Shootout 'digital media players' numero 4!

Gestart door Deleted member, juli 13, 2007, 11:57:03

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Naar aanleiding van een PB van PBumie even een update van dit topic. Het is namelijk erg stil is geworden rondom shootout no.4. De reden hiervoor is dat ik erg ben druk geweest sinds m'n vakantie voorbij is (de afgelopen twee weken dus). En om eerlijk te zijn is door het voltooien van m'n set de interesse voor een volgende shootout bij mij ook een beetje weggezakt. Samen met de drukte is dit de reden dat ik het voorlopig even voor me uit had geschoven.

Het lijkt mij het beste om de shootout, in elk geval voorlopig, te cancellen om niet iedereen aan het lijntje te houden. Ik heb geen idee of de interesse van mijn zijde weer terug komt, wellicht wel als weer interessante ontwikkelingen zijn op het PC player gebied. Maar mocht iemand anders het geheel eventueel eerder al voort willen zitten dan uiteraard gewoon doen! :)

Marcel_T.

Jammer. Ik was wel geïnteresseerd in de uitkomst.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

audiotic

Citaat van: Antoine op augustus 13, 2007, 15:37:56
...Het lijkt mij het beste om de shootout, in elk geval voorlopig, te cancellen om niet iedereen aan het lijntje te houden. Ik heb geen idee of de interesse van mijn zijde weer terug komt, wellicht wel als weer interessante ontwikkelingen zijn op het PC player gebied. Maar mocht iemand anders het geheel eventueel eerder al voort willen zitten dan uiteraard gewoon doen! :)

Ja jammer, ik was ook erg geinteresseerd in de uitkomst! En ik ben misschien maar een junior lid, maar wilde eventueel wel meedoen en mijn Transporter en Linn-muziek (96 kHz/24bit downloads) ter beschikking stellen... :-*
MacMini 650+GB LossLess -> SlimDevices Transporter & Marantz DV8400 VanMedevoort Mod. & Nakamichi ZX7 -> HK AVR 8500 + HK PA2200 SE -> 6 x 780SE, 78C & 2 x REL Strata III

PM

Dit was wel een hele interessante geweest ja, zeker omdat de apparatuur ook op een Lyngdorf TDA aangesloten ging worden (die ik zelf ook gebruik i.c.m. B&W N805).
Helaas heb ik zelf geen speler om mee te helpen in deze shootout.
Gaat hij nu misschien wel door op een andere lokatie?
Groeten, Peter

)p(

Jammer maar begrijpelijk Antoine!...Ik had graag gehoord als we nu wel een verschil konden horen tussen verschillende digitale bronnen op de Lyngdorf/Tact. Ik was met name benieuwd naar de verschillen tussen mijn sb, de transporter en een directe pc oplossing.

Ik neig zelf steeds meer naar het laatste. Ik ga binnenkort wat meer experimenten met Vista met de ingebouwde ruimte correctie via de standaard vista 96khz upsamplende mixer, als dat goed genoeg klinkt is dat wel zo makkelijk. Geen speciale drivers etc. en met sideshow in de toekomst veel mogelijkheden mbt tot sonos achtige afstandsbedieningen.

peter

PM

Citaat van: )p( op augustus 16, 2007, 09:43:19
Jammer maar begrijpelijk Antoine!...Ik had graag gehoord als we nu wel een verschil konden horen tussen verschillende digitale bronnen op de Lyngdorf/Tact.
...
In september zou het misschien wel mogelijk zijn deze shootout bij mij thuis te houden, dus ook op Lyngdorf...
Groeten, Peter

pburmie

Citaat van: )p( op augustus 16, 2007, 09:43:19
Jammer maar begrijpelijk Antoine!...Ik had graag gehoord als we nu wel een verschil konden horen tussen verschillende digitale bronnen op de Lyngdorf/Tact. Ik was met name benieuwd naar de verschillen tussen mijn sb, de transporter en een directe pc oplossing.

Ik neig zelf steeds meer naar het laatste. Ik ga binnenkort wat meer experimenten met Vista met de ingebouwde ruimte correctie via de standaard vista 96khz upsamplende mixer, als dat goed genoeg klinkt is dat wel zo makkelijk. Geen speciale drivers etc. en met sideshow in de toekomst veel mogelijkheden mbt tot sonos achtige afstandsbedieningen.

peter

Hee )p(, tussen alle verhuisperikelen door (volgende week vrijdag gaat het eindelijk gebeuren) is dat ook mijn weg die ik ga bewandelen. Mijn Vista Ultimate PC (zonder eigen geluidskaart of -chip) speelt via USB (naar de Stello DA220MKII) echt de sterren van de hemel. Gewoon flat, dus zonder ruimtecorrectie enzo waar jij over spreekt. En inderdaad, een mooie Sideshow remote en spelen maar! Dit combo is echt tot zeer grootse dingen in staat, dat heb ik inmiddels zelf vast kunnen stellen. Inmiddels zit de apparatuur al in dozen (snik snik  :'() in afwachting van de verhuizers. Ook de Transrotor heb ik maar bij de importeur laten staan tot na de verhuizing. Deze komt hem dan zelf brengen, installeren en volledig afregelen. Mooi service!
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

)p(

Citaat van: pburmie op augustus 16, 2007, 10:05:43
Mijn Vista Ultimate PC (zonder eigen geluidskaart of -chip) speelt via USB (naar de Stello DA220MKII) echt de sterren van de hemel.

Ik hoop dat vergelijkbare resultaten ook mogelijk zal zijn via spdif, met de Tact is dat de enige mogelijkheid. En veel plezier met het inrichten van jullie nieuwe huis! :)

peter

)p(

Citaat van: PM op augustus 16, 2007, 09:45:52
In september zou het misschien wel mogelijk zijn deze shootout bij mij thuis te houden, dus ook op Lyngdorf...

Ik denk dat de meeste van ons waaronder ik daar zeker interesse in hebben :)
Op welke speakers heb jij je Lyngdorf aangesloten? En draai je ook met rp zoals antoine?

peter

pburmie

Citaat van: )p( op augustus 16, 2007, 10:18:33
Ik hoop dat vergelijkbare resultaten ook mogelijk zal zijn via spdif, met de Tact is dat de enige mogelijkheid. En veel plezier met het inrichten van jullie nieuwe huis! :)

peter

Thanks )p(  ;)
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

PM

Citaat van: )p( op augustus 16, 2007, 10:20:14
Ik denk dat de meeste van ons waaronder ik daar zeker interesse in hebben :)
Op welke speakers heb jij je Lyngdorf aangesloten? En draai je ook met rp zoals antoine?
peter

Ik speel met B&W N805 speakers die via Kimber 8TC verbonden zijn met de Lyngdorf TDAi2200 met RP en A/D input.
Als input heb ik nu een Marantz CD63 MKII KI via MIT Digital Reference. Ik wil deze speler al een tijdje vervangen en volg daarom deze threads.

Ik heb geen aantallen van dezelfde digitale kabels o.i.d., daar zou ik dan wel wat hulp bij nodig hebben.

Groeten, Peter

PM

Locatie wordt dan wel regio Den Bosch, is dat een probleem?
Groeten, Peter

)p(

Citaat van: PM op augustus 16, 2007, 11:26:23
Locatie wordt dan wel regio Den Bosch, is dat een probleem?

Beetje bereikbaar met het openbaar vervoer?

Mooie set. Heb je zelf als een geexperimenteerd met op de pc gebaseerde oplossingen op je Lyngdorf?

peter

Aurora13

Eventueel wil ik ook wel de shootout hosten, maar vindt het plaats op Tact apparatuur en Final Sound speakers.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

PM

Citaat van: )p( op augustus 16, 2007, 11:41:36
Beetje bereikbaar met het openbaar vervoer?

Mooie set. Heb je zelf als een geexperimenteerd met op de pc gebaseerde oplossingen op je Lyngdorf?

peter

Openbaar vervoer is niet ideaal denk ik, 20 minuten vanaf den bosch, stukje trein en stukje bus nog... (of in 1x met de bus).
Ik heb nog geen PC gebaseerde oplossing geprobeerd, als ik zo het e.e.a. hier lees (eerdere shootouts) dan denk ik dat het wel een mooie combinatie is met de TDAi2000. Vandaar mijn interesse.
Groeten, Peter

)p(

Citaat van: PM op augustus 16, 2007, 12:59:40
Openbaar vervoer is niet ideaal denk ik, 20 minuten vanaf den bosch, stukje trein en stukje bus nog... (of in 1x met de bus).
Ik heb nog geen PC gebaseerde oplossing geprobeerd, als ik zo het e.e.a. hier lees (eerdere shootouts) dan denk ik dat het wel een mooie combinatie is met de TDAi2000. Vandaar mijn interesse.

Zeker bij Antoine dacht ik minimale verschillen te horen met de Lyngdorf en zowel bij Alain (Aurora13) als bij mij op de Tact heb ik tot nu toe geen enkel verschil kunnen horen met welke bron dan ook. Eigenlijk te mooi om waar te zijn.  Vandaar mijn interesse in nog een vergelijking met de Transporter op een Tact/Lyngdorf.

peter

Sjettepet

)p( en pBurmie, ik ben ook onder de indruk van de Vista geluidsstack en ga daar nu voorlopig op verder bouwen.

Toch jammer dat Antoine de shootout niet kan hosten  :'(, was lekker dichtbij geweest, en zeker interessant. Nu ik de verschillen tussen XP en Vista "flat" heb gehoord, is me nog minder duidelijk waar de zwakke schakel zit. Ik dacht dus tussen de DAC's, maar de onlangs aangeschafte bejubelde Beresford doet het niet veel beter dan de interne DAC van mijn AVI 250 of zelfs de H/K ADP 303 processor uit 1996.  ???

Misschien heb ik het uiterste van mijn set bereikt?  ;D

Sjettepet

P.S. pBurmie, als ik denk aan je nieuwe huiskamer kan ik alleen maar die enorme Burmester zien staan blinken op het hardstenen altaar dat jij van plan was op te richten. Maar er is vast nog veel meer te doen. Succes!
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Quadral Aurum Montan 9 || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Aurora13

Ik woon 10 km van Antoine vandaan, dus dat is ook redelijk dichtbij. :)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D

PM

Citaat van: Aurora13 op augustus 16, 2007, 23:53:00
Dan is dat misschien een betere locatie, als dat voor iedereen handiger is.
Groeten, Peter

Sjettepet

ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Quadral Aurum Montan 9 || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

PM

Citaat van: Aurora13 op augustus 16, 2007, 23:53:00

Gaat deze shootout nu door?
Groeten, Peter

Abracadaver

Citaat van: Antoine op augustus 13, 2007, 15:37:56
Naar aanleiding van een PB van PBumie even een update van dit topic. Het is namelijk erg stil is geworden rondom shootout no.4. De reden hiervoor is dat ik erg ben druk geweest sinds m'n vakantie voorbij is (de afgelopen twee weken dus). En om eerlijk te zijn is door het voltooien van m'n set de interesse voor een volgende shootout bij mij ook een beetje weggezakt. Samen met de drukte is dit de reden dat ik het voorlopig even voor me uit had geschoven.

Het lijkt mij het beste om de shootout, in elk geval voorlopig, te cancellen om niet iedereen aan het lijntje te houden. Ik heb geen idee of de interesse van mijn zijde weer terug komt, wellicht wel als weer interessante ontwikkelingen zijn op het PC player gebied. Maar mocht iemand anders het geheel eventueel eerder al voort willen zitten dan uiteraard gewoon doen! :)

Als het wat later in dit jaar toch nog doorgang vind, zeg na September, wil ik wel langs komen met de turbo 2 off-ramp van empirical audio.
Ben namelijk ook erg benieuwd hoe deze zich houd t.o.v. andere oplossingen.

Aurora13

Citaat van: Abracadaver op augustus 29, 2007, 15:36:44
Als het wat later in dit jaar toch nog doorgang vind, zeg na September, wil ik wel langs komen met de turbo 2 off-ramp van empirical audio.
Ben namelijk ook erg benieuwd hoe deze zich houd t.o.v. andere oplossingen.

Die wil ik ook wel heel erg graag horen, dus wat mij betreft houden we de shoot-out ergens in oktober.

)p(

Ik ben er ook nog steeds voor in :)

Ik zelf heb definitief gekozen om bij de sb > drc plugin > tact te blijven.
Vista op een mini-pc met sideshow is zeker een goed alternatief. Maar de flexibilieit van slimserver wil ik niet missen.
Als grafische remote ga ik vrijwel zeker de nokia n800 internet tablet gebruiken die met remote desktop verbonden is met de server pc waarop een grafische gui draait.

peter

Sjettepet

Da's een mooie oplossing Peter.

Voor wat betreft een shootout in oktober; ik ben ook geinteresseerd.