Welke 50"-52" Full HD TV kiezen?

Started by Fico, September 21, 2007, 01:23:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fico

Ik ben voor mijn vader op zoek naar een 50"-52" Full HD TV die uitsluitend gaat gebruikt worden i.c.m. een XP Media Center PC en een GeForce 7600GT kaart met HDMI. Het scherm zou op z'n minst aan de volgende voorwaarden moeten voldoen:

- 50"-52" Full HD 1920x1080 pixels
- geschikt om ook overdag te kijken bij daglicht
- minstens 2 HDMI ingangen
- antireflecterend scherm
- ondersteuning voor x.v.Colour (=xvYCC)
- ondersteuning voor HDMI 1.3 & Deep Colour
- ondersteuning voor 1080p24, 1080p50 en 1080p60 via HDMI
- 1:1 pixelmapping via HDMI @ 1080p24, 1080p50 en 1080p60
- monitor look (luidsprekers mogen niet zichtbaar zijn)
- prijs < €3700,-

Ik heb reeds de volgende modellen in mijn lijstje opgenomen:

LCD
- Samsung LE52F96    €3699 - €4397  contrast 500.000:1
- Sharp LC-52XL2E     €2419 - €2429  contrast 10.000:1
- Sony KDL-52W3000  €3519 - €4499  contrast 16.000:1
- Toshiba 52Z3030D   €2849 - €3328  contrast 14.000:1
- Philips 52PFL9632D   €3199 - €4005  contrast 10.000:1

Plasma
- Samsung PS50P96       €2360 - €3029  contrast 10.000:1
- Panasonic TH-50PZ70   €2319 - €2579  contrast 10.000:1
- Hitachi P50XR01          €3499              contrast ??? ??? ???

Welke zouden jullie kiezen?

groeten,
Fico
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

PeterPan

#1
De goedkoopste plasma, de Panasonic dus. Deze doet echter geen 1080p24 volgens mij.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

Driven2Shine

Hmm lastig als er geen Pioneer in het te kiezen lijstje staat.
Een Pioneer voldoet in 1x aan al je eisen maar die is ver boven het budget.

Fico

Quote from: PeterPan on September 21, 2007, 09:08:19
De goedkoopste plasma, de Panasonic dus. Deze doet echter geen 1080p24 volgens mij.

Daar het scherm uitsluitend zal gebruikt worden i.c.m. een HTPC is 1080p24 misschien niet direct een vereiste  :-\

Waarom geen LCD? HTPC en GeForce 7600GT zullen toch ALTIJD alles scalen naar 1080p50 of 1080p60  ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Fico

#4
Quote from: [SV] on September 21, 2007, 09:14:06
Hmm lastig als er geen Pioneer in het te kiezen lijstje staat.
Een Pioneer voldoet in 1x aan al je eisen maar die is ver boven het budget.

Pioneer heeft volgens mijn vader een te donker beeld om overdag naar te kijken  :-X
Bovendien vind ik (en hij zeker) dat een 50" Full HD Kuro, vandaag niet meer waard is dan €4000  ;)

Bovendien vind ik het een beetje zonde dat we in dit geval met de HTPC eigenlijk het scherm meer gaan gebruiken als dot-by-dot weergever en dus totaal geen gebruik gaan maken van de superieure video processing van de Kuro. Een beetje weggesmeten geld zou ik zelfs durven zeggen  :-\

Dat wil niet zeggen dat de Full HD Kuro een minder scherm is hé. Integendeel, de Pioneer heeft buiten het feit dat hij véél te duur is en iets minder geschikt is dan een LCD in woonkamers met véél daglicht, alle troeven in huis om de perfecte scherm te zijn voor een HTPC ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

bartsimpson

Tja als je dat allemaal wil en een Pioneer staat niet mee in het lijstje, stop dan met zoeken he...



Als je het beeld te donker vindt, zet dan gewoon het contrast iets hoger?

En als je dan toch iets anders koopt, is het weggesmeten geld en heb je na een paar weken tijd al spijt telkens je een LX tegenkomt in een winkel...
Pioneer PDP-508XD - Pioneer PDP-434HDE - Pioneer VSX-D814 - TMA Compact 10 speakers - OrigenAE MCE PC with 8600GTS via HDMI - Sony HDR-HC3E - Telenet Digibox - Pronto AB

Ramius

Je hebt toch al een mooi lijstje opgemaakt, maar spijtig genoeg moeten de meestbelovende LCD's nog op de markt komen. Dan pas zal je ze eens goed kunnen vergelijken, want "in real" zelf alles eens aan een grondige test onderwerpen is toch een must. :D

Het lijstje waaraan de schermen "minstens" moeten voldoen is ook niet onaardig. :P Kan  je niet beter je vader ompraten om gewoon een Kuro te kopen ;D... zou jezelf een pak rond lopen besparen om dan misschien nog van een kale reis thuis te komen. ;D  Maar dit is natuurlijk ook de mooie kant van onze hobby hé  ;) 
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Fico

Ramius, de aanschaf van het scherm is helemaal niet dringend, ik heb wel een paar maanden de tijd om alles rustig uit te pluizen ;)
Het is dus geen probleem dat sommige schermen dus nog niet beschikbaar zijn en dat is dan ook meteen de reden waarom ik de recentste modellen heb opgesomd  :P

Eigenlijk is het vooropgestelde budget door mij al €1000 verhoogd, want eerst vroeg hij mij op zoek te gaan naar een scherm dat max. €2500 zou kosten. Een Kuro kunnen we dan wel helemaal vergeten hoor  ;D

Heb je trouwens de prijs en die specificaties van die Sharp XL2E al gezien  :o
Dat scherm heeft dus alles aan boord, beschikt over een mooi contrast en dat allemaal voor een prijs van slechts
€ 2420  :o :o 8)
Daar ik de Sharp altijd al één van de mooiste LCD schermen heb gevonden, wil ik daar absoluut het fijne van weten en maakt dat scherm volgens mij de grootse kans  8)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Fico

#8
WOW, die specs van die Toshiba zijn anders ook niet slecht  O0

http://www.home-entertainment.toshiba.co.uk/consumer/products.nsf/pages/lcdplasma-regzaz-52z3030d?opendocument

Full HD Ready 1920x1080p
100Hz Active Vision M100 HD
3x HDMI with Deep Colour
24 FPS with 5:5 Pull Down
Visible screen size (cm): 132
Dynamic Contrast Ratio: 14000:1
Standard TV up-scaling
Exact Scan Mode
Brightness (cd/m²): 500
MPEG noise reduction
3D Digital Comb filter
Digital noise reduction
Viewing angle (degrees): 178
Wide colour gamut
Dynamic Gamma curve correction
xvYCC Broad Colour Space
10-bit processing

En hij is bovendien nog mooi ook  O0





Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Maximus_Aurelius

#9
Quote from: bartsimpson on September 21, 2007, 09:38:44
Tja als je dat allemaal wil en een Pioneer staat niet mee in het lijstje, stop dan met zoeken he...



Als je het beeld te donker vindt, zet dan gewoon het contrast iets hoger?

En als je dan toch iets anders koopt, is het weggesmeten geld en heb je na een paar weken tijd al spijt telkens je een LX tegenkomt in een winkel...

Dit slaat gewoon op nul komma nul he. Er is meer als alleen Pioneer plasma.De topicstarter heeft een mooi lijstje samengestelt die echt wel zeer goed zijn , misschien wel beter.In ieder geval minder problemen met burn in troubles ;D en Pioneer is gewoon overgeprijst , dit mag gewoon hardop gezegt worden.En als ik hier lees over Pioneer met burn in problemen dan word het mij al beetje misselijk , ook van de garantie afhandeling dan word het nog erger  :o , misschien wat te kort door de bocht maar jij gaat helemaal te kort door de bocht.
Dat jij Pioneer absoluut de beste vind is goed en oke maar dat hoeft niet zo te zijn dat iedereen dit maar zal vinden en dat iedereen maar gelijk moet ophouden met zoeken.Als je dit zo niet bedoeld zal ik maar eens gaan verdiepen wat smileys betekenen op een forum ;D  ;)

Weggesmeten geld stelt ook weer op nul komma nul.Ik heb zelf een Sharp LCD maar ik heb er nog geen moment spijt van ook niet als ik naar een pioneer plasma kijk of ander beeld.Bij mij komt het juist naar boven dat ik dus de juiste keuze heb genomen om  voor LCD te kiezen en ook voor Sharp.

P.S verschil tussen sony en Sharp wat bij mij zeer zeker ook de doorslag gegeven heeft buiten dat ik het beeld lekkerder en beter vind kijken is de garantie.
Sony 1 jaar en Sharp 3 jaar garantie.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Fico

Inderdaad, we mogen de mensen van Sharp niet onderschatten.
Kijk hier maar eens naar dat nieuwe model dat ik in mijn lijst had geplaatst  O0







100Hz Double frame drive.
Slim frame and super thin design.
De-Juddering picture enhancement technology, 4ms response time and 3x HDMI outputs.
10bit Signal processing for smoother colour gradients.
24Hz Compatible.

Screen size (inches): 52
HD technology: 1080P Full HD + HD Ready
IDTV Freeview DVB tuner: Yes
Wall mountable: Yes
Screen resolution (pixels): 1920 x 1080
Response time (ms): 4
Brightness (cd/m2): 450
Dynamic Contrast ratio: 10000:1
Contrast ratio: 2000:1
Diagonal visible screen size (cm): 132
Picture and Text: Yes
Audio technology: SRS TruSurroundXT
Audio output (watts): 15W + 15W
Speaker system: Integrated
Integral tuner / av box: Integrated PAL/SECAM
Input port 1: HDMI x 3
Input port 2: SCART x 2
Input port 3: Composite RCA /S-Video Mini Din
Input port 4: Component RCA
Input port 5: PC 15pin D
Input port 7: RS232C
Output port 1: Audio (RCA)
Output port 2: Digital Audio (Optical)
Panel life (hours): 60,000
Power consumption (Watt): 317
Standby power consumption (Watt): 0.5
Power source: AC 220V-240V, 50Hz
Viewing angle (degrees): 176
DVB: Yes
Freeview: Yes
Advanced Super view LCD: Yes
3D-Y/C: Yes
4-Wavelength Backlight: Yes
Surround Sound: Yes
Clear Voice System: Yes
Top-up TV card slot: Yes
Component Terminal: Yes
Analog RGB for PC: Yes
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Ramius

Quote from: Fico on September 21, 2007, 11:55:43
WOW, die specs van die Toshiba zijn anders ook niet slecht  O0
En hij is bovendien nog mooi ook  O0



Die ziet er inderdaad wel  O0  uit en de specs liegen er niet om  >:D

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Fico

Quote from: Maximus_Aurelius on September 21, 2007, 11:59:30
Dit slaat gewoon op nul komma nul he. Er is meer als alleen Pioneer plasma.De topicstarter heeft een mooi lijstje samengestelt die echt wel zeer goed zijn , misschien wel beter.In ieder geval minder problemen met burn in troubles ;D en Pioneer is gewoon overgeprijst , dit mag gewoon hardop gezegt worden.En als ik hier lees over Pioneer met burn in problemen dan word het mij al beetje misselijk , ook van de garantie afhandeling dan word het nog erger  :o , misschien wat te kort door de bocht maar jij gaat helemaal te kort door de bocht.
Dat jij Pioneer absoluut de beste vind is goed en oke maar dat hoeft niet zo te zijn dat iedereen dit maar zal vinden en dat iedereen maar gelijk moet ophouden met zoeken.Als je dit zo niet bedoeld zal ik maar eens gaan verdiepen wat smileys betekenen op een forum ;D  ;)

Weggesmeten geld stelt ook weer op nul komma nul.Ik heb zelf een Sharp LCD maar ik heb er nog geen moment spijt van ook niet als ik naar een pioneer plasma kijk of ander beeld.Bij mij komt het juist naar boven dat ik dus de juiste keuze heb genomen om  voor LCD te kiezen en ook voor Sharp.

P.S verschil tussen sony en Sharp wat bij mij zeer zeker ook de doorslag gegeven heeft buiten dat ik het beeld lekkerder en beter vind kijken is de garantie.
Sony 1 jaar en Sharp 3 jaar garantie.

Je hebt min of meer gelijk, maar net zoals bartsimpson, vind ik het beeld van de nieuwe Pioneer Full HD Kuro écht wel het mooiste van wat ik tot op heden heb gezien.

Het is dus écht zoals de Amerikanen zeggen; "It destroys anything else out there!"

Maar goed, mijn vader en ik vinden de Pioneer zowiezo iets minder geschikt om overdag naar te kijken (te donker beeld) en is hij gewoon onbeschoft duur in vergelijking met een Sharp (€6000 vs €2400  :o).

Wat betreft inbranden ben ik het wel helemaal niet mee eens. Ik heb thuis zelf een PDP-507XD en die heeft niet de minste last van inbranden. Mijn vrouw kijkt dikwijls een ganse avond naar RAI Tre met een hardnekkig zenderlogo en één van de schermhoeken en dit met vol contrast hé. Als ik dan zo af en toe mijn DVE DVD insteek om mijn scherm te inspecteren zie ik niet de minste burn-in :)

Met de komst van de 8G Kuro plasmaschermen is zelfs inspelen overbodig geworden  :D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Randal

#13
Quote from: Maximus_Aurelius on September 21, 2007, 11:59:30
Dit slaat gewoon op nul komma nul he. Er is meer als alleen Pioneer plasma.De topicstarter heeft een mooi lijstje samengestelt die echt wel zeer goed zijn , misschien wel beter.In ieder geval minder problemen met burn in troubles ;D en Pioneer is gewoon overgeprijst , dit mag gewoon hardop gezegt worden.En als ik hier lees over Pioneer met burn in problemen dan word het mij al beetje misselijk , ook van de garantie afhandeling dan word het nog erger  :o , misschien wat te kort door de bocht maar jij gaat helemaal te kort door de bocht.
Dat jij Pioneer absoluut de beste vind is goed en oke maar dat hoeft niet zo te zijn dat iedereen dit maar zal vinden en dat iedereen maar gelijk moet ophouden met zoeken.Als je dit zo niet bedoeld zal ik maar eens gaan verdiepen wat smileys betekenen op een forum ;D  ;)

Weggesmeten geld stelt ook weer op nul komma nul.Ik heb zelf een Sharp LCD maar ik heb er nog geen moment spijt van ook niet als ik naar een pioneer plasma kijk of ander beeld.Bij mij komt het juist naar boven dat ik dus de juiste keuze heb genomen om  voor LCD te kiezen en ook voor Sharp.

P.S verschil tussen sony en Sharp wat bij mij zeer zeker ook de doorslag gegeven heeft buiten dat ik het beeld lekkerder en beter vind kijken is de garantie.
Sony 1 jaar en Sharp 3 jaar garantie.

Ik ben het volkomen met je eens, die opmerkingen van zgn 'bartsimpson' slaan helemaal nergens op!!
Hoe kan je in godsnaam een oordeel vellen over televisies, die je nooit met je eigen ogen gezien hebt?!  ::)  ::)
Zeker op het gebied van beeld en geluid moet je niet als een blinde kip afgaan op wat je hebt horen zeggen, of hebt gelezen...  ;)



Maximus_Aurelius

#14
Quote from: Fico on September 21, 2007, 13:22:13
Je hebt min of meer gelijk, maar net zoals bartsimpson, vind ik het beeld van de nieuwe Pioneer Full HD Kuro écht wel het mooiste van wat ik tot op heden heb gezien.

Het is dus écht zoals de Amerikanen zeggen; "It destroys anything else out there!"

Maar goed, mijn vader en ik vinden de Pioneer zowiezo iets minder geschikt om overdag naar te kijken (te donker beeld) en is hij gewoon onbeschoft duur in vergelijking met een Sharp (€6000 vs €2400  :o).

Wat betreft inbranden ben ik het wel helemaal niet mee eens. Ik heb thuis zelf een PDP-507XD en die heeft niet de minste last van inbranden. Mijn vrouw kijkt dikwijls een ganse avond naar RAI Tre met een hardnekkig zenderlogo en één van de schermhoeken en dit met vol contrast hé. Als ik dan zo af en toe mijn DVE DVD insteek om mijn scherm te inspecteren zie ik niet de minste burn-in :)

Met de komst van de 8G Kuro plasmaschermen is zelfs inspelen overbodig geworden  :D

Waarop het mij ging is puur de reactie die ik quoten.
Natuurlijk heeft ieder zijn eigen mening jij heb het ik heb het en de meeste andere ook.Is ook maar goed ook anders word het eentonig ;D
Maar om gelijk te zeggen "Tja als je dat allemaal wil en een Pioneer staat niet mee in het lijstje, stop dan met zoeken he..." vind ik gewoon te ver gaan en te kort door de bocht.Ik zei al vanmezelf dat ik ook wat te kort door de bocht ga , maar de zin "Tja als je dat allemaal wil en een Pioneer staat niet mee in het lijstje, stop dan met zoeken he..."vind ik absoluut helemaal te kort door de bocht.
En hij schrijft in de laatste alinea met weggesmeten geld , dit vind ik gewoonweg een beetje raar om te zeggen.Alles eigenlijk wat hij typt.
Dat is waarom ik antwoorde erop.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

bartsimpson

Quote from: Randal on September 21, 2007, 13:28:55
Ik ben het volkomen met je eens, die opmerkingen van zgn 'bartsimpson' slaan helemaal nergens op!!
Hoe kan je in godsnaam een oordeel vellen over televisies, die je nooit met je eigen ogen gezien hebt?!  ::)  ::)
Zeker op het gebied van beeld en geluid moet je niet als een blinde kip afgaan op wat je hebt horen zeggen, of hebt gelezen...  ;)




Randal,
Ik denk toch wel dat ik al heel wat schermen heb zien spelen en heb vergeleken (alhoewel, ik kan niet tippen aan FiCo = Mr Plasma), heb al meerdere TV's en geluidsinstallaties gehad dus ik denk niet dat we over blinde kippen moeten praten. Misschien had ik iets meer smileys moeten gebruiken om het cynische een beetje meer te laten zien, ik ken FiCo onderhand al wel heel goed dus...  O0
Pioneer PDP-508XD - Pioneer PDP-434HDE - Pioneer VSX-D814 - TMA Compact 10 speakers - OrigenAE MCE PC with 8600GTS via HDMI - Sony HDR-HC3E - Telenet Digibox - Pronto AB

bartsimpson

Quote from: Maximus_Aurelius on September 21, 2007, 13:38:37
Waarop het mij ging is puur de reactie die ik quoten.
Natuurlijk heeft ieder zijn eigen mening jij heb het ik heb het en de meeste andere ook.Is ook maar goed ook anders word het eentonig ;D
Maar om gelijk te zeggen "Tja als je dat allemaal wil en een Pioneer staat niet mee in het lijstje, stop dan met zoeken he..." vind ik gewoon te ver gaan en te kort door de bocht.Ik zei al vanmezelf dat ik ook wat te kort door de bocht ga , maar de zin "Tja als je dat allemaal wil en een Pioneer staat niet mee in het lijstje, stop dan met zoeken he..."vind ik absoluut helemaal te kort door de bocht.
En hij schrijft in de laatste alinea met weggesmeten geld , dit vind ik gewoonweg een beetje raar om te zeggen.Alles eigenlijk wat hij typt.
Dat is waarom ik antwoorde erop.

Maximus,
Ik wilde gewoon de reactie uitlokken van FiCo, ik ken hem ondertussen al wel heel goed, ook IRL...
En dus weet ik ook wat hij wil... Heb al meerdere aankopen met hem gedaan, en nar heel veel schermen gaan kijken en vergelijken... En de conclusie is altijd dat de Pio (zeker nu met de LX) altijd het beste er uit komt in zijn segment.
Natuurlijk zijn de andere merken ook goed en knap, smaken verschillen nu eenmaal? Je zal mij nooit een Sharp horen afbreken, maar ik val nu eenmaal voor de monitor look van Pioneer.
Ik had dus blijkbaar inderdaad (veel) meer smileys moeten gebruiken om het cynische er van te laten zien... Maar iemand op zijn paard zetten is altijd leuker bij iemand die er heel gevoelig aan is. En er zijn blijkbaar meerdere...

Uiteindelijk, een forum is er dan ook om je gedacht te zeggen, ik denk niet dat ik hier ergens gezegd heb dat alle merken slecht zijn behalve Pioneer? Want dat zal je mij dus ook niet horen zeggen hoor...
Pioneer PDP-508XD - Pioneer PDP-434HDE - Pioneer VSX-D814 - TMA Compact 10 speakers - OrigenAE MCE PC with 8600GTS via HDMI - Sony HDR-HC3E - Telenet Digibox - Pronto AB

Fico

#17
Quote from: Randal on September 21, 2007, 13:28:55
Ik ben het volkomen met je eens, die opmerkingen van zgn 'bartsimpson' slaan helemaal nergens op!!
Hoe kan je in godsnaam een oordeel vellen over televisies, die je nooit met je eigen ogen gezien hebt?!  ::)  ::)
Zeker op het gebied van beeld en geluid moet je niet als een blinde kip afgaan op wat je hebt horen zeggen, of hebt gelezen...  ;)

Ach ja. Ik ken bartsimpson zeer goed. Hij heeft net een PDP-508XD gekocht. Wacht maar tot hij m'n vader z'n nieuw Full HD 52" scherm zal zien ;D ;D >:D

Full HD, 1:1 pixelmapping, een contrast van 14.000:1 en dat allemaal voor een prijs die meer dan €1500 lager ligt dan zijn 768p Pioneer scherm  ;D

Ik hou er natuurlijk rekening mee dat het scherm dat wij zoeken UITSLUITEND zal worden aangestuurd met een HTPC in 1080p50 of 1080p60. Daardoor vallen de sterke punten van de Pioneer in het niets. Moest het scherm ook via SCART(RGB) of via HDMI@576i worden aangestuurd zou het verschil met de Pioneer waarschijnlijk veel groter zijn. Ik heb gisteren trouwens nog een Samsung LE52M87B zien spelen met een kabeltuner die middels SCART(RGB) was aangesloten en dat beeld trok zelfs vanop 4 meter gewoon op niks. Je vraagt je soms af hoe ze die toestellen in godsnaam op die manier verkocht krijgen  ;D  >:D

Maar goed, met een HTPC, Blu-ray of HD DVD of een goede upscaling DVD player zoals de Denon 2930 of 3930 i.c.m. met de 52" LCD schermen zou je wel eens tot verassend mooi resultaat kunnen komen ::)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Randal

Quote from: bartsimpson on September 21, 2007, 13:47:06
Randal,
Ik denk toch wel dat ik al heel wat schermen heb zien spelen en heb vergeleken (alhoewel, ik kan niet tippen aan FiCo = Mr Plasma), heb al meerdere TV's en geluidsinstallaties gehad dus ik denk niet dat we over blinde kippen moeten praten. Misschien had ik iets meer smileys moeten gebruiken om het cynische een beetje meer te laten zien, ik ken FiCo onderhand al wel heel goed dus...  O0

OK, dan heb ik je 'toon' inderdaad verkeerd opgevat!   ;)
Toch wil ik wel opmerken, dat als je inderdaad al veel ervaring hebt beeldschermen, dat je dan ook weet dat je geen oordeel kan vellen over schermen die je nog niet heb kunnen zien!
Veel van bovenstaande modellen zijn nl. nog niet in winkels te vinden, en per generatie zie je de schermen (zeker bij LCD) kwalitatief enorme stappen vooruit nemen...

Randal

Quote from: Fico on September 21, 2007, 14:00:10
Ach ja. Ik ken bartsimpson zeer goed. Hij heeft net een PDP-508XD gekocht. Wacht maar tot hij m'n vader z'n nieuw Full HD 52" scherm zal zien ;D ;D >:D

Full HD, 1:1 pixelmapping, een contrast van 14.000:1 en dat allemaal voor een prijs die meer dan €1500 lager ligt dan zijn 768p Pioneer scherm  ;D

>:D  ;D

Ramius

#20
Quote from: Fico on September 21, 2007, 14:00:10
Ach ja. Ik ken bartsimpson zeer goed. Hij heeft net een PDP-508XD gekocht. Wacht maar tot hij m'n vader z'n nieuw Full HD 52" scherm zal zien ;D ;D >:D
Full HD, 1:1 pixelmapping, een contrast van 14.000:1 en dat allemaal voor een prijs die meer dan €1500 lager ligt dan zijn 768p Pioneer scherm  ;D

Mag ik dan ook op de koffie, ik zal de taart meebrengen  >:D >:D
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

bartsimpson

Quote from: Randal on September 21, 2007, 14:04:13
OK, dan heb ik je 'toon' inderdaad verkeerd opgevat!   ;)
Toch wil ik wel opmerken, dat als je inderdaad al veel ervaring hebt beeldschermen, dat je dan ook weet dat je geen oordeel kan vellen over schermen die je nog niet heb kunnen zien!
Veel van bovenstaande modellen zijn nl. nog niet in winkels te vinden, en per generatie zie je de schermen (zeker bij LCD) kwalitatief enorme stappen vooruit nemen...


Geen probleem hoor...
En dit wordt inderdaad een eindeloze discussie die al meermaals is en nog steeds wordt gevoerd, namelijk wat is het beste LCD of plasma. Ik heb er dus mijn idee over, en iedereen het zijne naturrlijk, maar dat moet dus gevoerd worden in een ander draadje, want dat is hier op zijn minst off-topic  >:D
Pioneer PDP-508XD - Pioneer PDP-434HDE - Pioneer VSX-D814 - TMA Compact 10 speakers - OrigenAE MCE PC with 8600GTS via HDMI - Sony HDR-HC3E - Telenet Digibox - Pronto AB

Randal

#22
Ik ben óók zeer geïnteresseerd in bovenstaande modellen, alleen ga ik voor een formaatje kleiner 40"-46". Het lijkt me een beetje overkill om voor een 50"-52" te gaan, als je ook een beamer hebt hangen.
Daarom ben ik óók benieuwd naar de Samsung f86.

Ik weet niet hoe de W3000 tov de rest gaat presteren, maar de prijs lijkt me zo wel aan de hoge kant.
=> Wetende dat er blijkbaar nog een betere klasse (X-versie) boven zit, of deze moet van goud zijn...   :D

Edit: Het is nog waar ook:  ;D  ;D

pale gold


Die Toshiba ziet er op de foto inderdaad heel gelikt uit...  :P
Shit, nog meer keuze...  :-\  ;D




Fico

Quote from: Ramius on September 21, 2007, 14:11:45
Mag ik dan ook op de koffie, ik zal de taart meebrengen  >:D >:D

Altijd welkom Ramius, dat weet je ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Fico

Quote from: bartsimpson on September 21, 2007, 14:15:49
En dit wordt inderdaad een eindeloze discussie die al meermaals is en nog steeds wordt gevoerd, namelijk wat is het beste LCD of plasma. Ik heb er dus mijn idee over, en iedereen het zijne naturrlijk, maar dat moet dus gevoerd worden in een ander draadje, want dat is hier op zijn minst off-topic  >:D

Neen, dat mag gerust aan bod komen in dit topic hoor ;)
In mijn openingspost staan namelijk ook een aantal 50" Full HD plasma TV's vermeld  :)

Plasma is (voorlopig) nog niet afgeschreven  ;D ;D >:D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500