Peerless Monsters setje...

Started by Peerless Monster, July 4, 2007, 22:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Prima side-grade! Goede keuze denk ik zo. Daar zal zeker muziek uitkomen O0

Peerless Monster

Quote from: R on October 27, 2010, 15:54:16
Prima side-grade! Goede keuze denk ik zo. Daar zal zeker muziek uitkomen O0

Yep.
Ben altijd wel een beetje verliefd op ze geweest qua klank.
Hoger zou ook nog kunnen, maar ik kan het geld beter besteden ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Ff weer naar boven halen.
inmiddels veel gebeurd, maar daar ga ik nu niet over beginnen...
Ik ben vandaag bezig geweest om wat stroomkabeltjes te fabriceren...

Met onderstaand resultaat...
Heb wat lood gebracht om stekkers heen... Resultaat is een schoner geluidsbeeld.
Wat meer rust. En als je terug gaat naar de originele kabels dan hoor je dat ook direct...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#428
.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#429
Onderstaande kabels zijn op basis van de Pink Faun kabel. Een erg stugge (maar dan erg stug!!) kabel aan 50 euro per meter... Niet te buigen...
Een korte kabel om te kijken of dat wat uitmaakt en om de kbels kort te houden, volgens mij totaal geen nut om ze lang te houden...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Alex Groningen

Wat betreft uiterlijk van de kabels, prachtig. Mooi stukje werk.

Peerless Monster

Quote from: Alex Groningen on July  3, 2011, 17:08:00
Wat betreft uiterlijk van de kabels, prachtig. Mooi stukje werk.

Thanks.
Ik ben gewoon wat lekker aan het experimenteren en dat is erg leuk om te doen.
Verschillen zoeken tussen wat je gedaan hebt en ondertussen gewoon erg leuk afwerken.
De katoenen kous is namelijk niet al te duur bij Hifisupply.nl
Ook de aluminium hulsels voor de oyiade IEC's (deze zijn overigens niet authentiek)...

Nu zoek ik nog een grotere diameter voor een katoenen kous... Echt dikke kabels maken ;).
Had in eerste instantie overigens het idee om de pink faun kabel te vlechten, maar dat is niet te doen zo dik dat de kabels intern zijn...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Hoi Rens,

Als ik weer uit de lappenmand ben (gebroken sleutelbeen en gekneusde ribben) en op vakantie ben geweest kom ik snel een keer langs.

Even bij kletsen en luisteren.

Groet,
Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Maximus_Aurelius

#433
Dat heb je mooi gedaan die afwerking. Helaas is dat afwerken niet voor mij weggelegd  :-X.
Betreft stroomkabel kort houden lijkt mij ook beter dan ze (te) lang hebben. Ik zie er ook het nut niet van in wanneer een stroomkabel minimaal 2 meter of langer moet zijn voor het optimale effect. Sommige merken hebben deze policy, zal zeker een filosofie achter zitten.

Is die Pink Faun zo'n stugge kabel dat hij nauwelijks buigt.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

phmeijer

Complimenten, ziet er weer erg mooi uit, Rens! :)
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Peerless Monster

Quote from: phmeijer on July  3, 2011, 21:02:43
Complimenten, ziet er weer erg mooi uit, Rens! :)

Ik wilde je net een linkje sturen Peter.
Maar ben nog lang niet klaar ;)
Gewoon weer lekker aan experimenteren geslagen op een vrije morgen...
Quote from: advr on July  3, 2011, 20:23:56
Hoi Rens,

Als ik weer uit de lappenmand ben (gebroken sleutelbeen en gekneusde ribben) en op vakantie ben geweest kom ik snel een keer langs.

Even bij kletsen en luisteren.

Groet,
Ad.

Ai die Ad! Van de fiets gevallen zeker? Sleutelbeen is erg fragiel...
Gaan we zeker doen, maar volgens mij is mijn beurt weer!
Ik wil je een plaatje komen geven van mijn collectie die nu weggaat...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#436
Quote from: Maximus_Aurelius on July  3, 2011, 20:39:26
Dat heb je mooi gedaan die afwerking. Helaas is dat afwerken niet voor mij weggelegd  :-X.
Betreft stroomkabel kort houden lijkt mij ook beter dan ze (te) lang hebben. Ik zie er ook het nut niet van in wanneer een stroomkabel minimaal 2 meter of langer moet zijn voor het optimale effect. Sommige merken hebben deze policy, zal zeker een filosofie achter zitten.

Is die Pink Faun zo'n stugge kabel dat hij nauwelijks buigt.

Niet voor jou weggelegd? Ik wil je graag helpen hoor!
Ik vind het leuk om te doen...
Als je zegt wat je wil (en er zijn een hoop parameters) zet ik wel wat in elkaar ;D

De Pink Faun is 10 mm dik, maar ongelofelijk stug. Heb flink moeten vloeken voordat ik hem in de IEC had... ;D

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Quote from: Peerless Monster on July  3, 2011, 21:21:21
Ai die Ad! Van de fiets gevallen zeker? Sleutelbeen is erg fragiel...
Gaan we zeker doen, maar volgens mij is mijn beurt weer!
Ik wil je een plaatje komen geven van mijn collectie die nu weggaat...


Hoi Rens,

Met een fiets met 4 wielen omgevallen :o

Jouw beurt, zou zo maar kunnen :music:.
Erg leuk kun je mijn AI500 ook eens beluisteren. Die is van binnen totaal anders geworden,
benieuwd wat jij er van vindt. ;D Kijk eens hier. . Kun je het prutswerk van
mij zien.

En een plaatje nog wel. Dank u!!

Als ik uit Italiƫ terug ben spreken we snel iets af.


Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Maximus_Aurelius

Quote from: Peerless Monster on July  3, 2011, 21:24:59
Niet voor jou weggelegd? Ik wil je graag helpen hoor!
Ik vind het leuk om te doen...
Als je zegt wat je wil (en er zijn een hoop parameters) zet ik wel wat in elkaar ;D

That's a offer you can't refuse. Wanneer ik met netkabels weer bezig ga houden, moet nog altijd op mijn twee monoblocken wat anders dan meld ik me wel. Zeker wanneer ik dan kies voor DIY en afwerking. Er zijn zoveel merken en niet alle kun je eerst beluisteren. Pink Faun lees ik leuke en goede kritieken over maar helaas in de buurt niet te krijgen en dus ook niet te beluisteren.

Quote from: Peerless Monster on July  3, 2011, 21:24:59
De Pink Faun is 10 mm dik, maar ongelofelijk stug. Heb flink moeten vloeken voordat ik hem in de IEC had... ;D

;D

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Quote from: advr on July  4, 2011, 09:59:40
Hoi Rens,

Met een fiets met 4 wielen omgevallen :o

Jouw beurt, zou zo maar kunnen :music:.
Erg leuk kun je mijn AI500 ook eens beluisteren. Die is van binnen totaal anders geworden,
benieuwd wat jij er van vindt. ;D Kijk eens hier. . Kun je het prutswerk van
mij zien.

En een plaatje nog wel. Dank u!!

Als ik uit Italiƫ terug ben spreken we snel iets af.


Ad.


Hopelijk ben je snel aan de beterende hand!! Beterschap.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: Maximus_Aurelius on July  4, 2011, 21:53:46
That's a offer you can't refuse. Wanneer ik met netkabels weer bezig ga houden, moet nog altijd op mijn twee monoblocken wat anders dan meld ik me wel. Zeker wanneer ik dan kies voor DIY en afwerking. Er zijn zoveel merken en niet alle kun je eerst beluisteren. Pink Faun lees ik leuke en goede kritieken over maar helaas in de buurt niet te krijgen en dus ook niet te beluisteren.

;D



Ik help je graag ;). Intussen een kleine 20 stuks al gemaakt gehad...
Als het zover is, dan moet je het maar laten weten. Het is allemaal makkelijker dan je denkt ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Deleted member

Goeiedag wat een tuinslangen zeg!!  :clapping: Ze zien er in elk geval super uit, goed bezig!!  :)

Jumping Jack

Quote from: Peerless Monster on July  4, 2011, 23:36:05
Ik help je graag ;). Intussen een kleine 20 stuks al gemaakt gehad...
Als het zover is, dan moet je het maar laten weten. Het is allemaal makkelijker dan je denkt ;)

20 stuks? Ben je een handeltje aan het opzetten of zo? Nieuwe forumsponsor?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Quote from: Antoine on July  4, 2011, 23:51:41
Goeiedag wat een tuinslangen zeg!!  :clapping: Ze zien er in elk geval super uit, goed bezig!!  :)

Hee Antoine,

Thanks. Ben lekker bezig geweest in het afgelopen weekeinde. Gewoon weer even wat tijd er aan besteden is gewoon erg fun...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: Jumping Jack on July  5, 2011, 08:17:48
20 stuks? Ben je een handeltje aan het opzetten of zo? Nieuwe forumsponsor?

Haha nee geen handel. De hobbie kost op deze manier flink minder dan dat je iedere maand iets nieuws koopt... Zie het al bezigheids therapy. ik verkoop ze in principe niet...
Maar als ik dat doe dan doe ik dat aan inkoopsprijs nagenoeg...
Je kan me altijd een PM sturen... Kabels op deze manier gebouwd zit je tussen 50 /100 euro...
Veeeeeel goedkoper dan een voorbereide en vaak net zo mooi afgewerkt en/of hetzelfde qua verbetering....
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

solitaire

De afwerking is idd. fraai !! Niets te veel gezegd.

Mijn werk eindigd vaak al op nivo "form follows function", en dan zijn bv. de eindkappen die jij toepast niet te vinden ... maar mijn spul ziet er dan ook niet uit, en het jouwe mag zich absoluut laten zien ... !




Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

frank2

#446
fijne kabel de pink faun, gebruik 'm zelf ook voor de Belles voor en eindversterker. Mijn kabel valt qua stugheid wel mee, zal wel een ander type zijn, gebruik de PC1. (kant en klare kabel)

nb: je staat goed op Hyves
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on July  7, 2011, 16:50:12
fijne kabel de pink faun, gebruik 'm zelf ook voor de Belles voor en eindversterker. Mijn kabel valt qua stugheid wel mee, zal wel een ander type zijn, gebruik de PC1. (kant en klare kabel)

nb: je staat goed op Hyves

Ik ga vandaag even kijken welk type het is.
Deze kwam van een rol, aangezien ik ze zelf maak.
Heb mijn vrouw weten te overtuigen van een dedicated snoertje naar de set, dus die gaat er nu ook komen... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

JeroenGRT

Quote from: Peerless Monster on July  3, 2011, 16:48:55
Een korte kabel om te kijken of dat wat uitmaakt en om de kbels kort te houden, volgens mij totaal geen nut om ze lang te houden...

Volgens mij zijn de meningen daarover nogal verdeeld, over het algemeen word toch wel 1,5 meter aangehouden?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Peerless Monster

Quote from: JeroenGRT on July 18, 2011, 19:49:42
Volgens mij zijn de meningen daarover nogal verdeeld, over het algemeen word toch wel 1,5 meter aangehouden?

Of 1,8 meter...
Ik hoor geen verschil (heb ik het idee...).
Zelfde kabel, zelfde connectoren, zelfde manier van monteren (bloot; niet ik...;) )
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler