Kathrein UFS 910 of Clarke-Tech 5000HD?

Gestart door Bengbeng, oktober 9, 2007, 22:53:23

Vorige topic - Volgende topic

Bengbeng

Naast de Kathrein schijnt ook de Clarke-Tech een heel leuk
HDTV doosje te zijn met externe harddisk aansluit-mogelijkheid.

http://www.clarke-tech.com/produkte?lang=

Mesen die ervaring hebben met beiden en de voor- en tegens weten?  :) ::)

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

djoek

Ik heb hier de Clarke Tech 5000 hd staan incl een 500 gig  externe usb hd en dit draait vanaf softwareversie 1.05 perfect, en er is ook een p versie beschikbaar( momenteel de 1.07p versie).
Wat betreft opname werkt dit hier perfect, ik werk hier met een buffalo externe hd van 500gig., er komen geregeld updates die de ontvanger stabieler maken

Wat ik wel een nadeel vindt is het beeld in SD, dat is erg korrelig, ik hoop dat dat met toekomstige updates verholpen wordt, daartegen is het Hd beeld echt perfect en is bijna even scherp als de Humax 2000.

Bengbeng

Citaat van: djoek op oktober 10, 2007, 19:23:50
daartegen is het Hd beeld echt perfect en is bijna even scherp als de Humax 2000.

Ja wat is het nou?  :D Echt perfect, zoals je zegt, of bijna net zo scherp als een Humax.
Bijna net zo scherp vind ik niet perfect, sterker nog, dan hoef ik 'm niet.  ;)

En wat betreft die korreligheid op SD kanalen, je bent de eerste die ik daarover hoor, op
't forum van sat4all alleen lovende woorden over de beeldkwaliteit...
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

djoek

Ik bedoel zoals ik het zeg, jij vraagt een mening , ik geef hem dan, dus is het aan jou wat je ermee doet.

Prettig Weekend

koffieleut

Ik heb zelf de Kathrein. Zitten nog wel wat bugs in de software maar als ik zo om me heen kijk heeft iedere HD ontvanger dat wel.
Vind het beeld van de Kathrein erg scherp.

Midcall

Citaat van: djoek op oktober 10, 2007, 19:23:50
Ik heb hier de Clarke Tech 5000 hd staan incl een 500 gig  externe usb hd en dit draait vanaf softwareversie 1.05 perfect, en er is ook een p versie beschikbaar( momenteel de 1.07p versie).
Wat betreft opname werkt dit hier perfect, ik werk hier met een buffalo externe hd van 500gig., er komen geregeld updates die de ontvanger stabieler maken

Wat ik wel een nadeel vindt is het beeld in SD, dat is erg korrelig, ik hoop dat dat met toekomstige updates verholpen wordt, daartegen is het Hd beeld echt perfect en is bijna even scherp als de Humax 2000.

Van dat korrelige beeld heb ik geen last met mijn Clarke-Tech. Overigens wel met HDMI aangesloten, wellicht dat ie met scart een minder mooi plaatje geeft.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.