3M vs Piano

Gestart door Sum1, april 9, 2002, 01:55:03

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Hi, Collin.

En zowaar in het NL (best te lezen toch ?).

Ik ben zeer zeker tevreden met mijn CRT en PSM-1, maar dat is ook geen eerlijk vergelijk  ;D, zelfs een D-ila is niet beter dan een CRT.

De 3M's hebben we gewoon omdat ze spotgoedkoop zijn op dit moment, en voor dat geld geven ze een beeld en mogelijkheden die niet te kloppen zijn.

De Piano zal door ons geleverd worden zodra we nu eindelijk eens een mailtje terug krijgen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PM

Waarschijnlijk binnenkort wel in nederland leverbaar..  Als het aan Plus ligt nog voor het einde van deze maand. Dat betekend dat Plus zeer binnenkort bekend zal maken wie de leverancier(s) gaan worden.

Kijk hier maar eens...
http://www.htforum.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=HTC;action=display;num=1001152054
Groeten, Peter

FrankL

Ik vond nog een thread over de Moviedream 2:

http://212.105.197.47/53/cgi-local/ikonboard.cgi?act=ST;f=1;t=14927

Samengevat: te duur, teveel lawaai en een slechter beeld dan de Piano of de Infocus 110.

Deze hoef je dus niet in het assortiment op te nemen, Frank.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Ok,

Maar was ik ook niet zo maar van plan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

Misschien waren jullie al op de hoogte, maar op www.hometheaterhifi.com staat ook een review van de Piano met heldere uitleg over DLP:

http://www.hometheaterhifi.com/volume_9_1/plus-piano-projector-3-2002.html

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

FrankL

Ligt het aan mij, of heeft de tester de dual mode setting van de chip niet goed begrepen? Het stuk over de resolutie leest als klinkklare onzin.  ???
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

mr._Custard

Dat ligt niet aan jou. Tenzij het een hij uit een PAL land komt, maar met een naam als John E. Johnson, Jr. is er maar mogelijkheid, ben ik bang  ::)

shit_happens1

ShiT,

Heb ik helemaal de shootout gemist, had ik heeeel graag bij willen zijn, helaas heeft mijn internet verbinding er een tijdje naast gelegen waardoor ik deze, (en alle andere) threads gemist heb. :(.

Nouja volgende keer beter zal ik maar zeggen ....
Goed te lezen dat de piano het erg goed gedaan heeft, ik had niet anders verwacht overigens.

Wel hoop ik dat er meer van dit soort shooouts zullen volgen, want nix is leuker dan dit soort vergelijken vind ik.

Groeten,

Sylvester

cinepaulis

FrankL, mr. Custard,

In het Questions and Answers gedeelte staat jullie vraag ook vermeld (incl. antwoord):
http://www.hometheaterhifi.com/qa/qa2002/qa280.html

CiteerQ
In your recent review of the Plus Piano HE-3100, John E. Johnson Jr. states the Piano's 848x600 chip in 16x9 mode cannot fully resolve the vertical resolution of DVD. And that the image has to be scaled down to 450 lines (compared to the DVD standard of 480). From what I have been able to gather, this would be true IF the chip produced only a resolution of 800x600. Because the Piano has a dual-mode chip which enables it to fully reproduce 4x3 material (in 800x600) AND 16x9 DVD material (in 848x600) in their native resolutions, John Johnson's statement about the inability to reproduce the full resolution of DVD is false. The benefits of the dual mode chip in the Piano have been mentioned in several articles and other reviews. Did your review miss something, or did I?

A
The Piano's chip is 4:3, and the dual mode lets the chip show 4:3 in two modes as shown below. One is the inner 4:3 (blue with yellow numbers), which Piano calls "Real", and one is the outer 4:3 (green with black numbers), which Piano calls "Full". The Full setting uses 800 x 600 pixels. Letterboxed movies, such as 16:9 are shown in the area outlined by the red with yellow numbers (including the blue with yellow numbers too, of course). 16:9 is not shown on the full chip because the chip is 4:3. So, for widescreen movies, the height is reduced accordingly, even though the width is still out to the left and right sides as it is with "Full" 4:3. Therefore, with widescreen DVDs (16:9 and 2.35:1), there are far less than the 600 pixels of the full chip height showing the image on the screen, less than 480 since the 16:9 mode is not using the entire 848 pixel width. Since essentially all movies these days are 16:9 or 2.35:1, I generalized. Old films (pre-1953) on DVD at 4:3, shown with the Piano set at "Full", would of course have full resolution. By the way, 848 x 600 is 1.41:1, not 16:9, which is 1.78:1.

groeten,
Paul
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

mr._Custard

Nou dan heeft-ie het toch echt fout: in 16:9 mode gebruikt hij 848x480 spiegeltjes. In 4:3 mode of 800x600 of 640x480. Interessant is dat alle 800x600 DLP projectoren van dezelfde 848x480 DMD gebruik maken, maar dat de 848x480 modus niet is geimplementeerd. Als ik me het goed herinner wat ik bij FrankL gezien heb, is dat er ook een 16:9 LTBX modus in de Piano software zit. Dat zou dan wel eens die 800x450 resolutie zijn waar onze vriend Jan E. Jansen het over heeft. Wat ik nog niet gezien heb is een toepassing die gebruik maakt van de volledige resolutie van de DMD.

Edit: ik heb er maar ff een plaatje bij gefotoshopt:

FrankL

Klopt, hij heeft het echt fout. Wat een afgang  ::)

CiteerWat ik nog niet gezien heb is een toepassing die gebruik maakt van de volledige resolutie van de DMD.
Wat ik ervan begrepen heb ondersteunt (de driver van) de DMD dit niet. Zal wel te maken hebben met de extra hoeveelheid processing die hiervoor nodig is. (nog meer spiegeltjes gelijktijdig aansturen)

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

cinepaulis

Ik kan het niet bevestigen of ontkennen, maar je zou het met Avia resolution patterns kunnen testen. Als er in verticale richting niets veranderd (dus als er zoals jullie zeggen 480 pixels worden gebruikt) dan mag je hier 0.0 artifacts in zien terwijl elk individueel lijntje van Avia patroon zichtbaar moet zijn.

De screenshots in vergelijking met de Sony VW10 laten wel zien dat de Piano niet de volledige resolutie weergeeft. Hoe dat dan komt weet ik ook niet..  ???

groeten,
Paul
Visit Cinepaulis

FrankL

Ik heb Avia niet in huis. Ik zit nog te wachten op de nieuwe VE disc.

Meneer John geeft niet aan hoe hij de Piano aangesloten heeft. En dat maakt nogal uit.
Verder bazelt hij wat over screendooreffect, met een verkeerde definitie.
Dit soort testen neem ik niet al te serieus.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

mr._Custard

Als ik het plaatje van de Sony bekijk, dan valt op dat er vooral lijntjes te zien zijn. (is dat ook het patroon op de AVIA disc?) De hoogte van 480 pixels op de Piano betekent toch alleen maar dat alle beeldlijnen worden weergegeven? Je kunt dan inderdaad niet zomaar zeggen dat de piano de volledige horizontale resolutie kan weergeven. (Ligt de grens voor PAL niet bij 5MHz ?) Voor de Sony geldt dus: in het verticale wint-ie er niks bij (hij kan alle beeldlijnen weergeven en meer is extrapolatie) maar in het horizontale wel, dankzij zijn hogere resolutie. Wellicht dat theoretisch gesproken de piano in staat moet zijn om die kleine details weer te geven, maar er zit dan ook nog een digitaal-analoog-digitaal conversie tussen. Wat ook zou kunnen is dat de recensent de verkeerde screenmodus heeft gebruikt !(aan het verhaal over de resoluties te zien lijkt dat niet onwaarschijnlijk). Verder zou het interessant kunnen zijn om eens een piano te testen van de Avia op een DVI-HTPC.

Hmmm... ik moest ook maar eens zo'n AVIA schijf bestellen... ;)

PM

Citeer...
Hmmm... ik moest ook maar eens zo'n AVIA schijf bestellen... ;)

Ik zou dus wachten op de nieuwe disk (opvolger AVIA) die gaat komen... komt binnen enkele maanden (heb ik van de expert gehoord :)) )
Groeten, Peter

jankees

Shit! Mannen!

Ik heb ook de shootout gemist omdat ik nog op het oude forum zat te koekeloeren. Da's balen. Ik zat juist te wachten op deze shootout. Franken.....wanneer is de volgende? Ik ken zo al een man of 5 die zonder meer zullen komen.

FrankL

Sorry, wat mij betreft was die shootout eenmalig. Ik was zeer benieuwd naar het verschil, en dat heb ik gezien. Verschillende mensen hebben verslag gedaan, dat zou een goede indruk moeten geven.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95