Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Robbert54

beetje te vroeg omdat nu al op feiten te laten berusten. maar kan hier op dit forum sowieso al 4 mensen opnoemen die al een ps3 hebben gekocht. puur om blu-ray. en ik denk dat blu-ray met de ps3 ook een hele sterke troef in handen heeft. want hd-dvd heeft bij microsoft als nadeel dat die xbox zo veel herrie maakt waardoor het filmkijken al weer een beetje wordt verpest. + dat xbox niet vanaf t begin al met hdmi was voorzien, waardoor veel mensen nog via component kijken, dat is toch wel een verschil met hdmi 1.3

ik koop nu zelf al het liefst blu-ray puur om de hdmi 1.3 en de 24fps van de ps3, en hij is veel stiller. en een nieuwe hd-dvd speler kost ook weer geld.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: Rhodanos op oktober 14, 2007, 14:33:17

Paramount is tot in elk geval voorjaar 2009 ook hd-dvd exlusive.

Niks is zeker, alles kan veranderen  ;)

Hertog_Martin

Citaat van: cip54 op oktober 15, 2007, 00:34:22
beetje te vroeg omdat nu al op feiten te laten berusten. maar kan hier op dit forum sowieso al 4 mensen opnoemen die al een ps3 hebben gekocht. puur om blu-ray. en ik denk dat blu-ray met de ps3 ook een hele sterke troef in handen heeft. want hd-dvd heeft bij microsoft als nadeel dat die xbox zo veel herrie maakt waardoor het filmkijken al weer een beetje wordt verpest. + dat xbox niet vanaf t begin al met hdmi was voorzien, waardoor veel mensen nog via component kijken, dat is toch wel een verschil met hdmi 1.3

ik koop nu zelf al het liefst blu-ray puur om de hdmi 1.3 en de 24fps van de ps3, en hij is veel stiller. en een nieuwe hd-dvd speler kost ook weer geld.

In PS3's topic zie ik ineens bosjes mensen melden dat ze er een gekocht hebben, soms wel 5 tot 10 per dag. Ik zelf ga ook een PS3 kopen binnenkort. In Juli waren er al 1.5 miljoen blu-ray spelers waarvan 1,1 miljoen ps3's. Tegenover 450.000 hd-dvd spelers (incl xbox addon). Dat verschil zal alleen maar toenemen komende tijd. Ik denk dat Sony's strategie om de PS3 te subsideren om blu-ray kracht bij te zetten aan het slagen is.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Paul Landsmeer

Bij mijn neefje op het schoolplein denken alle kids dat de PSP da bomb is en wereldwijd het grootste succes aller tijden. De DS is in hun ogen een beetje een sukkelig machien, terwijl die toch echt het meest verkocht is. Wat betreft de PS3 is het al niet veel anders.

Pas als ik harde cijfers zie dat de PS3 wereldwijd de best verkochte spelcomputer is, zal ik het succes van Sony's strategie onderschrijven. Forums zeggen me wat dat aangaat helemaal niks.

denada

tot nu toe loopt de x360 nog mijlenver voor op de ps3, zowel in verkopen als in games. Het zal echter vast en zeker zo zijn dat de ps3 nu beter gaat verkopen, dat gebeurd meestal als de prijs omlaag gaat :)

Hoeveel mensen hiervan de ps3 voor games gaan gebruiken en hoeveel voor bluray films, is altijd weer de vraag.

Robbert54

freerecordshop nu 3 blu-rays van sony halen... 2 betalen O0 O0
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Hertog_Martin

Citaat van: denada op oktober 15, 2007, 12:29:16
tot nu toe loopt de x360 nog mijlenver voor op de ps3, zowel in verkopen als in games. Het zal echter vast en zeker zo zijn dat de ps3 nu beter gaat verkopen, dat gebeurd meestal als de prijs omlaag gaat :)

Hoeveel mensen hiervan de ps3 voor games gaan gebruiken en hoeveel voor bluray films, is altijd weer de vraag.

Het gaat niet om x360 vs ps3 maar om x360 hd-dvd addon vs ps3.

En lijkt me logisch dat de gemiddelde consument wanneer die bekend raakt met blu-ray en hddvd, en een ps3 bezit zal beginnen met het kopen van blu-ray titels ipv een hd-dvd speler kopen...
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Tube-freak

Ik geloof dat de meeste mensen niet eens weten dat je Films kan afspelen met een PS3 (veel mensen die niet op het htforum komen), dus wat dat betreft, zal het wel meevallen allemaal met de Bluray gedoe.

Was vandaag bij de mediamarkt ff wat dvdś kopen en zag bij het HD-DVD/Blu ray rek dat er 2 x zoveel blu ray films stonden dan HD-DVD films.  Nou moet ik wel zeggen dat de helft van die blu-ray films gewoon compleet ruk zijn maar goed dat is een ander verhaal.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

frenkelh

Beuna Vista/Disney is in de VS begonnen met een "2 halen 1 betalen actie" van hun BD titels.
Dit kan natuurlijk toeval zijn, maar deze week komt ook "Transformers" uit op HD DVD, en die zou er wel eens voor kunnen zorgen dat HD DVD tijdelijk weer op een marktaandeel van boven de 50% kan komen.
met die BV/Disney actie lijkt dit toch wat onzekerder te worden.

Hertog_Martin

Citaat van: Tube-freak op oktober 15, 2007, 18:39:41
Ik geloof dat de meeste mensen niet eens weten dat je Films kan afspelen met een PS3 (veel mensen die niet op het htforum komen), dus wat dat betreft, zal het wel meevallen allemaal met de Bluray gedoe.

Dat wel heel erg sterk, en Sony zal er heus wel foldertjes en papiertjes bijleveren die de mensen erop wijst wat blu-ray is enzo. En bij play station network heb je ook gratis blu-ray demo video's, wat mensen er ook weer op wijst.

joostpolletje

Idd er zitten flyers in de doos met Blu-ray..
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Tube-freak

Dacht ergens in dit topic gelezen te hebben dat maar 40% van de mensen weet dat ze film kunnen spelen met de PS3.  En ja leuk dat er boekjes bij zitten maar zoals het met de meeste gadgets gaat wordt meestal bij thuiskomst meteen de doos open gerukt en alles aangesloten zonder de handleiding te lezen.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Robbert54

van welke planeet komen die mensen dan?? waarom haal je dan een ps3?? mensen die er zoveel geld aan uitgeven weten toch op z'n minst wel een beetje over het apparaat!

Woonkamer HT
Stereo

joostpolletje

Citaat van: cip54 op oktober 16, 2007, 03:03:01
van welke planeet komen die mensen dan?? waarom haal je dan een ps3?? mensen die er zoveel geld aan uitgeven weten toch op z'n minst wel een beetje over het apparaat!

Nouw ja.. Het zou mij ook niets verbazen dat de doorsnee gebruiker die niet weet.
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Seth__Gekko

PS3 komt er hier ook aan, puur voor de Blu-Ray. Maar ik denk dat er stiekem ook wel een shootertje komt.

eazyQ

Citaat van: cip54 op oktober 16, 2007, 03:03:01
Echt, geloof me.
Er zijn mensen die halen dat ding uit de doos, sluiten hem aan en beginnen te spelen.
Foldertjes? die stop je terug in de doos.
Handleiding? heb je toch niet nodig.
Die mensen halen de PS3 alleen maar voor het gamen en alleen de game specs zijn voor hen interessant, dat jer ook een BR film mee af kan spelen zal allemaal wel.
Ik denk dat dat voor minstens de helft van de PS3 kopers geldt.

Shorty

Geplukt van HighDefDigest:

CiteerNew Line Home Entertainment is kicking off its high-def New Year with the action-fest 'Shoot 'Em Up,' which it will debut on Blu-ray January 1.

Starring Oscar nominees Clive Owen and Paul Giamatti, the crime thriller about a rogue gunman who must protect a housewife from a crazed assassin didn't do a bang up at the box office, scoring a meager domestic gross of just $12 million.

New Line will give the flick another "shot" on January 1, when it debuts the film on Blu-ray day-and-date with the standard-def DVD. (In what is becoming a familiar refrain, the studio is holding off the HD DVD release of 'Shoot 'Em Up' due to region-coding concerns, but will announce a street date for that format sometime next year.)

Regio-codering voor HD-DVD! Joepie!  ::)

VrGr,

Bart J.

Pinguins

Da's dus het nadeel van geen regiocodering. Newline brengt de nieuwe films later uit zodat ze overal al in de bios zijn geweest.

Randal

Citaat van: Shorty op oktober 16, 2007, 15:25:34

VrGr,

Bart J.

Citaat van: Pinguins op oktober 16, 2007, 15:48:40
Da's dus het nadeel van geen regiocodering. Newline brengt de nieuwe films later uit zodat ze overal al in de bios zijn geweest.

Dat zal dan voor ons vergeten/ achtergesteld landje dus géén echt nadeel zijn.    ;D
Dan ben je enkel sneller als je Blu-ray discs importeert, en je ze dus ook kunt afspelen...   :P

frenkelh

Dat is in dit geval inderdaad dus gunstiger voor de HD DVD bezitter hier.
De HD DVD bezitter kan deze straks (met wat geduld) dus goedkoop importeren, terwijl de BD bezitter, aan de regiocodering vast zit.

denada

Citaat van: Shorty op oktober 16, 2007, 15:25:34

VrGr,

Bart J.

Hier staat toch juist dat er, omdat er geen regio codering is voor HD-DVD, een release wordt uitgesteld? GEEN regio codering dus, alleen een latere release..

Ettepet

Gelukig zijn de meeste films al langere tijd geleden gemaakt, dus is het later uitbrengen op HD-DVD vooral een non-issue.

redfox001

Als die ontbrekende regiocodering van hd-dvd een nadeel blijkt (films komen later uit) dan zal dat een nadeel voor het hele hd gebeuren. Zijn iedere koper zij het van hd-dvd of blu-ray helpt het formaat de overwinning op de dvd te behalen en dat is voorlopig het belangrijkste doel lijkt mij. Mijn hoop blijft de combi-speler (en als Sony die combi speler blijft verbieden dan graven ze daarmee het graf voor het hele hd gebeuren).

Paul Landsmeer

Citaat van: stagefreak op oktober 17, 2007, 12:41:38
Als die ontbrekende regiocodering van hd-dvd een nadeel blijkt (films komen later uit) dan zal dat een nadeel voor het hele hd gebeuren. Zijn iedere koper zij het van hd-dvd of blu-ray helpt het formaat de overwinning op de dvd te behalen en dat is voorlopig het belangrijkste doel lijkt mij. Mijn hoop blijft de combi-speler (en als Sony die combi speler blijft verbieden dan graven ze daarmee het graf voor het hele hd gebeuren).

Sony kan daar feitelijk niet toe overgaan, want dat zou een enorme impact hebben op de verkoop-potentie van de PS3. Veronderstellende dat een combi-speler voor BD/HD-DVD de standaard wordt, maar niet alle titels op allebei de formaten uit komen (wat alsdan ook niet nodig is), zou de PS3 alsdan een nogal gemankeerde machine zijn die exclusief aan de BD standaard is voorbehouden en daarmee direct ongeschikt voor het merendeel van de HD kopers.

Door de PS3 rondom BD te bouwen, heeft Sony voor zichzelf een lock-in geschapen: BD moet nu slagen, want anders slaagt de PS3 niet, en teveel hangt af van het slagen van de PS3 (gezien de wezenlijke bijdrage van de verkoop van PS1/PS2/PS3 aan de omzet van Sony). Dat betekent twee dingen: (1) HD-DVD mag de standaard niet worden, en (2) combi-spelers mogen evenmin de standaard worden.

Microsoft heeft het wat dat betreft verstandiger aangepakt door HD-DVD als add-on aan te bieden voor de 360. Los van de vragen die je kunt stellen over de kwaliteit van die add-on, heeft MS de 360 daarmee wel future-proof gemaakt wat HD betreft en een lock-in vermeden. In theorie kan MS zonder al teveel moeite een BD add-on leveren voor de 360, mocht blijken dat dit de dominante standaard wordt. Daardoor zal de 360 de formatenoorlog sowieso overleven, hetgeen bij de PS3 nog maar de vraag is.

Raimond

maar MS verliest weer veel met brakke consoles  ::),ik weet niet hoe dat bij de ps3 het geval is natuurlijk,maar  het feit is dat beide nou iet echt veel winst maken op hun console,dan doet Nintendo het toch welwat beter ;D.

Maar ik denk wel dat het slim was dat de ps3 in prijs verlaagt zou worden,je merkt het hier op het forum al dat er meer ps3;s verkocht worden,al is het misschien alleen al voor de Blu ray afspeelbaarheid.
Dat kan dus Blu Ray een flinke boost geven.
En ik hoop eigenlijk ook dat het Blu ray word,of in ieder geval 1 standaard,2 is echt 100 % waardeloos.
Films die ik wel op HD wil hebben zijn of bij Blu Ray of op HD-DVD beschikbaar,en om nou een 2de speler er bij te kopen ::).

De 360 zou ik niet willen gebruiken als HD-DVD speler,ik heb er ook 1 gehad,maar wat maakt dat ding een lawaai,vooral de DVD-rom ddrive.

We zullen het wel zien hoe het in de toekomst gaat,het feit is wel dat de Blu Ray /HD-DVD war echt nu linkt op stooom is en dat is alleen maar gunstig voor ons consument ;D
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii