Samsung 81 series - 100.000:1 contrast - Full HD - Sizes - 40,46,52,57 inches

Gestart door Fico, juli 18, 2007, 02:51:25

Vorige topic - Volgende topic

marcovdb

Citaat van: Bengbeng op september 29, 2007, 16:53:35
Nog niemand bij Correct wezen kijken? Ik ga morgen of begin komende week ff kijken, ben heel benieuwd.

Ik moet wel zeggen, wil ik deze LCD serieus overwegen boven plasma dan moet ie wel een heel stuk beter zijn dan de Sharps, Sony's en Philips LCD's die ik
gisteren zag. Mijn God, sorry hoor, maar LCD vind ik nog steeds prut.  ;D Beeld is zo plat als een pannekoek (minder 3D dan plasma), en komt al snel
"digitaal"/"kunstmatig" over. Als de feed perfect is (BluRay) heb je een mooi scherp beeld maar als de feed ook maar iets minder
van kwaliteit dan vind ik het echt 3 keer niks, die hele LCD zooi niet.  ;D

Ze hadden 'm toch nog niet aangesloten, personeel is zelf kennelijk niet nieuwsgierig...
Op verzoek toch aangezet en ik heb even met analoge kanalen gekeken. Moeilijk iets zinnigs te zeggen. Zwart is superzwart maar detail in het donker heb ik niet gezien.
Ze zijn morgen open dus ga zelf even kijken zou ik zeggen...

Bengbeng

Citaat van: marcovdb op september 29, 2007, 16:57:44
Ze hadden 'm toch nog niet aangesloten, personeel is zelf kennelijk niet nieuwsgierig...
Op verzoek toch aangezet en ik heb even met analoge kanalen gekeken. Moeilijk iets zinnigs te zeggen. Zwart is superzwart maar detail in het donker heb ik niet gezien.
Ze zijn morgen open dus ga zelf even kijken zou ik zeggen...

Staat ie dicht bij de Kuro's?  ::)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

mack

Citaat van: 1080P24 op september 29, 2007, 13:21:46
die prijs kan niet. niet op dit moment in ieder geval. en dat zie ik wel meer. Ik doe alleen zaken met winkels waar ik binnen kan stappen , meer wil ik over zulke winkels niet kwijt

Vandaar mij bericht

marcovdb

Citaat van: Bengbeng op september 29, 2007, 17:01:41
Staat ie dicht bij de Kuro's?  ::)

Nee, ergens op de grond...morgen misschien niet, ze zullen 'm wel een normale plaats gaan geven, hopelijk met een hd feedje.

Fico

Citaat van: Bengbeng op september 29, 2007, 16:53:35
Nog niemand bij Correct wezen kijken? Ik ga morgen of begin komende week ff kijken, ben heel benieuwd.

Ik moet wel zeggen, wil ik deze LCD serieus overwegen boven plasma dan moet ie wel een héél stuk beter zijn dan de Sharps, Sony's en Philips LCD's die ik
gisteren zag. Mijn God, sorry hoor, maar LCD vind ik nog steeds prut.  ;D Beeld is zo plat als een pannekoek (minder 3D dan plasma), en komt al snel
"digitaal"/"kunstmatig" over. Als de feed perfect is (BluRay) heb je een mooi scherp beeld maar als de feed ook maar iets minder
van kwaliteit is dan stort de boel als een plumpudding in elkaar. Dan vind ik het echt 3 keer niks, die hele LCD zooi niet, al waren ze gratis ;D

LOL  ;D ;D ;D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

aMUSEd

Vandaag even gekeken naar de LE52F96.
Doet analoge kabel best aardig tov anderen. Het zwart is inderdaad goed zwart maar op een of andere manier leken bv schaduwen (in het getoonde programma) niet helemaal in het beeld geintegreerd. Het was net alsof het zwart op het beeld lag ofzo.

Fico

Citaat van: aMUSEd op september 30, 2007, 21:19:55
Vandaag even gekeken naar de LE52F96.
Doet analoge kabel best aardig tov anderen. Het zwart is inderdaad goed zwart maar op een of andere manier leken bv schaduwen (in het getoonde programma) niet helemaal in het beeld geintegreerd. Het was net alsof het zwart op het beeld lag ofzo.

Euh, je had toch niet gedronken ofzo toen je naar dat scherm ging kijken?  :o :o ;D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

aMUSEd

Citaat van: Fico op september 30, 2007, 21:45:51
Euh, je had toch niet gedronken ofzo toen je naar dat scherm ging kijken?  :o :o ;D
LOL. Misschien heb ik het wat dramatisch vertaalt maar het zwart trok direct m'n aandacht.

Fico

Citaat van: aMUSEd op september 30, 2007, 22:38:54
LOL. Misschien heb ik het wat dramatisch vertaalt maar het zwart trok direct m'n aandacht.

Dit scherm heeft ook héél erg mijn aandacht getrokken en zou de LE52F96 dan ook wel eens in the flesh willen zien spelen. Helaas vind je hem nog nergens terug in België   :(

Ook die nieuwe Samsung Full HD plasma (PS50P96) trouwens niet   :'(

Cinematic

Bengbeng

Citaat van: Cinematic op oktober  1, 2007, 23:19:27

:(

Ja hallo, heb je die overbelichting gezien? Het lijkt wel of hij er een bouwlamp
op heeft gezet.  :D
Met normale belichting spiegelt het scherm gewoon als een doorsnee plasma.

kippekop

Citaat van: Bengbeng op oktober  1, 2007, 23:52:17
Ja hallo, heb je die overbelichting gezien? Het lijkt wel of hij er een bouwlamp
op heeft gezet.  :D
Met normale belichting spiegelt het scherm gewoon als een doorsnee plasma.

Minder dan plasma... bent een beetje in de overdrijvingsmode of niet? Laatst nog eens lcd met plasma vergeleken en het verschil ıs nowhere near wat jij beschrijft of er moeten oude zwart wit films hebben gedraaid.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

maurice75

pioneer LX5090-ISF / Marantz SR6003 AV Reciever / Oppo Bdp-93eu / xbox360 elite / ps3 /  speakers vifa carat zelfbouw / kabels audioquest,monster / WII / Apple Iphone 4 / Sony LCD 40W4000 /

Fico

Citaat van: Cinematic op oktober  1, 2007, 23:19:27
Spiegeltje Spiegeltje aan de wand:

:(

Die spiegelt net zo hard als mijn Pioneer PDP-507XD  ;D

Gelukkig heb ik er hier geen last in mijn woonkamer. Bovendien kijk ik uitsluitend 's avonds en mijn halogeenverlichting weerspiegelt er gelukkig niet op ;)

Heb vandaag in de winkel nog eens LCD schermen met matte en glanzende schermoppervlakten onderling vergeleken en moet toch wel zeggen dat een glanzend oppervlak echt wel gunstig kan zijn voor de beeldkwaliteit.

Heb je ook last van reflecties als ie aanstaat?

Cinematic

Citaat van: Fico op oktober  2, 2007, 19:45:29
Die spiegelt net zo hard als mijn Pioneer PDP-507XD  ;D

;D ;D ;D

Citeer
Gelukkig heb ik er hier geen last in mijn woonkamer. Bovendien kijk ik uitsluitend 's avonds en mijn halogeenverlichting weerspiegelt er gelukkig niet op ;)

Heb vandaag in de winkel nog eens LCD schermen met matte en glanzende schermoppervlakten onderling vergeleken en moet toch wel zeggen dat een glanzend oppervlak echt wel gunstig kan zijn voor de beeldkwaliteit.

Heb je ook last van reflecties als ie aanstaat?

Nee ik heb namelijk een oude lcd met matte scherm, de pic is van een duitse forum.
Maar wel mooi spul hoor :P :

Weer even terug naar dat spiegelen:  :-\

Bengbeng

Citaat van: Cinematic op oktober  2, 2007, 21:45:53
Weer even terug naar dat spiegelen:  :-\

Dit is volgens mij geen F96?

(al zal die waarschijnlijk niet minder spiegelen)

Als ik persoonlijk zo zou moeten kijken zou ik zeggen, doe dat lampje uit of zet 'm ergens anders.  :) Maar
om nou te zeggen dat een mat scherm dan maar beter is, nee, ik vind spiegelend glas voor LCD meer
goed dan kwaad doen. (het geeft meer 3D, meer "vloeiendheid")

(in een zon overladen huiskamer is mat uiteraard beter, maar als je enigszins aan "ambient control" kunt
doen vind ik glas beter)

thevinz

Deze foto's zijn niet van de F96.
Ik heb ondertussen nog steeds geen kabelverbinding in mijn nieuwe huis, en heb de satelliet nog niet verhuisd. Maar heb wel even snel een proefabo Digitenne genomen. Opzich geeft het scherm goed beeld, maar is digitenne volgens mij een stukje minder dan satelliet.
Ik heb mij F96 bij de eerder genoemde shop gehaald, ik was 3399 kwijt, maar ik zie nog steeds die prijs staan.

http://lcd.bestprices.nl/Scripts/prodView.asp?idproduct=720

Ik weet ook niet waarom mensen per se in een winkel willen kopen, ik heb in ieder geval 600 euro bespaard, en service maakt echt geen ** uit, want je moet toch Samsung bellen en die staan dezelfde dag schijnt nog bij je thuis.
Samsung UE55B7020 , Onkyo NR906 , Millon Cobra IV zuilen + centre , B&W M1 surround speakers , Tvix M6500, Xbox 360 Elite , PS3 60GB, Nintendo WII

Bengbeng

Citaat van: thevinz op oktober  4, 2007, 08:33:45
Ik weet ook niet waarom mensen per se in een winkel willen kopen, ik heb in ieder geval 600 euro bespaard, en service maakt echt geen ** uit, want je moet toch Samsung bellen en die staan dezelfde dag schijnt nog bij je thuis.

De "internetshop" angst komt denk ik meer van de Pioneer klanten vandaan. Als je Pioneer defect is, en je belt, dan
wordt eerst de binnenlandse veiligheidsdienst ingeschakeld die gaat onderzoeken of het scherm wel door Pioneer NL
in Almere is geleverd. Zo niet dan flikkeren ze gelijk de hoorn erop.  ;D
En zelfs al is het scherm afkomstig van Pioneer NL, dan nog kan service een probleem zijn. Pioneer zelf lijkt
deze namelijk totaal niet te verlenen. Je bent dus volledig afhankelijk van de zaak waar je 'm gekocht hebt.
Ik kan dan wel begrijpen dat mensen een (internet)zaak zonder echte voordeur eerder wantrouwen, en zéker met de geschiedenis
die Pioneer kent. Service lijk je namelijk hard nodig te hebben...

Ik weet via via dat je al deze ellende inderdaad niet met Samsung hebt, ook al koop je het scherm bij B. de Haas (Beun de Haas  :) ). Eén telefoontje
en Samsung is onderweg.  :P

En btw, Digitenne sucks qua beeldkwaliteit.  ;)

denada

Wie is er dan nog zo gek om voor zoveel geld een Pioneer scherm te kopen, het is dan dus ook nog eens hopen dat ie nooit kapot gaat.

Dus en een overpriced scherm, en 0,0 service, gaat goed met Pioneer!

1080P24

Citaat van: denada op oktober  4, 2007, 12:34:56
Wie is er dan nog zo gek om voor zoveel geld een Pioneer scherm te kopen, het is dan dus ook nog eens hopen dat ie nooit kapot gaat.

Dus en een overpriced scherm, en 0,0 service, gaat goed met Pioneer!

die service kan ik beamen. ( totaal niet dus ) ze zetten ook de dealers onder druk om vooral niet met de prijzen te "stunten"  doen ze dat wel dan hangt de vertegenwoordiger aan de lijn om toch maar vooral het geen tweede keer te laten gebeuren  anders wordt er gewoon wat slechter geleverd. zelfde geld voor B&W speakers en Rotel apparatuur. die spannen de kroon wat dit aangaat. als de dealer onder de prijs adverteert ben je gelijk je dealerschap kwijt. ( terwijl dat dus helemal niet mag ) maar dat is weer een ander verhaal.

denada

Citaat van: 1080P24 op oktober  4, 2007, 15:40:28
die service kan ik beamen. ( totaal niet dus ) ze zetten ook de dealers onder druk om vooral niet met de prijzen te "stunten"  doen ze dat wel dan hangt de vertegenwoordiger aan de lijn om toch maar vooral het geen tweede keer te laten gebeuren  anders wordt er gewoon wat slechter geleverd. zelfde geld voor B&W speakers en Rotel apparatuur. die spannen de kroon wat dit aangaat. als de dealer onder de prijs adverteert ben je gelijk je dealerschap kwijt. ( terwijl dat dus helemal niet mag ) maar dat is weer een ander verhaal.

Pioneer is dus naast de veel te dure schermen ook nog heel druk bezig om zo min mogelijk schermen te verkopen in Europa, doen ze goed :)

Hmm B&W zelfde verhaal ja? Dan ga ik ook nog eens extra goed nadenken of de nieuwe set B&W speakers er wel of niet gaat komen..

Cinematic

Citaat van: thevinz op oktober  4, 2007, 08:33:45
Ik heb mij F96 bij de eerder genoemde shop gehaald, ik was 3399 kwijt, maar ik zie nog steeds die prijs staan.

http://lcd.bestprices.nl/Scripts/prodView.asp?idproduct=720

Vorige week was 't nog €3030,- :O

Fico

Ik heb nu al bijna alle FNAC en Media Markt zaken platgelopen hier in Vlaanderen en kan dus geen enkel spoor vinden van de:

- Samsung LE52F96
- Samsung LE40F86
- Sasmung PS50P96

grrrrrrrr.... >:( >:( >:( >:(

De Pioneer Kuro schermen echter vind je hier op elke hoek van de straat, volop in voorraad... ;D

Zelfs de 60" Full HD (PDP-LX608D) heb ik hier al zien spelen in de winkel...  :o 8) 8) 8)

koffieleut

Bengbeng

Citaat van: Fico op oktober  4, 2007, 17:10:41
Ik heb nu al bijna alle FNAC en Media Markt zaken platgelopen hier in Vlaanderen en kan dus geen enkel spoor vinden van de:

- Samsung LE52F96
- Samsung LE40F86
- Sasmung PS50P96

Hier in R'dam idem dito hoor, vooral wat betreft de P96 plasma is het vreemd, aangezien die al máándenlang in de rest
v/d wereld verkrijgbaar is. alsof Samsung Benelux niet zo veel interesse meer heeft in plasma?   :-X