Peerless Monsters setje...

Started by Peerless Monster, July 4, 2007, 22:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on May 28, 2012, 09:24:50
En de categorieën stereo pre en multichannel pre zijn dus niet onderling vergelijkbaar.  ::)

Inderdaad! :)

De No 40 is overigens multi kanaals...
Aan 46000 euro, mag je toch wel wat verwachten van zijn stereo kunsten... ahum. ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

Mooie ronde vormen die Classé, net als de Plinius.

Over Plinius gesproken, is dit

Mr. Plinius
The ultimate HT Forum elite group


Niet ietwat achterhaald Rens?

Peerless Monster

Quote from: S@m on May 28, 2012, 12:19:23
Mooie ronde vormen die Classé, net als de Plinius.

Over Plinius gesproken, is dit

Mr. Plinius
The ultimate HT Forum elite group


Niet ietwat achterhaald Rens?

Ik hou van ronde vormen Dick ;)
En ik blijf natuurlijk mr. Plinius.
Ik heb nog een Plinius in de familie hoor ;).
Mijn ouders hebben een 8200...

Alleen geen ronde vormen ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: Peerless Monster on May 26, 2012, 15:55:24
Zoooo fotootjes....
Zie de foto's nu pas. Vind het nu al mooi staan, maar met het rack van BE is het natuurlijk helemaal :wub:

En die CA-plates... Tja, ik weet wat hun effect is, dus wie weet... :unsure: ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Quote from: HTip on May 31, 2012, 15:25:08
Zie de foto's nu pas. Vind het nu al mooi staan, maar met het rack van BE is het natuurlijk helemaal :wub:

amen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Interficior

Quote from: S@m on May 28, 2012, 12:19:23
Mooie ronde vormen die Classé, net als de Plinius.

Over Plinius gesproken, is dit

Mr. Plinius
The ultimate HT Forum elite group


Niet ietwat achterhaald Rens?
Ach, heet hij ook nog niet gewoon Peerless Monster?  :D
Take it or lease it

Peerless Monster

Quote from: Interficior on May 31, 2012, 21:09:41
Ach, heet hij ook nog niet gewoon Peerless Monster?  :D

Eigenlijk wel Camiel ;). PM kan ook nog...
Zal ik mr Plinius weghalen? ;D
Meeste stemmen gelden...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Interficior

Take it or lease it

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

Laten staan (er komt vanzelf wel weer een moment dat jij een Plinius koopt).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

WickedGame


W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Peerless Monster

Quote from: W.Otter on June  1, 2012, 11:58:31
mr. Kantjes dr vanaf :D

Hee pas op he ;)

Laten staan dus.

Die ronde vormen blijft natuurlijk de rode draad door mijn leven...
Sorry vrouw dat ik je daarop uitgekozen heb ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on June  1, 2012, 07:30:46
Laten staan (er komt vanzelf wel weer een moment dat jij een Plinius koopt).

Dat denk ik zelf ook ;)
Als ze een stuk goedkoper zijn geworden ;D
Voor nu de Delta's!! :)

Nu op zoek naar een "goedkope" speler van de Delta serie...
EN weer eerst sparen natuurlijk...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on June  1, 2012, 13:39:55
Dat denk ik zelf ook ;)
Als ze een stuk goedkoper zijn geworden ;D
Voor nu de Delta's!! :)

Nu op zoek naar een "goedkope" speler van de Delta serie...
EN weer eerst sparen natuurlijk...

Multi of puur cd, want dan blijft de CDP-100 in de laatste categorie wel een goede speler

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on June  1, 2012, 13:54:47
Multi of puur cd, want dan blijft de CDP-100 in de laatste categorie wel een goede speler

Is niet heel belangrijk.
Ik vond de 300 wel flink beter presteren qua ruimtelijkheid.
Dus liever een 300, maar die zijn nu nog te duur (2 mille vind ik te duur ;)).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on June  1, 2012, 15:05:18
Is niet heel belangrijk.
Ik vond de 300 wel flink beter presteren qua ruimtelijkheid.
Dus liever een 300, maar die zijn nu nog te duur (2 mille vind ik te duur ;)).

tja je zegt het zelf al "te duur" vandaar dat ik de 100 noem

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on June  2, 2012, 13:44:34
tja je zegt het zelf al "te duur" vandaar dat ik de 100 noem

Is de 100 nu beter dan de 102 las ik ergens (weet niet meer waar...) qua DAC's...
De 100 ken ik nu natuurlijk op mijn duimpje...



Zo even wat anders...  Wilde ideeen ivm "het kind"
Er komt verandering in mijn set......

1. De KR audio's moeten weg. Ze worden heet en in een kast plaatsen vind ik uiteindelijk geen optie.
Dus die worden vervangen.

2. Ook gaat het meubel weg. Ik wil een dichte kast (minder mooi natuurlijk), maar wel makkelijk(er) met het kind.
Hoef ik geen "Heras hekwerken" te plaatsen...

3. Ik wil toch een begin gaan maken met streamen en heb daar al hele mooie oplossingen voor gezien. Maar nog niet ultiem, hoewel voor geld is de Linn Renew wellicht eens haalbaar... maar ik wil geen 4 mille uitgeven daaraan. Zonde.

4. Speakercable. Ik wil weer eens wat anders. Ik kom altijd terug op MIT. Ik weet niet waarom, maar dat heeft altijd mijn hart gestolen. Nu ik weer MIT's heb gehoord bij een vriend ben ik er weer wild op. Dus wellicht vervangen? (ik verwacht geen snelle verkoop van de HG's).

5. Cd-speler vind de vrouw niet mooi, dus die gaat sowieso weg. Niet omdat hij niet bevalt. Heb goede ervaring met deze SA7001.

6. Ik heb de platen om een rack op te bouwen van Eisse overgenomen. Met dank aan Eisse! Daar kan dan de SSP300 op staan met daartussen een CA-plate. Gaat heel gaaf worden.

7. Toch een dicht meubel te kopen, waar de SSP300 in zijn eentje bovenop komt te staan. Nog wel een acryl stofkap laten maken, zodat "het kind" hier niet aan kan komen...

Wat heb ik nu in mijn stereo opstelling:

Te koop:
2x KR audio buizen monoblokken a 50 watt (te koop 4000 euro) en staan gereserveerd
Heavens Gate Ultra Silence speakercable (te koop 750 euro)
E12 Finite element rack (te koop 800 euro) en staat gereserveerd
Marantz SA7001 (te koop 175 euro) en staat gereserveerd

Niet te koop:
CA-plates. 2x Diamand, 5 x Ca-plate
SSP300 van Classe als voorversterker
Airport express voor streaming
Virgo V speakers
Heavens Gate Ultra Silence interlink

Het grootste gedeelte staat nu te koop en inmiddels wat zaken gereserveerd.
De CA-plates gaan natuurlijk niet weg.

Er gaat een hoop veranderen...
Ik wou dat ik mijn electrostaten kon plaatsen in de woonkamer, maar dat is nu 1 hekelpunt van mijn vrouw... Ze nemen veel licht weg.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on June 27, 2012, 13:18:18
Is de 100 nu beter dan de 102 las ik ergens (weet niet meer waar...) qua DAC's...
De 100 ken ik nu natuurlijk op mijn duimpje...



Zo even wat anders...  Wilde ideeen ivm "het kind"
Er komt verandering in mijn set......

1. De KR audio's moeten weg. Ze worden heet en in een kast plaatsen vind ik uiteindelijk geen optie.
Dus die worden vervangen.

2. Ook gaat het meubel weg. Ik wil een dichte kast (minder mooi natuurlijk), maar wel makkelijk(er) met het kind.
Hoef ik geen "Heras hekwerken" te plaatsen...

3. Ik wil toch een begin gaan maken met streamen en heb daar al hele mooie oplossingen voor gezien. Maar nog niet ultiem, hoewel voor geld is de Linn Renew wellicht eens haalbaar... maar ik wil geen 4 mille uitgeven daaraan. Zonde.

4. Speakercable. Ik wil weer eens wat anders. Ik kom altijd terug op MIT. Ik weet niet waarom, maar dat heeft altijd mijn hart gestolen. Nu ik weer MIT's heb gehoord bij een vriend ben ik er weer wild op. Dus wellicht vervangen? (ik verwacht geen snelle verkoop van de HG's).

5. Cd-speler vind de vrouw niet mooi, dus die gaat sowieso weg. Niet omdat hij niet bevalt. Heb goede ervaring met deze SA7001.

6. Ik heb de platen om een rack op te bouwen van Eisse overgenomen. Met dank aan Eisse! Daar kan dan de SSP300 op staan met daartussen een CA-plate. Gaat heel gaaf worden.

7. Toch een dicht meubel te kopen, waar de SSP300 in zijn eentje bovenop komt te staan. Nog wel een acryl stofkap laten maken, zodat "het kind" hier niet aan kan komen...

Wat heb ik nu in mijn stereo opstelling:

Te koop:
2x KR audio buizen monoblokken a 50 watt (te koop 4000 euro) en staan gereserveerd
Heavens Gate Ultra Silence speakercable (te koop 750 euro)
E12 Finite element rack (te koop 800 euro) en staat gereserveerd
Marantz SA7001 (te koop 175 euro) en staat gereserveerd

Niet te koop:
CA-plates. 2x Diamand, 5 x Ca-plate
SSP300 van Classe als voorversterker
Airport express voor streaming
Virgo V speakers
Heavens Gate Ultra Silence interlink

Het grootste gedeelte staat nu te koop en inmiddels wat zaken gereserveerd.
De CA-plates gaan natuurlijk niet weg.

Er gaat een hoop veranderen...
Ik wou dat ik mijn electrostaten kon plaatsen in de woonkamer, maar dat is nu 1 hekelpunt van mijn vrouw... Ze nemen veel licht weg.

Iets stond mij ook bij dat de 100 beter was als de 102. Maar heb ook eerijk gezegd geen idee meer waar ik die info vandaan heb gehaald.

Even antwoorden op je punten:

1. Snap ik, logische stap. Tja wat in de plaats... een 2-kanaler Classe? CA-2200?

2. Ook duidelijk, en ik heb het ook in een meubel staan incl. de CA-2200. En tja heras staat ook niet zo deftig in een woonkamer :D

3. Ik blijf bij streamen heel simpel bij Squeezebox, NAS en eventueel goede DAC. Kost je in iedergeval geen 4000,- euro.

4. MIT een keer op je test getest? Zo nee, ik heb de Magnum M3 liggen in BiWi uitvoering kan dus wel getest worden mocht je dat willen.

5. SA7001 vervangen door een CDP100 of CDP102 :D

6. Ik geloof je meteen  ;D

7. Kind afleren van papa's spullen af te blijven!  ;D

Peerless Monster

#720
Quote from: WickedGame on June 27, 2012, 13:38:06
Iets stond mij ook bij dat de 100 beter was als de 102. Maar heb ook eerijk gezegd geen idee meer waar ik die info vandaan heb gehaald.

Even antwoorden op je punten:

1. Snap ik, logische stap. Tja wat in de plaats... een 2-kanaler Classe? CA-2200?

2. Ook duidelijk, en ik heb het ook in een meubel staan incl. de CA-2200. En tja heras staat ook niet zo deftig in een woonkamer :D

3. Ik blijf bij streamen heel simpel bij Squeezebox, NAS en eventueel goede DAC. Kost je in iedergeval geen 4000,- euro.

4. MIT een keer op je test getest? Zo nee, ik heb de Magnum M3 liggen in BiWi uitvoering kan dus wel getest worden mocht je dat willen.

5. SA7001 vervangen door een CDP100 of CDP102 :D

6. Ik geloof je meteen  ;D

7. Kind afleren van papa's spullen af te blijven!  ;D

Dank voor je inbreng Marc! ;D

1. Nee 2 monoblokken... Verhaal komt nog... (spannund!)

2. Weer terug naar transistor versterking... Gaat in de kast.

3. Wellicht een idee. Had al lopen kwijlen naar de M51 van NAD. Is een stukje goedkoper en ook enorm flexibel. Die staat in ieder geval op de nominatie.

4. Mijn Virgo's zijn single wired, maar wellicht wel een idee? Ik wist niet dat je ook nog "even" een setje M3's had liggen... wow

5. Naais!! of de 202... ;D. Er staat een 502 voor 3500 euro op marktplaats... dan moet deposito op schop. Bank of mijn portomonee niet blij mee...

6. Dat zie je nog wel ;D

7. Gaan we doen!

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Op audiomarkt staat een 502 voor €3000.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on June 27, 2012, 13:46:11
Dank voor je inbreng Marc! ;D

1. Nee 2 monoblokken... Verhaal komt nog... (spannund!)

2. Weer terug naar transistor versterking... Gaat in de kast.

3. Wellicht een idee. Had al lopen kwijlen naar de M51 van NAD. Is een stukje goedkoper en ook enorm flexibel. Die staat in ieder geval op de nominatie.

4. Mijn Virgo's zijn single wired, maar wellicht wel een idee? Ik wist niet dat je ook nog "even" een setje M3's had liggen... wow

5. Naais!! of de 202... ;D. Er staat een 502 voor 3500 euro op marktplaats... dan moet deposito op schop. Bank of mijn portomonee niet blij mee...

6. Dat zie je nog wel ;D

7. Gaan we doen!

Spannend! En ja heb nog even een setje Magnum M3 liggen  ;D Dacht dat je dat wist, maar nu ik mij bedenk volgens mij nooit genoemd dat ik MIT Magnum op mijn B&W's had aangesloten. Ooit overgenomen van Blue-Eyes.

Tja de 502 is wel het ultieme, al heeft onze shoot-out ook toen wel bewezen dat het verschil niet dusdanig groot was.

blue-eyes

Gaat gaaf worden met die platen Rens :D

@Wickedgame: mooie kabels he :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on June 27, 2012, 14:15:38
Gaat gaaf worden met die platen Rens :D

@Wickedgame: mooie kabels he :P

Ben er nog steeds heel erg tevreden mee :)