Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Pinguins

Ja die regiocodering vind ik ook maar niks. Anders haalde ik ze wel uit de US. Gelukkig heb ik ook HD-DVD waar dat wel mee kan als films op dat formaat zijn uitgebracht. Scheelt toch al gauw 10 euro met hier.
Was met dvd vroeger ook zo. Nu niet meer zo erg aangezien de prijzen van dvd in Nederland eindelijk ook op een normaler niveau t.o.v. de ons omringende landen is gekomen en je geod naar aanbiedingen kunt zoeken.

Jammer genoeg zijn er nog weinig winkels in NL die die HD formaten verkopen anders was er misschien ook wel meer kans op een aanbieding bij de een of ander.

EdwinB

Citaat van: Ettepet op november  1, 2007, 20:31:23
Die Hard 4.0 (BD) is overal al uit, verkoper: bij ons pas in januari.  Is nog regio-beschermd ook. ::)

Die Hard 4.0 is een titel welke ik wel graag op Blu-ray zou willen hebben, maar niet voor een prijs van rond de 36 euro. Dan koop ik hem wel voor minder dan de helft op dvd, of gewoon maar helemaal niet en wacht ik tot dat hij voor een normale prijs of Blu-ray te koop is.

Prijsstelling van Blu-ray titels vind ik gewoon aan de te hoge kant, als de prijs meer richting de 20 euro lag kocht ik veel meer Blu-ray titels dan dat ik dat nu doe.

spotmatic

Citaat van: EdwinB op november  2, 2007, 13:19:50
Prijsstelling van Blu-ray titels vind ik gewoon aan de te hoge kant, als de prijs meer richting de 20 euro lag kocht ik veel meer Blu-ray titels dan dat ik dat nu doe.

Maar dat kan toch ook makkelijk? Ik koop ze hier op het forum voor 20 euro. Dan zijn ze vaak maar 1x bekeken. Ik koop mijn spullen zo mogelijk altijd tweedehands, maar bijna nieuw. Wel de lusten voor een veel lagere prijs. Op het scherm zie ik het verschil toch niet en ik geil niet op onbekraste hoesjes.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Ettepet

2e hands versie van Die Hard 4.0 iemand? :D

edit, oeps vergeten:  graag in zeer goede staat! ;D

GTDesign

Maar op even op de topic titel terug te komen wat wordt het nu ?

Rhodanos

Alle beide blijven gewoon naast elkaar bestaan, totdat er weer een opvolger komt.

Gaeje

in alle 4 de polls Blu ray. misschien tijd voor een nieuwe poll?

Ettepet

Citaat van: Gaetan op november  4, 2007, 22:48:31

Ja, waarom niet?  Het is toch voornamelijk een chat topic... ;)

Robbert54

Citaat van: GTDesign op november  4, 2007, 17:05:33
Maar op even op de topic titel terug te komen wat wordt het nu ?

ga ik denk ik toch voor blu-ray. vooral nu de ps3 meer reclame begint te maken voor blu-ray zou het best nog wel eens zo kunnen zijn dan blu-ray meer aandacht van de consument gaat krijgen.

nieuwe poll is idd een goed idee. ben erg benieuwd wat er dan uit gaat komen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Mike Philippens

Citaat van: Gaetan op november  4, 2007, 22:48:31
En dan? Net zo lang doorgaan tot een keer die ander wint...?  ;)

Gaeje

dat was net wat ik bedoelde...
iedere keer krijgt blu ray voorsprong en men start dan een nieuw topic in de overtuiging "nu zal eindelijk hd dvd" de voorkeur genieten,
maar blijkbaar blijft men er overtuigd van dat het toch niet zo is

Randal

Ondanks de ontwikkelingen die in het voordeel waren van HD-DVD, is Blu-ray in de poll toch weer gaan uitlopen.
Persoonlijk denk ik dan ook dat een nieuwe poll niet echt veel nieuws zal brengen.

Na de kerst worden de kaarten voor de formatenoorlog opnieuw geschud, en zullen de verkoopcijfers mogelijk van invloed zijn op de meningen hier op het forum.
=> Dan is een nieuwe poll dus wel interessant.

Maar laat maar horen als je toch vindt dat ik een nieuwe poll/vervolgtopic moet starten!  ;)

Paul Landsmeer

Ik denk dat de voorkeuren hier op het forum inmiddels genoegzaam bekend zijn, alsmede dat de meerderheid kiest voor BD (wat uiteraard niet hetzelfde is als: het wordt BD). Bovendien zegt de uitkomst van zo'n enquete niets over de uitkomst van de HD oorlog, dus om al die redenen zie ik weinig toegevoegde waarde in (alweer) een enquete. Het gaat om de discussie, niet om percentages.

Gaeje

mijn post wordt blijkbaar genegeerd, het was meer een grapje, om aan te tonen dat de uitslagen toch nooit verschillen.
hoewel ik misschien zelf eerder geneigd ben mijn standpunt aan te passen, nu met de enorme dump van HD DVD spelers
voor as low as 199 euro met 5 hd dvd's erbij. Dan geloof ik best dat veel mensen overstag gaan (ikzelf bijna ook) en ben
dus geneigd om bij een nieuwe poll te gaan voor: allebei naast elkaar

PjotrrrNL

'Blu-ray films hebben in de eerste negen maanden van dit jaar flink beter verkocht dan concurrent HD-DVD. In Nederland is de verhouding vier op één in het voordeel van Sony's stokpaardje. In Amerika verkoopt Blu-ray bijna tweemaal zo goed als HD-DVD.

Tussen 1 januari en 30 september 2007 zijn 2.6 miljoen Blu-ray discs verkocht in de VS. HD-DVD wist in die periode maar 1,4 miljoen discs aan de man te brengen. De verkoopcijfers kloppen met de verwachtingen die analisten hadden. In de Benelux zijn in die periode respectievelijke 27.000 en 7.600 schijven verkocht. Vergeleken met de miljoenen DVD's die jaarlijks over de toonbank gaan stellen de cijfers voor de HD varianten nog niet echt veel voor.

Sommige topfilms als Transformers van Warner Brothers zijn alleen op HD-DVD verkrijgbaar. Andere studios zoals Walt Disney, 20th Century Fox en Lions Gate Entertainment kiezen juist voor Blu-ray. Een van de aanjagers voor Blu-ray is de Sony Playstation 3 spelcomputer. Deze heeft standaard een Blu-ray speler aan boord. Maar de ontwikkeling van de HD-schijfjes wordt enorm gehinderd door de twee rivaliserende standaarden. Samsung heeft inmiddels een speler uitgebracht die beide soorten schijfjes kan afspelen.

Blu-ray wordt naast Sony gesteund door onder meer Philips, Apple en Disney. HD-DVD is het stokpaardje van Toshiba die onder meer Warner Brothers, Intel en Microsoft in haar kamp heeft. '

http://sync.nl/blu-ray-loopt-in-nederland-voor-op-hd-dvd/

Of het HD-DVD kamp hier nog veel aan gaat veranderen met de dumpprijzen van de spelers zal de toekomst uitwijzen....

Paul Landsmeer

Citaat van: PjotrrrNL op november  5, 2007, 12:28:45
'Blu-ray films hebben in de eerste negen maanden van dit jaar flink beter verkocht dan concurrent HD-DVD. In Nederland is de verhouding vier op één in het voordeel van Sony's stokpaardje. In Amerika verkoopt Blu-ray bijna tweemaal zo goed als HD-DVD.

Tussen 1 januari en 30 september 2007 zijn 2.6 miljoen Blu-ray discs verkocht in de VS. HD-DVD wist in die periode maar 1,4 miljoen discs aan de man te brengen. De verkoopcijfers kloppen met de verwachtingen die analisten hadden. In de Benelux zijn in die periode respectievelijke 27.000 en 7.600 schijven verkocht. Vergeleken met de miljoenen DVD's die jaarlijks over de toonbank gaan stellen de cijfers voor de HD varianten nog niet echt veel voor.

Sommige topfilms als Transformers van Warner Brothers zijn alleen op HD-DVD verkrijgbaar. Andere studios zoals Walt Disney, 20th Century Fox en Lions Gate Entertainment kiezen juist voor Blu-ray. Een van de aanjagers voor Blu-ray is de Sony Playstation 3 spelcomputer. Deze heeft standaard een Blu-ray speler aan boord. Maar de ontwikkeling van de HD-schijfjes wordt enorm gehinderd door de twee rivaliserende standaarden. Samsung heeft inmiddels een speler uitgebracht die beide soorten schijfjes kan afspelen.

Blu-ray wordt naast Sony gesteund door onder meer Philips, Apple en Disney. HD-DVD is het stokpaardje van Toshiba die onder meer Warner Brothers, Intel en Microsoft in haar kamp heeft. '

http://sync.nl/blu-ray-loopt-in-nederland-voor-op-hd-dvd/

Dit kun je eigenlijk nauwelijks nieuws noemen, want zo'n beetje alles was al lang en breed bekend. Bovendien klopt het niet helemaal, want Warner is formaat-neutraal - Universal is HD-DVD exclusive.

Het valt me overigens op dat de Nederlandse pers nogal geindoctrineerd lijkt door het BD kamp en maar zelden objectief verslag doet van de HD oorlog. In kranten en bladen zie je met enige regelmaat stukken over BD, terwijl HD-DVD er meestal erg bekaaid vanaf komt qua aandacht. Zal wel aan de invloed van Sony en Philips liggen, in combinatie met het gemiddeld lage kennisniveau van het Nederlandse journaille op dit gebied.

THX-UltraII

Citaat van: PjotrrrNL op november  5, 2007, 12:28:45

Samsung heeft inmiddels een speler uitgebracht die beide soorten schijfjes kan afspelen.

helaas nog niet. Deze speler is nog steeds in volle ontwikkeling en VS datum staat inmiddels al weer op begin 2008 (waarschijnlijk dus maart 2008 ofzo voor EU). Dat duurt dus nog eventjes.

CineSmurf

Citaat van: Paull op november  5, 2007, 15:58:24
Het valt me overigens op dat de Nederlandse pers nogal geindoctrineerd lijkt door het BD kamp en maar zelden objectief verslag doet van de HD oorlog. In kranten en bladen zie je met enige regelmaat stukken over BD, terwijl HD-DVD er meestal erg bekaaid vanaf komt qua aandacht. Zal wel aan de invloed van Sony en Philips liggen, in combinatie met het gemiddeld lage kennisniveau van het Nederlandse journaille op dit gebied.

Dat klopt, maar wie doet nu eigenlijk HD DVD? Toshiba is voor de meeste mensen toch een laptop van 5-10 jaar geleden... Zijn er verder al voor Nederland serieuze merken die HD DVD aanbieden? (onkyo heeft er één in de maak volgens mij, maar verder kan ik niets bedenken).

Dus geef die journalisten eens ongelijk. Als het nu Philips tegen Sony was, dan was er een format war (net als toen met DCC tegen Minidisk), maar nu...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

eazyQ

Citaat van: CineSmurf op november  5, 2007, 16:20:42
Dat klopt, maar wie doet nu eigenlijk HD DVD? Toshiba is voor de meeste mensen toch een laptop van 5-10 jaar geleden... Zijn er verder al voor Nederland serieuze merken die HD DVD aanbieden? (onkyo heeft er één in de maak volgens mij, maar verder kan ik niets bedenken).

Dus geef die journalisten eens ongelijk. Als het nu Philips tegen Sony was, dan was er een format war (net als toen met DCC tegen Minidisk), maar nu...
ja maar nu betrek je een persoonlijke ervaring erbij, namelijk dat je Toshiba alleen van oude laptops ketn. Toshiba maakt nog steeds laptops en meer en vooral zakelijke gebruikers kennen Toshiba echt wel.  Bovendien denk ik niet dat de invloed van Nederland in dit geval zo groot zal zijn op de uiteindelijk uitslag van deze zooi. Een format war is het niet meer, daarin ga ik met je mee. Het s meer een -hoe verkoop ik zo snel mogelijk zo veel mogelijk- wedstrijd aan het worden waarbij de consument die het moet kopen vergeten wordt. Dumpprijzen voor HD-DVD spelers, uitgeklede PS3 die er oorspronkelijk niet eens zou komen die er nu toch is. voor het einde van dit jaar zijn er ook hier goedkope(re ;) ) spelers te krijgen. Helaas zullen dat geen multivreter spelers zijn, als die er voor schappelijke prijzen komen is de strijd voorbij en zullen beide blijven bestaan.

Paul Landsmeer

Citaat van: CineSmurf op november  5, 2007, 16:20:42

Volgens mij zit Microsoft nogal diep in HD-DVD en die doen toch ook nog weleens wat in Nederland. Ik zie de formatenoorlog dan ook meer als een gevecht Microsoft versus Sony en dat lijkt me toch een bepaald nieuwswaardige titanenstrijd.

Overigens zitten in dat gevecht interessante parallelen met de gameconsole oorlog tussen dezelfde partijen (360 vs PS3). Het zou me dan ook niets verbazen als de formatenoorlog eindigt waar de console wereld nu is: twee stevige marktleiders met ieder een forse installed user base die voor 80% dezelfde content kunnen afspelen en af en toe enkele exclusives hebben. Die exclusives moeten consumenten er dan toe verleiden om voor een bepaald formaat te kiezen of beide formaten in huis te halen, net zoals bij de 360 en de PS3. Uiteraard veronderstelt dit dat er geen multispelers komen, maar daarom is de parallel ook zo interessant, want die bestaan in de gaming wereld ook niet.

redfox001

Laten we niet vergeten dat de combi schijven er ook nog aankomen begin 2008
http://www.techzine.nl/nieuws/12844/Hybride-hd-dvdblu-ray-discs-uitgesteld-tot-2008.html

Als de filmmaatchappijen die kant op gaan ben je met een hd-dvd speler het goedkoopste uit.

Gaeje

vanwaar die drang voor de (veel te dure) combi spelers?
als je bekijkt dat je nu voor 199 (mits goed zoeken) en 399 een HD DVD én een Blu ray kan hebben, ik denk niet dat je al
combi's vind voor 600 euro. dan heb je ze alletwee voor een prijs die ik nog betaald heb voor mn blu ray (ps3) alleen

maar nogmaals, ik heb liever dat het blu ray wordt, gewoon omdat 1 formaat veel duidelijker is dan die 2 door elkaar

redfox001

Nou ik bedoel maar dat mocht de strijd niet snel beslist zijn dan zullen de Total HD schijfjes vast weer om de hoek komen kijken maar ik heb eerlijk geen idee of blu-ray de strijd zou kunnen beslissen. Met de huidige contracten lijkt me er geen reden voor hd-dvd om er snel mee te kappen maar ik heb niet alle feiten tot mijn beschikking.

Robbert54

ik ben eigenlijk wel voor een nieuwe poll. weet zelf niet zo goed meer wie er nou gaat winnen. denk dat blu-ray nog steeds opkop zal liggen maar dan wel kortgevolgd door beide formaten. denk persoonlijk dat die vraag ook steeds belangrijker wordt: wordt het blu-ray of beide. sony zou er wel goed aan doen om wat meer reclame te gaan maken voor blu-ray. de eerste is er al, maar die is meer voor de ps3. denk dat wanneer sony dat doet, dat het gauw is afgelopen met alleen HD-DVD
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Gaeje

alleen HD DVD wordt  het sowieso NIET, daar durf ik bijna geld op verwedden. Maar zoals ik al zei, als er nog eens een poll komt overweeg ik wel om te stemmen op beide naast elkaar... (hoe jammer ook)