Samsung 81 series - 100.000:1 contrast - Full HD - Sizes - 40,46,52,57 inches

Gestart door Fico, juli 18, 2007, 02:51:25

Vorige topic - Volgende topic

Fico

Citaat van: Bengbeng op september 25, 2007, 18:25:20
De Samsung kan er toch niets aan doen dat een gelijkgeprijsde Pioneer slechts 768p is?  ;D

Maar de 768p Pioneer wordt wel als "Reference" en de 1080p Samsung slechts als "Recommended".

Zegt al genoeg  ;D ;D >:D

En dan hebben ze niet eens de LX getest  :P

En wat de prijs betreft zou het verschil tussen de LX en de F96 binnenkort misschien wel is bijzonder klein kunnen worden. Zie maar eens naar de prijzen in de US ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

Citaat van: Fico op september 25, 2007, 19:20:45
Maar de 768p Pioneer wordt wel als "Reference" en de 1080p Samsung slechts als "Recommended".

Zegt al genoeg  ;D ;D >:D

Een scherm als referentie aanduiden (een titel die de 508 overigens ontving vóór de F96 op tafel kwam) wil zeggen
dat je alle schermen in de toekomst met deze gaat vergelijken, omdat je van mening bent dat dit scherm op de diverse
beeldaspecten als dé maatstaf kan worden bestempeld. Het referentiescherm wordt geacht op de meeste punten de betere
te zijn, dan welk ander scherm dan ook wat je in handen hebt gehad als reviewer zijnde.
Als ik de review echter goed lees begrijp ik dat de referentie, de 508, op diverse punten zoals blacklevel, CR en beeldscherpte verslagen wordt.  :)
In de toekomst wordt het dus erg moeilijk zoniet onmogelijk om de 508XD als dé referentie te blijven bestempelen. Dat kan Vincent wel doen, maar dan zal hij in toekomstige reviews wel iedere keer de opmerking moeten maken dat zodra (belangrijke) punten als blacklevel, CR en beeldscherpte ter sprake komen en worden afgemeten tegen zijn referentiescherm (de 508XD), er één scherm is die op die bepaalde punten significant beter is, en dat is de F96.  :)

Persoonlijk ben ik dan ook van mening, dat de 508XD bij deze referentie af is. Hooguit kan de LX508D zijn plaats innemen, maar deze zal eerst
getest moeten worden. Overigens zou het vreemd zijn als de LX508D niet uiteindelijk als dé referentie uit de bus zou komen, als we het prijskaartje
in ogenschouw nemen.  ;)

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

JAB

Citaat van: Bengbeng op september 25, 2007, 20:17:23.... Overigens zou het vreemd zijn als de LX508D niet uiteindelijk als dé referentie uit de bus zou komen, als we het prijskaartje in ogenschouw nemen.  ;)
Ha..... de psychologie van een hoge prijs.  ;) Dat wil nog niet zeggen dat het duurste scherm ook per definitie het referentie scherm is /wordt.

Fico

Citaat van: JAB op september 25, 2007, 21:46:37
Ha..... de psychologie van een hoge prijs.  ;) Dat wil nog niet zeggen dat het duurste scherm ook per definitie het referentie scherm is /wordt.

Ik betreur het eigenlijk dat Pioneer zulke hoge prijzen hanteert, simpelweg omdat ze dan worden geklasseerd tussen de Loewe en B&O schermen. Niet echt schermen die altijd over de laatste technologie zijn voorzien en waarvan men denkt dat ze beter omdat ze duurder zijn.

De Pioneer LX modellen zijn vandaag (afgezien van de prijs), IMHO, qua mogelijkheden, prestaties en technologie gewoonweg de referentie voor de échte Home Theater liefhebbers ;)

Ik ben er dan ook van overtuigd dat als hdtvtest.co.uk een test zou publiceren van de PDP-LX508D, deze de Samsung zou verslaan op alle punten met uitzondering van de prijs en het zero candela zwart. Dat laatste vind ik niet echt een minpunt, want iedere videofiel weet dat als je een scherm afregelt voor het ultieme zwart, je ook aan Black Level Detail moet inleveren.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

Citaat van: Fico op september 25, 2007, 23:00:23
Ik ben er dan ook van overtuigd dat als hdtvtest.co.uk een test zou publiceren van de PDP-LX508D, deze de Samsung zou verslaan op alle punten met uitzondering van de prijs en het zero candela zwart. Dat laatste vind ik niet echt een minpunt, want iedere videofiel weet dat als je een scherm afregelt voor het ultieme zwart, je ook aan Black Level Detail moet inleveren.

Je wuift nu als het ware hét pluspunt van de Samsung ten opzichte van de Kuro weg, een pluspunt waarop de Kuro zich notabene van de rest van de schermen onderscheidt en mee "beroemd" is geworden. De mogelijkheid om dieper zwart weer te kunnen geven.
Ik kan me nog goed één van de eerste Kuro eigenaren herinneren op avforums, iemand die ook in het bezit is van een commercial Panny display. Zijn commentaar
was dat als je hetzelfde shadowdetail op de Kuro te voorschijn wilde halen als op de Panny, je het blacklevel dusdanig op moest draaien dat er nauwelijks meer
verschil in blacklevel was tussen de 2. Dus waar praten we eigenlijk over?

De mogelijkheid om Zero candela te kunnen hebben als basis van je blacklevel afstelling is imo de ultieme droom, een GROOT plusplunt. Maar goed, smaken verschillen.  :)
Naar mijn mening is het trouwens ook gebruikelijk om tv's dusdanig af te regelen dat je ietsje aan shadow detail inlevert, ten bate van
een beter blacklevel c.q. contrastrijker plaatje. Als ik de (voormalige) king of blacks, een CRT tv, namelijk dusdanig afstel dat ik al het shadow detail te voorschijn haal, dan vind ik het blacklevel totaal niet bevredigend meer, "washed-out" bijna.

Fico

Citaat van: Bengbeng op september 25, 2007, 23:37:17
Je wuift nu als het ware hét pluspunt van de Samsung weg, een pluspunt waarop de Kuro zich notabene van de rest van de schermen onderscheidt en mee "beroemd" is geworden.

Pioneer heeft ook nooit beweerd dat ze het zero candela zwart hebben bereikt met de Kuro  ;)
Dat is volgens mij ook helemaal niet nodig omdat je dat zelfs in de BESTE bioskoopzalen ook niet hebt  ;D

OK, de F96 mag dan vandaag over het Deepest Black beschikken, de Kuro heeft reeds bewezen dat hij in staat is om met een quasi perfect Black Level ook een prachtig Black Level Detail kan weergeven waarbij de kleuren in zeer donkere scène's, in tegenstelling tot de vorige generaties, nog steeds fantastisch mooi worden weergeven. Ik ben zéér benieuwd of deze F96 dat ook gaat kunnen, want alle LCD's die ik tot hiertoe in the flesh heb gezien vielen hierbij volledig door de mand  ;D

Fico

Citaat van: Bengbeng op september 25, 2007, 23:37:17
De mogelijkheid om Zero candela te kunnen hebben als basis van je blacklevel afstelling is imo de ultieme droom, een GROOT plusplunt. Maar goed, smaken verschillen.  :)

Zero candela black op de F96 mag dan misschien wel héél mooi zijn, maar ten koste van wat  ???

Citeer- Flare around bright text/ objects overlaying a black background*
- Black level fluctuation due to local dimming technology*
- Shadow detail less defined compared to some other flat panel HDTVs
- Image can lack depth and undergo subtle hue shifts at times*
- Mild vertical bands show up during pans across a lightly saturated uniform background
- Video processing only average
- Reflective screen necessitate stringent ambient light control
- Changing channels and navigating the user menu can be sluggish

* Denotes problems that are caused by [LED SmartLighting] and hence can be removed by turning it off.

However, [LED SmartLighting] – which is necessary to achieve this amazing black level of zero cd/m2 – comes at some cost. Because the pixels on the screen far outnumber the dimming zones, black level fluctuation and flare (light bleeding beyond the luminous edges into the black) inevitably take place. Although I personally did not find these artifacts to be overly distracting, owners who have shelled out wads of cash for the Samsung LE52F96BD may be less forgiving. Of course you could disable [LED SmartLighting] to get rid of these artifacts, but you'll have to endure significantly worse blacks... if you are not going to take advantage the local dimming feature why buy the F96?

Je moet eigenlijk de "LED SmartLighting" al gaan uitschakelen als je geen black level fluctuation wil hebben ???

Zou dit misschien de reden kunnen zijn waarom Sony deze nieuwe LED technologie niet heeft toegepast op hun nieuwe Bravia W3000 en X3000 series?

Bengbeng

Citaat van: Fico op september 26, 2007, 01:03:35
Zero candela black op de F96 mag dan misschien wel héél mooi zijn, maar ten koste van wat  ???

Je moet eigenlijk de "LED SmartLighting" al gaan uitschakelen als je geen black level fluctuation wil hebben ???

Zou dit misschien de reden kunnen zijn waarom Sony deze nieuwe LED technologie niet heeft toegepast op hun nieuwe Bravia W3000 en X3000 series?

Blacklevel fluctuation, een variatie in het absoluut blacklevel naar gelang de hoeveelheid "bright objects" op het scherm, is iets
wat bijv. Panasonic schermen altijd al gehad hebben. Mij heeft het persoonlijk nooit gestoord, misschien als je er heel gevoelig voor bent wel.
Ik kan me dus niet voorstellen dat een fabrikant omwille hiervan de techniek dropt. Daarnaast, toekomstige firmwareupdates kunnen punten als dit verbeteren. En als ik bij een bepaalde tv firmware updates verwacht dan is het wel bij deze Samsung, ik verwacht dat er achter de schermen keihard gewerkt wordt om de techniek verder te perfectioneren.

Bengbeng

Citaat van: Fico op september 25, 2007, 23:00:23
Ik ben er dan ook van overtuigd dat als hdtvtest.co.uk een test zou publiceren van de PDP-LX508D, deze de Samsung zou verslaan op alle punten met uitzondering van de prijs en het zero candela zwart.

Het zou me niet verbazen als niet alleen de 508, maar ook de full HD Kuro op scherpte/detail klop krijgt van de Samsung. Lees wat een Amerikaan op avsforum had te vertellen nadat hij de HDTVtest.co.uk review had gelezen;

CiteerI too had the exact same experience when trying to compare the pioneers to the 81. I not only looked at the 5080 compared to the 81, but the pro 110FD as well. No comparison when it came to sharpness and detail. My wife saw it immediately and said she like the sharper image - this of course was the 81. This coupled with a set that I don't have to be nearly as cautious with in regards to image retention and burn-in. Had to go with the 81.

Btw, de "81" is de Samsung F96 en de Pro110FD is de LX508D, in Amerika.  ;)

http://www.avsforum.com/avs-vb/showpost.php?p=11725014&postcount=837

Fico

Citaat van: Bengbeng op september 26, 2007, 01:38:41
En als ik bij een bepaalde tv firmware updates verwacht dan is het wel bij deze Samsung, ik verwacht dat er achter de schermen keihard gewerkt wordt om de techniek verder te perfectioneren.

Dat is inderdaad een zéér sterk punt van Samsung, alsook de dienst naverkoop  ;)

Als het probleem van die black level fluctuations zou kunnen opgelost worden met een firmware update zou dat een mooie zaak zijn, maar ik vrees een beetje dat ze dat pas gaan kunnen oplossen in de volgende generatie LED SmartLighting panelen  :-\

marcovdb

De 52" staat bij Correct Rotterdam...maar nog niet spelend opgesteld, want net binnengekomen.
Een verkoper beloofde dat ie morgen in demo staat.

koffieleut

Vincent

Bij ons staat die nog in bestelling .. verwacht hem volgende week demoklaar te hebben staan .. ben erg nieuwsgierig..

koffieleut

Zeg Fico. Weet jij soms meer? Gaat Pioneer zeer binnenkort zijn prijzen drastisch laten zakken van de Kuro 's ????

Fico

Citaat van: koffieleut op september 28, 2007, 22:37:05
Zeg Fico. Weet jij soms meer? Gaat Pioneer zeer binnenkort zijn prijzen drastisch laten zakken van de Kuro 's ????

Geen idee? Van waar die vraag?

marcovdb

koffieleut

Omdat je een paar postings terug dit zegt:

En wat de prijs betreft zou het verschil tussen de LX en de F96 binnenkort misschien wel is bijzonder klein kunnen worden. Zie maar eens naar de prijzen in de US

Vandaar dat ik het vraag :)

1080P24

Fico

Laagste prijs in Nederland die ik heb gevonden: €3.030,55  :o :o :o :o

http://lcd.bestprices.nl/scripts/prodview.asp?idproduct=720

Zoals ik al eerder zei, het gaat hard met die flat screens, héél hard...   O0

Fico

Hier heeft een AVS forum member metingen gedaan van het elektriciteitsverbruik van zijn Samsung local dimming LED TV  8)

http://www.avsforum.com/avs-vb/showpost.php?p=11748734&postcount=852

mack

Citaat van: Fico op september 29, 2007, 08:15:58

Hij is goedkoper dan de Le52m86b.
Een leuke prijs als het klopt

1080P24

Citaat van: Fico op september 29, 2007, 08:15:58

veel succes met deze webshop  ;D

mack

1080P24

Citaat van: mack op september 29, 2007, 11:53:48
volgens mij weet je meer

die prijs kan niet. niet op dit moment in ieder geval. en dat zie ik wel meer. Ik doe alleen zaken met winkels waar ik binnen kan stappen , meer wil ik over zulke winkels niet kwijt

Bengbeng

Nog niemand bij Correct wezen kijken? Ik ga morgen of begin komende week ff kijken, ben heel benieuwd.

Ik moet wel zeggen, wil ik deze LCD serieus overwegen boven plasma dan moet ie wel een héél stuk beter zijn dan de Sharps, Sony's en Philips LCD's die ik
gisteren zag. Mijn God, sorry hoor, maar LCD vind ik nog steeds prut.  ;D Beeld is zo plat als een pannekoek (minder 3D dan plasma), en komt al snel
"digitaal"/"kunstmatig" over. Als de feed perfect is (BluRay) heb je een mooi scherp beeld maar als de feed ook maar iets minder
van kwaliteit is dan stort de boel als een plumpudding in elkaar. Dan vind ik het echt 3 keer niks, die hele LCD zooi niet, al waren ze gratis ;D