hardware matige acceleratie nu ook voor XP

Gestart door nielsg, september 16, 2007, 17:26:46

Vorige topic - Volgende topic

nielsg

ja ja
eindelijk is hij er, de beta driver van nvidia die hardware matige acceleratie onder steunt voor video bestanden

hier te vinden

suc6
gr niels

ps. zou dit onderwerp hier moeten of bij nieuws op pc gebied?

jowi

Ten eerste, oud nieuws.

Ten tweede, iets met klok en klepel, het gaat niet zozeer om hardware acceleratie, maar om het kunnen inzetten van PureVideoHD op zich. Dat is dus een STUKJE hardware acceleratie. 1 van velen.

Ten derde, als je een beetje zoekt zul je kunnen lezen wat mijn ervaring is met deze driver. Bij mij geeft ie onder powerdvd een verkleurd streperig beeld, niet kijkbaar. Ik wacht dus nog maar even op de echte release.

nielsg

bij mij geeft tie geen strepen bij powerdvd

welke versie heb je?

jowi

7.3 en een beetje. Overigens alleen slecht beeld als ik bluray of hd-dvd afspeel.

ScriptMania

Citaat van: jowi op september 16, 2007, 17:34:47
Ten eerste, oud nieuws.

Ten tweede, iets met klok en klepel, het gaat niet zozeer om hardware acceleratie, maar om het kunnen inzetten van PureVideoHD op zich. Dat is dus een STUKJE hardware acceleratie. 1 van velen.

Ten derde, als je een beetje zoekt zul je kunnen lezen wat mijn ervaring is met deze driver. Bij mij geeft ie onder powerdvd een verkleurd streperig beeld, niet kijkbaar. Ik wacht dus nog maar even op de echte release.

Ik gebruik precies hetzelfde qua player en heb ook geen last van strepen etc.
ook niet als ik blue ray of hd dvd afspeel.
ik gebruik een 8600GT met een Q6600 (quad core)

jowi

Ik XP/MCE met een core2duo E6600, met een NVidia 7950GT. Ik zal het nog wel een keer proberen binnenkort.

nielsg

heb je al geprobeert om powerdvd een keer opnieuw te instaleren?  of misschien vele verschillende codecpacks geinstaleerd?

btw: ik gebruik een 8600gts met een e6420. maar een 9750gt moet het toch ook wel kunnen schat ik zo O0 >:D

joost

Ik heb net XP geinstalleerd (na een Vista drama) met die nieuwe beta drivers en acc. werkt perfect.
met mijn 8500GT kaart is de cpu load bij blu-ray software maar 20%.
;D ;D :D O0
HT set: JVC DLA X5500, Anthem MRX 720 / PVA 4, Klaré DIY monitor, Center en 4x rear, DIY Monolith+ HTPC, Sony UBP X800m2.

Cage

Gisteren de Beta-driver geïnstalleerd (Werkt tot nog toe perfect, maar ik heb nog geen HD-DVD/BluRay Materiaal on te testen)
Ik zag overigens wel dat er nu een update van de betadriver is met de releasedate: September 21, 2007
Deze heb ik dan ook geïnstalleerd.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

richardnl

ik ga inderdaad dit weekend terug naar XP
Vista ziet er wel leuk uit maar performance is nog slecht

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2 | TACTILE en BEQ topic

mrrepel

Die draai ik hier ook , pure video icm theatertek en powerdvd. Tot nu toe werkt dit perfect

( 7900GT, E6400, 2gig geheugen ) 720P gedownload materiaal = 20% proc. belasting