Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Randal

Hoi,

Nadat bekend is gemaakt dat Paramount & Dreamworks exclusief voor HD-DVD hebben gekozen, toch maar een nieuwe poll.  :)

Voor het eerste deel, zie hier

Uitslag poll 1:
CiteerBlu-Ray                               136 (48.1%)
HD-DVD                                76 (26.9%)
Beide formaten naast elkaar...  71 (25.1%)

Total Voters: 283

Voor het tweede deel, zie hier

Uitslag poll 2:
Citeer
Blu-Ray                              154 (39.6%)
HD-DVD                              135 (34.7%)
Beide formaten naast elkaar...  66 (17%)
Géén van beide                      34 (8.7%)

Total Voters: 389

Voor het derde deel, zie hier

Uitslag poll 3:
Citeer
Blu-Ray                              107 (58.1%)
HD-DVD                               24 (13.4%)
Beide formaten naast elkaar...  33 (18.4%)
Géén van beide                      18 (10.1%)

Total Voters: 179

Mvg,
Randal

Randal

Nog even het nieuwsbericht:

CiteerDreamWorks Animation, Paramount choose HD DVD

LOS ANGELES (Reuters) - Viacom Inc's Paramount Pictures and DreamWorks Animation SKG Inc said on Monday they will release their DVD titles exclusively on HD DVD ahead of what they say could be the biggest holiday season ever for DVDs.

Paramount had sold titles in both the new high-definition formats -- HD DVD and Blu-Ray -- but settled exclusively on HD DVD after deciding that it offered better quality, lower-priced players and lower manufacturing costs, Kelley Avery, president of Paramount Home Entertainment, told Reuters.

"This has been the biggest summer on record for movies, it will be the biggest fourth quarter for popular movies for consumers," Avery said. "At the same time, we have HD DVD players that are truly affordable."

HD DVD and Blu-Ray are waging a battle to dominate the next generation of DVD players that promise better pictures, sound and in some cases more content in the multibillion-dollar home- entertainment arena.

So far, most of the major Hollywood studios are selling Blu-Ray titles, and HD DVD sales have lagged. But some HD DVD supporters hope to broaden their appeal to consumers based on cost. The lowest-priced, stand-alone HD DVD player sells for $299, compared with $499 for the lowest-cost Blu-Ray option.

Paramount's first releases under the exclusive HD DVD program include "Blades of Glory" on August 28, and the summer blockbusters "Transformers" and "Shrek the Third", due for release later this fall.

"SHREK" PREFERS HD DVD

DreamWorks Animation, maker of the blockbuster "Shrek" animated movie franchise, had not committed exclusively to either high-definition format but was swayed to HD DVD by the lower-cost player, DreamWorks Animation Chief Executive Officer Jeffrey Katzenberg said.

"They have a high-quality consumer experience that is now being offered at a price point that we believe is going to connect with the consumer," Katzenberg told Reuters.

Katzenberg said timing also played a part, with the holiday season "sure to be the biggest quarter in the history of the home-video market" and consumers facing the 2009 switch to a high-definition broadcast signal.

"This seems to us to be the right product at the right price at the right time," Katzenberg said.

DreamWorks Animation titles are distributed on home video and DVD by Paramount.

The exclusive agreement does not include movies directed by Steven Spielberg for DreamWorks SKG, a Paramount unit. It does include all other movies distributed by Paramount, DreamWorks, Paramount Vantage, Nickelodeon Movies and MTV Films.

HD DVD was developed by Toshiba Corp. and backed by Microsoft Corp and is supported by Warner Bros., Universal Studios, New Line Cinema, HBO and the Weinstein Co.

Blu-Ray discs use Sony Corp-backed technology and are supported by most of the major U.S. movie studios.

Both formats came on the market last year. Blu-Ray outsold HD DVD 2-to-1 in the United States in the first half of 2007. An estimated 3.7 million high-definition discs have been sold, overall, including 2.2 million in Blu-Ray and 1.5 million in HD DVD through July, according to Home Media Research.
Bron: Reuters

frenkelh

Ik heb nu gekozen voor "beide formaten naast elkaar"
Deze doorbraak voor HD DVD, heeft het BD consortium deels aan zichzelf te danken.
Ik ben altijd voor BD geweest, en zal dat ook wel blijven, maar ergerde me wel aan hun aroggante houding,...met name Fox.

Fox is in ieder geval wakker geschut: http://www.highdefdigest.com/news/show/MGM/Fox/Industry_Forecasts/Disc_Announcements/Fox_Set_to_Renew_Blu-ray_Commitment,_Announce_Future_Release_Plans/875 

Ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

gepebril

Interessante discussie, overigens Even uitgaande wat hier in copygebruik-land bij uitstek, Suriname gebeurd is dat de chinezen de DVD markt overspoelen met 8 films op 1 DVD-9. Dus 8 films met SVCD kwaliteit met AC3 (2 channels) op 1 DVD voor iets meer dan €2,50. Gewoon af te spelen op elke DVD speler met meerdere subs. Hier lijkt maakt men dus een beetje een MP3 fase mee. Dus men vind kwantiteit belangrijker dan kwaliteit. Nu moet ik er bij zeggen dat 90% van de TV's hier slechts een composite aansluiting bezitten.

Als BR nou slim is brengen ze 2 HD-DVD films uit op 1 BR. Qua capaciteit is dat voor de meeste films haalbaar. Eens kijken hoe snel "de oorlog" beslist is ;) Dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheid van 7 DVD's op 1 BR, of 56Chineze DVD's op 1 BR....... 2 schijfjes en je hebt de top100 van IMDB..... Ben "bang" dat de copy markt toch deze kant opgaat. 

Als de consument het nou eens voor het zeggen had wat zou er dan gebeuren.....

gr,

Albert
TV: LG OLED65C16LA
Reciever: Marantz SR5015
Speakers: 4x B&W603S3, 1x B&W CC6
Player: Oppo Clone M9201

Erwin25

Prachtige ontwikkeling is het.
Ik geloof wel dat de eenzijdige studios (br) nu in beraad zijn.

Mogelijke antwoorden (als ze het nog zo snel redden) voor Blu-Ray

Disney Animation/Pixar: Ratatouille (is volgens mij al aangekondigd), Incredibles, Finding Nemo, (Cars is al aangekondigd volgens mij)
Disney/Touchstone/Buena Vista: Pearl Harbor/Armageddon/The Rock/POTC:ATW (dat wordt zeker een kerst-titel)
Fox/MGM: X-Men 1&2, ID4, Alien (zal nog wel niet), Silence of the Lambs

Columbia:Bad Boys 1&2

Volgens mij heb ik gelezen dat New Line voor beide formats gaat (is van WB natuurlijk). Dus die maakt het niet zoveel uit waarschijnlijk.
Maar op zeker dat ze nu heel snel in offensief gaan.

Kan overigens geen toeval zijn, Toshiba kondigt net de 3e generatie HD DVD spelers aan..en nu dit......

;)

E.
Sound: Onkyo TX-NR3009 - Emotiva XPA-5 - MiniDSP 2x4
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD
Storage: Synology DiskStation DS213@4TB

Randal

Citaat van: gepebril op augustus 20, 2007, 22:24:52
Interessante discussie, overigens Even uitgaande wat hier in copygebruik-land bij uitstek, Suriname gebeurd is dat de chinezen de DVD markt overspoelen met 8 films op 1 DVD-9. Dus 8 films met SVCD kwaliteit met AC3 (2 channels) op 1 DVD voor iets meer dan €2,50. Gewoon af te spelen op elke DVD speler met meerdere subs. Hier lijkt maakt men dus een beetje een MP3 fase mee. Dus men vind kwantiteit belangrijker dan kwaliteit. Nu moet ik er bij zeggen dat 90% van de TV's hier slechts een composite aansluiting bezitten.

Als BR nou slim is brengen ze 2 HD-DVD films uit op 1 BR. Qua capaciteit is dat voor de meeste films haalbaar. Eens kijken hoe snel "de oorlog" beslist is ;) Dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheid van 7 DVD's op 1 BR, of 56Chineze DVD's op 1 BR....... 2 schijfjes en je hebt de top100 van IMDB..... Ben "bang" dat de copy markt toch deze kant opgaat. 

Als de consument het nou eens voor het zeggen had wat zou er dan gebeuren.....

gr,

Albert
Ik zie het nut niet zo.
Mbt productiekosten: een DVD fabriceren kost toch geen drol?
Meerdere films op 1 Blu-Ray lijkt me persoonlijk ook niet echt lucratief voor de filmmaatschappijen, je moet immers niet Blu-Ray en de filmmaatschappijen met elkaar verwarren als zijnde één organisatie (Muv Sony)...

Fisher_king

HD DVD: Universal, Paramount, Dreamworks, Weinstein
Blu-Ray: Sony, Fox, Disney, MGM, Lionsgate
Both: Warner Bros

Ik weet niet of iedereen het laatste nieuws van Warner ook heeft gevolgd. Warner gaat alle combo dvd opnieuw uitbrengen alleen voor hd dvd. Tevens gaat Warner meer releases uitbrengen voor alleen HD DVD. Bron CNN

neptune

Heb voor beide formaten naast elkaar gekozen.
Ik had al bijna zoiets van die hd-dvd add-on voor de 360 die ik heb gaat hetzelfde lot als de dodo tegemoet. Nu krijgen we toch weer hoopgevend nieuws ;D
zet hier iets neer

Randal

Even een beetje kolen op het vuur te gooien...  ;D

Ik denk namelijk dat de uitkomst van Blu-ray enigzins gekleurd is en met een korreltje zout genomen kan worden!  :-X

Waarom?
Omdat er in het vorige topic (net als Rielplayer terecht opmerkte) nogal wat aanhangers en/ of bezitters van Blu-ray waren, die duidelijk hebben laten blijken dat Blu-ray wel eventjes zou winnen!

Van hun kunnen we natuurlijk geen rationele keuze meer verwachten...  ;) :D

Teejoo

rtoonen

en alweer voor HD-DVD gegaan. Een beetje wishfull thinking (geen regiocode's), maar dit gaat de goede kant op.

Robbert54

ik ben weer voor beide gegaan. denk dat elk van de formaten zo hun kwaliteiten hebben. en qua films maakt het niks uit. zijn allebei even goed. voor mij is blu ray nu alleen nog iets aantrekkelijker omdat die xbox zo'n t*ring herry maakt! en geen hdmi aansluiting heeft. en het nadeel van blu-ray nu is nog steeds de prijs. hopen dat die ook nog aardig wat dalen zo tegen de kerst.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

gepebril

Citaat van: Randal op augustus 20, 2007, 22:35:43
Ik zie het nut niet zo.
Mbt productiekosten: een DVD fabriceren kost toch geen drol?
Meerdere films op 1 Blu-Ray lijkt me persoonlijk ook niet echt lucratief voor de filmmaatschappijen, je moet immers niet Blu-Ray en de filmmaatschappijen met elkaar verwarren als zijnde één organisatie (Muv Sony)...
Je hebt denk ik gelijk als die het voor het zeggen blijven hebben, maar met de snelheid en eenvoud waarmee MP3 de wereld heeft veroverd, en hoe kon dat nou het was toch het was kwalitatief slechter dan de CD. Het kan H264/MPEG4 zich wel eens geen bal gaan geven om het medium waarop het uitgebracht wordt. De fabrikanten pushen maar hun drager, maar het zou toch om de codec moeten gaan. Ik zie deze discussie echt als twee honden vechten om een been en de derde ..........

Maar ja wie gaat die derde zijn...

Mijn 'vote' is dus geen van beide.
TV: LG OLED65C16LA
Reciever: Marantz SR5015
Speakers: 4x B&W603S3, 1x B&W CC6
Player: Oppo Clone M9201

Rielplayer

Citaat van: cip54 op augustus 21, 2007, 01:02:32
ik ben weer voor beide gegaan. denk dat elk van de formaten zo hun kwaliteiten hebben. en qua films maakt het niks uit. zijn allebei even goed. voor mij is blu ray nu alleen nog iets aantrekkelijker omdat die xbox zo'n t*ring herry maakt! en geen hdmi aansluiting heeft. en het nadeel van blu-ray nu is nog steeds de prijs. hopen dat die ook nog aardig wat dalen zo tegen de kerst.

Vanaf vrijdag heeft de xbox hdmi als de elite uitkomt. En de mijne maakt alleen herrie als ik een spel aan het spelen ben, bovendien "zit" ik dan meestal zo in het spel dat het me niet eens opvalt. Kijk ik HD-DVD dan hoor ik hem echt niet. Heb je er zelf uberhaupt wel 1?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

CineSmurf

Citaat van: gepebril op augustus 21, 2007, 04:22:19
Je hebt denk ik gelijk als die het voor het zeggen blijven hebben, maar met de snelheid en eenvoud waarmee MP3 de wereld heeft veroverd, en hoe kon dat nou het was toch het was kwalitatief slechter dan de CD. Het kan H264/MPEG4 zich wel eens geen bal gaan geven om het medium waarop het uitgebracht wordt. De fabrikanten pushen maar hun drager, maar het zou toch om de codec moeten gaan. Ik zie deze discussie echt als twee honden vechten om een been en de derde ..........

Maar ja wie gaat die derde zijn...

Mijn 'vote' is dus geen van beide.

Ik ben het met je eens dat het wel eens helemaal geen formaat kan worden. De meeste mensen vinden DVD prima en hebben geen behoefte om een speler van meer dan 30 euro aan te schaffen, laat staan dat bedrag per film te betalen. Voordat de massa overgaat kan dus nog wel eens heeeeel lang duren. De vraag is of er tegen die tijd al weer een ander formaat is - waarschijnlijk wel.

Ik denk dat BR en HDDVD voorlopig een nicheformaat zal blijven voor een aantal fanatici. Inmiddels hebben beide formaten al een kleine maar zekere positie verworven (hier bij de MM toch een paar meter BR en HD DVD films), dus ze zullen beide wel blijven bestaan.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Raimond

Damm,nu ga ik me toch echt afvragen of er wel eens 1 gaat winnen :o,voor mij word het dus denk ik ook aanschaffen van een HD-DVD speler,ik wil toch echt de Pixar filmsop DVD hebbenhet aanbod van HD_DVD word trouwens ook veel groter,heb ik het idee...

En de meesten zien toch het verschil niet,zoveel is het HD gebeuren nou ook al weer niet scheprer,allelen bij de echt goed opgenomen  films zie je echt verschil....
E
Tenminste dat merk ik al een DVD van b.v the Lord of the rings EE ziet er op mijn PS 3 bijna net zo scherp uit,als b.v Pirates off the Caribean in Blu-Ray kwaliteit. :o
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Shorty

Het BluRay-kamp suggereert dat Paramount 150 miljoen dollar zou hebben ontvangen om naar de vijand over te lopen. Gezien het keiharde feit dat er op dit moment twee maal zoveel BluRayplaten als HD-DVD-schijfjes zijn verkocht is Paramounts beslissing op zijn minst opmerkelijk te noemen.

CiteerBlu-ray Supporting Companies Respond to Paramount HD DVD Announcement
Mon Aug 20, 2007 at 09:41 PM ET

Three of the primary players in the Blu-ray camp issued a rare joint statement late Monday in response to Paramount's decision to drop support of Blu-ray.

Sent via email to various news outlets, the statement includes quotes from the Blu-ray Disc Association (BDA), as well as representatives of Blu-ray backing studios Disney and Fox.

In its statement, the BDA expresses what can only be described as bewilderment at why Paramount and sister studio DreamWorks would choose to exclusively support HD DVD at a time when the sales gulf between the two formats seems to be so clearly in Blu-ray's favor.

"The decision seems oddly timed given Blu-ray's tremendous momentum both with consumers and with retail," said Andy Parsons, Chairman, Blu-ray Disc Association US Promotions Committee. "Blu-ray title sales continue to outpaceHD-DVD sales by nearly a 2 to 1 margin, and major retailers have expressed a strong preference for Blu-ray.

"Moreover, the price delta between HD DVD and Blu-ray players has been greatly reduced in the past few months, a trend that is on its way to eliminating any perceived cost advantage the HD DVD format has claimed to have. Under these circumstances, we can only imagine what could have enticed Paramount to walk away from a format that is clearly selling significantly more software than the HD-DVD format."

The BDA statement appears to make thinly-veiled reference to rumors that the HD DVD camp paid Paramount/DreamWorks up to $150 million in exchange for its exclusive support, an accusation that was similarly leveled at the BDA following its widely-reported exclusivity announcements with Blockbuster and Target.

Fox and Disney, for their part, took the opportunity to showcase their own recent Blu-ray-related announcements, and to emphasize their support and excitement for the format.

Referring to Fox's announcement earlier today that it would release 29 new Blu-ray titles before the end of 2007, Mike Dunn, President Worldwide, Twentieth Century Fox Home Entertainment, said, "Given that Blu-ray has consistently outsold HD DVD all year, and this is the case for any titles released by any studio in both formats, we believe that the time is right for us to accelerate our activities and help convert the nearly 60 million high definition households worldwide into Blu-ray households."

"By the end of this calendar year there will be expansive availability of technically vibrant releases featuring never-before-seen, advanced BD-J interactivity as well as a broad offering of playback devices at attractive prices that will prove to any doubting consumers once and for all that Blu-ray is the only way."

Similarly, a statement from Bob Chapek, President of Walt Disney Studios Home Entertainment references the studio's commitment late last week to release four key tentpole titles in 2008: "The proven Blu-ray technology has allowed us to take our films to new heights, fully utilizing the larger capacity and interactive capabilities for an incredible all-new consumer experience. The strides that we've made with this format are just the tip of the iceberg and we are confident that consumers will be astounded by the level of entertainment that can only be achieved by using the maximum capacity of the Blu-ray Disc format."

Kortom: het moddergooien is begonnen.  ;D  >:D

VrGr,

Bart J.

Shorty

Citaat van: Randal op augustus 20, 2007, 23:14:36
Even een beetje kolen op het vuur te gooien...  ;D

Ik denk namelijk dat de uitkomst van Blu-ray enigzins gekleurd is en met een korreltje zout genomen kan worden!  :-X

Waarom?
Omdat er in het vorige topic (net als Rielplayer terecht opmerkte) nogal wat aanhangers en/ of bezitters van Blu-ray waren, die duidelijk hebben laten blijken dat Blu-ray wel eventjes zou winnen!

Van hun kunnen we natuurlijk geen rationele keuze meer verwachten...  ;) :D

Rielplayer heeft natuurlijk een behoorlijk pak boter op z'n hoofd: hij is zelf bezitter van een HD-DVD-speler.  ::) ;D
Verder waren er in het vorige topic natuurlijk óók nog andere bezitters van die dingen actief. Natuurlijk minder dan BR-afficionados, maar da's natuurlijk logisch.  >:D ;D

VrGr,

Bart J.

Rielplayer

Citaat van: Shorty op augustus 21, 2007, 10:44:09
Rielplayer heeft natuurlijk een behoorlijk pak boter op z'n hoofd: hij is zelf bezitter van een HD-DVD-speler.  ::) ;D
Verder waren er in het vorige topic natuurlijk óók nog andere bezitters van die dingen actief. Natuurlijk minder dan BR-afficionados, maar da's natuurlijk logisch.  >:D ;D

VrGr,

Bart J.

geen boter op mijn hoofd ;D heb ook al weleens aangegeven dat het me niets uitmaakt wie er "wint". Omdat ik al een xbox had kon ik op een relatief goedkope manier hier een hd-dvd speler van maken. Bovendien, als BR overblijft koop ik er toch een BR speler bij.

Het ging er mij meer om dat er een aantal mensen de overwinning al hadden geclaimd omdat ze een ps3 in bezit hebben en dus BR. En zij dus (voorlopig) nu het welbekende deksel op de neus hebben gekregen ;)

Shorty

Deksel op de neus? Ik denk niet dat 'Shrek' deel zoveel het verschil gaat maken. En naar verluidt loopt de deal met Paramount slechts tot en met 2008, dus het is slechts uitstel van executie.  >:D  Op deze manier wordt het een langzame, pijnlijke dood.  :'(

Laat ik het zo zeggen: als HD-DVD een hond was, zou je 'm toch door de dokter laten afmaken?  :-X ;D

VrGr,

Bart J.

Rielplayer

Citaat van: Shorty op augustus 21, 2007, 11:31:10
Deksel op de neus? Ik denk niet dat 'Shrek' deel zoveel het verschil gaat maken. En naar verluidt loopt de deal met Paramount slechts tot en met 2008, dus het is slechts uitstel van executie.  >:D  Op deze manier wordt het een langzame, pijnlijke dood.  :'(

Laat ik het zo zeggen: als HD-DVD een hond was, zou je 'm toch door de dokter laten afmaken?  :-X ;D

VrGr,

Bart J.

nog 1 keer: het maakt me werkelijk waar geen ene moer uit wie er wint of verliest :-*

Groeten Maurice

Shorty

Nou en? Mij ook niet. Maar het blijft natuurlijk een leuk spel, dit topic.  ;D

VrGr,

Bart J.

Sol

Heb geen van beide gestemd.

Uitgaande van het volgende gezegde: Twee honden vechten om een been, en een derde gaat ermee heen.

En DVD zal, net als VHS trouwens, nooit 'vervangen' worden. Er zullen altijd nog mensen zijn die het formaat blijven gebruiken. Net als dat er nu ook meer dat zat mensen te vinden zijn die 'teruggaan' naar stereo format ipv surround.

Je kunt natuurlijk wel stellen dat een bepaald format het grootste deel van het marktaanbod en de vraag ernaar inneemt. Naar mijn mening zal dat toch BluRay zijn, aangezien men toch steeds meer opties en mogelijkheden op 1 schijfje wil proppen. En het is natuurlijk hartstikke leuk om bijvoorbeeld een complete trilogy (Star Wars of Hannibal 'The Cannibal' ofzo...) op 1 BD-tje te zetten ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Randal

Citaat van: Shorty op augustus 21, 2007, 10:44:09

VrGr,

Bart J.

Al had hij de hele boterberg op zijn hoofd, dat heeft verder niets te maken met het feit dat IK het eens ben met één van zijn uitspraken.

Maar ik kan wel een voorbeeld geven:

Citaat van: Shorty op augustus 21, 2007, 11:31:10

VrGr,

Bart J.
Kijk dit is nou precies zo'n persoon die met een paar loze kreten HD-DVD de grond in boort.
Van hem weet je al dat hij op Blu-ray heeft gestemd, maar weet je ook dat je géén rationele keuze kan verwachten...  ;)  ;D ;D

Maar wat ik wel wel grappig vind, is dat ik wel had verwacht dat jij zou happen. (Als jij een hond zou zijn, nou dan....  ;) ;D )

Edit:  Nu nog wachten op THX-ultraII, etc  ;D

Ettepet

Alhoewel ik beide formaten heb denk ik nog steeds dat beiden het niet gaan redden.