Samsung 81 series - 100.000:1 contrast - Full HD - Sizes - 40,46,52,57 inches

Gestart door Fico, juli 18, 2007, 02:51:25

Vorige topic - Volgende topic

Fico

Citaat van: koffieleut op oktober  4, 2007, 17:14:22
en wat kost die LX608D bij de Mediamarkt daar?

Was niet bij Mediamarkt, maar bij een Pioneer Vision+ dealer.

Kostprijs: 7.999,-  ;D ;D >:D

Nou ja, die B&O plasma die een beetje verderop stond te spelen kostte misschien bijna 20.000,- en die had een véél minder mooi beeld moet ik zeggen.
Dan is die Pioneer toch een koopje, toch ???  :-X
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

koffieleut

Hier een test van drie recente LCD televisies. Die nieuwe Samsung met dat diepe zwart blijkt echt het meeste detail te verliezen. Ik ben hier wel een beetje geschokt door. De bijgevoegde foto's in de recentie spreken voor zich.

http://www.smarthouse.com.au/Reviews/TVs_And_Large_Display/V7E4E9S8

Vincent

Citaat van: koffieleut op oktober  5, 2007, 19:03:35
Hier een test van drie recente LCD televisies. Die nieuwe Samsung met dat diepe zwart blijkt echt het meeste detail te verliezen. Ik ben hier wel een beetje geschokt door. De bijgevoegde foto's in de recentie spreken voor zich.

Volgens mij is dit toch het oude type hoor .. Of ben ik nu in de war?? het is iig niet de LED versie..

Tremor

Recent ?

Citeer
From Toshiba, we compared  the 42C3000 with the Samsung LA40R81 and the Sony Bravia KDL 40V2000.

De 40R81 is toch niet meer zo recent. Evenals de Sony.
En het artikel is alweer uit juli (18/07/2007)
Denon 3802 - Tannoy R3, R1 en Center, Sub: Yamaha YST-SW 515, Philips 3005 dvd - Samsung 40F86 - Logitech Harmony 525

koffieleut

Fico

Citaat van: koffieleut op oktober  6, 2007, 01:05:59
Alweer van juni.  Je hebt gelijk, de tijd vliegt :-)

A Flat screen is your worst investment ever!!!!

Wat je vandaag koopt is morgen reeds hopeloos verouderd.
Het gaat hard met die flat screens, héél hard.

Wacht maar af, You ain't see nothing yet, 2008 zal, IMHO, het jaar worden waar HD pas echt zal doorbreken (Full HD console gaming, Blu-ray, HD DVD en HDTV uitzendingen)  :D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

denada

Citaat van: Fico op oktober  6, 2007, 08:16:02
A Flat screen is your worst investment ever!!!!

Wat je vandaag koopt is morgen reeds hopeloos verouderd.
Het gaat hard met die flat screens, héél hard.

Wacht maar af, You ain't see nothing yet, 2008 zal, IMHO, het jaar worden waar HD pas echt zal doorbreken (Full HD console gaming, Blu-ray, HD DVD en HDTV uitzendingen)  :D

lol HDTV uitzendingen? In Nederland zijn ze net overgestapt op breedbeeld uitzendingen :) Full HD console gaming? Alle spellen op de xbox 360 zijn op dit moment in 720p, en de playstation 3 doet ook nog vrij weining in 1080p, dus daar zou ik ook niet te hard op rekenen volgend jaar. bluray en HD DVD is weining van te zeggen natuurlijk, maar dat zal in 2008 (hopelijk) wel wat meer gaan aanslaan bij de consument.

Fico

Citaat van: denada op oktober  6, 2007, 08:40:06
lol HDTV uitzendingen? In Nederland zijn ze net overgestapt op breedbeeld uitzendingen :) Full HD console gaming? Alle spellen op de xbox 360 zijn op dit moment in 720p, en de playstation 3 doet ook nog vrij weining in 1080p, dus daar zou ik ook niet te hard op rekenen volgend jaar. bluray en HD DVD is weining van te zeggen natuurlijk, maar dat zal in 2008 (hopelijk) wel wat meer gaan aanslaan bij de consument.

Tja, in Nederland?   ;D :P

In België is het al volop aan de gang hoor...en breedbeeld hebben wij hier al 10 jaar ;)

VTM zendt sommige programma's NU al zelfs parallel in HD uit...
http://www.vtm.be/persberichten/index_vtm_hd.htm

En euh, 720p gaming is ook al "HD" hé...  ;D >:D ...  ;)

daxie

Citaat van: Fico op oktober  6, 2007, 08:54:57

In België is het al volop aan de gang hoor...en breedbeeld hebben wij hier al 10 jaar ;)

En euh, 720p gaming is ook al "HD" hé...  ;D >:D ...  ;)

vt4 zendt nog zeeer vaak uit in 4:3.
En VTM in HD... Zelf HD kan me niet overtuigen naar VTM te kijken :-)

Fico

Citaat van: daxie op oktober  6, 2007, 09:32:26
vt4 zendt nog zeeer vaak uit in 4:3.
En VTM in HD... Zelf HD kan me niet overtuigen naar VTM te kijken :-)

Mij ook niet Daxie, maar ze bieden nu eenmaal een betere beeldkwaliteit.

Dat zie je bijvoorbeeld goed tijdens het nieuws. Het VTM nieuws is niet alleen qua inhoud maar vooral qua beeldkwaliteit kwalitatief beter dan VRT Journaal  :-\

Mijn favoriete zenders zijn trouwens Canvas en BBC HD ;)

Bengbeng

Citaat van: Fico op oktober  6, 2007, 08:54:57

Dit is de eerste keer dat ik een Belg zie met kapsones  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

Citaat van: Bengbeng op oktober  7, 2007, 01:45:13
Dit is de eerste keer dat ik een Belg zie met kapsones  ;D

Dat komt ervan als je teveel rondhangt op Nederlandse forums hé  ;D ;)

thevinz

Ik heb nu eindelijk "gewoon" kabel TV signaal, en ben ook hier meer dan positief door verrast. Digitenne is overigens niks, dat is het enige signaal wat ik tot nu toe heb gezien op dit scherm wat tegen viel, de rest is meer dan indrukwekkend. Games idem, helemaal top. Alleen Blu-ray via PS3 valt me tegen in verhouding tot WMVHD, mijn WMVHD's zijn vele malen beter in beeldkwaliteit dan blu-ray via PS3, heeft iemand enig idee hoe dit komt?
Samsung UE55B7020 , Onkyo NR906 , Millon Cobra IV zuilen + centre , B&W M1 surround speakers , Tvix M6500, Xbox 360 Elite , PS3 60GB, Nintendo WII

Fico

Citaat van: thevinz op oktober  9, 2007, 13:24:56
Ik heb nu eindelijk "gewoon" kabel TV signaal, en ben ook hier meer dan positief door verrast. Digitenne is overigens niks, dat is het enige signaal wat ik tot nu toe heb gezien op dit scherm wat tegen viel, de rest is meer dan indrukwekkend. Games idem, helemaal top. Alleen Blu-ray via PS3 valt me tegen in verhouding tot WMVHD, mijn WMVHD's zijn vele malen beter in beeldkwaliteit dan blu-ray via PS3, heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Welke Blu-ray discs heb je getest?

En welke PS3 instellingen gebruik je voor Blu-ray playback? 1080p60 of 1080p24?
Wat is er minder aan de beeldkwaliteit van Blu-ray via de PS3 t.o.v. de weergave van WMV-HD films?

thevinz

Ik heb geen flauw idee welke instellingen er staan :) Ik heb 300 getest en The Last Samurai en vond ze beiden erg ruizerig. Een WMVHD is bij mij vaak haarscherp, maar blu-ray films totaal niet, soms ziet het er "ok" uit, maar zeker niet mooi. De game Motorstorm is daarentegen wel superscherp en mooi.
Samsung UE55B7020 , Onkyo NR906 , Millon Cobra IV zuilen + centre , B&W M1 surround speakers , Tvix M6500, Xbox 360 Elite , PS3 60GB, Nintendo WII

maurice75

Citaat van: thevinz op oktober 11, 2007, 13:44:32
Ik heb geen flauw idee welke instellingen er staan :) Ik heb 300 getest en The Last Samurai en vond ze beiden erg ruizerig.

Heb 300 via de ps3 gezien op een pioneer 428 is ook veel ruis, denk dat dit ook met het type film
te maken heeft, viel mij ook tegen ??? heeft denk ik niks te maken met de samsung!
pioneer LX5090-ISF / Marantz SR6003 AV Reciever / Oppo Bdp-93eu / xbox360 elite / ps3 /  speakers vifa carat zelfbouw / kabels audioquest,monster / WII / Apple Iphone 4 / Sony LCD 40W4000 /

Randal

Heb vandaag de f96 gezien bij Correct.

Echt een schande hoe deze erbij staat op een analoge kabelsignaal.

Verkoper maar aangesproken:
Ik: Het beeld op de Samsung ziet er niet uit, hebben jullie nog andere bronnen op deze tv aangesloten?
Verkoper: Nee helaas, maar dit is het beeld dat U thuis ook krijgt!
Ik: Dit lijkt me toch een heel zwak analoog kabelsignaal, zo zal je er toch geen verkopen?
Verkoper: Digitale kabel zal niet veel uitmaken hoor, zo'n geweldige televisie is dit helemaal niet!!  ::)
En daar kon ik het mee doen, weg was hij.
(Over ruim een uur gaat immers de winkel dicht, en dan moeten ze met zijn tienen achter de balie gaan staan wachten)

Sorry hoor, maar wat zijn sommige Correct-verkopers toch 'lamzakken'...

JAB

Citaat van: thevinz op oktober 11, 2007, 13:44:32
Ik heb geen flauw idee welke instellingen er staan :) Ik heb 300 getest en The Last Samurai en vond ze beiden erg ruizerig. Een WMVHD is bij mij vaak haarscherp, maar blu-ray films totaal niet, soms ziet het er "ok" uit, maar zeker niet mooi. De game Motorstorm is daarentegen wel superscherp en mooi.
300 heeft inderdaad een stilistisch aangepast beeld, waarbij bewust filmgrain aanwezig is.
The Last Samurai daarentegen heeft een zeer strak beeld op BD.

Wat voor soort aansluiting/kabel gebruik je tussen het scherm en de BD speler.

Vandaag zelf de Samsung LE52F96 gezien. Het was een korte kennismaking, maar het beeld op dit scherm zag er bijzonder strak en contrastrijk uit. Klein stukje van de film R.V. gezien, retestrak  :o zag het er uit. Dit scherm ga ik zeker nog nauwkeuriger bekijken.  ;D

kippekop

Citaat van: Randal op oktober 14, 2007, 00:08:00

Ik: Het beeld op de Samsung ziet er niet uit, hebben jullie nog andere bronnen op deze tv aangesloten?
Ik: Dit lijkt me toch een heel zwak analoog kabelsignaal, zo zal je er toch geen verkopen?
Verkoper: Digitale kabel zal niet veel uitmaken hoor, zo'n geweldige televisie is dit helemaal niet!!  ::)
(Over ruim een uur gaat immers de winkel dicht, en dan moeten ze met zijn tienen achter de balie gaan staan wachten)

Tja, bij BCC niet anders. Ik vroeg wanneer ze de nieuwe LED tv van samsung zouden binnen hebben. Verkoper van platte tv's: LED? Dat kan nog wel een jaartje duren hoor  :P ::) Daarna aangegeven dat de tv's (op HD kanaal) echt veel en veel te scherp afgesteld staan, ziet er echt niet uit, vooral bij de LCD's die veel artifacts en smearing daardoor krijgen... maar volgens verkoper was dit toch echt het beste signaal hoor!! (ja weet ik ook wel druif... maar als je je tv's zo afstelt wordt het nooit wat!)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

marcovdb

Citaat van: Randal op oktober 14, 2007, 00:08:00

Ze hebben geen 'liefde' voor het vak: je zou toch nieuwsgierig zijn naar deze technologische doorbraak? Nee hoor, na 3 - 4 weken nog steeds op de grond met analoog brak. Waarom zou je nog bij een fysieke winkel kopen? Demonstreren doen ze niet, vergelijken kan niet.

Sol

Zeer interessante test. ;D
Ben alleen benieuwd wat de uitkomst zal zijn met de echte recente LCD's van alledrie de merken (Sony KDL-xxX3500, Samsung LE-xxF96BD, Toshiba xxLX177). ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Randal

Citaat van: Sol op oktober 18, 2007, 13:39:54
Zeer interessante test. ;D
Ben alleen benieuwd wat de uitkomst zal zijn met de echte recente LCD's van alledrie de merken (Sony KDL-xxX3500, Samsung LE-xxF96BD, Toshiba xxLX177). ;)
Een dergelijke test is enkel interessant voor leken die verder van de instellingen afblijven, ook al zouden ze de nieuwste modellen hebben getest.
Want als ik het goed heb begrepen, zijn de televisies op basis van de standaard fabrieksinstellingen met elkaar vergeleken. Dat kan een heel vervormd beeld geven van wat er werkelijk mogelijk is!

Sol

Citaat van: Randal op oktober 18, 2007, 14:08:11
Want als ik het goed heb begrepen, zijn de televisies op basis van de standaard fabrieksinstellingen met elkaar vergeleken. Dat kan een heel vervormd beeld geven van wat er werkelijk mogelijk is!

Klopt, heb je natuurlijk helemaal gelijk in.
Maar, imo, geeft het toch een mooie weergave van welke TV tot de beste prestaties in staat is.
Hier en daar valt er in de instellingen natuurlijk altijd wel wat te 'tweaken', zodat op een bepaald gebied het beeld toch iets beter wordt.
Er valt natuurlijk kort en lang over te discussiëren, maar het lijkt me toch gewoon interessant, zo'n test op basis van de (nu) nieuwste generatie LCD TV's.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Michael Dag

Panasonic TX-P42ST50E / DMP-BDT320 / UPC HDTV CI+ | Onkyo TX-SR656 | Monitor Audio RS6 / RSC / RSW-12 / Radius 90 | Monster ILS100-2M / HDMI400-2M |

JAB

Ik heb de LE52F96 uitgebreid kunnen uitproberen.
Het scherm heeft een indrukwekkend scherp en gedetailleerd beeld met een bijzonder groot contrast. Wit is zeer helder, zwart en ook echt zwart. Gelijk Pioneer heeft het scherm veel instelmogelijkheden voor beeldoptimalisatie en calibratie.
Eigenlijk vond ik het beeld wel erg donker, waarbij het schaduwdetail mij niet optimaal overkwam. Misschien is nog meer tweaken van instelling nodig. Ander puntje is de duidelijke verticale kijkhoek. Het geluid van de TV was heel fatsoenlijk en volstaat voor gewoon televisiekijken. Zoals bekend heeft het scherm een glanzende glasplaat, wat ik positief vind. Scherm is wel prijzig. Kost ongeveer 4200 euro.