Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Randal

Het meest interessante/bepalende is hoeveel HD-DVD-of Blu-ray- discs/spelers er onder de kerstboom komen te liggen.  :D  Dan zie je of er klappen gaan vallen of niet...  ;)

Robbert54

denk dat het voor de "gewone" consument nu steeds belangrijker wordt welke met de beste films komt. en dan zijn ze allebei sterk vertegenwoordigt. dus ik denk echt dat ze allebei zullen blijven bestaan. tenzij 1 van de grote filmmaatschappijen gaan overstappen. wat ik eigenlijk ook nog wel zie gebeuren.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

eazyQ

Ook deze blijft doorkomen en proberen toch een marktaandeel te halen ( ik kon zo gauw niet vinden of dit persbericht la geplaatst was, mocht dat wel zo, sorry ;) ):
CiteerLONDON, Aug 30,2007   
  At €179 HD VMD Makes HD 1080p Accessible in Europe: Berlin IFA, Hall 26c, Stand 115a – 31st August, 2007
New Medium Enterprises (NME) (OTC Bulletin Board: NMEN) releases its latest commercial HD VMD (Versatile Multilayer Disc) Player and discs into the European market, debuting at IFA 2007.  HD VMD brings full high definition (HD) 1080i/p, high quality players to consumers for an attractive RRP of €179, at soon to be announced stores.

HD VMD is positioning itself as "The New Definition of High Definition" by giving consumers what they have been craving – an affordable, full HD player and DVD upscaler with superior image playback. Combining the best industrial opto-electronics and disc technologies, HD VMD brings together established DVD red-laser production infrastructure with novel break-through multilayer disc technology to deliver its Full HD picture. Consumers can expect more exciting developments to come, as HD VMD's multilayer disc technology is industrially capable of storing over 30 GB on a single sided disc.

NME launches into the worldwide market in October/November with a competitive player and content bundle box which will include 5 new HD VMD titles for Australia, France, Iceland, India, Poland and Scandinavia. HD VMD's growing list of film content includes blockbuster films from Hollywood, Bollywood and International titles worldwide including 16 Blocks, Apocalypto, Passion of the Christ, Lord of War, Lucky Number Slevin, plus the award winning children's series, Lazy Town. 

"European consumers have waited for an HD solution at DVD pricing; and with HD VMD, we believe we have met this desire through a stellar quality, high-definition disc and player at a price point that almost anyone can afford," says Mahesh Jayanarayan, CEO of NME, "With the launch into the European market this month and an accelerating rollout of HD VMD content and retail distribution partners, we plan to drive adoption of HD in the home."

High-Definition at Competitive Prices - High-end HD VMD products will enter the market at an accessible RRP of €179, more than 30 percent less than the least expensive competitive (and low end) product.

A Super Real Picture - With true HD resolution at 1080p and up to 45Mbs bit rate, HD VMD excels at processing images and delivering the highest quality picture. From animation to fast action, viewers will experience incredible detail and vibrant colours.

Crystal Clear Sound – With up to 7.1 sound channels available, HD VMD delivers immersive and realistic sound that will make listeners feel like they are part of the action.

Exceptional Standard Definition DVD Upscaling - HD VMD players upscale standard definition DVDs to deliver a true high-definition 1080i/p picture, 'backward-compatible', enabling you to enjoy your current DVD library as well as new HD movies.

Non-Regional Player – HD VMD Players are non-regional, enabling you to enjoy DVD content formatted for PAL, SECAM and NTSC, as well as new HD content.

Global Content Choices - HD VMD has the support of most of the leading independent film studios and film distributors around the world. You can expect a large range of blockbuster films, ethnic titles, TV Series and popular music videos to choose from.
HD VMD is currently being adopted by content providers and distributors in dozens of regions worldwide, including Australia, Brazil, Central Europe, China, France, Germany, Iceland, India, Japan, the Middle East Russia, Scandinavia and the United States.

Specifications:

Disc (single side) HD VMD15 and HD VMD20
Disc Diameter:; 120 mm
Disc Thickness: 1.2 mm
Laser Wavelength: 650 nm
Native Resolution for all models: 1920x1080p
Video codecs: MPEG- 2, MPEG-1, VC-1, H-264(AVC)
Audio codecs: Dolby Digital, Dolby Digital Plus, DTS
Data transfer rate: 45 Mbps
Video bit rate: 45Mbps 
Security: AES, AACS available
Additional features: USB port, card reader, HDMI, Internet connectivity

What you should know about HD VMD:

HD VMD (Versatile Multilayer Disc) is NME's proprietary true HD disc format based upon established red laser technology enabling seamless and cost-effective manufacturing solutions for HD products based on the existing DVD industrial infrastructure.  HD VMD provides access to HD at a cost comparable to DVD, posing a serious challenge to Blu-ray and HD-DVD. Technology features:

1080p HD - HD VMD disc has a capacity to playback a full three hours of true 1080p High Definition material on a single side.
2p process - NME's patented 2p process succeeded in solving the technological problems which limited DVDs to two information layers.  The superior bit transfer rate and faultless encoding software of the HD VMD format provides unequalled smooth delivery for the ultimate in picture quality and sound.
Disc Capacity - Multilayering is now possible with HD VMD's commercial solution with up to 20GB storage capacity for a single sided disc, HD VMD also has industrial capability for 25, 30 and 40GB using NME's 2p process method.   
Bron : http://www.nmeinc.com/
Met een vanafprijs van 179 euries geen slecht idee, alleen het aanbod van films is zo klein, blijkt maar weer hoeveel invloed de grote jongens toch hebben, helemaal omdat de productiekosten van dit systeem aanzienlijk lager liggen dan zowel Blu-Ray als HD-DVD.

Randal

CiteerHDi Logo Coming Soon to All Things HD DVD

HDi, Microsoft's implementation of the interactivity layer (developed with input from Disney) for the HD DVD format now has an official logo program. This means that products which support or feature HDi can display the HDi logo so that consumers can make better-informed purchases. This is an important point to note because LG's first dual-format player did not support HDi, which is actually a mandatory feature on all HD DVD players.

All Toshiba HD DVD players have supported HDi, and in a couple of months the new third-generation units will sport the HDi logo. Movies that have HDi features will also display that logo on their packaging, which will make it easier to figure out whether a movie has any kind of advanced interactivity in it or not.

All HD DVD movies already have some kind of HDi, even if it's just the live menus during movie playback (instead of stopping the movie to go to the menu). What's more interesting is the web-enabled aspect. Universal announced that all of their HD DVD movies from now on will include web-enabled network features powered by HDi. Warner has already used web-enabled HDi on movies like 300 and Blood Diamond, and Paramount will definitely include this on Transformers.

The 'i' in HDi is not for "internet" but more for "interactive." This interactive prgramming is done with with XML and JavaScript, a combination known to web developers as AJAX (Asynchronous JavaScript and XML), and also includes other web standards such as CSS and SMIL. On the internet, AJAX competes with Java from Sun Microsystems, and in the high-definition format war, HDi competes with Blu-ray's BD-J (the J stands for Java).
Bron: hd-dvd.com

Ettepet

Wat een bombastische nonsense al die terminologie.  Volledig boven de pet van jantje modaal.

Klant: "HDi?  Oh, dat is toch verouderd???  Het beste kun je toch iets met "p" erachter hebben?  Ja, ik weet het ook niet precies...".

Verkoper: "We hebben hier ook andere spelers, mevrouw/meneer, dat daar is Blu-Ray, daar heb je die Disney-films enzo op zoals ik u net al vertelde...".

Randal

Citaat van: Ettepet op september 26, 2007, 09:42:12
Wat een bombastische nonsense al die terminologie.  Volledig boven de pet van jantje modaal.

Klant: "HDi?  Oh, dat is toch verouderd???  Het beste kun je toch iets met "p" erachter hebben?  Ja, ik weet het ook niet precies...".

Verkoper: "We hebben hier ook andere spelers, mevrouw/meneer, dat daar is Blu-Ray, daar heb je die Disney-films enzo op zoals ik u net al vertelde...".
???  ???  ???

Ettepet

J.A.F._Doorhof

Nog niet zo lang geleden riep iemand dat BD slechter was dan HD-DVD omdat ze steeds nieuwe features toevoegde waarvoor mensen nieuwe spelers moesten kopen :D
Alleen toshiba kan dit dus al vanaf de 2e generatie, anders is het toch weer een nieuwe speler.

Dit zal echt nog wel een tijdje doorgaan ben ik bang.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Precies.  Het wordt echt een strijd van de lange adem, want voorlopig is het nog steeds DVD wat de klok slaat. 

En dan vraag ik me af of de fabrikanten die hun producten zeer dik subsidieren (met name Toshiba) dit zo lang willen volhouden.   

Rhodanos

CiteerAll Toshiba HD DVD players have supported HDi, and in a couple of months the new third-generation units will sport the HDi logo.

Het enige wat dus gebeurt is dat Microsoft ook wil laten weten dat er HDi op de speler zit. HDi maakt dus deel uit van de HD-dvd specificaties, vanaf het begin. Dat is wel de kracht van HD-dvd.

eazyQ

Ineens schiet het me te binnen, zoude PC en TV wegens internet ook niet op zeer korte termijn geintegreerd worden, draadloos toetsenbordje op schoot voor het zappen en interactioef TV kijken? Dat was in de jaren 90 de toekomst en is inmiddels allang vergeten. In hoeverre wil de gemiddelde consument wel interactief zijn tijdens een film?   

spotmatic

Citaat van: Tim Radges op september 26, 2007, 11:38:36
Ineens schiet het me te binnen, zoude PC en TV wegens internet ook niet op zeer korte termijn geintegreerd worden, draadloos toetsenbordje op schoot voor het zappen en interactioef TV kijken? Dat was in de jaren 90 de toekomst en is inmiddels allang vergeten. In hoeverre wil de gemiddelde consument wel interactief zijn tijdens een film?   

Helemaal niet, denk ik zo. Als je een film kijkt wil je ondergedompeld worden in de audiovisuele ervaring. Je wilt niet naar een toetsenbord grijpen of bijv. tijdens het kijken een icoontje in beeld zien verschijnen dat er een nieuwe e-mail is binnengekomen. Een TV hoort zo simpel mogelijk te zijn. Het is al erg genoeg dat je reclame te zien krijgt, laat staan dat je interactiviteit krijgt voorgeschoteld. Je wilt consumeren en niet actief deelnemen! ;)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Ettepet

Citaat van: spotmatic op september 26, 2007, 11:44:25
Helemaal niet, denk ik zo. Als je een film kijkt wil je ondergedompeld worden in de audiovisuele ervaring. Je wilt niet naar een toetsenbord grijpen of bijv. tijdens het kijken een icoontje in beeld zien verschijnen dat er een nieuwe e-mail is binnengekomen. Een TV hoort zo simpel mogelijk te zijn. Het is al erg genoeg dat je reclame te zien krijgt, laat staan dat je interactiviteit krijgt voorgeschoteld. Je wilt consumeren en niet actief deelnemen! ;)

Doet me denken aan de beeldtelefoon die we al 20 jaar allemaal in huis zouden moeten hebben.  Verder dan webcam via msn is het niet gekomen...

eazyQ

Citaat van: spotmatic op september 26, 2007, 11:44:25
Precies, dus het interactieve gedeelte van beide formats zal leuk zijn voor menu's of eventueel voor internetlinks in de menu's, maar voor de uiteindelijke film is het niet noodzakelijk, sterker nog, het is vooral een marekting-gadget dan dat het daadwerkelijk iets gaat opleveren omdat de techniek om echt interactief naar een film te kijken nog lang niet zo ver is.
Citaat van: Ettepet op september 26, 2007, 11:50:45
Doet me denken aan de beeldtelefoon die we al 20 jaar allemaal in huis zouden moeten hebben.  Verder dan webcam via msn is het niet gekomen...
Dat is dus precies wat ik bedoel, lang niet alles wat men op de markt brengt is ook echt interessant voor thuisgebruik. denk ook eens aan UMTS.....

spotmatic

Citaat van: Ettepet op september 26, 2007, 11:50:45

Hetzelfde geldt voor 3D films en 3D TV. High Definition en 16:9 was er medio jaren '80 al (dat herinner ik me nog van Chriet Titulaer's programma 'Wondere Wereld') en is ook nog amper doorgebroken. Heb je er trouwens wat aan als je kunt kiezen tussen meerdere camera-standpunten? DVD ondersteunt dat ook al langer maar ik heb nog nooit een DVD gezien waarbij dat werkt. Ook de interactieve shit op DVD's blijft bij ons meestal ongezien; meer dan de trailers van de onderhavige film bekijken we niet.

Mobiele telefoons krijgen tegenwoordig steeds meer geïntegreerde functies. Camera, MP3 speler, calculator, spelletjes... Wie gebruikt dat in de praktijk? Volgens mij voornamelijk tieners want bij hun is het hebben van het juiste merk en type telefoon van levensbelang.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Ettepet

Eh, Spotmatic, dat zijn nogal wat verschillende zaken die je noemt.. :)

3D TV is inderdaad helemaal niet zo fantastisch als wat ze ons voor de komende jaren voor houden.  Je ogen (hersenen) verwachten dat alleen datgene waar je direct naar kijkt scherp is - niet alles daaromheen ook.  Niet meer dan een overgewaardeerde gadget dus.

Meerdere camera-standpunten?  Ik heb diverse dvd's en 1 HD-DVD die dat ondersteunen.

Sinds zondag heb ik 4GB in mijn K800i (dit geheugen is net uit!) en luister onderweg met veel plezier naar audioboeken van Harry Potter (voorgelezen door Stephen Fry).  Ben al enige tijd geen tiener meer. ;)

Peter O

CiteerJe wilt consumeren en niet actief deelnemen!

En als je dat wel wilt, ga je een game spelen. Games ontwikkelen zich langzaam maar zeker tot een soort van interactieve films.

Randal

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 26, 2007, 10:13:37
Nog niet zo lang geleden riep iemand dat BD slechter was dan HD-DVD omdat ze steeds nieuwe features toevoegde waarvoor mensen nieuwe spelers moesten kopen :D
Alleen toshiba kan dit dus al vanaf de 2e generatie, anders is het toch weer een nieuwe speler.

Dit zal echt nog wel een tijdje doorgaan ben ik bang.
Ja , ik heb daar een opmerking over gemaakt! Maar het ging niet om de features op zich, maar om de aan veranderingen onderhevig zijnde basisspecificaties. ;)

Maar goed, wat heeft dat te maken met een nieuw logo?  ???  ???
HDI is immers 'mandatory' vanaf het beginsel, en niet pas vanaf de tweede generatie!
=> Er is niks veranderd aan de basisspecs!

J.A.F._Doorhof

Waar ik op doel is dat niet alle HDDVD spelers die al vanaf de eerste generatie aankunnen.

MAW waarmee je BD om de oren slaat is ook aan de hand met HD-DVD.

Kijk mij maakt het geen fluit uit welk systeem er beter of niet beter is, feit blijft dat voor BEIDE systemen je in principe geld aan het weggooien bent als je nu een speler koopt en dat is een flinke klap voor BEIDE systemen.

Vandaar dat wij de mensen adviseren een PS3 te kopen, je hebt dan NU een speler (en een goede) en als je toch uiteindelijk upgrade naar een nieuwe speler blijft je PS3 geld waard.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Randal

Citaat van: Ettepet op september 26, 2007, 10:12:35
Is het allemaal wat te moeilijk voor je? lol ;D

Ik begrijp er inderdaad niks van?

Citaat van: Ettepet op september 26, 2007, 09:42:12

Dus Jantje denkt: als er géén P achteraan een logo/term staat, dan is heel de apparatuur verouderd?   ::)
Leg eens uit...

En daarom verwijst de verkoper naar een Blu-ray speler?  ???  ???
Want BD-JAVA (of het reeds toegepaste Java-logo) eindigt wel met een P ?   ;) Of heeft deze een andere logo/ term die eindigd op een P?

Jantje zal dan ook nooit meer een receiver kopen, of mogen al die logo's/ termen wel 'verouderd' zijn of met een willekeurige letter eindigen?

Randal

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 26, 2007, 14:04:19
Waar ik op doel is dat niet alle HDDVD spelers die al vanaf de eerste generatie aankunnen.

....

Dat is juist wel zo, of noem je de LG een HD-DVD speler?
Volgens mij mocht deze niet zo worden genoemd (en mag daarom niet het HD-DVD logo dragen), omdat deze niet aan de basisspecs voldeed ..

Teejoo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 26, 2007, 10:13:37
Er staat dat alleen de eerste LG dual speler het niet kan. Dat lag niet aan de HD-dvd specificaties, maar aan LG. Het is een feit dat blu-ray de standaard steeds verder heeft uitgebreid, waardoor mensen wachten met de overstap. HD-DVD was vanaf dag één duidelijk qua specificaties. En dat is wel degelijk een voordeel in deze introductieperiode. Jij vind het positief dat een formaat zich ontwikkeld. Dat is leuk bij een pc, die softwarematig als hardwarematig eenvoudig kan worden uitgebreid. Bij deze spelers is dit echter een ander verhaal.

Daarnaast vaag ik me echt af hoeveel de filmliefhebbers eigenlijk zitten te wachten op al die interactieve flauwekul eromheen. Beide HD formaten hebben het over niets anders, over de film zelf wordt maar weinig gesproken.

Let wel, het maakt me afgezien van het ongemak van de regiocode bij blu-ray eigenlijk niet uit wie de winnaar wordt. Alle films moeten gewoon direct op een HD formaat uitkomen, dat is veel belangrijker. Ik heb nu blu-ray.

J.A.F._Doorhof

Voor mensen is een HD-DVD speler een HD-DVD speler met alle respect.
Dus ook combi spelers.

maar je gaat aan mijn opmerking voorbij, nogmaals het kan mij niets schelen wat er gebeurt, ik ga me niet mengen in de strijd HD-DVD is beter dan BD, ik heb BD gekozen omdat ik de PS3 de beste oplossing vind.
Ook vind ik het zeer fijn dat ik 1080P24 uit kan sturen vanaf day one met de PS3.
De rest zal nog best wel veel veranderen, en tegen de tijd dat er een final version is stap ik waarschijnlijk direct over naar een recorder OF een combispeler als dat dan nog nodig is voor BD en als HD-DVD wint dan stap ik sowieso over naar een combispeler.
Custom installer

Randal

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 26, 2007, 14:17:14
Voor mensen is een HD-DVD speler een HD-DVD speler met alle respect.
Dus ook combi spelers.

Dan ben ik iig geen mens..  ;)  ;D  ;D

J.A.F._Doorhof

@teejoo,
Je poste tegelijkertijd met mij.

Vaste specs of specs die veranderen is lood om oud ijzer in mijn optiek.
We hebben hetzelfde gezien met DVD spelers, de eerste generatie had enorme problemen met bepaalde titels en geen DTS, dit kwam allemaal later pas.

Bij ZOWEL BD als HD-DVD zie je hetzelfde gebeuren en ik gok dat dit nog wel een half jaartje voor beide doorgaat.

Interactiviteit wie zit erop te wachten ?
Zoals het vroeger gebeurde ik niet.
Zoals het KAN, ik denk dat dan iedereen het wel leuk zal vinden.

In principe gaat het mij echter om de films en het liefst één of twee goede features en deleted scenes.
Verder boeit het me allemaal zeer weinig om eerlijk te zijn.

De hele format war gaat sowieso de verkeerde kant op.
Met PS3 vs Xbox360 kan ik het me nog enigsins voorstellen omdat dit vaak bij jongeren terecht komt en die willen altijd hun keuze met hand en tand verdedigen.

Met BD vs HD-DVD zie ik jammer genoeg ook steeds vaker dit soort dingen en dat maakt het niet makkelijker.

Ik ben altijd een enorme voorstander van HD-DVD geweest omdat het systeem op PAPIER VEEL goedkoper zou zijn als BD.
Nu echter de titels op de markt staan moet ik eerlijk zeggen dat het me vies tegenvalt.
Ik had een prijsverschil van minimaal 15 euro verwacht per titel, maw HD-DVD rond de 20,00 euro en BD rond de 35,00 euro.
Wat me verrast is dat BD gewoon voor 25.00 in de schappen ligt.

Op DIT moment heb ik het meeste vertrouwen in BD helemaal nu ze ook met goedkopere spelers komen.

Misschien is het ook wel iets pshychisch trouwens.
HD-DVD begon met HELE goedkope spelers, BD begon met PEPERDURE spelers.
Je merkt dat HD-DVD langzaam aan duurdere/betere spelers op de markt brengt, BD gaat enorm in prijs naar beneden.

Als ik nu een NIET ingelichte klant ben en ik moet een HIGH-END systeem kiezen.
LET WEL EEN NIET INGELICHTE KLANT (dus ongeveer 90% van de klanten die de MM of andere winkels binnenkomt wandelen).
Wat koopt hij dan eerder.
Het DURE systeem dat nu ineens ook een speler heeft voor 599,00
Of het budget (sorry voor de uitdrukking) systeem dat een goede speler biedt voor 599,00

Jammer genoeg zullen veel avarage joe's toch kiezen voor het dure systeem.
Ik zie zoveel mensen die bij de calibraties komen met een 5 jaar oude LCD projector die ze voor 2000,00 gekocht hebben van een winkel omdat hij vroeger 20.000 gulden gekost heeft.
Ze weten niet dat ze iets veel beters nu nieuw kopen voor 1200,00 euro.

Mensen werken soms heel vreemd.

Daarnaast is de strijd tussen de titels iets dat beide systemen schaadt ben ik bang, mensen blijven dan toch ook DVDs kopen en dat willen we nu juist niet.

Beste zou zijn STOPPEN met DVD releases en OF combireleases aanbieden dus DVD + BD/HD-DVD of helemaal overstappen waarbij dat laatste lijkt me onmogelijk is op dit moment.

Wat ook niet helpt is de release datums.
Sommige films komen nog steeds eerst op DVD en dan op HD-DVD of BD uit, veel mensen hebben dan al de DVD.
Omkeren zou een goede impuls zijn.
Alle DVDs een maand vertragen tov de BD/HD-DVD.

Maar goed wie ben ik :D
Custom installer