, fire and forget.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Dibbus

Ik kijk in quickpar welke bestanden incompleet zijn en download deze dan opnieuw.
meestal zijn deze bestanden dan wel compleet, en kan ik ze daarna gewoon uitpakken.

Gr Dibbus

Raphie

gewoon private trackers en bittorrent, net zo snel en niks te parren/rarren en wat al niet meer voor tijd en diskvretend geneuzel...
JBL PRX Power!

Dergert

Maar wel je upload kwijt t.o.v nieuwsgroepen  ;D. Gebruik beide maar ik vind nieuwsgroepen net iets fijner, en nooit problemen met de par-etjes..Alleen meen ik wel dat het betere HD spul wel als eerste de private trackers staan. Ach ieder zijn ding..

Erik

Citaat van: Raphie op oktober 19, 2007, 15:15:00
gewoon private trackers en bittorrent, net zo snel en niks te parren/rarren en wat al niet meer voor tijd en diskvretend geneuzel...
Ach max 5 minuten extra par en 5 min uitpak tijd bovenop 45 min dload voor een dvd.  Meestal de helft of niets als alles compleet is. Ik dump de nzb en een uur later staat alles uitgepakt en restanten verwijderd. Echter ik heb wel gemerkt dat als je een 40gb bd dload, de reparatietijd wel heel erg lang wordt. ls het dan moeizamer gaat en dan kan torrent toch wel eens handiger zijn. Mist ik daar ook fullspeed zou halen, geen idee, ik heb geen torrent of privé trekkers. Als ik maar 10mb ipv 20 mb zou halen zou het weer niet opschieten
- Winston Churchill

Raphie

ik doe meestal zo'n 60min over een HD-DVD (25GB) dan is die ook speelklaar, niks meer te parren / unrarren, onverwachte passwords, fake uploads en al dat geneuzel...
JBL PRX Power!

Erik

Ok dat zijn mooie scores. Ze zijn er behoorlijk in snelheid op vooruit gegaan dus.
- Winston Churchill

Raphie

Ja, public trackers duren nog steeds lamg hoor, maar daar s toch weinig te vinden, behalve de Axxo DVD rips
JBL PRX Power!

TheSpeedSkater

Hmmz, ben ik wel benieuwd naar. Kun je daar iets meer over vertellen?
Citaat van: Raphie op oktober 19, 2007, 20:51:55
private trackers
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Raphie

Nope, dat mag hier niet meer, maar google maar eens op bijv HDbits
JBL PRX Power!