Peerless Monsters setje...

Started by Peerless Monster, July 4, 2007, 22:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Jezus je veranderd sneller apparatuur dan dat ik mijn onderbroek wissel  ;)  :P  ;D

Zo kan ik toch nooit je nieuwe aanwinsten beluisteren  :P Maar ziet er wel weer top uit! Ben benieuwd...

Roger Black


Peerless Monster

Thanks guys!

Tsja de laatste tijd weer wat onrust geweest. Mijn vrouw is er ook weer klaar mee. Maar ik geloof ik ook.
Ik heb gisteren echt zitten genieten van de muziek. Mijn vrouw was echt ook onderste boven van het "nieuwe" geluid.
De sprankeling die ik mistte met de Classe en ook de Oppo is er weer. En ook weer de juiste gelaagdheid en zwarting.
Ik merk wel dat mijn speakers vrij smal bij elkaar staan, waardoor het intiem kan klinken. Maar met de juiste CD's is er een groots podium.

Ik ga de Plinius eens verwijderen en rechtrstreeks spelen met de analoge vv van de CD-speler.
Eens kijken hoe dat gaat klinken.
Ik hoop beter anders kan de Plinius nog niet weg ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: S@m on August 28, 2011, 19:52:54
Haha, da's met een half uurtje spelen wel gefixed hoor...!

Even terugkomend op je opmerking, want het kost een "brief warm-up period" om de speler op high-potential te hebben.
Bovendien heeft hij wat langer stil gestaan, dus erg koud.

DIt is wat de handleiding zegt overigens:
The only exception to this rule is if power is removed from the unit for more than a few minutes, allowing it to cool down. Depending on the degree of cooling involved, you should expect a brief warm-up period before the No390S's sound quality is at its best. Unless your No390S was allowed to become quite chilled, subsequent thermal re-stabilization should not take long.

EN dat is natuurlijk niet voor niks ;)

Maar goed ik zal vandaag eens kijken of ik wat tijd heb. Ga nog verder wat afronden afronden nog vanavond en dan maar eens kijken of ik nog tijd heb om hem rechtstreeks aan te sluiten... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

Quote from: Peerless Monster on August 30, 2011, 12:13:15
DIt is wat de handleiding zegt overigens:
The only exception to this rule is if power is removed from the unit for more than a few minutes, allowing it to cool down. Depending on the degree of cooling involved, you should expect a brief warm-up period before the No390S's sound quality is at its best. Unless your No390S was allowed to become quite chilled, subsequent thermal re-stabilization should not take long.

Volgens mij zegt de handleiding wat ik al aangaf. Bij een koude start zal een korte (brief) warming-up voldoende zijn...

Peerless Monster

Quote from: S@m on August 30, 2011, 12:38:23
Volgens mij zegt de handleiding wat ik al aangaf. Bij een koude start zal een korte (brief) warming-up voldoende zijn...

Definieer "brief"... ;)
Hehehe.

Ik heb al uitgezocht hoe je de uitgang op Variabel kan zetten.
Itsasimple.
Ik ben benieuwd, want ze geven aan in de handleiding dat het dezelfde analoge voorversterker deel is als in de 380s...
Net zo goed dus ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on August 30, 2011, 12:54:06
Ik ben benieuwd, want ze geven aan in de handleiding dat het dezelfde analoge voorversterker deel is als in de 380s...

Dan heb je een andere handleiding dan ik. Bij mij staat er alleen: "The Nº390S shares the handsome industrial design of other Mark Levinson components such as the Nº380 preamplifier" en verder nog wat over de bediening van meerdere componenten via een systeem-link.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Dit is mijn handleiding in PDF (zie link onder de post):
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

S@m

Quote from: Peerless Monster on August 30, 2011, 12:54:06
Definieer "brief"... ;)
Hehehe.


Simpel, brief = kort. Als een lange warming-up nodig zou zijn dan hadden ze er vast een ander woord voor gebruikt  ;)  ;D

Daarbij is het hele warming-up verhaal mi zwaar overtrokken (voor de meeste apparatuur). Na 5 minuutjes klinkt iets al top en na enige tijd zal het veelal subtiel beter klinken.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on August 30, 2011, 13:01:52
Dan heb je een andere handleiding dan ik. Bij mij staat er alleen: "The Nº390S shares the handsome industrial design of other Mark Levinson components such as the Nº380 preamplifier" en verder nog wat over de bediening van meerdere componenten via een systeem-link.

Ik wist dat hier op gereageerd zou worden...
Mijn smilie betekende alles hoop ik ;).
Je kan er gewoon vanuit gaan dat een ingebouwde versterker deel in een CD-speler gewoon minder is.
Ik werk vanuit huis, dus ik moet er straks weer een extra uurtje aanplakken om aan mijn uren te komen, maar ik was eigenlijk zo benieuwd, dat ik maar meteen heb gedaan.
Dus de Levinson staat nu te spelen direct op de eindbakken. Dan merk ik dat de Plinius toch wel lekkerder klinkt. Muziekaler, het maakt het af.
Het klinkt iets minder. Niet beduidend, maar ik zal even proberen te omvatten wat ik minder vind.
Er is minder zwarting rondom instrumenten en het is minder ruimtelijkheid. Het is nog prachtig, maar toch je hebt het idee iets te missen in het geluid. Een bepaald karakter dat de Plinius erin legt. Iets minder neutraal wellicht, maar net wel dat beetje wat mij heeft doen overtuigen om de Levinson aan te schaffen...

Quote from: S@m on August 30, 2011, 13:10:19
Simpel, brief = kort. Als een lange warming-up nodig zou zijn dan hadden ze er vast een ander woord voor gebruikt  ;)  ;D

Daarbij is het hele warming-up verhaal mi zwaar overtrokken (voor de meeste apparatuur). Na 5 minuutjes klinkt iets al top en na enige tijd zal het veelal subtiel beter klinken.

Het was voor mij ook een rekverhaal om nog even te wachten met aansluiten. De CD-speler klinkt nu erg constant. Maar zondag met het inspelen, had hij toch wel iets langer nodig dan een half uur. Zeg maar echt een paar uur toch zeker wel en dan nog ervaarde ik kleine verschillen (opgemerkt na het herhaaldelijk luisteren van dezelfde angus & julia CD ;)).
"Brief" is inderdaad kort, maar ze definieren dat toch iets te duister... Ik denk dat het namelijk wel iets langer duurt dan een half uur. Of ten minste ik hoor het...
Je hebt ook helemaal gelijk hoor Dick ;). Ik zat ook te stangen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

AbZ

Paar vette aanwinsten hier zie ik  8)   Ziet er geweldig uit die ML, gefeli  :pompom:

Peerless Monster

Quote from: AbZ on August 30, 2011, 13:35:45
Paar vette aanwinsten hier zie ik  8)   Ziet er geweldig uit die ML, gefeli  :pompom:

Thanks Abel!

Het leuke is ook dat hij zo flexibel is. DACs in, Dacs uit, variabel volume, stand-mode na te kiezen aantal minuten, programmeerbaar welke nummers je in welke sequentie wil horen van een CD eva... ;D Ben er eigenlijk nog blijer mee dan met de buisjes.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

AbZ

Quote from: Peerless Monster on August 30, 2011, 13:38:45Het leuke is ook dat hij zo flexibel is. DACs in, Dacs uit, variabel volume, stand-mode na te kiezen aantal minuten, programmeerbaar welke nummers je in welke sequentie wil horen van een CD eva... ;D Ben er eigenlijk nog blijer mee dan met de buisjes.
Ja slim, ben je gelijk klaar met gezeur over goede dac voor streamen versus goede cd   :thumbs-up: 
Qua programmeren blijft een Sony veel handiger natuurlijk  :D  (onvolprezen AMS draaiknopje)
but not quite in the same league...

Peerless Monster

Quote from: AbZ on August 30, 2011, 14:10:24
Ja slim, ben je gelijk klaar met gezeur over goede dac voor streamen versus goede cd   :thumbs-up: 
Qua programmeren blijft een Sony veel handiger natuurlijk  :D  (onvolprezen AMS draaiknopje)
but not quite in the same league...

Echt alle gemakken is natuurlijk niet te doen ;)...
Dat zou je zelf als merk echt de markt in prijzen.
Een alles in 1 apparaat van 30 x 30 x 30 cm...
Is niet high end genoeg ;), dus blijven we maar bij het oude vertrouwde: groots en lomp ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mtissink

Quote from: Peerless Monster on August 30, 2011, 13:26:42
Dan merk ik dat de Plinius toch wel lekkerder klinkt. Muziekaler, het maakt het af.
Klinkt alsof er een verkoop uitgesteld gaat worden :P
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

S@m

Quote from: mtissink on August 30, 2011, 14:28:30
Klinkt alsof er een verkoop uitgesteld gaat worden :P

Welnee, Rens 'moet' gewoon op zoek naar een mooie buizenvoorversterker die het wenselijke karakter heeft...

Peerless Monster

Quote from: S@m on August 30, 2011, 14:32:17
Welnee, Rens 'moet' gewoon op zoek naar een mooie buizenvoorversterker die het wenselijke karakter heeft...

Tsja, ook verleidelijk...
Maar ik vind buizen al vrij snel in het laag minder.
Dat hebben de KR's niet...
Hmmm je kan niet zomaar even een buizenbak ergens vandaan trekken...
Ik vond de Audio Research LS27 wel wat hebben... Maar ja dat is weer een 7 mille verder...
Was al blij dat ik de Levinson kon halen ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bmateijsen

Maar welke eindbak is het nu geworden ;D?

AbZ


Peerless Monster

Quote from: bmateijsen on August 30, 2011, 14:57:17
Maar welke eindbak is het nu geworden ;D?

De KR Audio VT6000 geloof dat ze heten.
Gewoon zwarte eindbakken... Ben er niet trots op qua uiterlijk...
Deze: http://www.audiomarkt.de/_markt/uploaded/5480988271_g.jpg
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bmateijsen

Ah... KR mono's, zie ik nu, met ?? EL34/ KT88/ Kronzilla/ 300b?

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

Quote from: Peerless Monster on August 30, 2011, 14:54:09
Tsja, ook verleidelijk...
Maar ik vind buizen al vrij snel in het laag minder.

Dat kan het geval zijn bij een minder voedingsgedeelte van de eindversterking, met een vv lijkt me dit niet aan de orde.

advr

Quote from: Peerless Monster on August 30, 2011, 15:08:09
De KR Audio VT6000 geloof dat ze heten.
Gewoon zwarte eindbakken... Ben er niet trots op qua uiterlijk...
Deze: http://www.audiomarkt.de/_markt/uploaded/5480988271_g.jpg

ik zag al een glimp op de foto van de Mark Levinson.. ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

S@m

Dit is misschien een betaalbare mooie...