Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

EdwinB

Citaat van: Raimond op oktober 17, 2007, 13:32:36
feit is dat beide nou iet echt veel winst maken op hun console,dan doet Nintendo het toch welwat beter ;D.

Geeft alleen maar aan dat je als consument met de Xbox 360 en PS3 veel meer waar voor je geld krijgt da met de wii van Nintendo...

Seth__Gekko

Waar voor je geld? Je hebt echt wel veel fun voor je geld met een Wii, maar die koop je dan ook niet met enige HD associatie. Ik denk eerder te neigen naar een PS3 èn/of een hd-content speler voor de gedownloade content ::)

EdwinB

Citaat van: Seth__Gekko op oktober 17, 2007, 15:29:52
Waar voor je geld? Je hebt echt wel veel fun voor je geld met een Wii, maar die koop je dan ook niet met enige HD associatie.

Reken maar uit, Xbox 360 en PS3 worden voor 349,- en 399,- met verlies verkocht terwijl Nintendo de wii voor 249,- met winst verkoopt. Bij welke consoles krijg je nu meer waar voor je geld?

Met alle drie heb je fun daar ligt het niet aan maar de wii is "last-gen" en in nieuw jasje met een gimmick controller.

Raimond

Ik wou hier geen wat PS3/Xbox 360 topic van maken :o,ik stel voor om weer ontopic te gaan ;D

Ik denk trouwens inderdaad dat het laatste kwartaal belangrijk gaat worden,gezien het feit ze met de feestdagen ook wel zullen gaan stunten met prijzen(tenminste dat hoop ik ;D).Ik ben echt benieuwt ,welk formaat het gaat redden.

Voor mij is wel een Feit dat Blu Ray ,qua technisch aspect  beter is als HD DVD.
Ik bedoel Transformers past nu al niet meer op het schijfje,met  een True HD audio track :o.Daarom alleen al hoop ik dat Blu Ray het gaat redden.

Het feit is wel dat HD-DVD veel betere titels beschikbaar is.Ik zou b.v alleen al voor The matrix trilogy en de Bourne trilogy een HD-DVd speler willen hebben.Zekers omdat  HD content er nou eenmaal veel beter uitziet op mijn 508xd :o.

En nog een ander probleem is natuurlijk de consument,gaan ze ook voor HD of niet,word het populair????slaat het aan???Daar heb ik nog de grootste twijvels over .
En welk formaat gaan die kiezen...
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Staaled

Citaat van: Raimond op oktober 17, 2007, 15:57:59

Voor mij is wel een Feit dat Blu Ray ,qua technisch aspect  beter is als HD DVD.
Ik bedoel Transformers past nu al niet meer op het schijfje,met  een True HD audio track :o.Daarom alleen al hoop ik dat Blu Ray het gaat redden.

Het feit is wel dat HD-DVD veel betere titels beschikbaar is.Ik zou b.v alleen al voor The matrix trilogy en de Bourne trilogy een HD-DVd speler willen hebben.Zekers omdat  HD content er nou eenmaal veel beter uitziet op mijn 508xd :o.

En nog een ander probleem is natuurlijk de consument,gaan ze ook voor HD of niet,word het populair????slaat het aan???Daar heb ik nog de grootste twijvels over .
En welk formaat gaan die kiezen...

Twee HD-DVD's zijn voorzover ik weet gemakkelijker en goedkoper te fabriceren dan 1 Blu-ray schijf.
Dus da's niet zo'n punt.

Of  het Blu-ray dan wel HD-DVD wordt zal niet of nauwelijks een gevolg zijn van een weloverwogen keus van de gemiddelde consument.
Die heeft helemaal geen zin in een dergelijke (moeizame) afweging en vindt DVD al goed genoeg.

Bovendien zijn er weinig mensen "gek" genoeg om de titels die ze reeds op DVD bezitten te dubbelen op HD.
Het zal voor beide HD formats moeizaam worden om een massapubliek te bereiken. ::)

Geen punt.
HD is een blijver,er zullen genoeg echte liefhebbers resteren.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Hertog_Martin

Meijer, a major electronics retailer, has announced they will carry Blu-ray titles exclusively on its website. Dawn Bronkema, Meijer's director of e-commerce marketing, told Video Business that Blu-ray discs were outselling HD DVD discs by a huge 4-1 margin. As a result, the company is focusing on Sony's movie format.

There will be plans to expand to HD DVD in the future. However, "current sales prompted the company to expand its Blu-ray inventory rather than add HD DVD titles at this point."
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Robbert54

en als alle ht gekken hier nou flink reclame gaan maken voor blu-ray en hd-dvd (of 1 van de formaten) dan komt het helemaal goed. ;D

als ik mensen namelijk 1x hd laat zien op mijn tv staan ze echt te kwijlen voor t beeldscherm.

helaas denken de meeste mensen dan van:goh wat heeft die tv goed beeld. (klopt dan ook wel, heb ook wel een hele goede tv 8) ) en moet ik ze dan wel even uitleggen dat er een hd schijfje inzit. maar dan is het wel gelijk van: wil ik ook :o
en daar achteraan dan weer: als t goedkoper wordt...

kortom: blu-ray en hd-dvd. vecht nog maar ff door! en kom maar op met aanbiedingen en akties! en hoge kortingen!
zorg dat die prijzen omlaag gaan en t aanbod omhoog dan komt het echt wel goed met beide formaten
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Seth__Gekko

Hier al mensen die gezamenlijk 3 blue-rays kopen en er maar 2 met z'n 3-en betalen?
Bij de FRS is er een actie 3 halen 2 betalen

Misschien heb ik het topic over het hoofd gezien?

joostpolletje

Citaat van: Seth__Gekko op oktober 18, 2007, 09:30:34
Hier al mensen die gezamenlijk 3 blue-rays kopen en er maar 2 met z'n 3-en betalen?
Bij de FRS is er een actie 3 halen 2 betalen

Misschien heb ik het topic over het hoofd gezien?

Heb t op DVD met anderen gedaan..
Spidey Trilogy voor 40,-
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

master30

Ik heb ook al 3 blu-rays gehaald met die actie afgelopen weekend
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

denada

Bij de frs zitten er nu niet echt titels bij die ik graag wil hebben bij die actie 3 voor de prijs van 2, moet toch even goed zoeken.

Wat is nu eigenlijk een heel goed adres voor bluray schijfjes in Nederland?

Rhodanos

<< Commerciele links verwijderd >>

joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Dennistattoo

Ik was hier bij onze Ster videotheek en sprak met de eigenaar en die wil nog niet beginnen aan Blu-Ray en HD-DVD, want ze weet niet welke er nu doorgaat. Ze vind het zonde om allemaal HD-DVD of Blu-Ray schijven aan te schaffen en daarna te moeten verkopen omdat er 1 niet doorgaat.

Zij zei dat HD-DVD beter en zuiverder is dan Blu-Ray, kan het me niet voorstellen eigenlijk. Maar de tijd zal het leren, ik denk dat Blu-Ray de winnaar word vanwege de PS3.

Grt Dennis
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

Seth__Gekko

Zuiverder dan een complete 1080p/24 gaat het niet. Het zal daan aan de kwaliteit van de master/transfer en het uiteindelijke plaatje dat opgenomen is zijn ???

Dennistattoo

Ja hier staat nu The Patriot aan op Blu-ray en dit is echt super voor zo'n oude film. HD-DVD nog niet gezien maar zal wel het zelfde zijn neem ik aan,

Ben nu voor het huren van Blu-Ray verplicht een 15 min te rijden  :(
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

Staaled

Citaat van: Seth__Gekko op oktober 20, 2007, 11:05:24
Zuiverder dan een complete 1080p/24 gaat het niet. Het zal daan aan de kwaliteit van de master/transfer en het uiteindelijke plaatje dat opgenomen is zijn ???
Blu-ray werkt met MPEG-4.
HD-DVD met een ander CODEC (naam is mij even ontschoten).

Dat is zonder meer van invloed op het uiteindelijke resultaat.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Rielplayer

Citaat van: Hipster op oktober 20, 2007, 18:34:08

is niet waar. VC1, H264, MPEG2. Kunnen allemaal door zowel bluray als hd dvd gebruikt worden.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

stoffels

Citaat van: cip54 op oktober 20, 2007, 04:15:46
:o MS en Toshiba werken samen om een xbox uit te brengen met een ingebouwde hd dvd  drive http://news.teamxbox.com/xbox/14860/Rumor-MS-and-Toshiba-Working-on-HD-DVD-Xbox-360/

EINDELIJK,

Als deze uit komt met dezelfde prijs als de PS3 dan bestel ik hem recht,
1) Games
2) HD-dvd met hdmi
3) een degelijke mediacenter extender > kan mijn apple tv buiten

dit is het ....

waar kan ik bestellen  ;D

mgwlee

vandaag de ps3 gehaald en nu snel de trilogie van Spiderman bestellen.
Pioneer PDP-508XD; Pioneer DV-600AV-K; Klipsch speakers: SF-1, SS-1 en de CC-1; subwoofer klipsch KSW-10
Pioneer receiver VSX-LX70 en Klipsch boxen RF-82
NIEUW: Blu-ray spler Pioneer LX-52

Fico

Citaat van: mgwlee op oktober 20, 2007, 23:17:58

O0 O0 O0
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Pinguins

Citaat van: Hipster op oktober 20, 2007, 18:34:08

Warner gebruikt volgens mij voor beide hetzelfde (vaak VC-1). Sony gebruikt niet zoveel VC-1 volgens mij (of helemaal niet) dus in die zin kan er tussen maatschappijen wel verschil zijn in geleverde kwaliteit (net als Paramount tot dusver alleen DD+ doet op HD DVD). De mogelijkheden van zowel HD DVD als Blu-ray zijn gelijk voor films, tenzij ze heel lang zijn (meer dan 3 uur wellicht) en 30Gb te kort wordt.

Pinguins

Ik heb de laatste al maar wacht nog op een Blu-ray speler.

joostpolletje

Goede Keuze!