Kathrein UFS 910 HD Receiver

Gestart door DaMan, augustus 23, 2007, 11:10:50

Vorige topic - Volgende topic

DaMan

De Kathrein UFS 910 zal wel 'ns 'n hele populaire ontvanger kunnen worden, aangezien die veel "Dreambox features" heeft, zoals 'n Linux OS & 'n Ethernet aansluiting

Kathrein UFS 910 HD satellite receiver

Aangezien de Dreambox DM8000 nog steeds niet - na veel beloftes - op de markt is, zal dit wel 'ns 'n groot succes bij de sat-hobbyisten kunnen worden, net zoals destijds 1 vd. eerste Linux-boxen, de Dreambox DM7000.

angel66

ja enkele vrienden van mij op sat4all zijn zeer spreken over deze ontvanger.

ik zat net te zoeken naar een hdtv ontvanger.

ik denk dat ik deze maar aanschaf ;D

gaat deze trouwens tot 1080p?

koffieleut

Katrein komt ook met software als het goed is deze week, zodat je em ook kan gebruiken als PVR als je een externe harde schijf aansluit.

bart_nl

Citaat van: DaMan op augustus 23, 2007, 11:10:50
Aangezien de Dreambox DM8000 nog steeds niet - na veel beloftes - op de markt is, zal dit wel 'ns 'n groot succes bij de sat-hobbyisten kunnen worden, net zoals destijds 1 vd. eerste Linux-boxen, de Dreambox DM7000.
dit gaat volgens mij niet gebeuren. De Kathrein is m.i. een gewone HDTV ontvanger zonder bijzondere specs. Ze haken slim in op het mogelijke gat in de markt dat ontstaat doordat de DM8000 er nog niet is.
In het verleden is m.i. wel aangetoond dat veel leveranciers van sat receivers van alles, waaronder dreambox features, beloven maar in de praktijk valt dat dan tegen. Idem de Kathrein waarbij de dreambox features uit niet meer bestaan dan een "sfteam" image. Dergelijke 3rd party images zijn er ook voor allerlei andere ontvangers geweest die allemaal in meer of mindere mate vergeten zijn. Dream heeft via Enigma software een dusdanige voorsprong dat ik claims zoals die m.b.t. de Kathrein ontvanger niet geloofwaardig acht.
Ik zou zeggen kies uit het huidige aanbod van ontvangers of wacht op de Dreambox 8000. Maar nu al een vergelijk maken met de niet verkrijgbare DM8000 is onzin en daarmee volgens mij niet meer dan een verkoop praatje.

DaMan

Dat weet ik nog zonet niet, aangezien die op de twintuner na veel overeenkomsten heeft met de DM8000. De software draait al stabiel & er is al 'n alternatieve image verschenen. En vergeet niet de prijs, meer dan de helft goedkoper dan de DM8000 gepland is!

Ik heb 'm iig in Duitsland besteld voor 338 (incl. bijkomende kosten) & hoop dat ik 'm dit weekend binnenheb :) Ik hou jullie iig op de hoogte hoe deze ontvanger bevalt...

DaMan

Nou, ik heb 'm eindelijk binnen! Gisteren was DHL al langs geweest, maar ik was natuurlijk werken (ongelofelijk dat die bedrijven niet gewoon 's avonds bezorgen)

M'n 1e indruk was zeer goed, goed verpakt, keurige afwerking, HDMI kabel erbij & hij werkte gelijk! Op m'n Panasonic 42px60 geeft die echt 'n prachtig beeld, haarscherp & veel betere kleuren dan bij gewone SD-uitzendingen. Helaas kan die maar max. maar 4 satellieten aan, door de Diseqc 1.0 mode, dus kan ik niet helemaal optimaal gebruik maken van m'n Wavefrontier met 7 LNB's, maar gelukkig zitten de sats met de meeste HD kanalen op 4 posities (19.2e/13e/23e/28.2e)

Als Dreambox fan zijnde kon ik 't natuurlijk niet laten om er 'n alternatieve Image erop te zetten, dus heb ik de laatste SF-team Image erop gezet, dat ging gelukkig helemaal foutloos. En kan nu dus gewoon FTP-en & Telnetten. Uiteraard ook nog ff softcam/emu's erop gezet. Vanavond ga ik proberen om Camd3 met de sharing aan de praat te krijgen.

Al met al, zit hier 'n hele gelukkige HD receiver bezitter :D

Vlearmoes

DaMan waar heb jij de reciever besteld??
ik kan nog geen betrouwbare adressen vinden  :(
Duurde het lang tussen bestelling en aflevering?

Ik ga je strakjes contacteren over hoe de alternatieve image enz  8)
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

koffieleut

Ik heb de UFS910 inmiddels ook binnen. Ik vind de software 1.03 nog niet voldoende uitontwikkeld. Ik mis disecq 1.1 maar dat komt eraan. Ook kan je volgens mij geen namen van zenders veranderen en met verplaatsen hele groep zenders gelijk selecteren in de lijst om te verplaatsen, dus er is nog genoeg werk aan de winkel . Het beeld is wel mooi.
Het menu vind ik wel zeer oudbollig beige, maar dat is mijn mening.

DaMan

Citaat van: Vlearmoes op september  5, 2007, 08:43:50
DaMan waar heb jij de reciever besteld??
ik kan nog geen betrouwbare adressen vinden  :(
Duurde het lang tussen bestelling en aflevering?

Ik ga je strakjes contacteren over hoe de alternatieve image enz  8)

Ik heb je ff 'n PM gestuurd, want ik vind 't niet zo netjes om hier webshops te gaan vermelden...

DaMan

Citaat van: koffieleut op september  5, 2007, 13:15:45
Ik heb de UFS910 inmiddels ook binnen. Ik vind de software 1.03 nog niet voldoende uitontwikkeld. Ik mis disecq 1.1 maar dat komt eraan. Ook kan je volgens mij geen namen van zenders veranderen en met verplaatsen hele groep zenders gelijk selecteren in de lijst om te verplaatsen, dus er is nog genoeg werk aan de winkel . Het beeld is wel mooi.
Het menu vind ik wel zeer oudbollig beige, maar dat is mijn mening.

Voor zo'n jonge receiver vind ik de software al heel netjes werken, beter dan bij de 1e revisies vd. Dreambox! De OSD vind ik persoonlijk nog niet eens echt lelijk. Iig 'n stuk mooier als de eerste skins die je bij de 1e Dreamboxen zag. Diseqc 1.1 had er idd al erop moeten zitten & hoop dan dat ook snel gebeurd, want m'n Wavefrontier begint lui te worden op deze manier ;)

koffieleut

Ik heb ook een WF T90 en mis dus ook disecq 1.1.
Begrijp ook niet dat het er niet gelijk op zit. 

angel66

ik heb hem al een maand haast.
ik wou hem eerst weg doen omdat ik geen zin had in al dat gedoe met linux en zo.
maar ik heb besloten hem maar te houden.

DaMan

Tja, net zoals de Dreambox is dit echt 'n hobbyontvanger. Persoonlijk vind ik dat geweldig, omdat je dan weer 'n hoop te hobbieen hebt naast 't zoeken van leuke zenders.

Er is trouwens vandaag 'n nieuwe settingseditor uitgekomen, om de kanalen te kunnen sorteren/bewerken. Ik kan hier zo geen upload/attachment funktie, dus zet ik er maar ff 'n downloadlinkje erbij, als de mods 't niet erg vinden.

SatChannellist Editor 1.11 for the Kathrein UFS 910 released

DaMan

Heeft iemand 't trouwens al voor elkaar gekregen om 'n externe cardreader, zoals de Infinity aan 't lopen te krijgen? Ik heb 't geprobeerd met NewCS, maar hij loopt stuk op 'n library die die niet kan vinden (ik ook niet) volgens de beschrijving van NewCS moet 't mogelijk zijn!

donaldk

Trouwens bij Pace hebben ze ook al een pvr extensie en een hd ingebouwd voor de 'Duitse' box. Zo toonden ze me achter het koordje de trap op... Was voor een technology demo van het operator controlled closed network p2p systeem met de cachelogic seeding server. Dus reken er maar niet op dat het als retail product op de amrkt komt. Maar het bestaat dus wel, een pvr op de Pace box;-).

Raphie

Is er al een werkende Gbox voor deze bak? en nog steeds alleen Disecq 1.0? wat moet ik nou met m'n T90 en 16 LNB's ?

Het enige wat ik wil werkende Gbox, key uploader scriptjes voor Satan en Mach. Dan natuurlijk HDMI en disiecq 1.1 de rest boeit me niet
JBL PRX Power!

angel66

16 lnb,s? :o

holy fuck ;D

Driven2Shine

Citaat van: Raphie op september 12, 2007, 09:38:54
Is er al een werkende Gbox voor deze bak? en nog steeds alleen Disecq 1.0? wat moet ik nou met m'n T90 en 16 LNB's ?

Het enige wat ik wil werkende Gbox, key uploader scriptjes voor Satan en Mach. Dan natuurlijk HDMI en disiecq 1.1 de rest boeit me niet
Hmm is een draaibaar systeem niks voor je ? of heb je meerdere sat recievers staan.

koffieleut

Ik heb nu regelmatig dat de afstandsbediening niet meer werkt met de UFS910. Wie heeft dat ook?
Ik moet nu een paar keer per week de IR code opnieuw instellen.
Wordt er moedeloos van.

DaMan

Door de grote belangstelling heb ik de Kathrein UFS 910 sektie nu op 'n aparte site ondergebracht, inclusief 't forum & downloads.

http://ufs910.hdtvinfo.eu

Alle geregistreerde gebruikers kunnen gewoon inloggen, aangezien beide sites wat user-accounts betreft synchroon lopen.

Raphie

Citaat van: [SV] op september 16, 2007, 22:48:23
Hmm is een draaibaar systeem niks voor je ? of heb je meerdere sat recievers staan.

Ik HAD draaibaar, maar na 3 STABB motoren versleten te hebben en niet meer 40sec te willen wachten tussen hispasat en Astra II toch maar besloten om een Wavefrontier te kopen, tot op heden nog geen seconde spijt van gehad
JBL PRX Power!

DaMan

Ik vind 'n Wavefrontier ook praktischer dan 'n rotor, zeker gezien 't snel kunnen wisselen van satelliet.

Driven2Shine

Citaat van: Raphie op september 18, 2007, 13:35:34
Ik HAD draaibaar, maar na 3 STABB motoren versleten te hebben en niet meer 40sec te willen wachten tussen hispasat en Astra II toch maar besloten om een Wavefrontier te kopen, tot op heden nog geen seconde spijt van gehad
Aha dat is duidelijk.
Ik wist niet dat een rotor er best lang over kon doen.

angel66

bart_nl

Citaat van: angel66 op september 18, 2007, 19:33:35
nee bij mij enkele seconden ???
maar niet de 60 graden van hispasat naar astra 2 .......

Ik gebruik zelf een visiosat fixed met 3 LNBs voor astra 1,2 en3 samen met een draaibare schotel die meestal op hotbird of op hispasat staat. Moet zeggen dat ik de draaibare schotel de laatste jaren nauwelijks nog gebruik. Als ik hem al gebruik dan is het om te testen en niet om echt TV te kijken. Ik zou zelf vanwege het gebruiksgemak ook altijd voor een fixed schotel met meerdere LNBs gaan.