Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

spotmatic

Het zou ook nog een gat in de markt kunnen zijn om multi-spelers te maken die geen enkele vorm van interactieve content kunnen afspelen, maar juist direct met de hoofdfilm beginnen. Zelf heb ik namelijk 0,0 interesse in al die poespas om een film heen. Dat zou voor mij dus een groot voordeel zijn, maar ook voor de fabrikant die zich niet blauw hoeft te betalen aan licenties voor deze interactieve functionaliteit (waardoor de speler hopelijk ook goedkoper wordt).
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Paul Landsmeer

Citaat van: 4G op november 13, 2007, 02:16:31
Meestal als twee honden om één been vechten gaat een derde er mee lopen. Wie wordt deze derde partij  ???
Ik zie de toekomst eerder network based. Beide formaten zijn testbeds voor DRM en de nieuwe video codecs. h264 werkt op cellphones (denken we aan DVB-H) tot en met full-bitrate 1080p en meer ... deze codec is redelijk future proof.

In mijn ogen heeft niet downloaden maar streamen de toekomst, omdat dit beter te beveiligen is. De infrastructuur is echter nog onvoldoende ontwikkeld om dit op grote schaal te ondersteunen, zeker voor HD, waardoor het in (tenminste) de komende vijf jaar niet te realiseren valt. Dientengevolge kan het ook niet van invloed zijn op de formatenoorlog.

Randal

Citaat van: spotmatic op november 13, 2007, 09:37:33
Het zou ook nog een gat in de markt kunnen zijn om multi-spelers te maken die geen enkele vorm van interactieve content kunnen afspelen, maar juist direct met de hoofdfilm beginnen. Zelf heb ik namelijk 0,0 interesse in al die poespas om een film heen. Dat zou voor mij dus een groot voordeel zijn, maar ook voor de fabrikant die zich niet blauw hoeft te betalen aan licenties voor deze interactieve functionaliteit (waardoor de speler hopelijk ook goedkoper wordt).
Zullen de filmmaatschappijen iig niet blij van worden!  ;D
Deze zitten juist te springen om de extra 'poespas' aan de kijker op te dringen, om zo extra geld te verdienen aan reclame en online verkopen...

J.A.F._Doorhof

Ik zou zeker geen speler kopen zonder interactiviteit.
Voor de MEESTE films ja, maar er zijn toch wel al wat dingen waar ik naar uitkijk die ik niet zou willen missen.

De nieuwe Queen BD zou bv wat dingen moeten hebben zoals een gedeelte over het opknap process van video, dat lijkt me meer dan interessant.
Daarnaast zijn er genoeg extra's die ik toch wel kijk, soms zijn ze van zeer goede kwaliteit en informatief (meestal niet :D).

Combispelers zouden wel eens de toekomst kunnen worden, zoals iemand anders al eerder aangaf, dit is voor het eerst in een format war dat het mogelijk is om een combispeler te maken.
Zolang dan ook maar echt HD-DVD en BD blijven bestaan heb ik daar geen enkel probleem mee, maar goed dan moet dat wel zeker zijn, ik denk dat er weinig mensen zijn die geld gaan investeren in een collectie die binnen een jaar niet meer afgespeeld kan worden, dat is me al een keer met LD gebeurt en SACD/DVD-A en daar heb ik weinig zin meer in.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

fca

De geschiedenis herhaalt zich?
Ik kan mij nog herinneren dat ik een Sony Betamax videorecorder kocht omdat de verkoper zeker wist dat dit de standaard zou worden. ;)
Het zou frappant zijn als de grote Sony alweer zou verliezen.
Wat is eigenlijk belangrijker voor de grote jongens, hardware of software?

Rob_Dingen

Hoi

Als je het vehaal goed leest weet iedereen waarom Blu-Ray voorloopt.
De vekoop van losse spelers HDDVD en Blu-Ray is nagenoeg gelijk maar door de PS3 hebben heel veel mensen Blu-Ray in huis.
Iedereen die teminste een goede weergever heeft en een PS3 gaat dat echt wel een keer proberen.
In mijn ogen heeft HDDVD nog de sterkste troef in handen die ze nog niet of nauwelijks gebruiken.
Dat is namelijk alle films die uitgaan komen gezamelijk op een schijf DVD en HDDVD combineren.
Dan heeft iedereen de software al in huis en hoeft alleen de hardware nog maar te kopen.

Frank ik vind het een beetje een zwak betoog laserdisk is door DVD zwaar achterhaald en zou je nu nog steeds af kunnen spelen als je dat zou willen,maar dat wil je niet.
Wat betreft SACD is nog steeds niet dood en nagenoeg alle goede spelers kunnen het afdraaien dus ook die gedane investering is niet weg.
Zelf heb ik het allebij staan Blu-Ray en HDDVD en het zal me een zorg zijn of er een af valt of niet.

Rob

Rob_Dingen

Hoi fca

De software is in dit geval belangrijker voor Sony omdat die afgerekend dienen te worden over elke Blu-Ray die verkocht word.
Dus het heeft niet zoveel met de film te maken maar alles met het systeem.

Rob

Grindtegel

Citaat van: Rob_Dingen op november 13, 2007, 10:15:42

Dat is namelijk alle films die uitgaan komen gezamelijk op een schijf DVD en HDDVD combineren.
Dan heeft iedereen de software al in huis en hoeft alleen de hardware nog maar te kopen.

Probleem van de dual format dvd's is dat ze nu vaak zo'n 10dollar duurder zijn dan een reguliere hddvd en 15dollar tov een normale dvd. Dus worden ze niet gekocht door de "gewone" man.  Veel hddvd's die in het verleden op dual format zijn uitgebracht worden nu als enkel hddvd uitgebracht omdat niemand ze koopt.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Gaeje

Citaat van: Paull op november 12, 2007, 21:01:26
Hoezo mislopen? Voor 300 eurie koop je een HD-DVD speler en dan kun je ze allemaal zien.
dat wil ik inderdaad niet. ik heb gekozen voor blu ray, en blijf daarbij tot ze winnen of tot ze die HD DVD spelers + ALLE films op HD DVD gratis weggeven. Waarom zo zwart wit? omdat anders die dwaze "war" nooit een winnaar of verliezer gaat kennen (als het nu al gaat gebeuren, nobody knows...) maar ik hou nogal van principes  ;D

@ spotmatic & frank: extra's vind ik inderdaad ook wel een meerwaarde maar interactiviteit niet. werkt eerder afleidend.
van mij mogen alle discs in de meest basic menu (grafisch mooi is wel leuker, maar niet noodzakelijk) gepresenteerd worden.
als je je weg zonder problemen in het materiaal vind, mag er van mij veel aan toegevoegd worden.

maar spelletjes, en bla bla bla vind ik allemaal niet nodig, maar das helaas niet my call to make

groetjes, G.

squeek

Citaat van: Gaetan op november 13, 2007, 18:40:45
dat wil ik inderdaad niet. ik heb gekozen voor blu ray, en blijf daarbij tot ze winnen of tot ze die HD DVD spelers + ALLE films op HD DVD gratis weggeven. Waarom zo zwart wit? omdat anders die dwaze "war" nooit een winnaar of verliezer gaat kennen (als het nu al gaat gebeuren, nobody knows...) maar ik hou nogal van principes  ;D

@ spotmatic & frank: extra's vind ik inderdaad ook wel een meerwaarde maar interactiviteit niet. werkt eerder afleidend.
van mij mogen alle discs in de meest basic menu (grafisch mooi is wel leuker, maar niet noodzakelijk) gepresenteerd worden.
als je je weg zonder problemen in het materiaal vind, mag er van mij veel aan toegevoegd worden.

maar spelletjes, en bla bla bla vind ik allemaal niet nodig, maar das helaas niet my call to make

groetjes, G.

wacht maar tot ge HD DVD bij mij hebt gezien binnenkort  ;D ;)

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

EdwinB

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 13, 2007, 10:00:21
ik denk dat er weinig mensen zijn die geld gaan investeren in een collectie die binnen een jaar niet meer afgespeeld kan worden, dat is me al een keer met LD gebeurt en SACD/DVD-A en daar heb ik weinig zin meer in.

Je kan je collectie natuurlijk nog gewoon net zolang afspelen als dat je er een LD of SACD/DVD-A speler voor hebt.  ;)

Gaeje

Citaat van: squeek op november 13, 2007, 18:51:01
wacht maar tot ge HD DVD bij mij hebt gezien binnenkort  ;D ;)

greetz
zie maar eerst dat er één staat dan

jaapaap

Apache4u

Vraagje voor de oudere wijze mensen hier. Hoe lang heeft het eigenlijk geduurd tijdens de VHS-BetaMax-V2000 strijd voordat duidelijk werd dat VHS als drager zou overblijven? Volgens mij staat deze battle namelijk nog maar in de kinderschoenen..

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Robbert54

Citaat van: Apache4u op november 13, 2007, 23:43:37
Vraagje voor de oudere wijze mensen hier. Hoe lang heeft het eigenlijk geduurd tijdens de VHS-BetaMax-V2000 strijd voordat duidelijk werd dat VHS als drager zou overblijven? Volgens mij staat deze battle namelijk nog maar in de kinderschoenen..

ik ben niet oud of wijs, maar ik denk niet zo zeer dat de war in de kinderschoenen staat. denk dat je dit eerder kunt vergelijken met dvd. die heeft vhs ook zo'n beetje weggeblazen in een paar jaar. en HD-DVD en blu-ray zijn echt wel in opkomst. ze moeten alleen net als in amerika, ook hier meer reclalme maken, en meer prijsstunten, maar ja de markt is Amerika en zoals gewoonlijk weer eens niet europa.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Rob_Dingen

Hoi Grindtegel

Ik heb nu al HDDVD DVD combi's in mijn bezit zonder extra er voor te betalen.
Bij diverse titels hebben ze dat al gedaan.
Ik vermoed alleen als HDDVD het zwaar gaat krijgen ze dat op alle titels door gaan voeren.
Dat is namelijk een zeer sterke troef die ze achter de hand houden.

Rob

J.A.F._Doorhof

Pshyche van de mens, wat ze hebben willen ze kunnen afspelen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Maar de grote vraag is : zijn mensen bereid om plusminus 10 euro extra te betalen (verschil tussen normale DVD en HD-DVD hybrid), voor iets wat misschien in de toekomst de standaard gaat worden.

De Hybrid formule is een goed idee, maar had beter gewerkt als HD-DVD de enige HD standaard was geweest.

stoffels

Waarom zo zwart wit? omdat anders die dwaze "war" nooit een winnaar of verliezer gaat kennen (als het nu al gaat gebeuren, nobody knows...) maar ik hou nogal van principes  ;D

groetjes, G.

het is dankzij die dwaze "war" dat de spelers en software onder druk komen te staan.Anders waren er geen spelers gereleased van 200 a 300 euro. Software zal volgen....

redfox001

Hé wat doet dat dvd-forum eigenlijk? Sony en Philips zijn eigenlijk behoorlijk associaal dat ze alle standaarden naast zich neer leggen. Volgende stap wordt dat Philips spaarlampen gaat uitbrengen met extra large fittingen zodat we allemaal nieuwe Philips lampen moeten kopen. Het is dat ze er bij dvd+R mee weg zijn gekomen maar eigenlijk horen er boetes op te staan als twee bedrijven de standaardisering zo dwars bomen, ronduit asociaal.

CineSmurf

Citaat van: jaapaap op november 13, 2007, 23:01:01
Kijk es aan! een mooie blue ray ROM speler in onze htpc:

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=4186&Itemid=1

mooi prijsje! O0

Ik heb al maanden een Pioneer BD rom speler in mijn HTPC zitten. Dus echt nieuw is dat niet. Ook die LG is niet het enige alternatief. Ik heb zelf een toshiba HDDVD speler in mijn PC zitten. Daar heb ik 135 euro voor betaald.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

jowi

Citaat van: CineSmurf op november 14, 2007, 10:53:11
Ik heb al maanden een Pioneer BD rom speler in mijn HTPC zitten. Dus echt nieuw is dat niet. Ook die LG is niet het enige alternatief. Ik heb zelf een toshiba HDDVD speler in mijn PC zitten. Daar heb ik 135 euro voor betaald.
Is inderdaad niet nieuw, maar daar ging het ook niet om. De prijs, die is wel nieuw. 200 dollar (=euro?) voor een pc-bluray speler... tot nu toe was je al gauw 700 euro kwijt voor zo'n overpriced ding... Overigens kosten hd-dvd spelers voor de pc nu al 99 euro, dus voor ca 300 euro maak je van je pc een multiHD speler ;D

PjotrrrNL

Citaat van: jowi op november 14, 2007, 12:35:09
Is inderdaad niet nieuw, maar daar ging het ook niet om. De prijs, die is wel nieuw. 200 dollar (=euro?) voor een pc-bluray speler... tot nu toe was je al gauw 700 euro kwijt voor zo'n overpriced ding... Overigens kosten hd-dvd spelers voor de pc nu al 99 euro, dus voor ca 300 euro maak je van je pc een multiHD speler ;D

En dat is nu ook precies de bedoeling, gelukkig is het binnenkort Kerst...

Paul Landsmeer

Good for you, maar dan ook niet klagen dat je bepaalde titels niet kunt bekijken, enkel en alleen omdat jij exclusief voor BD hebt gekozen  ;D