NORDOST CABLE

Gestart door mariolino, juli 19, 2007, 10:46:13

Vorige topic - Volgende topic

mariolino

Graag had ik geweten of er iemand ervaring had/heeft met deze kabel.

mariolino

Nu foto's toegevoegd.

-Freek-

Die zien er wel appart uit zo, met 8 aders. Heb jij de kabel zelf? Wat is de adviesprijs?

mariolino

Citaat van: -Freek- op juli 20, 2007, 16:33:33
Die zien er wel appart uit zo, met 8 aders. Heb jij de kabel zelf? Wat is de adviesprijs?

Ik heb hem zelf, een spooltje van 100meter.  ;D
Je hebt PM.  ;)

HTip

Citaat van: mariolino op juli 20, 2007, 16:58:55

Beter dan heel veel ;D ;D ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

ajbeefde

Citaat van: mariolino op juli 20, 2007, 16:58:55
Je hebt PM.  ;)

Via Ebay?  :) wat is het 5,50 euro de mtr?
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Raphie

Dit is de "in wall" variant, voor systeem intergrators. prima basic kabel
JBL PRX Power!

mariolino

Citaat van: htip op juli 20, 2007, 18:36:34
Beter dan heel veel ;D ;D ;D

Think biG  :P
Neen het is maar eenmalig dat ik deze kon kopen.

Citaat van: ajbalmere op juli 20, 2007, 18:40:29
Via Ebay?  :) wat is het 5,50 euro de mtr?

Neen niet via ebay.  ;)

Citaat van: Raphie op juli 20, 2007, 18:42:27

Raphie, wat bedoel je met systeem intergrators , ik ben niet mee  :-\

garmtz

Het is een wat oudere kabel. Nordost heeft nooit troep gemaakt, dus zal een fijne kabel zijn denk ik. Gewoon doormidden knippen en je hebt 2x zoveel bi-wire kabel! ;D

ajbeefde

Citaat van: garmtz op juli 20, 2007, 20:55:56
Het is een wat oudere kabel. Nordost heeft nooit troep gemaakt, dus zal een fijne kabel zijn denk ik. Gewoon doormidden knippen en je hebt 2x zoveel bi-wire kabel! ;D

:)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

HTip

Citaat van: garmtz op juli 20, 2007, 20:55:56

Hoe werkt dit als je de kabel als single-wire wil gebruiken?
Aan uiteinden splitsen en dan 4 draden in elkaar draaien en in een plug monteren?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

garmtz

Shotgunnen... Eerst dus van de 8 aders er 4 maken en dan paarsgewijs de aders in elkaar draaien en/of solderen.

HTip

Citaat van: garmtz op juli 21, 2007, 09:08:31
Shotgunnen... Eerst dus van de 8 aders er 4 maken en dan paarsgewijs de aders in elkaar draaien en/of solderen.

Ik ben nog niet zo goed met DIY, dus sorry als ik niet goed begrijp.

De kabel splits je op aan de uiteinden (versterker/speaker) zodat je 2 kabels overhoud van 4 aders. Die ontdoe je van de mantel, draait er 2 in elkaar, en dan?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Raphie op juli 20, 2007, 18:42:27

Kun je iets vertellen over de karakteristiek van de kabel, warmte, diepte, detaillering, etc.?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: htip op juli 23, 2007, 17:45:17
Ik ben nog niet zo goed met DIY, dus sorry als ik niet goed begrijp.

De kabel splits je op aan de uiteinden (versterker/speaker) zodat je 2 kabels overhoud van 4 aders. Die ontdoe je van de mantel, draait er 2 in elkaar, en dan?

Citaat van: htip op juli 23, 2007, 17:47:25
Kun je iets vertellen over de karakteristiek van de kabel, warmte, diepte, detaillering, etc.?

Kan iemand iets meer vertellen over de kabel en hoe je die zou kunnen aansluiten, shotgunnen zegt me niet zoveel :-[ ?
Showcase - Topic

garmtz

Citaat van: htip op juli 23, 2007, 17:45:17

Draai inderdaad van iedere kant 2 draden in elkaar, zodat je aan beide kanten 2 draden overhoudt. Daar monteer/soldeer je banaanstekkers op of je sluit de kabel gewoon direct aan.

garmtz

Citaat van: htip op juli 23, 2007, 17:47:25

Nordost is o.h.a. slank in het laag, snel, gedetailleerd en open.

HTip

Citaat van: garmtz op juli 26, 2007, 20:52:01
Draai inderdaad van iedere kant 2 draden in elkaar, zodat je aan beide kanten 2 draden overhoudt. Daar monteer/soldeer je banaanstekkers op of je sluit de kabel gewoon direct aan.

Dank je. Als ik het dus goed begrijp heb je met bijv. 5m kabel genoeg om 2 speakers single-wire aan te sluiten. Dus 2x5m i.p.v. 1x5m.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: garmtz op juli 26, 2007, 20:52:33
Nordost is o.h.a. slank in het laag, snel, gedetailleerd en open.

Ken je het merk ALR-Jordan en specifiek het type Note 5 en zo ja, zou dat een match zijn?
Showcase - Topic

garmtz

Citaat van: htip op juli 26, 2007, 20:58:31
Dank je. Als ik het dus goed begrijp heb je met bijv. 5m kabel genoeg om 2 speakers single-wire aan te sluiten. Dus 2x5m i.p.v. 1x5m.

Klopt. Als je ze doormidden knipt door het midden.

garmtz

Citaat van: htip op juli 26, 2007, 20:59:40
Ken je het merk ALR-Jordan en specifiek het type Note 5 en zo ja, zou dat een match zijn?

In de combinatie met Marantz is dat denk ik prima.

HTip

Citaat van: garmtz op juli 26, 2007, 21:06:18
In de combinatie met Marantz is dat denk ik prima.

En met een Denon receiver (3802)?
Showcase - Topic

garmtz

HTip

Dank je voor je snelle antwoord en het advies :D
Showcase - Topic