Philips 28pw8807

Gestart door xboxrobert, april 28, 2002, 16:55:02

Vorige topic - Volgende topic

xboxrobert

Ik heb pas deze breedbeeld gekocht. Nu heb ik in alle vier de hoeken grovere pixels dan in het midden van mijn beeld. Kan ik dit zelf herstellen via het service menu of moet hier een monteur voor komen. Als iemand dezelfde tv als mij heeft kan ik dan de instellingen van diegene overnemen of is dit voor elk model weer anders. Weet iemand of er op het internet iets staat over de instellingen van de alignments van deze TV.

J.A.F._Doorhof

Hi,
En welkom op ons forum.

Instellingen van servicemenu's zijn NIET uitwisselbaar, elke beeldbuis is namelijk weer anders.

Wat bedoel je precies met grovere pixels, staat het beeld in de hoeken uit focus of zijn de pixels gewoon wat opgerekter als in het midden ?

Op zich kunnen bij breedbeeld TV's in de hoeken afwijkingen optreden, het moet onder het normale TV kijken echter niet opvallen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

xboxrobert

Als ik goed kijk zijn de pixels wat uitgerekt dit is niet precies in de hoeken maar in een boog langs de buitenkant van het scherm. Ook heb ik weleens een geel rode lijn in de rechterbovenkant van mijn scherm. Als ik het beeld wat meer kantel dan gaat het wel weg maar dan staat de ondertiteling wel wat scheef.

J.A.F._Doorhof

Lijkt op geometrie afwijkingen.

Als je een grid (ruitjes patroon) projecteert hoe ziet dat eruit ?
Bv van AVIA, VE of Platinum.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

xboxrobert

Ik weet niet wat dat is AVIA. Ik heb wel ff verder gekeken op het forum. Het is zeker een DVD met een soort test programma erop. Ik heb dit zelf niet dus ik kan het niet testen. Ik heb geen last van vervormingen voor zover ik zie. De pixels liggen wat verder uit elkaar dat is wat ik kan zien. In het midden van het scherm is het wel goed.

mr._Custard

Als je met pixels bedoeld de triades (groepjes van een stukje rood,groen en blauw fosfor), die liggen aan de buitenkant van het beeld ietsje verder uit elkaar, dat is te zeggen in horizontale afstand is wat groter.

J.A.F._Doorhof

AVIA is inderdaad een test DVD.

Wat mr_Custard ook al suggereert, als het inderdaad zo een vervorming is, dan is dat redelijk normaal, maar dit mag dus niet opvallen op je kijkafstand.

MvrGr.
Frank
Custom installer