setje Dynaudio d28af, Focal 5n411 L gekregen, en nu? :)

Gestart door mimic, september 10, 2007, 22:12:38

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Interficior

Leuk dat je dat zegt fgroen. :)

Maar het is ook een mogelijkheid om gewoon parket op je speakers te plakken. Door de dunne strookjes werkt het ook weinig, en kunt je óók afgeronde hoeken maken. Voor mij het perfecte huwelijk, maar ik zie het anderen nog niet zoveel gebruiken (is niet zo erg hoor). Ik wil alweer naar witmarmer gaan, maar kost je toch zo'n 50 euro aan marmer.
Take it or lease it

mimic

Dank voor de link! dit is mooi!!!

http://www.hifi-luidsprekers.nl/JeM/AL-S-4411/AL-S-4411.htm

Marmer interdicior? zo :) schuren word dan lastig zeg:). 50 euro aan marmer? dat is toch niet zoveel, het hout wat ik bekeken heb kwam ik op 60 eu per speaker, marmer klinkt veeel duurder!
KEF LS50W - Velodyne DD12

Interficior

Dat is het ook. Ik heb het nu over 2 zijkanten van een boekenplankspeaker. Of 4 zijkanten in totaal dacht ik. Dus niet helemaal ingepakt. ;D

Maar dan is het wel voor je gezaagd et-al, dus opzich nog nieteens de hoofdprijs. Maar je moet het er net wel effe voor over hebben natuurlijk.
Take it or lease it

fgroen

Citaat van: Interficior op oktober 17, 2007, 17:45:00
Maar het is ook een mogelijkheid om gewoon parket op je speakers te plakken. Door de dunne strookjes werkt het ook weinig, en kunt je óók afgeronde hoeken maken. Voor mij het perfecte huwelijk, maar ik zie het anderen nog niet zoveel gebruiken (is niet zo erg hoor).

Heb ik wel eens naar zitten kijken. Is inderdaad een interessante optie. Ben niet verder gegaan dan de Gamma, en daar heb je nou niet het beste aanbod. Waarschijnlijk kun je beter naar een parket-boer.

Ik herinner me ook, dat jij daarover wel eens geschreven hebt, maar kan het topic niet meer vinden.

Zit je met Parket niet met een geprofileerde achterkant? Dat maakt hoeken weer lastiger. (of je moet massief houten latjes op de hoeken zetten)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Interficior

Nee, het is gewoon echt parket, dus gewoon massief dunne stukjes hout. Ze zijn dus ik alle dimensies om te draaien, en ook gewoon met de kopsje kanten is het prima te doen. Recht affrezen is mooi, met een 45'-randje frezen is mooier. :)
Take it or lease it

fgroen

Citaat van: Interficior op oktober 18, 2007, 13:24:34
Nee, het is gewoon echt parket, dus gewoon massief dunne stukjes hout. Ze zijn dus ik alle dimensies om te draaien, en ook gewoon met de kopsje kanten is het prima te doen. Recht affrezen is mooi, met een 45'-randje frezen is mooier. :)

Kzal nog eens mijn licht opsteken.  8)

Bij wat voor winkels kan ik het best terecht?
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Interficior

Bij echte parketwinkels. Bijvoorbeeld brederode parket (van Parketmeesters). Deze hebben parketplankjes los liggen, dus zijn al uitgewerkt en dergelijke. Als je dan bijvoorbeeld een niet zo grote oppervlak wilt, betaal je ook niet zoveel, omdat het per oppervlak gaat, en dus ben je nooit zoveel kwijt (het gaat dus niet per bussel parket ofzo).
Take it or lease it

dre73

op marktplaats zijn regelmatig kleine hoeveelheden parket te krijgen voor een leuke prijs ;)(fineer ook!!!)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mimic

Vanmiddag even naar een parkethandelaar geweest, was wel behulpzaam en kon wel wat " rest stukken" overnemen. Voordat ik dat ga doen moet ik eerst maar eens beslissen wat voor kast ( uiterlijk ) ik wil maken.

Mijn keuze bestaat uit 2 modellen.

1 een heel klein smal strak paar graden achterover hellend speakertje liefst gefineerd of beplakt met echt hout. Even snel een wipje gemaakt in sketchup.
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Of mijn 2e idee. Hiermee word de kast vast erg zwaar en dood, maar is een stuk moeilijker te maken. De afwerking verfven/ fineren. Snel met paint een doorsnede gemaakt ( van de bovenkant ). Tijd om dit te sketchuppen was er nog niet:).

Het geheel komt er dan ongeveer uit te zien als de Davis Millesime luidsprekertjes. ( linker en dan dus met 1 mid laag ). Betere foto`s kan ik helaas nog niet vinden maar heb ze ooit in het echt gezien en was er weg van!
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Het 2e ontwerp zou er in grote lijnen zo uit moeten komen te zien als de geweldige FAP van Gerrit Pols. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=46832.0

Ik ben alleen bang dat dit veel te hoog is gepgrepen! :)

Edit

Sterker nog, ik ga voor het eerste ontwerp. Ik heb een paar hele mooie stukken eiken vloerdelen gekregen waar een beetje een grijze wash in zit. Helaas zijn ze niet breed genoeg om de hele speaker mee te beplakken. Ik denk dat ik alleen het front beplak en netjes afwerk, en de rest van de speaker in een nog te bepalen kleur verf.

Kan iemand miss een foto vinden van een luidspreker met aan de voorkant hout, de rest gelakt? Leuk voor mijn beeldvorming
KEF LS50W - Velodyne DD12

Interficior

Take it or lease it

mimic

En zo te zien mijn versterker:) marantz?

Ja de tegenovergestelde zie ik ook vaak, zoals ik het ga doen ehh niet :)

Even snel een paar gaten gezaagd in een toch te kort stukje om een idee te krijgen.
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Dames en heren,

ik wil heel graag de focal unit infrezen en heb al verschillende pogingen gedaan, helaas wil het niet mooi lukken. Ik heb geprobeerd een mal te maken, helaas door het meten, tekenen, zagen enz blijf ik afwijkingen houden in de uiteindelijke mal. Heeft er nog iemand tips? Stel dat ik een mal kan laten maken ( cnc ) of zelf de hele baffle onder een cnc frees kan leggen, dan ben ik natuurlijk helemaal in mijn nopjes. Er zit een MTS bij mij in winschoten, mischien dat ze me daar kunnen helpen.

Ideeen?
KEF LS50W - Velodyne DD12

Interficior

Gewoon uit de losse hand doen. 2mm per keer. Dat kun je.
Take it or lease it

mimic

Interficior, jij hebt een veel te hoge dunk van mij :)  :-[
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Puur een optisch vraagje,

ik twijvel over de eiken baffle, ik vind het niet 1 geheel worden. Uiteraard zal dit wel beter worden als ik de zijkant mat zwart/ grijs maak en het hout lak maar toch... Optie 2 zou zijn gewoon mdf. plamuur/ verf. Makkelijk, netjes, 1 geheel maar.... zo standaard. Even een illustratie, wie is er voor het doorgaan met de eiken baffle wie voor alles netjes plamuren en verfen?
KEF LS50W - Velodyne DD12

Interficior

Ik weet niet of de baffle nog los zit? Zo ja, kun je het één geheel maken door het juist op te delen in stukjes. Dus de rest iets groter maken zodat de eiken plank expres niet deel van het geheel is. Of 4mm MDF dat kleiner is ertussen plakken zodat de baffle naar voren komt.
Take it or lease it

mimic

Ja de baffle staat er nu los voor en valt helemaal er overheen. Hoe bedoel je het opdelen in stukjes precies? Ik dacht er bv al aan om het eiken " tussen" het mdf te laten verzinken. Nadeel daarvan is dat je weer zo duidelijk de ehhh " opbouw " ziet van het witte gedeelte.
KEF LS50W - Velodyne DD12

Interficior

Ik bedoel dat je een naad onopvallend kan maken door hem juist te accentueren. Want zo krijg je een andere functie en dus vervalt de vervelende functie van naad.

Zo bedoel ik ook dat als je juist gaat accentueren dat de voorkant niet bij de kast hoort, dat het zo weer één geheel kan worden. Dat kan dus door grote verschillen in kleuren, materialen, of een stukje afstand. Zoveel wegen.
Take it or lease it

mimic

Dat is wel een leuke gedachte gang zeg. Nog niet bij stil gestaan! Nadeel is denk ik wel dat als het misgaat de hele term " design" ver is te zoeken, dan word ie gewoon lelijk :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

Interficior

Dan moet je wat vertrouwenbuilding doen. Of eerst een beetje passen/meten en kijken hoe het eruitziet.
Take it or lease it

mimic

Terwijl ik aan vertrouwenbuilding doe eerst even het filter netjes gesoldeerd. Ziet er een stuk beter uit, en zit VAST!
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Aangezien ik een beetje vastloop op het uiterlijk heb ik mijn creativiteit even losgelaten in sketchup :)

Technisch gezien is het wel haalbaar denk ik ( qua houtbewerken ). Vind iemand dit mooi? Ik vind het wel wat hebben! Qua inhoud verlies ik natuurlijk nog wel wat maar aangezien ik toch een aantal liter te veel heb is het mogelijk.
KEF LS50W - Velodyne DD12