Samsung 81 series - 100.000:1 contrast - Full HD - Sizes - 40,46,52,57 inches

Gestart door Fico, juli 18, 2007, 02:51:25

Vorige topic - Volgende topic

Marcel_T.

Citaat van: Randal op augustus  4, 2007, 00:17:33
Allemaal leuk en aardig, maar bovenstaande Samsung staat er dus niet tussen. Oók Sony en Philips hebben nieuwe Lcd's aangekondigd. Dat zijn de modellen die meer in dit topic thuishoren, niet de reeds 'verouderde' modellen waar jij het nu over hebt...  ;)

De Philips is geïntroduceert in juni dit jaar, dus dat valt nog mee...
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Randal

Citaat van: Marcel_T. op augustus  4, 2007, 11:25:22
De Philips is geïntroduceert in juni dit jaar, dus dat valt nog mee...

De door Fico genoemde Lcd's maken nog gebruik van lampen. De nieuw aangekondigde LCD-schermen waar ik op doel, maken allen gebruik van LED-backlight. Dus (helaas) kan je de Philips toch al technisch verouderd noemen...  :)

Tailwind

Citaat van: pieterdeg op juli 30, 2007, 18:34:22
Goedenavond weet iemand al wanneer hij leverbaar wordt,en dan bedoel ik de 40 inch 81 serie?
Alvast bedankt.

Grt. Pieter

Inderdaad even back on topic --> wanneer is deze serie leverbaar?  ... ik heb gehoord in september, maar of dit waar is weet ik niet (internet bron).

denada

http://www.1staudiovisual.co.uk/catalog/pdfs/SamsungF96.pdf

Daar staan de specs van de F96 serie, dat is schijnbaar de europe naam voor de 81 series. Bij dynamisch contrast staat hier zelfs 500:000 / 1 :)

http://www.1staudiovisual.co.uk/catalog/pdfs/SamsungF86.pdf

Daar staan de kleinere uitvoeringen, maar ik zie daar niets over LED vermeld staan in de specs, zou beteken dat de LED techniek alleen op de grotere schermen wordt toegepast?

In een persbericht van Samsung zie ik alleen een release van tweede helft 2007 staan..

http://www.samsung.de/webdownloads/medien-newsletter_0707.pdf

Resinman

Citaat van: denada op augustus  6, 2007, 11:38:05
Daar staan de kleinere uitvoeringen, maar ik zie daar niets over LED vermeld staan in de specs, zou beteken dat de LED techniek alleen op de grotere schermen wordt toegepast?

The 81 series ups the ante with an LED backlight, bumping the contrast ratio to a measly 100,000:1, and also comes with 10-bit processing, 8ms response time, an ATSC / clear QAM tuner, CEC HDMI, USB, and also lands in August in 40, 46, 52, and 57-inch sizes( for $3000, $4000, $5000, and $7000, respectively).

Zo te lezen gebruiken de kleinere ook LED techniek.

denada

Citaat van: Resinman op augustus 15, 2007, 22:01:31
The 81 series ups the ante with an LED backlight, bumping the contrast ratio to a measly 100,000:1, and also comes with 10-bit processing, 8ms response time, an ATSC / clear QAM tuner, CEC HDMI, USB, and also lands in August in 40, 46, 52, and 57-inch sizes( for $3000, $4000, $5000, and $7000, respectively).

Zo te lezen gebruiken de kleinere ook LED techniek.

Dan heb je het denk ik over de amerikaanse modellen en niet de EU modellen of wel? In de EU krijgen ze als typenummer F86 en F96..

koffieleut

Als ik de specificaties lees van die nieuwe Philipsen  met contrast 8000:1 is dat toch achterhaald en peanuts vergeleken bij die nieuwe samsungs van 100.000:1 ?

Loopt Philips nu zo achter met de gekozen panelen?

Bengbeng

Citaat van: koffieleut op augustus 16, 2007, 09:33:58
Als ik de specificaties lees van die nieuwe Philipsen  met contrast 8000:1 is dat toch achterhaald en peanuts vergeleken bij die nieuwe samsungs van 100.000:1 ?

Loopt Philips nu zo achter met de gekozen panelen?

Iedere fabrikant/techniek loopt wat betreft CR nu achter op deze nieuwe panels van Samsung.

Hier de nieuwe techniek schematisch weergegeven; het panel bestaat uit 180 afzonderlijke zones
met ieder hun eigen backlight (LED's), die ieder afzonderlijk gedimd en zelfs uit gezet kunnen worden voor écht zwart.
Dat dit tot een véél betere CR leidt dan de normale conventionele methode duidelijk zijn.  :D

(bron pic: http://www.crutchfield.com/S-12A6GUkRVYK/cgi-bin/ProdView.asp?g=146350&I=305LNT4081 )

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

HTR

iemand enig idee wanneer deze serie in nederland komt? dit is toch wel een hele serieuze concurrent voor plasma, misschien dan beter idee om zown een te halen, maargoed, natuurljik eerst es in de winkel kijken hoe ie dr uit ziet....

Bengbeng

Citaat van: HTR op augustus 16, 2007, 17:03:43
iemand enig idee wanneer deze serie in nederland komt? dit is toch wel een hele serieuze concurrent voor plasma, misschien dan beter idee om zown een te halen, maargoed, natuurljik eerst es in de winkel kijken hoe ie dr uit ziet....

In de US worden de eerste schermen over 2-4 weken verwacht, wij zijn meestal een maand of 1 á 2 later aan de beurt.

Citeer
dit is toch wel een hele serieuze concurrent voor plasma

Ik ben dan ook heel erg benieuwd, de kijkervaring zou wel eens spectaculair mooi kunnen zijn door
dat enorm hoge contrast.  :o :P  O0

Del member

Citaat van: Bengbeng op augustus 16, 2007, 16:54:40
Iedere fabrikant/techniek loopt wat betreft CR nu achter op deze nieuwe panels van Samsung.

Hier de nieuwe techniek schematisch weergegeven; het panel bestaat uit 180 afzonderlijke zones
met ieder hun eigen backlight (LED's), die ieder afzonderlijk gedimd en zelfs uit gezet kunnen worden voor écht zwart.
Dat dit tot een véél betere CR leidt dan de normale conventionele methode duidelijk zijn.  :D

(bron pic: http://www.crutchfield.com/S-12A6GUkRVYK/cgi-bin/ProdView.asp?g=146350&I=305LNT4081 )

Vind het best wel chique dat Samsung in deze technologie zwaar investeert ondanks de concurrentie van Plasma.
Het gat in de markt ? het enige waar ik me erger bij LCD zijn grote donkere vlakken, scenes met veel licht en een klein plekje zwart valt meestal niet op dat dit niet perfect zwart is.

Ik denk dat deze technologie de percepte van perfect zwart verbeterd.

vergelijk het een beetje met air coupled CRT projectie:

- stuur je een perfect zwart signaal ernaar dan is zwart perfect zwart
- heb je een bright spot en de rest zwart dan heb je halo effecten kwa black, deze lcd zal dat ook wel hebben aangezien de backlit niet pixel per pixel is, maar zal wellicht veel minder opvallen

Maar grote vlakken zullen mooi donker blijven. Ik weet alleen niet wat soort artefacts dit gaat geven als de zwarte vlakken in scenes bewegen.

Bengbeng

De eerste gebruikers evaringen vanuit Amerika druppelen binnen...  :o

http://www.avsforum.com/avs-vb/showpost.php?p=11416302&postcount=4429

En de "owners thread" op avs is ook geopend...

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=896887

Jongens, als ik de verhalen moet geloven, schuif de Kuro's maar uit het raam.  ;D

Fico

Citaat van: Bengbeng op augustus 26, 2007, 05:01:48
De eerste gebruikers evaringen vanuit Amerika druppelen binnen...  :o

Jongens, als ik de verhalen moet geloven, schuif de Kuro's maar uit het raam.  ;D

THE EMPIRE STRIKES BACK, HAHAHA   ;D ;D ;D

Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Fico

Jongens, jongens, wat gaat het weer spannend worden zeg  ;D ;D 8)

De "oorlog" tegen de Kuro's is daar inderdaad nu al volop aan de gang.
Kan mischien wel eens goed zijn voor de hoge Pio prijzen  ;D ;D ;D >:D

Die reactie van die man die voor het eerst de 81 series had zien spelen vind ik wel geinig (typisch Amerikaans)  ;D

Anyway, on to the report, cheerfully entitled "I Can Tell You Where to Find Your Most Holy Gr-r-r-ail!"...
I still cannot get over this display. God. Bear with me...

;D ;D ;D

Zelfs Johnnybrulez, bij mijn weten altijd al een Pio fanboy geweest en eigenaar van een 7G, heeft er zelfs ook al een eentje besteld. Ook D-Nice heeft al gepost in deze Amerikaans Samsung 81series thread :)

Originally Posted by vtms
I'm looking forward to this, as you seem to be a big Kuro fan. I just hope you won't mysteriously disappear like the rest of the people who get 81s.

Originally Posted by johnnybrulez
I'll be on here sadly. I don't spend enough time at the house to be getting lost in the picture as some people can. Alot of my 'free time' is based at work. So I might be filling everyone in on my opinion once I'm pulled away from the set at home and at the office. And yea, I'm one of the Kuro Kult members that everyone seems to be talking about. (Only two Ks!) Yet I don't own one...

Yet...

I just ordered a 4681 from Best Buy, should be here earliest Monday. I can't wait to see if it reaches my expectations (I'll test it for a week and return it.) Anybody with a Kuro in the So Cal area who wants to do a side by side comparison?

Energy measuring? Eeeer... I don't have any means to do so.  Sorry guys, I'm only in the PQ department. But I'm sure C-net is gonna spill the beans w/ their juice box measurements. As far as my impressions? I'm looking foward to what I find too. I'll be as truthful and unbiased as I can. Everyone knows how much of a Pioneer Plasma freak I am. And I do own Samsung display products (at home and work), with pretty good impressions of them too. So hopefully I'll try to mediate fact or fiction in the on going 'king of 2008' display war. The fact that either two displays rids the digital world of bad blacks makes me happy. Why people who consider themselves home theater enthusiasts are buying TVs with the grays older LCDs and Plasmas render I can't understand. They're missing out totally.

I wish I could afford to have a Pioneer 110FD vs. the 4681 as reference. HINT HINT ANYONE.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

denada

Is er intussen al meer bekend over de Europese releasedatum van deze schermen?
Komen er ook 40/42" schermen naar Europa, of worden alleen de grotere schermen met LED uitgevoerd?
Is er ook al bekend wat ze ongeveer gaan kosten?

Bengbeng

@Fico, je mag de topictitel wel eens aanpassen. Samsung claimt namelijk geen 100.000:1 in de specs, maar 500.000:1 CR.  :o ;D

Fico

Citaat van: Bengbeng op augustus 26, 2007, 15:40:31
@Fico, je mag de topictitel wel eens aanpassen. Samsung claimt namelijk geen 100.000:1 in de specs, maar 500.000:1 CR.  :o ;D

OK, maar is 500.000:1 niet het dynamisch contrast?

Wat is eigenlijk het effectieve contrast van dit scherm?

Fico

thevinz

Hij wordt nu op het dealerevent geshowed, de 52" LED en iedereen is er van onder de indruk. Hij moet de Plasma uit ieders hoofd doen zetten. Overigens is volgens Samsung er op Pioneer en Panasonic geen fabrikant meer die in Plasma investeerd, het Plasma tijdperk lijkt dus over.

De adviesprijs van de 52"  is overigens 4599 euro.
Samsung UE55B7020 , Onkyo NR906 , Millon Cobra IV zuilen + centre , B&W M1 surround speakers , Tvix M6500, Xbox 360 Elite , PS3 60GB, Nintendo WII

Fico

Citaat van: thevinz op september 11, 2007, 21:56:27
Overigens is volgens Samsung er op Pioneer en Panasonic geen fabrikant meer die in Plasma investeerd, het Plasma tijdperk lijkt dus over.

Huh ??? ??? Hoe komt het dan dat zelfs Samsung nog steeds met NIEUWE Full HD plasma schermen op de markt komt  :D

De evolutie in plasma heeft nog nooit zo hard gelopen als dit jaar (geen last meer van inbranden, reëel contrast van 20.000:1, Full HD mogelijk vanaf 42", etc...)

En sorry hoor, heb gisteren een nog een LE-40M91 zien spelen met LED backlight en die kon écht nog steeds niet tippen aan een Pioneer Kuro scherm hoor  ;D

Bengbeng

Citaat van: Fico op september 11, 2007, 22:49:43
Huh ??? ??? Hoe komt het dan dat zelfs Samsung nog steeds met NIEUWE Full HD plasma schermen op de markt komt  :D

Misschien dat die uitspraak van Samsung Nederland (Benelux) komt?

Zou me trouwens niets verbazen, ze lijken bijv. niet echt veel moete te doen om de full HD plasma's
in NL leverbaar te maken. Die schermen zijn al meer dan 2 maanden in de US en meer dan een maand in Engeland leverbaar.  ::)

En dat de LCD's met variabele LED BL nu al hier zijn, 2 weken na introductie in de US, zegt eigenlijk al genoeg...  ::)

Bengbeng

Citaat van: Fico op september 11, 2007, 22:49:43
En sorry hoor, heb gisteren een nog een LE-40M91 zien spelen met LED backlight en die kon écht nog steeds niet tippen aan een Pioneer Kuro scherm hoor  ;D

Ik moet wel zeggen Fico, ik zag afgelopen keer bij Correct ook nog even een Sony XBR LCD spelen met een full HD
feed, maar qua beeldscherpte/details wordt een 1080p Kuro echt volledig het bos in gespeeld. De scherpte is echt fenomenaal, alsof je de werkelijkheid aanschouwt. Maar dat is nou eenmaal LCD. We kunnen legio punten opnoemen wat plasma beter doet, maar LCD is in staat om een scherper plaatje neer dan plasma!  :) En ik kan me zeker voorstellen dat sommige mensen daarom de voorkeur geven aan LCD.  ::)

Ramius

Citaat van: Bengbeng op september 11, 2007, 23:08:50
Ik moet wel zeggen Fico, ik zag afgelopen keer bij Correct ook nog even een Sony XBR LCD spelen met een full HD
feed, maar qua beeldscherpte/details wordt een 1080p Kuro echt volledig het bos in gespeeld. De scherpte is echt fenomenaal. Maar dat is nou eenmaal LCD. We kunnen legio minpunten opnoemen wat plasma beter doet, maar ze zetten een scherper plaatje neer dan plasma!  :) En ik kan me zeker voorstellen dat sommige mensen daarom de voorkeur geven aan LCD.  ::)

Maar dit heeft meer te maken met de resolutie dan met de techniek. Zet maar eens een goede 1080p plasma naast een 1080p LCD en het verschil zal toch niet meer zo overweldigend zijn. 1080p is zo'n beetje het stokpaardje geweest van LCD om plasma de loef af te steken omdat ze op geen enkel ander punt in de buurt konden komen van de "afgeschreven"plasma (heb dat verhaaltje al meer dan eens mogen horen van "verkopers"...).

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Bengbeng

Citaat van: Ramius op september 11, 2007, 23:16:26
Maar dit heeft meer te maken met de resolutie dan met de techniek. Zet maar eens een goede 1080p plasma naast een 1080p LCD en het verschil zal toch niet meer zo overweldigend zijn.

Ik had het over een 1080p Sony XBR vs een 1080p Kuro.  ;)

Plasma zal het in absolute beeldscherpte altijd afleggen tegen LCD, omdat bij LCD de onderlinge
pixels elkaar niet beïnvloeden/overlappen (vandaar ook de slechtere kijkhoek).
Plasma is meer á la CRT, waar pixels meer in elkaar overvloeien. Dit heeft uiteraard zijn voordelen (vloeiender "analoger" beeld, en artifacts die minder snel zichtbaar zijn), maar die eigenschap gaat wel ten koste van absolute beeldscherpte.

Ramius

Heb nochthans laatst een 5000EX zien spelen en dat was met die feed gewoon r*t*scherp. Maar zoals je zegt scherpte is één ding en is niet alles wat een beeld mooi en aangenaam maakt. Ik heb toch ook liever iets minder scherpte en een meer filmische beleving.

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|