Bakkums B&W kamer (8 jaar later)

Gestart door Bakkums, augustus 26, 2007, 18:33:56

Vorige topic - Volgende topic

PjotrrrNL

Bakkums

Heb vandaag te horen gekregen dat ik waarschijnlijk de versterker 29 Oktober kan ophalen. dus dat is nog effe wachten.
Wanneer ik hem binnen heb zal ik eerst een paar foto's schieten en vervolgens aansluiten.

Bakkums

Hoppa en er is nog een vernieuwung onderweg, kreeg namelijk vandaag telefoon dat iemand mijn oude wilde kopen.
Deze heb ik verkocht en vervolgens een Samsung Le40M86 voor besteld. Deze heb ik dinsdag binnen, want hij was niet op voorraad.

Het schiet allemaal al aardig op met vorruitgangen. Versterker en tv zijn al vernieuwd, nu alleen nog een keer nieuwe luidsprekers halen, maar dit gaat nu nog wat langer duren dan gepland. Denk in het volgende voorjaar.

Bakkums

Zo de nieuwe tv staat, gho wat is dat beeld strak zeg, ziet er echt veel beter uit dan de Mirai.
Het design van de Samsung is ook super, echt alles glimt, ook de Super clear display, maar dit zie je op
de foto ook wel. Echt een succesvolle aankoop geweest.

Nu effe weekje wachten en dan het beeld afstellen.

Waarschijnlijk heb ik aanstaande Vrijdag de versterker ook al binnen, kreeg namelijk een mailtje dat verwachtings dag aanstaande vrijdag zou zijn. Ik ben benieuwd.

Bakkums

Zo nu ben ik weer helemaal up to date.

Heb de nieuwe TV staan, center heeft zijn plek gekregen en heb zins vandaag de nieuwe versterker ook binnen.
Heb direkt 300 Blu-ray effe getest en bho wat een verschil als je van 5.1 naar PCM 5.1 gaat. Dit alles via HDMI klinkt echt super.

Heb trouwens ook een nieuwe Hama HDMI kabel gekocht, deze is 2meter en koste maar € 20,-

Maargoed, hieronder effe een paar foto's, want foto's zeggen toch net iets meer, vind ik.

Beetje donker, maar je ziet wel waar de center nu staat.

En de kabel, die ik er persoonlijk heel duur uit vind zien.

Bakkums

Trouwens een leuk weetje van mijn nieuwe versterker is; dat de versterker zich mbv de bijgeleverde microfoon zich zelf helemaal afsteld, je kunt hem op drie luister punten afstellen.

Wist dat dit allemaal zo kon, maar wist niet dat het zo geavanceerd was, aangezien na calibreren de versterker precies weet, op welke afstand de luidsprekers staan en wat voor een type luidspreaker het is (Full range, of vanaf 150Hz)

Ik heb dit zelf nog nooit zo gezien dus vond dit wel leuk om te melden.

Het volgende wat ik nog moet doen, is de TV calibreren, Banana plugs halen (trouwens in Onkyo manuel staat dat je deze niet mag gebruiken in Europa) en nieuwe luidspreker kabels voor de front speakers kopen.
Vervolgens zal er de eerst komende tijd niks meer gedaan worden ;) denk ik.

Wil ook nog even vermelden dat ik "NU" heel tevreden ben met alles wat ik heb, nieuwe versterker en TV waren toch wel een zeer goeie keus.

Bakkums

Zo heb alles zo mooi afgesteld en kan dus weer een tijd verder. Waarschijnlijk volgend jaar nieuwe luidsprekers kopen, maar is tot nu toe in deze kleine kamer nog niet nodig.

Trouwens voor de gene die ook de Samsung LCD hebben. ik dacht dat deze tv minder last had van weerspiegeling, maar als ik naar het scherm kijk weerspeigelt in het scherm de spiegel die ik achter mij hebt opgehangen. Dus het is geen anti glinstering scherm. Als dit al bestond trouwens. Maargoed beeld is wel mooier dan de Mirai.

Ik vroeg me trouwens ook nog het volgende af. Heb nu namelijk een dunne tulp kabel Rood/Wit aan de woofer hangen, maar als ik deze vervang door een betere kwaliteit, is dit dan merkbaar over een lengte van 1.5m ?

HTR

ey mooie set!
paar mooie upgrades, en mooie versterker en tv dus!

die kabel, ja dat heeft zin, dat is goed merkbaar als je t dropvetertje weghaalt en er een goede subwoofer kabel tussen stopt

Bakkums

Dankje wel.

Oke dat is dus het eerst volgende wat ik ga vervangen, die dropveter  ;D haha.

Sjors

Citaat van: Bakkums op oktober 19, 2007, 12:16:42

Het volgende wat ik nog moet doen, is de TV calibreren, Banana plugs halen (trouwens in Onkyo manuel staat dat je deze niet mag gebruiken in Europa)

Klopt! maar dit negeer o.a ik volkomen  >:D  ;)

Mooie upgrades man ! gefeliciteerd  8)

Groet, Sjors

Bakkums

Bedankt,  ;D

Ik heb vandaag maar effe een andere Tulp kabel meegenomen. Deze ziet er niet zo eetbaar uit.
Heb een beetje een slechte foto, maar denk wel dat je een kleine indruk krijgt.

Zal hem morgen aansluiten en effe kijken of ik verschil hoor, maar de kabel zal in ieder geval minder onder spanning staan, want had een 1 of 1.5m kabel en nu 2m.

Nu alleen nog Banana plugs en op den duur nieuwe speakers en dan heb ik voor komende jaren een mooie set staan.

Bakkums

Effe kleine update, heb nu 2 fronts van Visaton staan, deze zijn tijdelijk en zijn van mijn oom. Heb namelijk mijn eigen speakers verkocht en ga nu sparen voor een complete HT set kwa speakers.

Heb de volgende gekozen, want die is gewoon heel erg goed kwa prijs kwaliteit verhouding, lees er alleen maar positieve dingen over. Denk dat ik het over ongeveer 2 maandjes bestel, want geld groeit me niet op de rug, jammer genoeg.

Plaats tegen die tijd wel een paar foto's van mij opstelling en mijn reactie.

JeKa

Citaat van: Bakkums op januari 20, 2008, 15:29:56
Effe kleine update, heb nu 2 fronts van Visaton staan, deze zijn tijdelijk en zijn van mijn oom. Heb namelijk mijn eigen speakers verkocht en ga nu sparen voor een complete HT set kwa speakers.

Heb de volgende gekozen, want die is gewoon heel erg goed kwa prijs kwaliteit verhouding, lees er alleen maar positieve dingen over. Denk dat ik het over ongeveer 2 maandjes bestel, want geld groeit me niet op de rug, jammer genoeg.

Plaats tegen die tijd wel een paar foto's van mij opstelling en mijn reactie.

WOW,
Wat een mooi design!
Wat voor merk (Teufel?)+ serie is dit

Bakkums

Dit is Teufel en dan de Theater 1, zat ook te denken over de theater 2 maar die is te zwaar voor mijn kamer. Deze 1 serie kun je ook krijgen in beuken kleur volgens mij, maar vind zwart zilver wat mooier voor HT.

Mijn oom heeft trouwens ook een teufel set, THX en dan 7.1 set van de 8 serie, dit is echt geweldadig, vooral die woofer is extreem.

Maargoed is wel een goeie keus of niet ?  ;D

JeKa

Citaat van: Bakkums op januari 20, 2008, 15:48:24
Dit is Teufel en dan de Theater 1, zat ook te denken over de theater 2 maar die is te zwaar voor mijn kamer. Deze 1 serie kun je ook krijgen in beuken kleur volgens mij, maar vind zwart zilver wat mooier voor HT.

Mijn oom heeft trouwens ook een teufel set, THX en dan 7.1 set van de 8 serie, dit is echt geweldadig, vooral die woofer is extreem.

Maargoed is wel een goeie keus of niet ?  ;D

Ik heb ze nog nooit kunnen  beluisteren, maar qua vormgeving zeker!

Bakkums

Ik heb zelf deze set ook nog nooit gehoord, maar heb heel veel test gelezen, komen echt heel maar dan ook heel goed uit de test. Teufel maakt kwa prijs kwaliteit gewoon 1 van de beste sets. THX 8 serie heb ik ook gehoord bij mijn oom en je staat echt versteld hoe goed dit klinkt.

Na al die tests gelezen te hebben ben ik dus voor de Theater 1 gegaan, past goed in mijn kamer en kan eventueel uitbreiden naar 7.1 set. Deze set is voor mijn kwa prijs heel aantrekkelijk en daarom dat ik er gewoon voor ga.

Maargoed, over een maandje of 2 a 2.5 zal ik het besteld en hopelijk binnen hebben en dan laat ik het wel weten.

JeKa

Citaat van: Bakkums op januari 20, 2008, 15:54:18
Ik heb zelf deze set ook nog nooit gehoord, maar heb heel veel test gelezen, komen echt heel maar dan ook heel goed uit de test. Teufel maakt kwa prijs kwaliteit gewoon 1 van de beste sets. THX 8 serie heb ik ook gehoord bij mijn oom en je staat echt versteld hoe goed dit klinkt.

Na al die tests gelezen te hebben ben ik dus voor de Theater 1 gegaan, past goed in mijn kamer en kan eventueel uitbreiden naar 7.1 set. Deze set is voor mijn kwa prijs heel aantrekkelijk en daarom dat ik er gewoon voor ga.

Maargoed, over een maandje of 2 a 2.5 zal ik het besteld en hopelijk binnen hebben en dan laat ik het wel weten.
ik ben benieuwd naar je bevindingen tegen die tijd

Sjors

Bestel je de set rechtstreeks bij Teufel in Duitsland ?

http://www.teufel.de/de/Heimkino/Theater-1.cfm

Groet, Sjors

Bakkums

Als ik ze ga bestellen bestel ik ze rechtstreeks ja, kan volgens mij ook niet anders. Laat het dan op het adres van een kennis droppen, zodoende betaal ik maar 35 verzendkosten inplaats van 110.

stoffels

heb hier nog nooit van gehoord, design is wel prachtig.

Bakkums

Zo, ik heb afgelopen weekend effe een paar nieuwe Fronts opgehaald. Ben toch van gedachten veranderd en wil dan ook een dikke Teufel set gaan halen wanneer ik samen ga wonen met mijn vriendin. (woon nu nog bij mijn ouders)

Heb dus deze 2 prachtige B&W's 620 S2 incl 2 stands van mission op de kop kunnen tikken voor, vind ik, weinig geld.

Hier zie je hoe ik nu mijn Films en spellen bekijk:

De B&W's incl stands:

B&W zonder stof kap:

En heb natuurlijk alles opnieuw laten afstellen door de Onkyo Microfoon:

Heb ook gelijk effe een paar nieuwe kabels gekocht wat er zat niet veel soeps achter. Heb nu 4mm kabels er achter zitten en moet zeggen dat ik wel degelijk verandering hoorde plaats vinden. Wat zal het dan verschillen als ik echt duure kabels er achter ga hangen.

Bakkums

Zondag en gisteren problemen met de woofer gehad, op een of andere manier deed die het niet meer.
Heb de achterkant los geschroeft en effe naar alles gekeken, maar hij is nog niet eens een jaar oud dus was niks
aan op te merken. Vervolgens effe beetje Vilt er in gedaan, want zat helemaal niks in.
Schroef het beesje weer in elkaar en wat dacht je, hij deed het gewoon weer.

Dit alles was zondag, waarom die het gister niet deed weet ik nog steeds niet, maar hij deed het naar een 15 min wel weer nadat ik het dingetje bekeek en uit aan uit aan heb gezet.

Sjors

Je mag je muur nog wel 2 laagjes latex geven  ;)

Groet, Sjors

GPO

Citaat van: Bakkums op februari  8, 2008, 08:45:37
...
Zondag en gisteren problemen met de woofer gehad, op een of andere manier deed die het niet meer.
Heb de achterkant los geschroeft en effe naar alles gekeken, maar hij is nog niet eens een jaar oud dus was niks
aan op te merken.
...

B&W 602S2 nog niet eens een jaar oud... dat kan toch niet. De S2 serie is toch al een jaar of 5 a 6 geleden uit productie genomen.... ?

Mooie TV trouwens, strak design en beeld he? ... ;)

GPO
Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H + Dirac ART | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

Bakkums

Haha klein misverstandje, het ging om de actieve woofer en niet de super B&W's.

Ja TV vind ik zelf ook super! Bedankt.