Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

CineSmurf

Citaat van: Grindtegel op december  5, 2007, 10:16:13
Hier een linkje naar een interessante reactie/ complottheorie van Michael Bay (o.a. Transformers) over hd/bluray

http://www.gamer.nl/doc/43275/Michael-Bay-Microsoft-wil-dat-HD-DVD-faalt

Het land van de complottheorieen. Misschien mooi thema voor een film  ;D ;D

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Paul Landsmeer

Citaat van: Grindtegel op december  5, 2007, 10:16:13
Hier een linkje naar een interessante reactie/ complottheorie van Michael Bay (o.a. Transformers) over hd/bluray

Bron: http://www.shootfortheedit.com/forum/showpost.php?p=5874&postcount=2

"What you don't understand is corporate politics. Microsoft wants both formats to fail so they can be heroes and make the world move to digital downloads. That is the dirty secret no one is talking about. That is why Microsoft is handing out $100 million dollar checks to studios just embrace the HD DVD and not the leading, and superior Blu Ray. They want confusion in the market until they perfect the digital downloads. Time will tell and you will see the truth."

Zo te lezen is Bay nog steeds gefrustreerd vanwege de Paramount/DreamWorks deal en het feit dat Transformers daardoor niet op BD uitkomt. Voor de rest lijkt het me een nogal onzinnig en weinig geloofwaardig verhaal.

Raphie

En dat geloof je?

http://www.shootfortheedit.com/forum/showpost.php?p=5874&postcount=2

postcount2?

zal ik ook even een account aanmaken als S.Spielberg?  :-X

iemand als M.B. gaat echt niet zo'n onprofffesioneel antwoord geven....  :P dit klinkt meer als een gefrustreerde MS hater die op zoek is naar een goede troll ;D
JBL PRX Power!

Rhodanos

Strikt genomen is het verhaal niet zo vreemd. Alleen zit het geloof ik iets anders in elkaar. Ik heb in het verleden wel 'serieuze' artikelen gelezen met een verklaring van de voorkeur van microsoft voor hd-dvd. Dit had inderdaad te maken met digitale downloads. Microsoft wilde daarvoor een techniek gebruiken die ook voor hd-dvd wordt gebruikt. Maar dit is een al langer bestaand verhaal.

Paul Landsmeer

Citaat van: Raphie op december  5, 2007, 12:01:51
En dat geloof je?

postcount2?

iemand als M.B. gaat echt niet zo'n onprofffesioneel antwoord geven....  :P dit klinkt meer als een gefrustreerde MS hater die op zoek is naar een goede troll ;D

Je hebt een punt, maar ik zou verwachten dat een administrator van de MB site de posting dan wel zou hebben verwijderd, zeker gezien het feit dat het door heel wat media wordt overgenomen. Maar het klinkt niet erg professioneel nee.

Raphie

precies, die site heeft nog nooit zoveel views gehad  ;D zou jij het verwijderen? ;D
JBL PRX Power!

redfox001

Het lijkt me stug dat MS het HD formaat gaat frustreren om vervolgens zelf HD aan te bieden vandaar mijn gedachte dat ze dan nog iets met dvd van plan zijn.

Pinguins

Randal

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Gaeje

Citaat van: Raphie op december  5, 2007, 12:01:51
En dat geloof je?

postcount2?

dat klopt, dat zal een fake account zijn, maar net voor transformers uitkwam op hd dvd had bay wel al in de pers geuit dat hij een voorkeur had voor blu ray. hij heeft zijn woorden echter moeten intrekken van de studio (dreamworks) dacht ik; toen het nieuws van die deal uitkwam (en toen dus transformers uitkwam op HD dvd)

Ettepet

Probeerde daarstraks gebruik te maken van de BD-actie: 2 kopen, 1 gratis bij amazon.co.uk, maar volgens kan dat niet.  Er is nog geen amazon.nl, maar als je daar naartoe gaat kom je dus wel uit bij amazon.co.uk.  Beetje jammer dat wij het hier kennelijk met bol.com en freerecordshop.nl moeten doen.  Play.com kun je zo te zien wel gebruiken met deze actie, maar is duurder.

CineSmurf

Stuur Amazon een brief dat je Amazon.nl voor ze wilt opzetten ;-)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Rhodanos

hmv.co.uk heeft een zelfde actie, maar dan voor hd-dvd.

Ettepet

Ettepet

Citaat van: Rhodanos op december  5, 2007, 22:29:08
hmv.co.uk heeft een zelfde actie, maar dan voor hd-dvd.

Dank je,  het is dat ik al zoveel titels heb... meestal zit er weinig meer tussen. ;)

Hier is trouwens nog een linkje over een andere site waar je de BD-actie wel kunt doen:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=56299

Hertog_Martin

Lol, jullie met 'fake account' terwijl als je even verder klikt je ziet dat dat forum de officiele michael bay website is :P

En postcount2 is dat het de 2e post van de thread laat zien, de gebruiker michael.bay heeft 33 posts. Daarnaast ook een custom ondertitel.

Enne, onprofffesioneel?? doe maar twee f'en minder...
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Rhodanos

dvdoutlet heeft ook een sales acties met blu-ray's.

Robbert54

Citaat van: Rhodanos op december  5, 2007, 23:30:08
dvdoutlet heeft ook een sales acties met blu-ray's.
die site is mie duur!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

frenkelh

Citaat van: cip54 op december  6, 2007, 00:59:22
die site is mie duur!

Over het algemeen wel, maar een actie kan het toch aantrekkelijk maken.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Robbert54

was hier al bekend dat philips inmiddels ook met een blu-ray speler op de markt komt? evenals daewoo..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX