Samsung 81 series - 100.000:1 contrast - Full HD - Sizes - 40,46,52,57 inches

Gestart door Fico, juli 18, 2007, 02:51:25

Vorige topic - Volgende topic

Bengbeng

Citaat van: thevinz op september 11, 2007, 21:56:27
Hij wordt nu op het dealerevent geshowed, de 52" LED en iedereen is er van onder de indruk. Hij moet de Plasma uit ieders hoofd doen zetten. Overigens is volgens Samsung er op Pioneer en Panasonic geen fabrikant meer die in Plasma investeerd, het Plasma tijdperk lijkt dus over.

De adviesprijs van de 52"  is overigens 4599 euro.

Inmiddels op Samsung.nl te bewonderen...

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le52f96bd.asp
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

Citaat van: Bengbeng op september 12, 2007, 00:18:37
Inmiddels op Samsung.nl te bewonderen...

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le52f96bd.asp

Thanks, ben hier net de PDF van de NL handleiding aan het downloaden, maar lieft 84,9 MB  :o

Kan die TV dan zoveel meer?  ;D ;D >:D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

Citaat van: Fico op september 12, 2007, 01:48:07
Thanks, ben hier net de PDF van de NL handleiding aan het downloaden, maar lieft 84,9 MB  :o

Kan die TV dan zoveel meer?  ;D ;D >:D

Lol. De prijs is in ieder geval niet verkeerd.  ;) Want stel dat de Pio LX508 een adviesprijs zou hebben van 4599,-, dus voor ~3999,- (straatprijs) wel te scoren zou zijn, zou jij waarschijnlijk morgenochtend nog vóór openingstijd
op de stoep van de Mediamarkt staan.  ;D >:D O0

En deze Samsung is nog eens 2" groter.  :D

Fico

Citaat van: Bengbeng op september 12, 2007, 02:01:32
Lol. De prijs is in ieder geval niet verkeerd.  ;) Want stel dat de Pio LX508 een adviesprijs zou hebben van 4599,-, dus voor ~3999,- (straatprijs) wel te scoren zou zijn, zou jij waarschijnlijk morgenochtend nog vóór openingstijd
op de stoep van de Mediamarkt staan.  ;D >:D O0

En deze Samsung is nog eens 2" groter.  :D

WOW, deze handleiding omvat niet alleen de LE52F9, maar ook de LE70F9  :o  8) O0

Er zou dus ook een 70" versie van bestaan  :o

Niet moeilijk dat die handleiding zo groot is, alles staat er in 9 talen in  ;D
Maar liefst 526 pagina's, my god... ::)

Zo op het eerste gezicht vrij volledig:
- overscan kan worden uitgeschakeld bij 720p/1080i/1080p
- ondersteuning voor xvYCC

Maar in de manual staat er helaas niets over 24fps support  :-\
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

Btw, als de genoemde adviesprijs (4599,- euro) voor de 52" daadwerkelijk klopt, dan is
dit aardig in overeenstemming met de adviesprijs in Amerika: msrp is daar 5999$!

5999$ = 4340 euro.

Samsung Europa belazert ons dus niet, in tegenstelling tot een ander welbekend
merk (zal het merk niet noemen want ik zou er niet meer over praten  ;D ) die rustig
1:1 en zelfs méér dan op 1:1 $=euro vraagt.  ;)

FUCK PI....!!!  ;D  :'(

Fico

Citaat van: Bengbeng op september 12, 2007, 02:57:32
Btw, als de genoemde adviesprijs (4599,- euro) voor de 52" daadwerkelijk klopt, dan is
dit aardig in overeenstemming met de adviesprijs in Amerika: msrp is daar 5999$!

5999$ = 4340 euro.

Samsung Europa belazert ons dus niet, in tegenstelling tot een ander welbekend
merk (zal het merk niet noemen wat ik zou er niet meer over praten  ;D ) die rustig
1:1 en zelfs méér dan op 1:1 $=euro vraagt.  ;)

FUCK PI....!!!  ;D  :'(

Dat is inderdaad schandalig en een reden om ook eens naar de andere merken te gaan kijken ;)

Weet jij toevallig of deze Samsung net zoals de nieuwe Sony LCD Bravia's ook 24fps beeldmateriaal in 72 of 120Hz zou kunnen weergeven ???  ::)

Bengbeng

Geen idee.  ::)

Inmiddels op een Nederlandse prijslijst gesignaleerd voor 3699,-  :o  :P  O0

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=339408

En in Belgie 3799,-

http://www.ecs-shop.be/lcd-tv.php?toon=78

Geeft me toch een heel ander gevoel, als je weet dat je hier niet gek veel meer betaald
dan in Amerika.  8)

En hier nog een paar pics, van avsforum gejat  :o

Glimt behoorlijk voor een LCD:

koffieleut

Ja, Samsung doet de prijs redelijk netjes omrekenen ten op zichte van Amerika naar Europese prijzen.
Waarom Pioneer zo slecht in rekenen mogen ze me nog eens komen uitleggen.

thevinz

Citaat van: Fico op september 12, 2007, 03:28:58
Dat is inderdaad schandalig en een reden om ook eens naar de andere merken te gaan kijken ;)

Weet jij toevallig of deze Samsung net zoals de nieuwe Sony LCD Bravia's ook 24fps beeldmateriaal in 72 of 120Hz zou kunnen weergeven ???  ::)

Sony schijnt trouwens Samsung panels te hebben, ik neem aan dat Samsung dat niet mag verkondigen als dat niet het geval is. Bovendien schijnt het marktaandeel Sony 8% te zijn en Samsung 28% wereldwijd. Ik verwacht dus dat dit Samsung scherm ook 24fps ondersteund, maar ik zal het straks informeren, ik ga er namelijk heen. Misschien kan ik wat foto's maken van het scherm, al vind ik dat wel wat Japans doen overkomen.
Samsung UE55B7020 , Onkyo NR906 , Millon Cobra IV zuilen + centre , B&W M1 surround speakers , Tvix M6500, Xbox 360 Elite , PS3 60GB, Nintendo WII

Fico

Citaat van: thevinz op september 12, 2007, 08:48:54
Ik verwacht dus dat dit Samsung scherm ook 24fps ondersteund, maar ik zal het straks informeren, ik ga er namelijk heen.

Ik heb mij in de Medialaan bij Samsung ook eens aangemeld om naar die laatste modellen te gaan kijken, maar daar werd ik met de vinger naar de deur verwezen en zeiden ze me dat toegang alleen mogelijk is op afspraak samen met je dealer :(

kippekop

Zit er nou een glasplaat voor of niet? Ik hoorde dat samsung ook modellen zonder glasplaat zal introduceren... want dat is nou net de reden dat ik geen plasma wil :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

marcovdb

Citaat van: Fico op september 12, 2007, 02:18:20
WOW, deze handleiding omvat niet alleen de LE52F9, maar ook de LE70F9  :o  8) O0

Er zou dus ook een 70" versie van bestaan  :o

Het 70" model staat zelfs al op de NL site van Samsung:

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le70f96bd.asp

Fico

Citaat van: marcovdb op september 12, 2007, 10:30:16
Het 70" model staat zelfs al op de NL site van Samsung:

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le70f96bd.asp

Hier op de duiste Samsung website staat hij ook:
http://av.samsung.de/article.asp?artid=293BA147-00E8-4C71-8CF6-DEDEB5D6126B

Unverbindliche Preisempfehlung: € 39.999,00*  :o :o ;D
* Preis inkl. MwSt.

marcovdb

Citaat van: Fico op september 12, 2007, 10:40:11
Hier op de duiste Samsung website staat hij ook:
http://av.samsung.de/article.asp?artid=293BA147-00E8-4C71-8CF6-DEDEB5D6126B

Unverbindliche Preisempfehlung: € 39.999,00*  :o :o ;D
* Preis inkl. MwSt.

Dat zal toch niet kloppen??

Verder vind ik Samsung aardig aan de weg timmeren met innovaties en prijsstelling.
Philips komt niet verder dan wat LED lampjes rond het scherm.

Hoe is de degelijkheid van Samsung schermen? Nog last van bromtonen en/of stofplekken?

Raimond

Citaat van: kippekop op september 12, 2007, 09:51:47
Zit er nou een glasplaat voor of niet? Ik hoorde dat samsung ook modellen zonder glasplaat zal introduceren... want dat is nou net de reden dat ik geen plasma wil :)

Kijk maar eens naar de 2de foto,er zit een glasplaat voor,je ziet de schittering van de plant in het scherm.

Bij een LCD zonder glasplaat zie je dat echt totaal niet.

Een mooi scherm overgens!
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

koffieleut

Zouden de details in donkere partijen al net zo goed zijn als bij Plasma? 
Duidelijk is inmiddels wel dat Pioneer 1000 euro te hoog zit met zijn prijs hier in Nederland.
Dom, dom, dom !!!

kippekop

Citaat van: Raimond op september 12, 2007, 12:39:30
Kijk maar eens naar de 2de foto,er zit een glasplaat voor,je ziet de schittering van de plant in het scherm.

Bij een LCD zonder glasplaat zie je dat echt totaal niet.

Een mooi scherm overgens!

Ik heb het al gevonden, er zit een dun film laagje bovenop... ben benieuwd of het meer reflecteert dan een normale lcd, lijkt er wel iets op.

Fico

Citaat van: kippekop op september 12, 2007, 12:59:44
Ik heb het al gevonden, er zit een dun film laagje bovenop... ben benieuwd of het meer reflecteert dan een normale lcd, lijkt er wel iets op.

De LE52M86B die je tegenwoordig in veel winkels kan zien spelen heeft volgens mij net dezelfde glanzende coating en reflecteert inderdaad redelijk hard maar zou de beeldkwaliteit dan weer ten goede komen. Een Sharp 52" Full HD LCD is dan weer helemaal mat en scoort, IMHO, zéér goed wat betreft antireflectie en biedt deze toch nog een mooi glanzend en scherp beeld :)

De beste antiflecterende laag die ik tot hiertoe heb mogen bewonderen die een mooi glanzend en helder beeld oplevert zonder reflecties zijn die van de huidige Pioneer Kuro schermen. Véél beter dan het Direct Colour Filter op mijn PDP-507XD eigenlijk, want die glanst zo hard dat hij eigenlijk niet bruikbaar is voor een woonkamer met veel daglicht. Gelukkig kijk ik eigenlijk nooit overdag TV en heb ik er zelf praktisch geen last van :)

Randal

Citaat van: marcovdb op september 12, 2007, 11:33:35
Dat zal toch niet kloppen??

Nou, ik heb ze inderdaad al voor deze prijs aangeboden zien worden...

Citaat van: marcovdb op september 12, 2007, 11:33:35

Hoe is de degelijkheid van Samsung schermen? Nog last van bromtonen en/of stofplekken?
Qua innovatie zit Samsung wel goed, maar qua degelijkheid hoor ik regelmatig óók negatieve klanken.
oa. Veel backlight bleeding, en gewoon kwalitatief 'mindere' componenten...

Randal

Citaat van: Fico op september 12, 2007, 13:38:04
De LE52M86B die je tegenwoordig in veel winkels kan zien spelen heeft volgens mij net dezelfde glanzende coating en reflecteert inderdaad redelijk hard maar zou de beeldkwaliteit dan weer ten goede komen. Een Sharp 52" Full HD LCD is dan weer helemaal mat en scoort, IMHO, zéér goed wat betreft antireflectie en biedt deze toch nog een mooi glanzend en scherp beeld :)

Ik heb me bij bovengenoemde Samsung M86 staan verbazen over het donkere zwart.
Deze hangt in de Mediamarkt Breda naast de Panasonic 50PV700 plasma, maar ondanks het terugschroeven van ondermeer brightness en contrast bleef de Panasonic veel grijzer?!   ???
(=> Omgekeerde wereld: LCD veel zwarter dan Plasma?! )

Bengbeng

Citaat van: koffieleut op september 12, 2007, 12:41:36
Duidelijk is inmiddels wel dat Pioneer 1000 euro te hoog zit met zijn prijs hier in Nederland.
Dom, dom, dom !!!

1000 euro te hoog? Veel meer. De msrp van de LX5080 (het goedkoopste 1080p scherm van Pioneer) is aan de overkant $5000, hier wordt het scherm voor 5500Euro verkocht.

You do the math.

1$:1euro is eigenlijk al een schofterige omrekening, maar Pioneer
doet daar schaamteloos gewoon nog 500 euro bovenop.  ;D
Als je de manier neemt hoe Samsung lijkt te berekenen, toepast op Pioneer, zou de Pio LX5080 hier in NL
~4000 euro moeten kosten (adviesprijs!). Je betaalt dus geen 1000 maar zeker 1500 euro te veel.

Fico

Citaat van: Randal op september 12, 2007, 14:45:32
Deze hangt in de Mediamarkt Breda naast de Panasonic 50PV700 plasma, maar ondanks het terugschroeven van ondermeer brightness en contrast bleef de Panasonic veel grijzer?!   ???

OK, veel zwarter, maar zijn er nog steeds voldoende grijswaarden te zien ???

Dat is namelijk véél belangrijker, zeker bij het kijken van een film als "Pirates Of The Caribbean".
Meer de helft speelt zich af in het donkere ruim van het schip en vrees ik dat je met zo een SUPER BLACK LCD dan ook praktisch niets meer ziet  :-\

Enfin, ik hoop dat ik mis ben, daarom zou dit eerst eens grondig getest moeten worden ;)

Randal

Citaat van: Fico op september 12, 2007, 17:11:30
OK, veel zwarter, maar zijn er nog steeds voldoende grijswaarden te zien ???

Dat is namelijk véél belangrijker, zeker bij het kijken van een film als "Pirates Of The Caribbean".
Meer de helft speelt zich af in het donkere ruim van het schip en vrees ik dat je met zo een SUPER BLACK LCD dan ook praktisch niets meer ziet  :-\

Enfin, ik hoop dat ik mis ben, daarom zou dit eerst eens grondig getest moeten worden ;)

Ik wist eigenlijk wel dat deze vraag zou komen, maar ik heb niet lang genoeg kunnen kijken om hier een goed oordeel over te vellen. Ik heb de Samsung óók verder niet kunnen afstellen...

Ik zag óók een ouder model van Samsung staan die gebruik maakt van LEDs (ik geloof de LE40M91B), maar waarvan het zwart óók gewoon grijs bleef.
Ik vond het verschil in zwart gewoon enorm, misschien dat iemand anders het toestel beter heeft kunnen vergelijken obv detaillering/grijswaarden. Of tijd heeft voor een shootout bij de Mediamarkt?!   :D

Ik hoop verder dat met de komst van LEDs, Backlight bleeding bij Samsung eindelijk eens tot het verleden behoort. (Ik heb de koop van een Samsung monitor (226BW of CW) uitgesteld, vanwege alle dramatische gebruikerservaringen waarin dit euvel steeds weer ter sprake komt.)

kippekop

Citaat van: Randal op september 12, 2007, 14:45:32

Dat is bij lcd gewoon heel anders, plasma's lijken overdag van zichzelf altijd al wat grijzer vind ik, maar s'avonds laat ga je echt die backlight er door zien. De m86 is qua black levels wel de beste lcd's tot nu toe dus hij is inderdaad al een heel eind op weg. Hier zit trouwens wel een echte glasplaat voor, niet een filmlaag... is daardoor ook een stuk zwaarder dan de gemiddelde lcd.

Bengbeng

Citaat van: Randal op september 12, 2007, 20:57:03
Ik hoop verder dat met de komst van LEDs, Backlight bleeding bij Samsung eindelijk eens tot het verleden behoort.

Als de LED´s lokaal dimbaar zijn, zoals in de nieuwe 96 serie, heb je vrijwel geen BL bleeding meer.