Te veel Rood

Gestart door DD2, mei 23, 2002, 14:44:38

Vorige topic - Volgende topic

DD2

Ga nu een vraag stellen waarvan ik het antwoord al weet denk ik..  maar stel hem toch maar!  

Ik heb nl het gevoel dat mijn Rood te sterk is!  Nu zal iedereen waarschijnlijk gelijk roepen doe een grayscale en dan is alles weer ok!  
Maar ik wilde eigenlijk weten of ik daar zelf ook iets aan kan doen.
Heb geprobeerd:  Afstellen van Color Balance..  kan hier alleen kiezen voor bleu gain en cutt off...  ,Barco 1208, geen apparte kleuren..  Ik kan het rood wel minder krijgen maar dat doe ik dan door het beeld "blauw"te maken waardoor het Rood zegmaar paarser wordt.
Echter heb ik het idee dat de rest van het beeld wel ok is..  alleen het rood springt er gewoon uit!  dus wil eigenlijk het roodlevel verlagen zonder de rest aan te passen...
Is dit mogelijk?   ik draai met de PSM1

Gr,
David

RCD

Hoi David

Dit is zeker mogelijk als je de remote naar links en rechts beweegt verander je blauw als je hem van boven naar onder beweegt verander je rood
Zet het balken patroon van avia op verander de instellingen in gain en cut off om een zo homogeen mogelijk verloop in kleur van donker naar licht het mag best een beetje de rode kant in gaan

Rob

DD2

ok Heel erg bedankt!  dat had ik nog niet ontdenkt! Vanavond gelijk even proberen!

Thanks!

SiR-ROUND

Gaat het puur om gehele rode vlakken? Ik vind namelijk veel DVD's te veel rood(en ook blauw) hebben zonder detail zeg maar... Ik noem het maar digitale verzadiging...

Mijn PJ staat verder goed aangezien de gezichten etc wel perfect in balans zijn. Het zijn echt de vlakken rood die ook als 1 vlak worden weergegeven ipv subtiele verschilletjes.

Veel mensen vinden het mooi, ik vind het irritant... En onnatuurlijk... Het doet me denken aan longplay rood op de VHS...

Bwegh!

DD2

Sir-Round  denk dat wij hetzelfde bedoelen! heb het inderdaad alleen met grote vlakken ed.. gezichten weer niet..  maar Heb hem nu afgesteld..  (knopje onhoog/laag)   ;)  en ben zo wel weer tevreden..  minder hindelijk.. leek eerst wel of het lichtgevend was..  bijv helpjes in Jurasicparc 1..  en rode en oragne auto in Fast&Furious...  

SiR-ROUND

Ja, maar pas dan op met de instellingen van de PJ...

Het probleem verschilt bij mij per DVD en DVD software player...

Zo is bv bij The Fifth Element Gaumont release de rode knop na de assmilatie van Leelo ook helemaal verzadigd terwijl hij bij de Superbit gewoon goed is(echt plastic)...

Het vervelende is denk ik dat kleurcorrectie wel eens gedaan wordt door iemand met of slechte smaak of slechte ogen... Nou ben ik zelf ook een beetje kleurenblind, dus eigenlijk mag ik niet klagen... 8)

Maar goed, het feit dat het per film verschilt geeft mij de conclusie dat het niet aan de PJ ligt, dat en het feit dat de gezichten en al het andere in balans is...

Ik zie ditzelfde storende verzadigingsprobleem bv ook bij m'n digitale Fuji Finepix 2400 Zoom... Mooi klote dus...

Het heeft echt met de kleursampling te maken...

J.A.F._Doorhof

Jongens,

Gewoon een ISF calibratie en je hoeft nergens meer aan te draaien  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

SiR-ROUND

Lost de problemen met de DVD's niet op...

;D

J.A.F._Doorhof

Toch wel.
Als je projector goed gecalibreerd staat dan valt alles binnen een aanschouwbaar gebied.

Natuurlijk zie je slechtere of betere DVD's, maar het is allemaal gewoon beter binnen de marges.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Ik draai ook niet aan de kleurinstellingen... De PJ staat nog steeds gecalibreerd...

Ik bedoel te zeggen:

Een gecalibreerde weergever zegt niks over het feit dat er fouten in de bron kunnen zitten...

Als de laser van een CD speler superstrak uitleest heeft hij toch last van krassen...

J.A.F._Doorhof

Dat is zonder meer waard.
Ik probeerde meer aan te geven dat als je projector niet in balans is, dat je problemen kan zien die er eigenlijk niet zijn.

Ik heb laatst Brotherhood of the Wolf een stukje mogen zien op een NIET gecalibreerde projector en dat zag er niet uit, na de calibratie (DLP) was het weer zoals ik het gewend was. Het leuke was dat deze film de reden was dat ik er bij geroepen werdt, de projector overstuurde gewoon helemaal op de kleurrijke scenes.

MvrGr.
Frank
Custom installer

SiR-ROUND

Je hebt ook gelijk... Alleen als de weergever gecalibreerd is kun je de fouten van de bron beoordelen...

Maar geef mij dus maar de films met nette kleuren, dat superscherpe levendige is aan mij niet zo besteed...

Maar dat was wel duidelijk tijdens de HDTV demo bij Barco ;D

Digital colors suck! Hehehehehehehehe...

Ik ben bang dat ze voor mij 4:4:4 moeten gaan leveren en dat ik bij elke filmtransfer aanwezig moet zijn. Ik krijg het nog druk...

::)