Samsung 81 series - 100.000:1 contrast - Full HD - Sizes - 40,46,52,57 inches

Gestart door Fico, juli 18, 2007, 02:51:25

Vorige topic - Volgende topic

Fico

Bengbeng, daar ben ik ook wel allemaal erg benieuwd naar  ;)

Misschien moeten we maar eens op de koffie gaan bij thevinz of 1080P24  ;D

Binnenkort ga ik met mijn vader nog eens op winkelronde, die heeft namelijk de nieuwe Sony Bravia KDL52W3000 op het oog. Die heeft toch ook nog wel een iets mooier design (in geborstelde metaal) dan de Samsung vind ik 8)

Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

Citaat van: Fico op september 18, 2007, 02:40:12
Binnenkort ga ik met mijn vader nog eens op winkelronde, die heeft namelijk de nieuwe Sony Bravia KDL52W3000 op het oog. Die heeft toch ook nog wel een iets mooier design (in geborstelde metaal) dan de Samsung vind ik 8)

Jouw vader had toch een Samsung 40x86 of iets dergelijks? Of was dat nou je opa?  :)

Blijkbaar bevalt LCD 'm wel en heb je 'm niet over kunnen halen voor een Pioneer?  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Randal

....

Hoe bedoel je op het oog? Staat deze Sony al in de winkels dan?

Fico

Citaat van: Bengbeng op september 18, 2007, 03:05:06
Jouw vader had toch een Samsung 40x86 of iets dergelijks? Of was dat nou je opa?  :)

Blijkbaar bevalt LCD 'm wel en heb je 'm niet over kunnen halen voor een Pioneer?  ;D

Hehe, LOL  ;D

Dat is inderdaad mijn grootvader, die heeft een Samsung LE40M61B en is daar zéér tevreden over. Ook over de aan huis services trouwens. Hij heeft namelijk ooit eens een defect gehad aan een kaart waarop de HDMI connector staat en dat is dus netjes aan huis hersteld geweest. Ik vind zelf dat het beeld wel helemaal niet kan tippen aan mijn Pioneer  :-\

Mijn vader heeft momenteel een Medion 42" HD Ready, die over een Samsung plasma panel beschikt. Hij is daar zeer tevreden over maar vind het scherm te klein geworden en kijkt vooral overdag met daglicht en vindt dat het beeld dan op een LCD véél beter is. Kan hem eerlijk gezegd geen ongelijk geven, een plasma is pas echt mooi om naar te kijken als er niet al te veel daglicht in de woonkamer komt. Ik probeer hem echter te overtuigen om eerst eens naar de LE52F96 te kijken omwille van het SUPER contrast en de vééél lagere prijs dan de Sony ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

1080P24

Bengbeng, daar ben ik ook wel allemaal erg benieuwd naar  ;)

Misschien moeten we maar eens op de koffie gaan bij thevinz of 1080P24  ;D

zodra ik hem binnen heb , deze week volgens de laatste berichten :-)   kan er best eens individueel worden gekeken.

koffieleut

Toch zegt mijn gevoel dat zon FD96 nog niet zo mooi kan zijn als een goeie plasma. De kijkhoekpeperking is bijvoorbeeld nog steeds aanwezig.

Randal

Citaat van: Randal op september 18, 2007, 09:01:57
Hoe bedoel je op het oog? Staat deze Sony al in de winkels dan?
@Fico: En?!

Bengbeng

Citaat van: koffieleut op september 18, 2007, 17:05:16
Toch zegt mijn gevoel dat zon FD96 nog niet zo mooi kan zijn als een goeie plasma. De kijkhoekpeperking is bijvoorbeeld nog steeds aanwezig.

Als ik deze foto moet geloven valt dat best mee...

LCD heeft daarentegen ook haar pluspunten: voor computergebruik is het geschikter (hoe je het ook wendt of keerd, ik durf niet twee uur lang m'n desktop op een plasma te zetten, ook niet op een Pioneer G8, en veel 2.35:1 films kijken resulteert gewoon in een ongelijkmatig verouderend scherm, óók op een G8 ga je dat op de hele lange termijn zien, dat kan gewoon niet anders. LCD is in the end gewoon méér bulletproof wat betreft inbranding/retentie/scherm veroudering). En qua beeldscherpte vind ik een full-HD LCD bij goed full HD materiaal meer "stunning" dan plasma, daar verliest een plasma toch echt hoor. 

Om bovenstaande redenen zal ik persoonlijk een LCD nooit uitsluiten. 

Bengbeng

Citaat van: thevinz op september 17, 2007, 23:50:27
Ik heb de PS3 aangesloten en het resultaat was extreem. Het beel was zo scherp en Zwart = Zwart.

...

Gewoon kabel TV heb ik nog niet getest, idem met satelliet en WMVHD.

Als ik na zo'n aanvankelijk eerste enthousiaste reactie vervolgens 24 uur niets meer hoor begin ik me altijd een beetje zorgen te maken.  :)

óf het scherm is zo goed dat je jezelf niet meer los kunt trekken en even wat tijd vrij kan maken voor het forum, óf het is inmiddels
een beetje tegengevallen.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik simpelweg te ongeduldig ben en té graag je bevindingen betreffende gewone kabel tv etc. wil horen, maar nog gewoon een poosje geduld moet hebben...  :)

tomvbugg

Citaat van: Bengbeng op september 18, 2007, 23:35:28
Als ik na zo'n aanvankelijk eerste enthousiaste reactie vervolgens 24 uur niets meer hoor begin ik me altijd een beetje zorgen te maken.  :)

óf het scherm is zo goed dat je jezelf niet meer los kunt trekken en even wat tijd vrij kan maken voor het forum, óf het is inmiddels
een beetje tegengevallen.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik simpelweg te ongeduldig ben en té graag je bevindingen betreffende gewone kabel tv etc. wil horen, maar nog gewoon een poosje geduld moet hebben...  :)
Of anders heeft hij nog een leven buiten het forum.  ;)

Maar ik ben ook wel super benieuwd naar zijn bevindingen.  :D

Randal

Citaat van: tomvbugg op september 19, 2007, 08:50:55
Of anders heeft hij nog een leven buiten het forum.  ;)

....

He gadver 'nog een leven', dat klinkt net of we hem nog bij Jambers te zien krijgen!
Overdag Op het forum is het een gewone jongen, maar 's avonds buiten het forum transformeert hij in een blonde, rondborstige...  :-X   ;D  ;D

Fico

Citaat van: Randal op september 19, 2007, 09:25:59
He gadver 'nog een leven', dat klinkt net of we hem nog bij Jambers te zien krijgen!
Overdag Op het forum is het een gewone jongen, maar 's avonds buiten het forum transformeert hij in een blonde, rondborstige...  :-X   ;D  ;D

LOL  ;D ;D

Fico

Citaat van: Randal op september 18, 2007, 17:31:49
@Fico: En?!

Randal, sorry had deze post niet gezien.

Neen, ik heb de W3000 nog nergens gezien en denk dat hij trouwens nog nergens in de winkel staat ???

thevinz

Ik had helaas de afgelopen dag geen tijd om te kijken, maar ik zet alle bevindingen op de site zodra ik meer heb getest. Misschien dat ik vanavond WMVHD en gewoon DVD ga checken, en ik zal daar dan ook foto's van maken. TV signaal kan ik helaas nog niet testen.

Keep u updated
Samsung UE55B7020 , Onkyo NR906 , Millon Cobra IV zuilen + centre , B&W M1 surround speakers , Tvix M6500, Xbox 360 Elite , PS3 60GB, Nintendo WII

koffieleut

mack

Ja, maar die jongen heeft geen tijd om van zijn nieuwe aanwinst te genieten  8)

Bengbeng

Citaat van: mack op september 19, 2007, 15:56:34
Ja, maar die jongen hheft geen tijd om van zijn nieuwe aanwinst te genieten  8)

Nog steeds niet blijkbaar...  ???

Of ben ik echt te ongeduldig?  ::) Persoonlijk zou ik het zéér moeilijk zoniet onmogelijk vinden om, als ik een nieuw scherm heb
gekocht, er vervolgens een paar dagen niet naar te kijken.  ;D

mack

Ik zou ook zoveel mogelijk van een nieuwe aankoop willen genieten.
Maar geduld het weekend komt eraan. ;D

Fico

Citaat van: thevinz op september 19, 2007, 09:58:11
Ik had helaas de afgelopen dag geen tijd om te kijken, maar ik zet alle bevindingen op de site zodra ik meer heb getest. Misschien dat ik vanavond WMVHD en gewoon DVD ga checken, en ik zal daar dan ook foto's van maken. TV signaal kan ik helaas nog niet testen.

Keep u updated

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. Ik ben namelijk voor m'n vader ook op zoek naar een 50"-52" Full HD LCD scherm en twijfel nog tussen de nieuwste modellen van Sharp, Samsung, Sony & Philips.

Mijn vader zou zijn scherm uitsluitend willen aansturen via zijn Vista Media Center PC (met GeForce 7600GT kaart) over HDMI @ 1080p50 (voor TV & DVD) en 1080p60 (voor Blu-ray & WMV-HD).

Fico

Even off-topic, heb daarnet de volgende thread opgestart en hoor graag jullie reacties ;)

Welke 50"-52" Full HD TV kiezen?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=64820.0

JAB

Vincent, heb je de nieuwe LE52F96BD Samsung Full HD LCD al in de winkel staan. Is een vergelijking met de LX508D van Pioneer daarbij mogelijk?

Vincent

Hi

Ik heb hem nog niet binnen .. van mijn collega's hoorde ik dat de Kuro nog steeds de vloer aanveegt met de Pioneer maar ik
moet het toch echt met eigen ogen zien..

Mvg

Vincent

Marcel_T.

En krijgen jullie ook de nieuwe X serie van Hitachi, Vincent?

(Sorry voor off-topic in deze Samsung Thread)
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

JAB

Citaat van: Vincent op september 21, 2007, 17:43:45
Hi

Ik heb hem nog niet binnen .. van mijn collega's hoorde ik dat de Kuro nog steeds de vloer aanveegt met de Pioneer maar ik

Mvg

Vincent
Je bedoelt waarschijnlijk Samsung (ipv Pioneer).Enig idee wanneer dat scherm binnenkomt?

1080P24

Citaat van: Vincent op september 21, 2007, 17:43:45
Hi

Mvg

Vincent

idd je kan het beter met je eigen ogen zien. persoonlijk vind ik dat de samsung toch echt een mooier plaatje neerzet. en dan kijken we niet alleen naar de zwartwaarde(s).

maar als iedereen in dezelfde prijsklasse hetzelfde scherm mooi zou vinden dan werd er van de andere merken dus helemaal niets verkocht. het is dus ook deels een persoonlijke voorkeur.