Eerste Leverancier van de Piano in Ned nu bekend

Gestart door kissakiwi, april 18, 2002, 11:32:50

Vorige topic - Volgende topic

kissakiwi

Hoi Iedereen,
Ik heb de volgende email ontvangen over de leverancier van de Plus Piano. FrankD, ken je deze zaak?

CiteerWe are now redesigning our German language web shop to be able to
also accept orders from customers living in Benelux countries.
Meanwhile, I would like to inform to you that we have appointed the
following dealer as our first official dealer in The Netherlands.
Around 2 more dealers are planned to be added by end of this month.
You may see the demo unit of Piano at the first dealer's place from
around mid next week.

ALLEC HOME CINEMA
    Vrede en Vrijheid 22
    1785 RM  Den Helder
    Tel : 0223 680 377
    Fax : 0223 619 944
    e-mail : [email protected]

Gr,
Collin

J.A.F._Doorhof

Hummmmm,

Die ken ik zeker  ;D, dat wordt geen Piano voor mij. En volgens mij een zeer slechte keuze.

Dit is geen professioneel HT bedrijf, maar een dozenschuiver.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

mr._Custard

Tja, ach.... er komen er nog twee (dealers), en je kunt ook nog via de webshop gaan bestellen. Volgens mij maakt het voor de daadwerkelijke levering niks uit. Je kunt de Piano wel kopen bij de dealer, maar hij wordt dan alsnog via FedEx geleverd (dat is tenminste wat ik begrepen had).

Bij de weg, die twee andere dealers zullen dan wel in Vaals, Rodeschool of Terneuzen zitten ;)

PM

inderdaad  als je hem op de web-site kan bestellen zal Allec er wel niet tussen komen...

Misschien komen er ook nog leveranciers deze maand waar ik hem wel zou willen kopen... dus ik wacht nog ff...
Groeten, Peter

kissakiwi

Ben wel met je eens Mr_custard.

Volgens mij wat service betreft wordt dat altijd via Plus gedaan, daarom als er een partij tussen zit, is het maar 'just another loop in the chain' dat niet echt nodig is. Mischiens is het wel handig om naar een HT winkel te gaan als je eerst een 'demo' wil zien (wel verstandig denk ik) maar dat heb ik al gedaan bij FrankL en FrankD.

Plus heeft me wel verteld dat als er een fout in mijn Piano zit, dat Plus wel de verzend kosten (heen en weer) zult betalen.

Als de Web Site goed aangepast is - zou ik mijn Piano gaan bestellen. Ik laat iedereen weten wat mijn ervaring in dat geval is.

Gr,
Collin

PM

ok keep us posted!
Ik ben ook van plan om de projector dan aan te schaffen..
Groeten, Peter

PM

is er al iets bekend over de andere 2 leveranciers?
Groeten, Peter

jankees

Ik was ook al van plan om de Piano te gaan aanschaffen. Ik wil weer eerst ff goed kijken en vergelijken.

Het blijkt er een aantal mensen zijn die aanschaf van de Piano overwegen. Zullen we eens kijken of we een discountje kunnen krijgen als we er een paar tegelijk aanschaffen?

Sum1

Leuk initiatief, ik heb daar in principe wel belangstelling voor...

Ik ben van plan om over een maand of zo eentje aan te schaffen...

Er zijn nog wel een paar dingen die ik nog uit wou zoeken. B.v. wat is de policy van Plus t.o.v. dooie pixels?

PM

ben geinteresseerd... maar ik was wel van plan om em vandaag te bestellen.. als je geen reactie krijgt vandaag dan bestel ik hem zelf..
Groeten, Peter

kissakiwi

Hoi PM,
Hoe ga je dat doen??? (winkel/telefoon?)

Ik wacht NOG op de web-site van Piano zodat ik hem kan bestellen.

Als je wil eerst uitzoeken of wij een discount kan krijgen, dan ben ik wel geinteresserd.

Laat me ff weten wat je wil.
Gr,
Collin

PM

kan jij vandaag duidelijk krijgen of we hem goedkoper kunnen krijgen als we er 3 bestellen?

Ik ga hem waarschijnlijk bij www.grobi.tv bestellen (is nu even uit de lucht). Als alternatief is er nog allec ... ik moet nog even kijken via wie ik hem het snelste kan hebben... ik wil namelijk als t effe mogelijk is volgende week donderdag en vrijdag een scherm maken enzo... dan heb ik mooi een paar dagen vrij
Groeten, Peter

jankees

Ik zal vandaag meteen een mail zenden aan Plus in Duitsland en één naar de vooralsnog enige dealer in Nederland, die als het goed is vandaag zijn eerste exemplaar denkt te ontvangen.

Ik verwacht overigens niet dat het zal lukken om een discount te krijgen. Je ziet in de reacties van Plus dat men panisch is voor prijsstunten met de Piano. Dat lijkt me de enige reden dat je de Piano rechtstreeks met de fabriek afrekend.

Je weet het echter nooit. Ik hou jullie op de hoogte.

jankees

Zie hier mijn mailbericht aan Plus Duitsland. Ik heb eveneens een mailtje gezonden aan de eerste en enige dealer in Nederland. Ik hoop dat ik het zo goed gedaan heb. Ik hou jullie op de hoogte.

Kind sirs,

The premier gathering place for home theatre enthusiasts in Holland is the HT Forum The Netherlands (www.htforum.nl <http://www.htforum.nl>). Estimates are that more then 50% of HT enthusiasts in Holland are frequent visitors of the Forum. It is the foremost venue for meeting and exchanging of information. It is safe to estimate that more then 50% of your prospect base in Holland is a member of the Forum.

For the last six months the forum has been buzzing with information about the Piano and the distribution of this product on the European market. The first information and reviews have sparked a serious interest in a number of our members. The group of members who are contemplating the purchase of a Piano have combined their buying power and are seeking ways to acquire a number of Piano&#8217;s in one purchase for a reduces price per unit. They have asked me to investigate the possibility to purchase a number (a minimum of 5) units directly from you at said reduced price per unit. Could you please inform me whether or not it is possible to receive a discount based on volume of purchase.

The forum has had a close connection with ITC Home Theater, a HT hard- and software distributor and consultancy based in Emmeloord (http://www.itccomp.nl/htwebf/ITCHT/index.htm). Since the start of the Forum ITC HT has been a source of information and assistance which importance can not be overstated. I understand that ITC HT has requested to be be appointed as a Plus dealer but has not yet been so appointed. I would urge you to include this company in your dealer network. Not only is the quality of the service superb, they also hold the pulse of the Dutch HT community. I feel sure that, with the appointment of ITC HT your sales in Holland will more then double. The appointment of ITC HT as a Plus dealer would therefore be in the best interests of all involved.

I look forward to hearing from you in both abovementioned matters. Thanks in advance for your involvement.

Best regards,

J.K. den Haan

J.A.F._Doorhof

Hé, leuk en thanks.

Laten we hopen dat dit werkt, ik zou de Piano's graag aan jullie leveren.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kissakiwi

Bedankt jankees  :D

Ben ik benieuwd wat zij gaan zeggen. Bij mijn ervaring moet je tenminste 1 week wachten totdat je je email beantwoord is. Jammer vind ik dat het 'service' niet sneller is.

gr,
Collin

PM

mmm... ik heb em nog niet besteld.. ik wacht nog even af... t is wel een heel goed mailtje!!

Maar voor mij wordt zaterdag toch de knoop door gehakt omdat ik niet verwacht dat t lukt (met die korting enzo).
Misschien lukt het wel om Frank dealer te laten worden, maar daar wil ik niet op wachten..
Groeten, Peter

jankees

Hierbij de eerste reactie van Allec HT uit Den Helder. Nog geen reactie gehad uit Duitsland. Als ik niet op redelijke termijn van ze verneem zal ik ook schriftelijk en telefonisch contact opnemen.

Uit de reactie van Allec valt op te maken dat zij het exclusieve recht hebben de Piano te verkopen op de Nederlandse markt. Ik hoop dat dat niet juist is.

"De verkoop loopt via plus en het is niet mogelijk om de projector voor een
lagere orijs te verkrijgen. Niet in duitsland of waar dan ook.
Wel is het mogelijk om de personen die interesse hebben vanuit mijn zaak een
bon te verschaffen van 100 euro(te gebruiken bij ALLEC Home_Cinema), de
prijs van de piano blijft altijd 3499,=, omdat de projector rechtstreeks
naar de eindgebruiker gestuurd wordt en de leverancier altijd de controle
houdt op de prijs(slimme japanners!)
hiervoor heb ik een contract afgesloten en die raak ik liever niet kwijt,
daar ik het exclusieve recht heb voor dit super-product voor nederland.

mvrgr,hans"

J.A.F._Doorhof

Hummm,

Volgens mij hebben ze geen exlusief recht voor de piano, er zouden toch meer dealers volgen, en dan nog zou Piano wel vreemd bezig zijn om Allec als enige dealer aan te wijzen. Lijkt me logischer dat er dan voor een groter bedrijf gekozen wordt.

MvrGr.
Frank
Custom installer

FrankL

Als Allec inderdaad de enige is, zou ik hem liever bij Grobi bestellen. Dat is wel een kleine speciaalzaak, en de eigenaar is ook erg actief op het Duitse forum.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

PM

Ok... ik heb em besteld... was de eerste in Nederland..  :o ..

Toch maar bij Allec gedaan... kan ik met mijn eigen zaak gemakkelijker in de BTW verwerken  :D

Hij komt deze week binnen... kan niet wachten!! :P
Groeten, Peter

jankees

Hoe was het bij die zaak? Hebben ze een mooie demoopstelling? Kortom, is het iets die handel?

PM

Indruk van mijn bliksembezoek.. had nl weinig tijd...
Ze hebben een kleine winkelruimte en daarachter een ruime demo ruimte.
De winkel zag er netjes uit, alleen stond er niet zo heel veel apparatuur.

De demo ruimte zag er wel goed uit.. (voor zover ik het kon zien in het donker ;)
De Piano stond lekker te spelen en er hing ook de Marantz projector aan het plafond. Verder wist de verkoper / eigenaar me te vertellen dat hij binnenkort ook nog een hele mooie mithubishi (als ik t goed heb) projector binnen kreeg die iets duurder is als de piano maar ook iets mooier natuurlijk..

Totaal.. het is een redelijk kleine winkel in een winkelcentrum, er staat niet veel apparatuur in de winkel. De demoruimte ziet er goed uit en is ook goed ingericht voor projectie. Ik heb daar geen geluid gehoord.

Ik werd goed geholpen, maar ja .. ik heb nog maar 1 minuutje gekeken en hem toen besteld. Ik wist dat ik hem wilde hebben dus meteen besteld en kwartiertje later weer buiten ongeveer...

Dus als je de piano wilt kopen kan je dat daar wel doen. Je hebt verder toch weinig met de winkel te maken lijkt me.. alles gaat direct via Plus.
Groeten, Peter

jankees

Heren,

Hierbij de reactie van Plus Duitsland op mijn mailbericht van 2 mei jl.

"Dear Mr. Den Haan,

Thank you for your mail.

As for the Dutch market, indeed the introduction of PIANO had been
very much delayed from the original schedule.
However, we have appointed Allec Home Cinema located in Den Helder
as our first authorized dealer in The Netherlands recently.
We are planning to add one or two more dealers in the Dutch market.
ITC could be an ideal partner for us which we will determine by setting
up a meeting with them soon.

Regarding the possibility of discount applied for group purchase,
unfortunately, this is not possible.
It is our absolute policy to keep the retail price of EUR 3,499 within all
the EU member countries  where Euro being employed.  Keeping the
retail price stable will benefit both our dealers as well us as manufacturer.
It will benefit the consumer as well as you do not have to spend you time
in searching the best offer price in the market.  

We look forward in receiving your orders through our Dutch dealer(s)
very soon.  Thank you for your understanding and interest towards our
product.

With best regards,

Norio Nakanishi
Marketing Manager
PLUS Vision Corp.
Representative Office Duesseldorf"

M.a.w. dealeraanstelling van ITC lijkt een kwestie van tijd. Misschien goed om nog even contact met ze te (laten) zoeken Frank. Als je prijs stelt op zakelijke ondersteuning bij genoemde "meeting" dan ben ik je uiteraard graag van dienst.

Een kwantumkorting is niet mogelijk, zoals we ook wel verwachtten. Plus houdt volledige controle over de prijs van hun product.

Jan-Kees

PM

Ok.. dus waarschijnlijk wordt ITC toch dealer over een tijdje.. zou een goede zaak zijn.. 1 dealer in heel het land is ook een beetje weinig...

En inderdaad geen korting bij aanschaf van meerdere projectoren... was te verwachten....
Groeten, Peter