Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Randal

Citaat van: THX-ultraII op oktober 26, 2007, 16:52:23

Vooralsnog ben ik een dual-format aanhanger. Op deze manier concurreren ze elkaar plat met prijzen qua speler en hopelijk ook snel de schijfjes zelf. Dus Samsung, kom maar op met de 5000!  :D

Kijk eens hier, is het dan nog steeds zo'n goede keuze?  :-\

Rob_Dingen

Hoi

Ik heb beide systemen vanaf het begin naast elkaar draaien zowel Blu-Ray als HD-DVD (Sony BDP-S1 Toshiba HD-XA1)
Er zijn 3 dingen die mij nadelig opgevalen voor Blu-Ray.
Ten eerste de prijs is hoger zeker hier in EU.
Tweede is de regio codering heb nu een speler uit USA omdat daar de films goedkoper zijn en ook vaker eerder uitkomen.
En als laatste en ergste is de beveiliging van Sony je hebt gewoon problemen om originele Blu-Ray films af te draaien die je netjes betaald hebt en enorme lange laad tijden voordat de film begint.
Je moet dus regelmatig kijken of er updates zijn voor de speler om de nieuwe films uberhaupt af te kunnen draaien.
Dat houd in firmware zoeken IMG branden en updaten.
Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde consument daar niets van weet en dus ook met de gebakken peren zitten.
Eigenlijk zouden we met zijn allen Sony daarvoor moeten boycotten door zowel de hardware als software niet te kopen.
Ik koop dus ook zoveel mogelijk op HD-DVD.
Ook begrijp ik nog steeds niet dat er zoveel mensen voor Blu-Ray zijn,maar dat ligt denk ik aan de marketing van Sony en het kudde gedrag dat iedereen elkaar napraat.
Maar echte gebruikservaringen lees ik hier niet wel genoeg vooroordelen.

Rob

dmeerpa

Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

Seth__Gekko

Vreemd dat in het 1080/24p  niet de pdp-lx508d hebben getest.

Teejoo

Citaat van: Rob_Dingen op oktober 27, 2007, 09:55:12
Hoi

Ik heb beide systemen vanaf het begin naast elkaar draaien zowel Blu-Ray als HD-DVD (Sony BDP-S1 Toshiba HD-XA1)
Tweede is de regio codering heb nu een speler uit USA omdat daar de films goedkoper zijn en ook vaker eerder uitkomen.
En als laatste en ergste is de beveiliging van Sony je hebt gewoon problemen om originele Blu-Ray films af te draaien die je netjes betaald hebt en enorme lange laad tijden voordat de film begint.
Je moet dus regelmatig kijken of er updates zijn voor de speler om de nieuwe films uberhaupt af te kunnen draaien.
Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde consument daar niets van weet en dus ook met de gebakken peren zitten.
Eigenlijk zouden we met zijn allen Sony daarvoor moeten boycotten door zowel de hardware als software niet te kopen.
Ook begrijp ik nog steeds niet dat er zoveel mensen voor Blu-Ray zijn,maar dat ligt denk ik aan de marketing van Sony en het kudde gedrag dat iedereen elkaar napraat.

Rob
Spot on! Tenminste punt 1 & 2. 3 kom je bij beide formaten niet onderuit.

frenkelh

Hoi

Rob

Dat updaten is inderdaad erg irritant,en daar komen we niet onderuit,....ook niet bij HD DVD (tik in google eens voor de gein "408bc504" in en zie alle problemen met Toshiba spelers).
Zelfs de nieuwste EP30 en EP35 van Toshiba hebben (in de VS)al afspeelproblemen, en moeten recht uit de doos al een Firmware Update ondergaan.

williams

ik heb vandaag ook een de toshiba hd e1 besteld bij cinedream voor 199 euro inclusief 5films
voor dit geld is het wat mij betreft een no brainer
ik denk dat ik er over een tijd ook nog een bluray speler (ps3 ) bij koopt en dan heb ik beide systemen
en dan maakt het voor mij niet meer uit of het blu ray of hd dvd word
als je dan kijkt wat ik bij elkaar kwijt bent ,400 euro voor de ps3  = 199 voor de toshiba dan is dat goedkoper als mijn eerste dvd speler (sony 715)

afz williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Mike Philippens

Sony is een bende dieven. Ik heb mijn eerste DVD speler van ze gekocht en hoewel de beeldkwaliteit op zich in orde was, heb ik toch een aantal kanttekeningen:
*ondanks de ontkenningen van Sony was het ding gewoon afgesteld om recordeables niet of nauwelijks te accepteren. Alleen Princo CDR's kon ie aan, omdat die een beter reflecterende laag hadden.
*zeer ingewikkelde regiobeveiliging. Kostte me een arm en een been om regiovrij te maken doordat er chips moesten worden vervangen
*hij kapte ermee na ongeveer 1.5jaar. Dat bleek een bekende storing te zijn. Een SMD-zekering op de print (bij de laser aansturing) brande door. Dat is iets dat niet eenvoudig te vervangen is en Sony ontkende ook dat het een serieprobleem was. Je kon 'm opsturen en dan konden ze 'm fixen voor €150. Dievenpraktijken!

Koop dus nooit een afspeelapparaat van een producent die ook muziek en films probeert te slijten. Die doen er namelijk van alles aan om hun eigen handel te beschermen. Sony komt er bij mij dus nooit meer in. Philips was slim om hun platenbusiness te verkopen, zodat ze hun handen vrij hadden om MP3 spelers te maken.

Ettepet

Citaat van: Mike Philippens op oktober 28, 2007, 00:40:22
*hij kapte ermee na ongeveer 1.5jaar. Dat bleek een bekende storing te zijn. Een SMD-zekering op de print (bij de laser aansturing) brande door. Dat is iets dat niet eenvoudig te vervangen is en Sony ontkende ook dat het een serieprobleem was. Je kon 'm opsturen en dan konden ze 'm fixen voor €150. Dievenpraktijken!

Over de lasers voor Blu-Ray (en HD?) gaan ook geruchten dat ze maar zo'n 3 jaar meegaan.  Ook niet erg lang lijkt me, zeker niet als straks blijkt dat het gemiddelde lager ligt.

frenkelh

Citaat van: Ettepet op oktober 28, 2007, 01:09:25
Over de lasers voor Blu-Ray (en HD?) gaan ook geruchten dat ze maar zo'n 3 jaar meegaan.  Ook niet erg lang lijkt me, zeker niet als straks blijkt dat het gemiddelde lager ligt.

Lijkt me sterk dat je kunt bepalen hoeveel jaar een laser mee gaat,....Jantje kijkt misschien wel 5 films per dag, terwijl Pietje er 1 per week kijkt.
Ik kan me voorstellen dat een laser na een bepaald aantal uren zodanig zwakker is geworden dat die onbruikbaar is, maar hoe snel je aan die uren zit heeft met de intensietijd van het gebruik te maken.

Mike Philippens

Citaat van: frenkelh op oktober 28, 2007, 05:53:31
Lijkt me sterk dat je kunt bepalen hoeveel jaar een laser mee gaat,....Jantje kijkt misschien wel 5 films per dag, terwijl Pietje er 1 per week kijkt.
Ik kan me voorstellen dat een laser na een bepaald aantal uren zodanig zwakker is geworden dat die onbruikbaar is, maar hoe snel je aan die uren zit heeft met de intensietijd van het gebruik te maken.
De serie waarvan ik een DVD speler had, ging na +/- 1000 uur stuk. Een bevriende electrotechnicus vond het een heel raar circuit. Sowieso vreemd dat je intern een zekering inbouwt. Het zit achter je eigen voeding, dus raar dat je een beveiliging tegen kortsluiting in dat circuit opneemt. Het leek erop of ze een soort feedback genereerden en dat daardoor ook die laser geen (of heel slecht) recordeables kon lezen. In ieder geval ging het spul bij heel veel mensen kapot. En ik kwam daar bij toeval achter toen ik eens op de foutmelding zocht op google.

Rob_Dingen

Hoi Teejoo

Er is geen regio codering voor HDDVD.
Ik heb tot nu toe nog niet meegemaakt dat een HD-DVD niet afspeelde zonder update of met zeer irritante lange laad tijden bij Blu-Ray wel.

Rob

frenkelh

Citaat van: Rob_Dingen op oktober 28, 2007, 11:54:17
Hoi Teejoo

Ik heb tot nu toe nog niet meegemaakt dat een HD-DVD niet afspeelde zonder update.

Rob

Dus jij hebt nog altijd de orginele 1.0 firmware op je HD DVD speler ?.
Waarschijnlijk niet, dus dan kun je ook niet nagaan of al je HD DVD's zouden afspelen met de orginelen 1.0 firmware (oftewel zonder firmware update).

Bij welke BD's had je een firmware update nodig op je BD speler ?.

Teejoo

Citaat van: Rob_Dingen op oktober 28, 2007, 11:54:17
Hoi Teejoo

Er is geen regio codering voor HDDVD.
Ik heb tot nu toe nog niet meegemaakt dat een HD-DVD niet afspeelde zonder update of met zeer irritante lange laad tijden bij Blu-Ray wel.

Rob
Hoi Rob, dat van die regiocodering weet ik. Eén van de grote voordelen. Maar ik heb wel op diverse plekken gelezen dat er voor verschillende discs een update nodig was, hoewel dat maar enkele exemplaren waren. Was Children of men er niet eentje?
Ondanks dat ik nu als tussenoplossing een PS3 heb, spreek me HD-dvd meer aan vanwege de door jou opgesomde redenen.

@Frenkelh: dat zie ik toch wel regelmatig op flyers in de doosjes staan hoor. Maar zoals gezegd heet HD-dvd dit ook met een paar titels gehad. Maar de andere punten van Rob kan ik als blu-ray eigenaar wel beamen.

jaco

Ik heb nu een Sony BDP-1Se en een Toshiba E1 staan. Beeld uit beide is prima, maar dezelfde film op 24p van BluRay vindt ik plezieriger kijken (2 titels (dezelfde film) zowel op HD-DVd als BluRay gekeken voor vergelijk)
De toshiba is wel wat sneller met starten en disc laden inderdaad, maar duur eigenlijk nog veels te lang vergeleken met een DVD in een DVD speler.
De sony klink ook beter, maar die kan ik analoog aansluiten, dus niet helemaal eerlijk vergelijk ten opzichte van de optische digitale uitgang van de Toshiba.

Nadeel van de E1 zijn voor mij de ontbrekende analoge uitgangen en geen 24p support, maar ja voor 299 Euro met 5 films erbij kun je ook niet alles verwachten. Voor die prijs vindt ik het een prima product.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

frenkelh

Citaat van: Teejoo op oktober 28, 2007, 21:08:35

@Frenkelh: dat zie ik toch wel regelmatig op flyers in de doosjes staan hoor. Maar zoals gezegd heet HD-dvd dit ook met een paar titels gehad. Maar de andere punten van Rob kan ik als blu-ray eigenaar wel beamen.

Daar kan ik helemaal me inkomen.

Ik heb sinds een week de PS3 staan omdat die bekend staat als zeer stabiel alles probleemloos afspeeld, met zeer snelle laadtijden.
Als over een paar weken de nieuwe Toshiba spelers op de markt komen  gaat er ook een HD DVD speler komen, want ik ben nu helemaal overtuigd van HD media.
Aleen hoop ik wel gespaard te blijven van alle kinderziekte die gebruikers in de VS met die nieuwe modellen hebben.
Misschien worden deze spelers hier al gelijk met een nieuwe firmware geleverd, of anders hoop ik dat die snel beschikbaar komt voor Europa.

Waarschijnlijk zal het alemaal wel meevallen, want problemen worden via forums natuurlijk als snel opgeblazen.

Rob_Dingen

Hoi

Zover ik weet is de update voor HDDVD alleen geweest voor de extras en menu's niet voor de film zelf.
Bij Blu-ray was een update nodig voor piraters of the carrabian en probleemtitels zijn Ghost rider Spiderman 3 duurt heel lang voordat hij begint.
Dan is het zo dat de Toshiba in het netwerk hangt en redelijk makelijk te updaten bij Sony moet je het downloaden en op een cd branden en dus ook zelf in de gaten houden of er een update beschikbaar is.

Rob

Pinguins

Citaat van: Mike Philippens op oktober 28, 2007, 00:40:22Sony komt er bij mij dus nooit meer in.
Bij mij ook niet meer om dezelfde redenen.

Pinguins

Citaat van: Rob_Dingen op oktober 29, 2007, 09:11:46
Dan is het zo dat de Toshiba in het netwerk hangt en redelijk makelijk te updaten bij Sony moet je het downloaden en op een cd branden en dus ook zelf in de gaten houden of er een update beschikbaar is.

Rob
Heb binnenkort een Pioneer BDP-70a en ik hoop dat 't mee zal vallen met de updates. :-\
Erg irritant is het als je een nieuw en duur apparaat koopt en niet eens alle discs kunt afspelen.
Wat dat betreft is het wel makkelijker als de updates via internet gedaan zouden kunnen worden. De Pioneer heeft wel een ethernet aansluiting maar die is weer niet bedoeld voor firmware updates heb ik begrepen.

Mike Philippens

Citaat van: Pinguins op oktober 29, 2007, 10:01:45
Erg irritant is het als je een nieuw en duur apparaat koopt en niet eens alle discs kunt afspelen.
Ik zou zo'n product niet eens kopen, hoe graag ik 'm ook wil hebben. Ik werk al ruim 25 jaar met computers, en dat soort grappen getuigd eerder van een minachting van de klant dan van een of andere technologische barrière. Het interesseert ze gewoon niet hoe wij het ervaren, ze prutsen maar wat. Uitontwikkelen doen we wel als het bij de klant staat...

eddy135

Ik denk niet dat alleen maar prutsen is, er zit meer achter.
Maar ja, ik ben een complot denker. :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Paul Landsmeer

Hoi

Zover ik weet is de update voor HDDVD alleen geweest voor de extras en menu's niet voor de film zelf.
Bij Blu-ray was een update nodig voor piraters of the carrabian en probleemtitels zijn Ghost rider Spiderman 3 duurt heel lang voordat hij begint.

En dat gaat nog veel langer worden, als ik DVDFile mag geloven:

Citeer
The Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer and The Day After Tomorrow are the first two BD+ titles.  The discs also feature extensive BD-J supplements.  Early reports have identified the Samsung and LG Electronics players as incompatible.  Since the issues seem to be player-specific, Fox senior VP of marketing communications Steve Feldstein said, "We are releasing more and more advanced interactive titles, and consumers should lobby their hardware manufacturers to release firmware upgrades posthaste. The title [The Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer] was well-reviewed and playing well on updated players."

Reports indicate that both player manufacturers are working on firmware updates.  Samsung expects a new update to be available in a week or two.  LG Electronics was more optimistic, saying that new firmware is only days away.

Note that players that can deal with the new security layer will have long load times, similar to the Pirates of the Caribbean BDs, perhaps as long as two minutes.  It isn't clear if those load times are a result of the security layer or the more sophisticated BD-J supplements or both.

Robbo

Ik ben bang dat BR zichzelf langszaam de nek omdraait door al die rare Profiles, en hardware perikelen.   Smeer dat ook nog eens uit over al die verschillende fabrikanten die met BR bezig zijn en je kunt inderdaad een aardig zooitje maken.

HD-DVD heeft weliswaar ook enkele firmware updates gehad per type, maar hun hardware is in elk geval stabiel.   

Maar het probleem bij beiden formaten zit hem gewoon in de specificaties.  Die zijn zo ontzettend uitgebreid dat het bijna niet te voorkomen is dat er bij oplevering van een player en software fouten inzitten.  Toshiba heeft wat dat betreft het geluk dat ze met Microsoft een goede partner hebben.

frenkelh

Hoi

Rob

Peter Jackson's King Kong had in ieder geval wel een Update nodig.
Maar bij BD is het inderdaad wel een stuk erger.

Mike Philippens

Citaat van: eddy135 op oktober 29, 2007, 10:35:41
Ik denk niet dat alleen maar prutsen is, er zit meer achter.
Maar ja, ik ben een complot denker. :D
Zo moeilijk is dat niet. Niet echt een complot, maar meer dat ze (blijkbaar) de specs open hebben gelaten om snel nieuwe truukjes toe te kunnen voegen om het kopieëren tegen te gaan. En dan onder het mom van 'added value' toestanden enzo. Who are they kidding? Hoe moeilijk kan het zijn om die dingen vooraf goed uit te denken? Zo nieuw is hun truukje toch niet? Misschien dat ze Jan Consument met die onzin kunnen foppen, maar ik koop het niet.

Evengoed is het hun goed recht om hun producten te beschermen, maar ik behoud me het recht voor om die ellende niet te kopen. Totdat ze ophouden met hun pesterijtjes. Sowieso ga ik nog geen BR of HD DVD - alleen maar voor de hep - te kopen. Je betaald een vermogen voor een gecastreerd product. Wat nou high tech?