''the Dunes''

Gestart door LexiconLogan, juli 21, 2007, 13:57:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

riwi

Mooi die 802D speakers. Misschien is de HTM1D center die de top van B&W is en goed past bij de 802D speakers wat voor je? Staat in de 2de hands sectie. Erg mooi, maar waanzinnig groot :)

blue-eyes

Dan ook hier maar even melden, concrats LL ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LexiconLogan

Na een paar dagen op reis te zijn geweest kwam vandaag mijn gelukkig moment! De 802d aansluiten. De MC12 inregelen en genieten :inlove:
Alles rustig en zorgvuldig op zn plek gezet en mijn stapeltje lievelings CD's erbij gepakt. Na 3 CD's kwam ik er gelukkig achter dat ik mijn centjes in totaal het verkeerde hoekje heb weten te duwen. B&W is, in tegenstelling tot wat ik eerder dacht te horen, absoluut niet mijn speaker. De speaker is traag,wollig, irritant in het laag. Een prachtige tweater, dat wel. Maar oh oh wat heb ik mij vergist. Wat baal ik hier enorm van want dit zal wel geen goedkope vergissing worden. Helaas moet ik weer terug de luisterruimte in en minder merkgevoelig zijn. Heb er flink de pest in... :hmmm:
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

MovieMax

Dat kun je wel eens hebben, prijs zegt niets over prestatie. Persoonlijke beleving is wat telt. Sterkte.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Davey

Citaat van: MovieMax op april 17, 2009, 02:58:04
Dat kun je wel eens hebben, prijs zegt niets over prestatie. Persoonlijke beleving is wat telt. Sterkte.

Heel herkenbaar. Van electrostaten terug naar "gewone" speakers is lastig.

blue-eyes

Citaat van: LexiconLogan op april 17, 2009, 02:00:20
Na een paar dagen op reis te zijn geweest kwam vandaag mijn gelukkig moment! De 802d aansluiten. De MC12 inregelen en genieten :inlove:
Alles rustig en zorgvuldig op zn plek gezet en mijn stapeltje lievelings CD's erbij gepakt. Na 3 CD's kwam ik er gelukkig achter dat ik mijn centjes in totaal het verkeerde hoekje heb weten te duwen. B&W is, in tegenstelling tot wat ik eerder dacht te horen, absoluut niet mijn speaker. De speaker is traag,wollig, irritant in het laag. Een prachtige tweater, dat wel. Maar oh oh wat heb ik mij vergist. Wat baal ik hier enorm van want dit zal wel geen goedkope vergissing worden. Helaas moet ik weer terug de luisterruimte in en minder merkgevoelig zijn. Heb er flink de pest in... :hmmm:

Balen......

Je mening over B&W is ook de mijne.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LittleNinja

Hi LL.

Die had ik niet aan zien komen... En dat voor zo'n speaker. :o

Ik hoop dat er een oplossing gevonden gaat worden.

Groet,
Dennis
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jean Sibelius

Hoi LL,

Spijtig om te lezen dat de eerste indrukken tegenvallen. Alhoewel B&W óók niet mijn ding is, toch een paar vragen aangezien een vriend van me óók 802D's heeft en de speakers daar alles behalve traag klinken (met daarbij meteen de opmerking dat ik wel eens electrostaten heb gehoord, maar nooit in mijn bezit gehad). Wat bij hem o.a. opvalt is een snoeistrakke bas (aangestuurd door Aragorn Paladiums).
Verder had ik de indruk dat je deze speakers nieuw hebt gekocht, dus ik weet niet hoeveel uren de speakers ondertussen zijn ingespeeld, maar ik begrijp dat B&W zelf aangeeft enkele honderden uren...
Voor wat het jou waard is: persoonlijk vind ik B&W lekkere allround speakers met een enigszins opgetild middengebied, waardoor het al snel 'warm' klinkt (daar moet je van houden).

Misschien moet je deze speakers even te tijd geven alvorens dure beslissingen te nemen ;)
(alhoewel er natuurlijk altijd mensen zijn die je graag van deze speakers 'verlossen')
 

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

#884
Aangezien al jaaaaaaaaaren hier op het forum aanwezig ben moet ik erg lachen om bovenstaande opmerking (dus de geschiedenis van de grap ken ;D) ,  maar gezien de "misere" waarin LL zit doe ik dat maar niet ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tinus_

Ai dat is minder LL.  :blink:
Rebuilding my HT

WickedGame

Citaat van: LexiconLogan op april 17, 2009, 02:00:20
Na een paar dagen op reis te zijn geweest kwam vandaag mijn gelukkig moment! De 802d aansluiten. De MC12 inregelen en genieten :inlove:
Alles rustig en zorgvuldig op zn plek gezet en mijn stapeltje lievelings CD's erbij gepakt. Na 3 CD's kwam ik er gelukkig achter dat ik mijn centjes in totaal het verkeerde hoekje heb weten te duwen. B&W is, in tegenstelling tot wat ik eerder dacht te horen, absoluut niet mijn speaker. De speaker is traag,wollig, irritant in het laag. Een prachtige tweater, dat wel. Maar oh oh wat heb ik mij vergist. Wat baal ik hier enorm van want dit zal wel geen goedkope vergissing worden. Helaas moet ik weer terug de luisterruimte in en minder merkgevoelig zijn. Heb er flink de pest in... :hmmm:

Dit had ik niet voorzien, weet wel dat die 802D verdomde lastige speakers zijn maar toch zeker niet traag... wollig kan ik mij nog wel iets bij indenken. En irritant in het laag, hoe moet ik dat zien? Wel spijtig voor deze misser. Sonus Faber Amati dan maar?  ;D

Peerless Monster

Citaat van: WickedGame op april 17, 2009, 08:21:33
Dit had ik niet voorzien, weet wel dat die 802D verdomde lastige speakers zijn maar toch zeker niet traag... wollig kan ik mij nog wel iets bij indenken. En irritant in het laag, hoe moet ik dat zien? Wel spijtig voor deze misser. Sonus Faber Amati dan maar?  ;D

In vergelijking met electrostaten zijn dynamische speakers bijna altijd traag.
Maar gun ze zeker wel wat tijd LL.
Het is "not my cup of tea" de Nautili, maar ik weet wel dat ze strak kunnen klinken.
Maar ik heb altijd het idee om gordijnen ervoor weg te schuiven...
Voor mij zouden ze ideaal zijn voor achtergrond muziek ;).

Damn.

Maar je mag ze natuurlijk ten alle tijden rechtstreeks inruilen op mijn Acoustats ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Citaat van: Peerless Monster op april 17, 2009, 08:27:38
In vergelijking met electrostaten zijn dynamische speakers bijna altijd traag.
Maar gun ze zeker wel wat tijd LL.
Het is "not my cup of tea" de Nautili, maar ik weet wel dat ze strak kunnen klinken.
Maar ik heb altijd het idee om gordijnen ervoor weg te schuiven...
Voor mij zouden ze ideaal zijn voor achtergrond muziek ;).

Damn.

Maar je mag ze natuurlijk ten alle tijden rechtstreeks inruilen op mijn Acoustats ;D


Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog nooit electrostaten heb gehoord dus kan daar niet aan refereren. Wat ik wel weet is dat 802D een speaker is die een flinke sloot power nodig heeft om los te komen. En ook nog eens de bas strak te houden. Tot nu toe wat ik heb gehoord in combo met de B&W 802D vind ik de Pass Labs X350 het meest geschikt tot nu toe. Primare A32 wist hem ook goed los te krijgen naast de CA-2200, wat ook een hele mooie combo is is die met McIntosh. De vorige eigenaar van onze 802D speelde hiermee, en wat klonk dat goed zeg.

Maar heb ook flinke missers gehoord waaronder Mark Levinson die ik gewoon in combo met de 802D niet fijn vond klinken.

Deze speakers moet je ook wel tijd gunnen, inspelen en zorgen voor een goede stabiele versterking. Niet voor niets dat we 1,5 jaar bezig zijn geweest om het te optimaliseren en te tweaken. Die dingen zijn naar mijn mening gewoon weg niet de gemakkelijkste jongens.

Had nou maar eerst geluisterd alvorens aan te kopen  :P

Davey

Citaat van: WickedGame op april 17, 2009, 08:33:07
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog nooit electrostaten heb gehoord dus kan daar niet aan refereren. Wat ik wel weet is dat 802D een speaker is die een flinke sloot power nodig heeft om los te komen. En ook nog eens de bas strak te houden. Tot nu toe wat ik heb gehoord in combo met de B&W 802D vind ik de Pass Labs X350 het meest geschikt tot nu toe. Primare A32 wist hem ook goed los te krijgen naast de CA-2200, wat ook een hele mooie combo is is die met McIntosh. De vorige eigenaar van onze 802D speelde hiermee, en wat klonk dat goed zeg.

Maar heb ook flinke missers gehoord waaronder Mark Levinson die ik gewoon in combo met de 802D niet fijn vond klinken.

Deze speakers moet je ook wel tijd gunnen, inspelen en zorgen voor een goede stabiele versterking. Niet voor niets dat we 1,5 jaar bezig zijn geweest om het te optimaliseren en te tweaken. Die dingen zijn naar mijn mening gewoon weg niet de gemakkelijkste jongens.

Had nou maar eerst geluisterd alvorens aan te kopen  :P

Electrostaten zijn uniek in het detail dat ze weergeven. De echtheid / werkelijkheid van de weergave is zeer geloofwaardig om te horen. Ze vragen echter altijd om zeer veel power dus daar zal het bij LL niet aan ontbreken. De 802D's heb ik zelf nog nooit gehoord maar ik zou ook. voordat je ze weg gaat doen, ze een kansje geven. Soms is het ook heel erg wennen en zeker in jouw situatie met je achtergrond van electrostaten. Choose wisely gozer!

Joris1971

Citaat van: LexiconLogan op april 17, 2009, 02:00:20
Na een paar dagen op reis te zijn geweest kwam vandaag mijn gelukkig moment! De 802d aansluiten. De MC12 inregelen en genieten :inlove:
Alles rustig en zorgvuldig op zn plek gezet en mijn stapeltje lievelings CD's erbij gepakt. Na 3 CD's kwam ik er gelukkig achter dat ik mijn centjes in totaal het verkeerde hoekje heb weten te duwen. B&W is, in tegenstelling tot wat ik eerder dacht te horen, absoluut niet mijn speaker. De speaker is traag,wollig, irritant in het laag. Een prachtige tweater, dat wel. Maar oh oh wat heb ik mij vergist. Wat baal ik hier enorm van want dit zal wel geen goedkope vergissing worden. Helaas moet ik weer terug de luisterruimte in en minder merkgevoelig zijn. Heb er flink de pest in... :hmmm:

weet niet wie ze geleverd heeft maar ik neem aan dat je ze op proef hebt?

WickedGame

Citaat van: Davey op april 17, 2009, 08:46:01
Electrostaten zijn uniek in het detail dat ze weergeven. De echtheid / werkelijkheid van de weergave is zeer geloofwaardig om te horen. Ze vragen echter altijd om zeer veel power dus daar zal het bij LL niet aan ontbreken. De 802D's heb ik zelf nog nooit gehoord maar ik zou ook. voordat je ze weg gaat doen, ze een kansje geven. Soms is het ook heel erg wennen en zeker in jouw situatie met je achtergrond van electrostaten. Choose wisely gozer!

Helaas ben je er soms niet met veel power. Zoals ik al zei die ML versterker klonk gewoon niet. Terwijl een godkopere Primare A32 een goede match was. Om overigens een idee te geven hoe wij het recht getrokken hebben:

- 802D aangekocht
- CA-2200, CP500 en CDP100 gekocht.

Resultaat was nog niet optimaal, wat rommeligheid nog in het laag.

- Kimber 8TC verkocht en MIT Shotgun S2 aangekocht (na een moedeloze 3 maanden kabels testen.)
- Interlinks allemaal overgezet op XLR van MIT (Shotgun)
- Overige interlinks MIT (Shotgun en Magnum)

Resultaat veel strakker laag, mede ook door 2 maanden inspelen.

- Electra aangepast en volledig voorzien van KEMP

Nou ik vergeet vast nog veel tweaks, maar het heeft ons ook moeite gekost om het recht te trekken naar wens. Ik blijf ook van mening dat je dit soort jongens niet te blind moet kopen op basis van ervaringen. Ieder gehoor is ook anders, en ook de wens en verwachtingen liggen anders.

B.J.

Heb je ze niet eerst beluisterd?

Was het een 2dehandsje of nieuw?

Davey

#893
Citaat van: WickedGame op april 17, 2009, 08:52:47
Helaas ben je er soms niet met veel power. Zoals ik al zei die ML versterker klonk gewoon niet. Terwijl een godkopere Primare A32 een goede match was. Om overigens een idee te geven hoe wij het recht getrokken hebben:

Helemaal mee eens. Mijn elctrostaten vond ik destijds waanzinnig klinken op de Nad Masters. Bij hoog volume trok deze set het echter niet en sprong dan in de beveiliging. Daarna een Meridian processor en twee JC-1's van Parasound gekocht. Power in overvloed maar de klank die ik had met de Masters set heb ik nooit meer teruggekregen.

Respect daarom ook naar jouw zoektocht om dat te gaan verbeteren met andere kabels. Dat geduld heb ik niet en LL kennende wil hij hier ook niet aan gaan beginnen. Neerzetten, aanzetten en al heel erg goed. Daarna is een ander kabeltje proberen wel leuk maar als de klank al zover van je afstaat.........

TheSpeedSkater

Balen Lex.
Was alles goed aangesloten en is je ruimte wel geschikt voor die units?
Anders maar Living Voice in surround aanschaffen. Heb je ook geen zware apparatuur voor nodig.


of!

raampje open in de tunnel en gas geven, dat is nog veel mooier! ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Davey

Citaat van: TheSpeedSkater op april 17, 2009, 09:19:12
of!

raampje open in de tunnel en gas geven, dat is nog veel mooier! ;)

:bigsmile: :thumbs-up:

sj0er-D

hmm das balen inderdaad!

gelukkig staat er voor volgende week nog een leuke verassing gepland ;)

LexiconLogan

Bedankt voor alle reakties. Voor de duidelijkheid het is een demo paar dus in principe ingespeeld. Naar het schijnt moet deze speaker iedere keer even opwarmen en die tijd heb ik hem ook gegeven. Ja ik had de speaker wel al beluisterd maar (dooddoener) thuis klinkt alles anders. Echter het echte karakter van deze speaker had ik een beetje ontkend omdat ik zo graag wilde. (emotie) Het stomme is dat ik dacht dat het me niet zo zou tegenvallen maar het probleem is; ik word gewoon doodmoe van die speaker. En de 800d is snel, de 802d is traag naar mijn maatstaf. Vergeet niet dat ML een heel snelle speaker is. De power was niet onder de maat en ik heb er nu Ayre, Classe en Lexicon aan hangen dit weekend voor een laatste shot. Maar de liefde is ernstig getemperd. :-\

Waar zijn nu de '' I told you so'' opmerkingen ;D
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

WickedGame

Citaat van: LexiconLogan op april 17, 2009, 09:40:58
Bedankt voor alle reakties. Voor de duidelijkheid het is een demo paar dus in principe ingespeeld. Naar het schijnt moet deze speaker iedere keer even opwarmen en die tijd heb ik hem ook gegeven. Ja ik had de speaker wel al beluisterd maar (dooddoener) thuis klinkt alles anders. Echter het echte karakter van deze speaker had ik een beetje ontkend omdat ik zo graag wilde. (emotie) Het stomme is dat ik dacht dat het me niet zo zou tegenvallen maar het probleem is; ik word gewoon doodmoe van die speaker. En de 800d is snel, de 802d is traag naar mijn maatstaf. Vergeet niet dat ML een heel snelle speaker is. De power was niet onder de maat en ik heb er nu Ayre, Classe en Lexicon aan hangen dit weekend voor een laatste shot. Maar de liefde is ernstig getemperd. :-\

Waar zijn nu de '' I told you so'' opmerkingen ;D

Ik zou niet durven om "I told you so!"  te zeggen want dan snij ik mijzelf in de vingers  :P

Davey

Citaat van: LexiconLogan op april 17, 2009, 09:40:58
Waar zijn nu de '' I told you so'' opmerkingen ;D
Te makkelijk  ;) en daarnaast hou ik van impulsieve mensen. Dat er dan wel is wat fout gaat hoort erbij maar over het algemeen gaat het juist goed. Denk maar aan die reclame van die gozer die bij de Febo naar de muur staat te loeren wat ie zal gaan nemen en dat dan die andere vent langs komt lopen die meteen wat neemt  ;)