Re: Welke dvd speler tot 200 euro, denon dvd-1730 in de verkoop

Gestart door Stefan S., juli 27, 2007, 00:05:06

Vorige topic - Volgende topic

Stefan S.

Welke dvd speler is een absolute aanrader tot een prijsklasse van 200 euro? Ik speel nu de dvd's af met een playstation II, dus dat moet beter kunnen. HDMI en DVI uitgangen heb ik niet nodig. Ik ga hem alleen component aansluiten.
Speelt een Divx dvd speler trouwens ook .avi filmpjes af?

Graag jullie mening, deze waardeer ik meer dan de meningen op kieskeurig.nl  ;)

Stefan S.

PjotrrrNL

Heb hier een Samsung DVD-870 van een kleine 100 euro.
Upscaling over component en HDMI (720p/1080i) en speelt moeiteloos elke DVD-R af...
Ook Divx/Xvid, dergelijke bestanden worden vaak van de extensie .avi voorzien en worden daarmee ook prima afgespeeld.
Over de beeldkwaliteit ben ik dik tevreden...

Ramius

Op de Duitse site van Denon staat reeds de opvolger van de DVD-1730, nl. de DVD-1740. Deze heeft toch behoorlijk wat features en komt weldra op de markt :

-DVD-Video-Player mit hoher Bild- und Tonqualität 
-Progressive Scan (PAL/NTSC) unterstützt Flag-Auswertung und manuelle Einstellung 
-HDMI-Ausgang (HDCP) mit Scaler bis Full-HD-Auflösung (1.080p) 
-Video-Equalizer mit Gammakorrektur 
-Hochauflösender 12-Bit, 108-MHz Video-D/A-Wandler 
-Hochwertige 24-Bit, 192-kHz BurrBrown Audio-D/A-Wandler 
-Wiedergabe von CD-R/RW, VCD/SVCD, MP3 und WMA 
-DivX Video-Wiedergabe (inkl. DivX 6 Ultra) und DivX VOD 
-DivX Ultra Certified 
-Anzeige von JPEG-Fotos und Kodak Picture CD 
-Kompatibel mit DVD-R/RW und DVD+R/RW 
-Lieferbar in Silber und Schwarz 

uvP: 209,- EUR (in Deutschland)

http://www.denon.de/site/frames_main.php?main=prod&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=332

Grtz
Ramius
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Stefan S.

Citaat van: Ramius op juli 27, 2007, 16:45:43
Op de Duitse site van Denon staat reeds de opvolger van de DVD-1730, nl. de DVD-1740. Deze heeft toch behoorlijk wat features en komt weldra op de markt :

-DVD-Video-Player mit hoher Bild- und Tonqualität 
-Progressive Scan (PAL/NTSC) unterstützt Flag-Auswertung und manuelle Einstellung 
-HDMI-Ausgang (HDCP) mit Scaler bis Full-HD-Auflösung (1.080p) 
-Video-Equalizer mit Gammakorrektur 
-Hochauflösender 12-Bit, 108-MHz Video-D/A-Wandler 
-Hochwertige 24-Bit, 192-kHz BurrBrown Audio-D/A-Wandler 
-Wiedergabe von CD-R/RW, VCD/SVCD, MP3 und WMA 
-DivX Video-Wiedergabe (inkl. DivX 6 Ultra) und DivX VOD 
-DivX Ultra Certified 
-Anzeige von JPEG-Fotos und Kodak Picture CD 
-Kompatibel mit DVD-R/RW und DVD+R/RW 
-Lieferbar in Silber und Schwarz 

uvP: 209,- EUR (in Deutschland)

http://www.denon.de/site/frames_main.php?main=prod&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=332

Grtz
Ramius

Dat zie er wel goed uit zeg  :D

R

Ja inderdaad, hier zal ie wel iets duurder zijn denk ik.

Citaat van: Stefan S. op juli 27, 2007, 18:53:12
Dat zie er wel goed uit zeg  :D

Paul1967

Door de jaren heen een zeer goed geteste en bewezen speler is de Onkyo dv-sp503e (nu 199 bij die grote in R'dam).

Hoeksel

Zelf redelijk gecharmeerd van Denon spelers, die hebben vrijwel altijd ook component.

Stefan S.

Inderdaad, ik wil de dvd speler ook component gaan aansluiten. Ik zal vandaag eens op pad gaan  :)

Paul1967

Citaat van: Hoeksel op juli 28, 2007, 09:35:04
Zelf redelijk gecharmeerd van Denon spelers, die hebben vrijwel altijd ook component.

Beeld en geluid van Denon spelers O.K., maar hun loopwerken (vooral in de goedkopere series) zijn matig.
De Onkyo 503 is een hele mooie én goede speler welke normaal 300 tot wel 399 kost. Heeft ook component.
http://www.testberichte.de/test/produkt_tests_onkyo_dv_sp_503e_p64778.html

Stefan S.

Gisteren bij de MM geweest en in een opwelling de Pioneer DV-300 gekocht. Vandaag even uitvoerig getest en deze DV-300 gaat morgen echt wel retour naar de MM. Het beeld is veel te digitaal. Alle kleuren komen veel te scherp over en geen enkel persoon heeft meer een rimpel. Dit ziet er echt niet uit. Ik gebruik nu nog gewoon een scartkabel, echter ben van mening dat een componentkabel niet voor wonderen gaat zorgen. Oké, het kost niet veel (100 euro), maar veel krijg je er ook niet voor terug.

Stefan S.

Vandaag maar snel de DV300 retour gedaan. Ze hadden voor de rest weinig aanbod. Ze hadden wel 16 stuks Denon 1730 staan, echter verkochten zij deze alleen in combinatie met een receiver. Ik vroeg of zij de 1730 niet los hadden. De beste verkoper zei toen dat deze in bestelling stonden. Hij wou niet 1 Denon 1730 dvd speler van de 16 stuks, die bij de receiver hoorde, los aan mij verkopen...echt om moe van te worden  :-X.

PG

Ik heb nog een Philips 963SA te koop, heeft component en progressive scan en geeft een heel fraai beeld. Met slechte huur dvd's heeft hij wat moeite.

PG

S. Versteeg

Heb zelf een leuke Denon 1400 te koop staan. Kijk maar of je het wat vind.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=62607.0

Mvg,

Sjoerd
Audio:  Receiver: Denon 1705 Dvd-player: Denon 1400 Fronts:Monitor Audio Bronze B4 Rears:Monitor Audio Bronze B4 Center:Monitor Audio Bronze Center
Video: Projector: Hitachi PJ-TX100 HD-Ready Screen: Beamax High Contrast 72 " Cables and Interlinks by: Oehlbach, Monster, Microsoft and Profigold

Stefan S.

Citaat van: S. Versteeg op augustus  1, 2007, 21:38:52
Heb zelf een leuke Denon 1400 te koop staan. Kijk maar of je het wat vind.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=62607.0

Mvg,

Sjoerd

Reeds gezien, echter koop ik bij de MM in Nordhorn een 1730 voor 169 euro en een 1740 voor 200 euro. Niet echt interessant voor mij, toch bedankt voor het meedenken  :)
Ik ga dit weekend naar de MM heen om 1 van deze twee te kopen, indien ik verder niets interessants vind.

R

En de 1930 eventueel. Misschien is dat een slimmere keuze, net een stapje beter. Misschien past het net?

Citaat van: Stefan S. op augustus  1, 2007, 22:32:29
Reeds gezien, echter koop ik bij de MM in Nordhorn een 1730 voor 169 euro en een 1740 voor 200 euro. Niet echt interessant voor mij, toch bedankt voor het meedenken  :)
Ik ga dit weekend naar de MM heen om 1 van deze twee te kopen, indien ik verder niets interessants vind.

Stefan S.

Citaat van: R op augustus  1, 2007, 22:40:13
En de 1930 eventueel. Misschien is dat een slimmere keuze, net een stapje beter. Misschien past het net?

Even meedenken....ik sluit de dvd speler middels een component kabel op mijn 26" LCD scherm aan. Mijn LCD is er één van de eerste generatie, dus niet HD of HD ready. Zal ik meer winst boeken met een Denon 1930 dan? Cd's hoeft de Denon dvd niet af te spelen, alleen dvd's.

Ramius

Deze maand komt ook de 1940 op de markt, kan je natuurlijk beter voor deze speler gaan. Ziet er wat beter afgewerkt uit (alu front) en heeft een pakt meer features (SACD multi-kanaals, DVD-A, Faroudja FL2301,NSV,...). Gezien de rest van de jouw set zal het audio-gedeelte je misschien niet zo interesseren maar het video gedeelte zou misschien wel een betere optie kunnen zijn aangezien een betere D/A converter (voor component, scart) inzit. Of je dat effectief op een ouder scherm zal kunnen zien is natuurlijk de vraag. Bekijk anders eens de specs op de Duitse Denon site.

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

boekhour

Hoi, al gekeken naar de 2e hands oppo's die hier op htforum te koop staan? Goede upscaling met faroedj.... chip etc. Heb deze speler ook en ben tot noch toe tevreden hoe hij met mijn beamer functioneert. Ben je voor een dikke 125-150 euro klaar.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Maximus_Aurelius

En een panasonic S53 dan.
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3952|1988|632|601|4|1

Ik las er een test van en deze kwam er heel goed uit.Beter als een Yamaha van en Marantz die rond de 250 euro zitten.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

PjotrrrNL

De Oppo 971 (en de nieuwe zwarte 981) zijn een aanrader, beeldkwalitit zit in de orde van een 1000 euro Denon speler en het geluid doet zeker niet onder voor een speler van 250 euo
Of een HTPC natuulijk, die kan ook mee met de beste DVD spelers.... ;D

Stefan S.

Vandaag de knoop doorgehakt en een Denon 1730 gekocht bij de MM. Ik heb hem al behoorlijk aan de tand gevoeld en ik vind het voor het geld echt een topspeler. Het verschil met de Pioneer DV-300 is enorm. Ik ben zeer content met deze aankoop  :D

Voor evt. belangstellenden ook nog een leuke review: http://www.areadvd.de/hardware/2006/denon_dvd_1730_1.shtml

Stefan S.

Hmmm, vandaag maar voorzichtig de Denon DVD-1730 te koop gezet op marktplaats. Qua weergave van de dvd-1730 ben ik nog steeds vol lof, echter vind ik dat het loopwerk soms te luidruchtig is. Misschien is zit ik wel te muggenziften, echter is dit natuurlijk wel een leuke kans om een upgrade te maken, aangezien ik momenteel beter in het budget zit dan 200 euro :D. Iemand nog aanbevelingen tot pak en beek 400 euro?

-madison-

Citaat van: Stefan S. op oktober 20, 2007, 19:44:21
Hmmm, vandaag maar voorzichtig de Denon DVD-1730 te koop gezet op marktplaats. Qua weergave van de dvd-1730 ben ik nog steeds vol lof, echter vind ik dat het loopwerk soms te luidruchtig is. Misschien is zit ik wel te muggenziften, echter is dit natuurlijk wel een leuke kans om een upgrade te maken, aangezien ik momenteel beter in het budget zit dan 200 euro :D. Iemand nog aanbevelingen tot pak en beek 400 euro?
Een ps3 ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Stefan S.

PS3...kan deze het beeld weergeven zoals een dvd speler van pak en beet 400 euro dat doet, of wellicht beter???
En natuurlijk, is deze stil qua geluid? Ik vind het niets dan vervelender om de speler te horen draaien tijdens een stil moment in de film  :-\