Samsung 81 series - 100.000:1 contrast - Full HD - Sizes - 40,46,52,57 inches

Gestart door Fico, juli 18, 2007, 02:51:25

Vorige topic - Volgende topic

simonsscj

Citaat van: Randal op september 12, 2007, 20:57:03
Of tijd heeft voor een shootout bij de Mediamarkt?!   :D

Lijkt me een beetje zinloos, de setting van de MM is dramatisch, althans komt niet overeen met de setting van bij mij thuis.
Ga vanmiddag ook even MM-en in breda, is altijd goed voor een eerste impressie, daarna wacht ik wel totdat het in een fatsoenlijke winkel te bezichtigen is. Moet zowiezo de pioneer en de panasonic in een goeie setting zien.

Randal

Citaat van: simonsscj op september 13, 2007, 11:29:32
Lijkt me een beetje zinloos, de setting van de MM is dramatisch, althans komt niet overeen met de setting van bij mij thuis.
Ga vanmiddag ook even MM-en in breda, is altijd goed voor een eerste impressie, daarna wacht ik wel totdat het in een fatsoenlijke winkel te bezichtigen is. Moet zowiezo de pioneer en de panasonic in een goeie setting zien.

Die smiley staat er niet voor niks... => Alhoewel de TL-balken wel mooi spiegelen in de glossy finish van de M86..    ;)  ;D
Maar goed een eerste impressie (in een mindere omgeving) kan toch wat zeggen over een scherm, dus laat maar horen als je in Breda bent geweest...

simonsscj

Citaat van: Randal op september 13, 2007, 13:00:10
Die smiley staat er niet voor niks... => Alhoewel de TL-balken wel mooi spiegelen in de glossy finish van de M86..    ;)  ;D

Hehe ik had je smiley verkeerd geinterpreteerd, dacht dat je zin had in een shootout in de MM....

Citeer
Maar goed een eerste impressie (in een mindere omgeving) kan toch wat zeggen over een scherm, dus laat maar horen als je in Breda bent geweest...

Helaas is het er niet van gekomen heb fijn de auto gewassen :P
Ga binnenkort een nieuwe poging wagen, ben namelijk erg benieuwd.

Bengbeng

De M86 is trouwens wel een 'oud' model, hou daar ff rekening mee. De nieuwe
modellen zijn de F86 (CR25.000:1) en F96 (CR100.000:1).

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/index.asp
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Randal

Citaat van: Bengbeng op september 13, 2007, 19:46:38
De M86 is trouwens wel een 'oud' model, hou daar ff rekening mee. De nieuwe
modellen zijn de F86 (CR25.000:1) en F96 (CR100.000:1).

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/index.asp
Dat doe ik ook..  ;)

Ik heb even je link bekeken, wil dit nu zeggen dat je géén LE40F96BD of LE46F96BD meer kan verwachten?
Een scherm van 52" lijkt me nl. een beetje overdreven als je ook een projector hebt hangen...

Randal

Citaat van: Randal op september 12, 2007, 14:45:32
Ik heb me bij bovengenoemde Samsung M86 staan verbazen over het donkere zwart.
Deze hangt in de Mediamarkt Breda naast de Panasonic 50PV700 plasma, maar ondanks het terugschroeven van ondermeer brightness en contrast bleef de Panasonic veel grijzer?!   ???
(=> Omgekeerde wereld: LCD veel zwarter dan Plasma?! )

Ah, gelukkig ben ik niet de enigste:
CiteerThings move at such a breakneck pace in the world of high-definition television: it was only 5 months ago that Samsung treated us to one of the best LCDs in its class (in the form of the LE40M86BD), dishing out an enthralling level of blacks that I never thought was possible on a backlight-driven liquid crystal matrix. Now they've rolled out an upgraded version – the Samsung LE40F86BD – that features 100Hz Motion Plus technology and promises a higher dynamic contrast ratio.

En het kan dus nog beter:
CiteerBlack Level & Contrast Ratio
The M86/ 87 range already boast the deepest blacks in the LCD TV business, but somehow Samsung has managed to improve matters even further. Calibrated (i.e. without impinging on shadow detail or peak brightness) black level on the Samsung LE40F86BD measured 25% lower than that on the LE40M86BD, which would go some way towards explaining the increased quoted dynamic contrast ratio. Subjectively the difference was much smaller, as we're talking about extremely low luminance that could probably only be appreciated by our naked eye in a side-by-side comparison with zero ambient lighting.

Lees hier de hele review van de Samsung LE40F86BD: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40F86BD/
(met info over over oa. 1:1 pixelmapping en 24p zonder zichtbare judder)

Bengbeng

Citaat van: Randal op september 13, 2007, 23:17:02
Dat doe ik ook..  ;)

Ik heb even je link bekeken, wil dit nu zeggen dat je géén LE40F96BD of LE46F96BD meer kan verwachten?

Zie deze inderdaad niet op de site staan. In Amerika zijn ze wel verkrijgbaar, als respectievelijk de LN-T4081F en LN-T4681F.

Wat hier de F96 serie heet is daar de 81 serie, en wat hier de F86 serie heet is daar de 71 serie.

Samsung moet ondertussen toch zelf ook dol worden van al die verschillende serie's?  ;D

Bengbeng

...

thevinz

Ik heb hem gezien en ben totaal overdonderd, dit scherm is zoooo vet. Zwart = Zwart, de randen van het scherm waren bij wijze van spreken nog grijs t.o.v. het beeld. Maar dit is puur voor de 52"  en de 70" , de 46"  en lager hebben die LED technology niet. Ik heb de 52" al besteld. De contrast ratio wordt soms als 500000:1 weergegeven en soms als 100000:1 , dat scheelt nogal een hoop, weet iemand waarom dit is?
Samsung UE55B7020 , Onkyo NR906 , Millon Cobra IV zuilen + centre , B&W M1 surround speakers , Tvix M6500, Xbox 360 Elite , PS3 60GB, Nintendo WII

Fico

Citaat van: thevinz op september 14, 2007, 07:53:44
De contrast ratio wordt soms als 500000:1 weergegeven en soms als 100000:1 , dat scheelt nogal een hoop, weet iemand waarom dit is?

Dat vraag ik mij nu ook al een hele tijd af  ::)

Gaat Samsung nou beginnen zoals Panasonic, die durven zelfs quasi 2 identieke schermen (PY700 en PZ70) naast elkaar in de etalage te zetten en beweren dat de ene een contrast heeft van 5.000:1 en de andere van 10.000:1, terwijl de plasmapanelen die erin zitten gewoonweg identiek zijn. Enfin, ik zie in ieder geval geen enkel verschil... ;D

Tja, het is soms echt te gek voor woorden hoe de fabrikanten tegenwoordig met spek schieten en ongeloofwaardig overkomen. Zo vermeldt Panasonic op zijn Duitse website dat hun PZ70 scherm over contrast beschikt van 10.000:1, terwijl ze voor identiek hetzelfde scherm op de Belgische website slechts 5.000:1 vermelden  :o

ik kan jullie allemaal maar 1 goede raad geven en dat is, doe eens een side-by-side vergelijking bij de betere dealer die zowel de nieuwe Samsung F96 schermen als de Pioneer Kuro schermen met de Blu-ray van Pirates Of The Caribbean in 1080p24. Zo kan je meteen zien of de LCD/LED-technologie echt in staat is om dezelfde grijswaarden weer te geven en kleuren bij donkere scène's als de Pioneer en kan je ook testen of hij het 1080p24 signaal even vloeiend kan weergeven  ;)

PS: Als er iemand deze demo kan doen in de buurt van Brussel/Antwerpen wil ik er zelf ook graag bij zijn  ;D ;D 8)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

kippekop

Citaat van: thevinz op september 14, 2007, 07:53:44
Ik heb hem gezien en ben totaal overdonderd, dit scherm is zoooo vet. Zwart = Zwart, de randen van het scherm waren bij wijze van spreken nog grijs t.o.v. het beeld. Maar dit is puur voor de 52"  en de 70" , de 46"  en lager hebben die LED technology niet. Ik heb de 52" al besteld. De contrast ratio wordt soms als 500000:1 weergegeven en soms als 100000:1 , dat scheelt nogal een hoop, weet iemand waarom dit is?

Er zijn wel smallere versies die ook LED hebben als ik eerdere berichten mag geloven.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

denada

Citaat van: kippekop op september 14, 2007, 09:51:46
Er zijn wel smallere versies die ook LED hebben als ik eerdere berichten mag geloven.

Ik heb die berichten eigenlijk niet gezien, wel dat de kleinere schermen dus niet beschikken over LED technologie.. Waar baseer je op dat er ook 40" schermen zouden zijn met LED techniek?

Randal

Citaat van: denada op september 14, 2007, 10:43:25
Ik heb die berichten eigenlijk niet gezien, wel dat de kleinere schermen dus niet beschikken over LED technologie.. Waar baseer je op dat er ook 40" schermen zouden zijn met LED techniek?

Op de beginpost van dit topic misschien?  ;)

1080P24

allereerste post dan maar. kijk al heel lang mee maar toch maar inspringen :-)

heb de afgelopen tijd heel veel tv's bekeken en moet toch tot de conclusie komen dat de LE-52F96 er zeer goed uitkomt. deze vandaag dan ook besteld en kan ik volgende week verwachten.   8)

ik heb gisteren ook de 42 inch Pioneer plasma gezien ( MM rotterdam ). was er niet echt van onder de indruk , maar stond ook compleet verkeerd ingesteld ) zeker niet in 1 op 1 vergelijk met de samsung ( stond ook niet optimaal ). ik heb niet beoordeeld op tv uitzendingen aangezien ik hem daarvoor toch niet ga gebruiken. puur xbox360 ps3 , blu-ray en HDDVD. ook mijn media center met een 8600GT kaart komt er aan te hangen.

zodra ik hem binnen heb zal ik hier mijn bevindingen plaatsen en waar nodig ook de nodige foto's uploaden.( als daar vraag naar is tenminste )

Bengbeng

Citaat van: 1080P24 op september 15, 2007, 17:44:24
heb de afgelopen tijd heel veel tv's bekeken en moet toch tot de conclusie komen dat de LE-52F96 er zeer goed uitkomt. deze vandaag dan ook besteld en kan ik volgende week verwachten.   8)

ik heb gisteren ook de 42 inch Pioneer plasma gezien ( MM rotterdam ).

Heb jij de F96 ergens in R´dam gezien?  ::) Waar?  :)

koffieleut

Ja, dat wil ik ook wel weten. Ik was gisteren nog bij Correct en daar kwam die nog geeneens in hun computersysteem voor.

Vincent

Ik denk dat je de M86 hebt besteld .. de F serie is voor zover ik weet ook nog niet leverbaar..

Bengbeng

Citaat van: Fico op september 14, 2007, 09:39:02
ik kan jullie allemaal maar 1 goede raad geven en dat is, doe eens een side-by-side vergelijking bij de betere dealer die zowel de nieuwe Samsung F96 schermen als de Pioneer Kuro schermen met de Blu-ray van Pirates Of The Caribbean in 1080p24.

Wil ik de 1080p Kuro serieus overwegen dan moeten ze eerst wat aan de prijs doen, Fico. De 52" Samsung kost 3700,-, de Kuro 6000,-. Dat is nogal een prijsverschil.
En was het nou een realistisch prijsverschil, dan had ik er geen probleem mee, maar je weet dat er delen zijn in de wereld die véél minder betalen voor crack hetzelfde scherm. Aan die flauwekul van Pioneer NL doe ik niet mee.

Bengbeng

Citaat van: koffieleut op september 15, 2007, 18:19:32
Ja, dat wil ik ook wel weten. Ik was gisteren nog bij Correct en daar kwam die nog geeneens in hun computersysteem voor.

Foka heeft 'm op de site staan, maar nog niet op voorraad.

1080P24

Citaat van: Bengbeng op september 15, 2007, 18:11:12
Heb jij de F96 ergens in R´dam gezien?  ::) Waar?  :)

MM alexander  heeft hem ophangen EN heeft hem op voorraad. ik heb hem daar niet besteld aangezien ze niets met de prijs wilde doen van 4499,00 euro. heb hem nu elders besteld bij een "normale" winkel ,geen webshop.

1080P24

Citaat van: Vincent op september 15, 2007, 18:22:31
Ik denk dat je de M86 hebt besteld .. de F serie is voor zover ik weet ook nog niet leverbaar..

nee echt de 52F96 ( die met die ledjes ;-)  ). ik heb de aankoopnota hier voor me liggen

Vincent

Ja ok dat klopt maar het scherm is nog niet leverbaar voor zover ik weet .. kan zijn dat ze een demomodel op proef hebben..
Schijnt wel een erg mooie tv te zijn maar vraag me af wat die doet naast de Kuro .. uit tests kwam de Kuro er toch als winnaar
uit voor zover ik weet .. (ja ik weet het ik ben pioneer minded..  O0 ) maar die kleuren van die kuro ... wauw !   ;D

Nee denk dat je met de Samsung een zeer mooie tv in huis haalt maar er is nog te weinig over bekend vind ik over de eventuele nadelen..

1080P24

Citaat van: Vincent op september 15, 2007, 18:38:07
Ja ok dat klopt maar het scherm is nog niet leverbaar voor zover ik weet .. kan zijn dat ze een demomodel op proef hebben..
Schijnt wel een erg mooie tv te zijn maar vraag me af wat die doet naast de Kuro .. uit tests kwam de Kuro er toch als winnaar
uit voor zover ik weet .. (ja ik weet het ik ben pioneer minded..  O0 ) maar die kleuren van die kuro ... wauw !   ;D

Nee denk dat je met de Samsung een zeer mooie tv in huis haalt maar er is nog te weinig over bekend vind ik over de eventuele nadelen..

ja ik heb een aantal generaties pioneer gehad. altijd liepen ze voor , nu ook weer.  aangezien ik af en toe ook spellen speel , en ook internet op de tv gaat doen heb ik geen zin in het inspelen etc etc.
maar de samsung is werkelijk een plaatje. zelfs mijn vrouw zei dat het beeld toch wel erg zwart was ipv grijs. zelfs van opzij nog een prachtplaatje.

tot op heden nog niets mooiers gezien.

Vincent

Hmm de nieuwe pioneers kunnen dat ook allemaal .. Heb de M86 hier in de winkel staan .. de F zullen we zeker wel krijgen .. Maar op dit moment
komt de M niet eens in de buurt van de Kuro serie.. een Pioneer valt of staat met de instellingen. En de mediamarkt staat er nou niet echt om bekend
om hun ideale instellingen (uitzonderingen daar gelaten)

Mvg

Vincent

1080P24

dat de MM niet de beste is qua instellingen daar heb je zeker gelijk in. alleen zie ik het zo. als de Samsung nog beter kan dan wat ze laten zien  pfff  dan ben ik helemaal tevreden.