Span of Rol scherm  

Gestart door shit_happens1, mei 15, 2002, 00:06:36

Vorige topic - Volgende topic

shit_happens1

Hoi,

Ik gebruik op het moment een oud electrorol scherm waarvan ik het merk niet weet. Maar hij is niet echt meer recht en vooral aan de zijkanten is hij erg bobbelig en krult om. Dat is dus erg irritant als er bv een trein van links naar recht over je scherm rijd, want dan ziet die trein er bij de randen net even anders uit :).

Dus ook tijd voor een goed scherm.
Eigenlijk wil ik een spanscherm want dan weet je zeker dat hij goed recht is en blijft, maar ik wil voor mijn raam gaan projecteren dus dan is zo'n scherm natuurlijk minder handig, ik heb wel gedacht aan het ophangen aan haakjes zodat als je niet kijkt dat je hem er dan even tijdelijk af kan halen. Maar ik weet wel hoe dat gaat bij mij, die komt er dus nooit meer af, en dat lijkt me ook nix. Of je moet iets maken dat je hem via een touwtje tegen je plafond kan trekken ofzo.

Maar ik vroeg mij dus af, of er rolschermen zijn die gewoon echt goed recht blijven, of blijf je het probleem houden dat ze gaan omkrullen?

Tips welkom

Groetjes,

Sylvester

J.A.F._Doorhof

Goede rolschermen van Da-lite/projecta de M-serie zullen strak blijven. Ik gebruik zelf nu ongeveer 3 jaar een electrol PRO M en die is gewoon net zo strak als een spanscherm.

De goedkopere alternatieven zijn waardeloos na een half jaar (sorry).

Als je het kwijt kan is een spanscherm natuurlijk top, maar als je gebruik wilt maken van de masking die we nu uit proberen zijn (en dat is waanzinnig) is een electrisch scherm een must.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

shit_happens1

Als mijn psm-1 upgrade klaar is wil ik dit graag eens zien Frank. Want een rol scherm wat strak blijft zou voor mij perfect zijn ...