toshiba sd900 en crt

Gestart door Grindtegel, mei 22, 2002, 14:39:10

Vorige topic - Volgende topic

RCD

Hoi

Ik ben ook even wezen kijken op de show en was ook onder de indruk van de spullen die ze hadden staan en het kwaliteits niveau echt mooi spul voor bijna iedere portomonee
Alleen heb ik de Epson niet gezien verdorie maar de uitspraak van grindtegel gaat wel heel ver om een LCD boven CRT te kiezen dan moet er toch nog wat gebeuren
Wel heb ik ongeveer 30Min met de sharp 9000 zitten spelen en Gladiator gebruikt omdat ik die wel kan dromen
Ben erg onder de indruk van die projector in het algemeen kleur contrast en ook nog wel het zwart niveau
Maar je ziet wel continu wat ruis/jitter
De bewegingen zijn niet natuurlijk en worden onscherp
Ook mis je een hoop details in donkere stukken van het beeld alhoewel totaal zwart wel mee valt daar zit het probleem niet zo maar de details wel
Het totaal zwart kan ook nog beter natuurlijk door een Grayhawk of Firehawk maar daar krijg je de details in de donkere scenes niet mee terug want die zijn er niet
Het regenboog effect had ik niet echt last van maar zag het wel af en toe maar niet meer storend
Dus nog even wachten op de volgende generatie BlackMetal chip van Texas Instruments en het DLP jitter probleem onder de knie zien te krijgen en iets meer detail in de donkere scenes
Tot die tijd zal ik toch maar bij mijn CRT blijven
Verder kan ik ook iedereen aanraden om daar eens te gaan kijken je kunt daar alle technieken bekijken en ook nog in verschillende prijs categorie

Rob

Grindtegel

Hoho, ik verkies lcd zeker niet boven crt hoor Rob. CRT is veruit de beste kwaliteit, daar ben ik het 100% met je over eens.

Echter hou ik nog rekening met enkele andere zaken die mijn uiteindelijke keuze bepalen.

Belangrijkste is dat ik mijn toshiba dvd wil blijven houden, en gezien de vorige berichten op mijn eerste vraag, lijkt me crt toch niet goed passen bij deze speler, zonder allerlei scalers etc bij te halen.

Ook houd ik rekening met de grootte van een crt, de tijd die ik kwijt ben met installeren (hoewel me dat wel leuk lijkt om te doen, frustaties horen er nou eenmaal bij), en de kosten zijn toch ook behoorlijk hoog, alhoewel er op de site van Rob leuke prijzen worden vermeld.

Het plug and play gehalte telt zeker mee, en dan valt crt simpelweg direct af.

Begrijp me goed, CRT is het beste voor beeld, maar da's niet het enige wat telt (voor mij dan...)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

FrankL

CiteerIk wil een beeld wat vergelijkbaar is met mijn tv maar dan een stuk groter. Ik denk dat dit echter met een lcd of dlp niet mogelijk is. Dus blijft de crt over.
Wow, ik schrok me rot over al die adviezen over scalers en zo.
Gelukkig heeft iemand uiteindelijk geadviseerd om toch maar eens naar een DLP te gaan kijken!
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95