Peerless Monsters setje...

Started by Peerless Monster, July 4, 2007, 22:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Oh jongens ;)
Jullie hebben mijn set allang in actie gezien en gehoord...
Dus wat moeten jullie toch met foto's ;).

Tipje van de sluier:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Mooie foto, maar die speaker zo in die hoek.... dat had ik niet van je verwacht. :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Alex Groningen

#302
Foto´s heerlijk. ;D  Ziet er werkelijk fantastisch uit, en zo zal het ongetwijfeld ook wel klinken.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on November 17, 2009, 22:11:16
Mooie foto, maar die speaker zo in die hoek.... dat had ik niet van je verwacht. :o

Kan niet anders Arjen.
Maar bij lage volumes heb je een goeie (lees veel) bas ;).
Nee, het is nog helemaal niet naar mijn gading, maar dat komt...
Nieuw kleed, aangezien het oude rijp was voor de sloop. Dat zal in de weergave ook nog veel helpen.
Ik ervaar wel een enorme ruimtelijkheid, 3D ervaring en detaillering nu op de nieuwe zitplek.
Voor mij is het belangrijkste dat ik aan de slag kan met mijn HT ruimte :).

Heb je dat Pioneer scherm gezien ;).
Onderhandeld mee in de prijs van het huis...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Heb je geen last van refecties van de ramen achter je speakers?
Vlgs mijn dealer kun/moet je Ushers zo recht mogelijk neerzetten, je hebt ze een behoorlijk toe-in gegeven vlgs. mij, klinkt dit het beste Rens?
Wel een ruime kamer......oogt erg goed in ieder geval.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

#305
Quote from: frank2 on November 17, 2009, 22:24:18
Heb je geen last van refecties van de ramen achter je speakers?
Vlgs mijn dealer kun/moet je Ushers zo recht mogelijk neerzetten, je hebt ze een behoorlijk toe-in gegeven vlgs. mij, klinkt dit het beste Rens?
Wel een ruime kamer......oogt erg goed in ieder geval.

Nope, de Ushers klinken echt beter met een toe-in.
Focussing in het midden is dan zo veel beter.
Ach jongens ik ben nog in de grote experimenteer fase en het schuiven van speakers.
Sinds Scrutinizer bij mij in de flat de speakers heeft neergezet, heb ik ze niet meer verschoven.
Die stonden daar ideaal. Nu is het zoeken en ze mogen natuurlijk niet de complete kamer in beslag gaan nemen.
Ik zit er nog maar 2 weken in... Ik ben al blij dat ik zover ben ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

#306
zier er prachtig uit Rens. het tunen komt vanzelf! :P

genieten van je nieuwe huis is veel belangrijker :pompom:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Quote from: advr on November 17, 2009, 22:48:35
zier er prachtig uit Rens. het tunen komt vanzelf! :P

genieten van je nieuwe huis is veel belangrijker :pompom:

Thnx Ad.
Wat opvalt is de stilte in het huis.
Dit hoor je ook terug in een bepaalde rust als je aan het luisteren bent.
De overstap naar het nieuwe huis heeft wat voeten in de aarde gehad, maar uiteindelijk wel gelukt ;).
Met een extra plasma van Pioneer erbij (weliswaar hd ready, maar wat een prachtig beeld geeft die TV).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Zee

Quote from: Alex Groningen on November 17, 2009, 22:12:49
Foto´s heerlijk. ;D  Ziet er werkelijk fantastisch uit, en zo zal het ongetwijfeld ook wel klinken.


Typisch een reaktie voor dit forum (als het er mooi uit ziet en duur is moet het wel goed zijn....).
Afgaand op wat ik op de foto zie zou ik namelijk verwachten dat het NIET goed klinkt:
- speakers te dicht op de achtermuur
- rechter speaker te dicht bij de zijmuur
- te weinig demping in de kamer; lange nagalmtijd
- teveel 1e orde reflecties (mn. de vloer en de glaswand rechts).

Maar goed,  ik heb het niet beluisterd, dus voor het zelfde geld klinkt het toch wel goed. Maar mischien kun jij toelichten waarom je verwacht dat het wel goed klinkt Alex?

- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

advr

Quote from: Zee on November 19, 2009, 09:51:00
Typisch een reaktie voor dit forum (als het er mooi uit ziet en duur is moet het wel goed zijn....).


als het "typisch zo'n reactie van het forum is", wat doe je hier dan >:(

ben jij nooit verhuisd of zo... ik vind het een zeeeeeeeeeeer kortzichtige opmerking. :-X

Als er iemand serieus/ontspannen met zijn hobby bezig is, is hij het wel!

De een geeft er veel aan uit de ander niet. De een legt de lat heel hoog en de ander niet. Keuzes zijn dat. Ieder heeft zijn eigen walhalla!
Niet aan jou om dat te beoordelen.


Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Quote from: advr on November 19, 2009, 10:01:32
als het "typisch zo'n reactie van het forum is", wat doe je hier dan >:(

ben jij nooit verhuisd of zo... ik vind het een zeeeeeeeeeeer kortzichtige opmerking. :-X

Als er iemand serieus/ontspannen met zijn hobby bezig is, is hij het wel!

De een geeft er veel aan uit de ander niet. De een legt de lat heel hoog en de ander niet. Keuzes zijn dat. Ieder heeft zijn eigen walhalla!
Niet aan jou om dat te beoordelen.




Komt goed Ad ;).

Tuurlijk klinkt het al heel goed, want het ziet er goed uit.
Maar het kan nog veel beter.
Zee heeft wel gelijk met de lange nagalmtijd ed.
Maar ach na een verhuizing ga je inderdaad wat experimenteren en dan duurt het even voordat het geluid weer correct is. Maar neem maar van mij aan Zee, dat het al geweldig klinkt ondanks alle nadelen ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Ik zou op die plek een paar mooie Acoustats neerzetten, Rens. Heb je ook nagenoeg geen last meer van de 1e reflectie. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on November 19, 2009, 10:28:17
Ik zou op die plek een paar mooie Acoustats neerzetten, Rens. Heb je ook nagenoeg geen last meer van de 1e reflectie. 8)

Had ik al aangedacht.
Maar helaas nemen ze ook een hoop licht weg.
De grootte van de speakers is nogal een issue nu ook voor de aanstaande.
Niet dat ze ze weg wil hebben, maar we zijn zoekende.
Ach ik heb toch nog heel weinig tijd gehad om te luisteren.

Ik ga het eens voorstellen Arjen.
Ik zal er eens 2 neerzetten ;).
Moet ik ze wel weer van zolder slepen naar beneden.
Maar niet weg te denken als optie...


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Quote from: Peerless Monster on November 19, 2009, 10:12:33
Komt goed Ad ;).


natuurlijk, maar kon het even niet laten om er op te reageren.. :withstupid:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Quote from: advr on November 19, 2009, 10:37:46
natuurlijk, maar kon het even niet laten om er op te reageren.. :withstupid:

Thanks ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

QuoteAfgaand op wat ik op de foto zie zou ik namelijk verwachten dat het NIET goed klinkt:
- speakers te dicht op de achtermuur
- rechter speaker te dicht bij de zijmuur
- te weinig demping in de kamer; lange nagalmtijd
- teveel 1e orde reflecties (mn. de vloer en de glaswand rechts).

Pooh , lastig dit soort opmerkingen, aan de andere kant mag je blij zijn dat het in de woonkamer mag blijven staan.
Ik schat in dat de Usher van je niet bepaald een hoge WAF factor hebben....
Ik vind het wel mooi zo voor de ramen staan.....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster


Quote from: Pjotr27 on November 19, 2009, 11:23:04
Pooh , lastig dit soort opmerkingen, aan de andere kant mag je blij zijn dat het in de woonkamer mag blijven staan.
Ik schat in dat de Usher van je niet bepaald een hoge WAF factor hebben....
Ik vind het wel mooi zo voor de ramen staan.....

Kritisch mogen we zijn toch? ;).
Ben ik ook ;D.

WAF is geen probleem. Ze heeft er alleen nu wat problemen mee.
Niet dat ze weg moeten hoor ;). Daarvoor vindt ze te mooi en te goed.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

scrutinizer

#319
Congratzz, Rens!!

Volgens mij gaat het 'hier' om een kritische balans. :-X

Een balans binnen een (leef) omgeving, die overeenkomt met zowel levensgezel (met of zonder kinderen) als audio/videoapparatuur. :yin-yang:

Alles wat binnen dit compromis 'past' kan uiteindelijk, in brede zin van het woord ^-^, positief worden ....... ::)

Als hieruit blijkt dat je hersenen niet adaptief genoeg zijn, is het een kwestie van andere prioriteiten stellen ..... of vrijgezel blijven :D

Anton.  
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

Persoonlijk vind ik en mijn vrouw dat Ushers Dancer series wel een hoog WAF gehalte hebben ook al zijn ze redelijk fors.

En ik ben er van overtuigd dat deze Ushers als ze eenmaal getuned zijn in deze kamer weer gaan "zingen" .
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

#321
Quote from: scrutinizer on November 19, 2009, 11:37:32
Congratzz, Rens!!

Volgens mij gaat het 'hier' om een kritische balans. :-X

Een balans binnen een (leef) omgeving, die overeenkomt met zowel levensgezel (met of zonder kinderen) als audio/videoapparatuur. :yin-yang:

Alles wat binnen dit compromis 'past' kan uiteindelijk, in brede zin van het woord ^-^, positief worden ....... ::)

Als hieruit blijkt dat je hersenen niet adaptief genoeg zijn, is het een kwestie van andere prioriteiten stellen ..... of vrijgezel blijven :D

Anton.  

Thnx Anton!

Nou ze heeft wel een beetje gelijk dat het pompeus is in deze woonkamer.
En wellicht is het ook weer eens tijd voor wat anders ;).
Maar weg doen hoeft voorlopig nog niet ;). Ze vind ze veel te mooi.

Maar ik ga de focus straks leggen op de Ht-ruimte.
Die kan ik met gemak met allerlei akoustische aanpassingen doen in de kamer ter wille van het geluid.
In de woonkamer zijn het kleine trucjes die je niet ziet, maar wel hoorbaar aanwezig zijn.

Quote
Persoonlijk vind ik en mijn vrouw dat Ushers Dancer series wel een hoog WAF gehalte hebben ook al zijn ze redelijk fors.

En ik ben er van overtuigd dat deze Ushers als ze eenmaal getuned zijn in deze kamer weer gaan "zingen" .

Dat weet ik wel zeker.
Dat doen ze nu ook al, alleen niet optimaal.
Kost alleen tijd ;D
Eerst het huis verder op orde, dan verder zien.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Zee

Quote from: advr on November 19, 2009, 10:01:32
als het "typisch zo'n reactie van het forum is", wat doe je hier dan >:(

ben jij nooit verhuisd of zo... ik vind het een zeeeeeeeeeeer kortzichtige opmerking. :-X

Als er iemand serieus/ontspannen met zijn hobby bezig is, is hij het wel!

De een geeft er veel aan uit de ander niet. De een legt de lat heel hoog en de ander niet. Keuzes zijn dat. Ieder heeft zijn eigen walhalla!
Niet aan jou om dat te beoordelen.



Mijn reaktie is ook niet op Peerles Monster gericht, maar op de opmerking die Alex Groningen maakt bij het zien van de foto's van zijn set.
Ik heb er juist alle begrip voor dat mensen een compromis moeten sluiten tussen WAF, geluidskwaliteit e.a.   Dat moet ik zelf namelijk ook.   Ook begrijp ik heel goed dat het hier waarschijnlijk nog niet de definitieve opstelling betreft ivm de recente verhuizing.

Ik verbaas me alleen enorm over het feit dat Alex afgaand op de foto dan toch verwacht dat het goed klinkt. Ik ben dan ook heel benieuwd op grond waarvan hij deze mening is toegedaan. 
Ligt bij hem de lat erg laag (in de zin dat hij gewend is in akoestisch relatief slechte ruimtes te luisteren en heeft hij nooit een set in een echt goede ruimte horen spelen?), Baseert hij zijn mening op het feit dat hij een aantal hoogwaardige componenten ziet staan die dus wel goed moeten klinken ook al staan ze opgesteld in een slechte akoestiek?  Of misschien iets anders? 


- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

LexiconLogan

Misschien wil hij wel gewoon vriendelijk zijn?

Maar je hebt gelijk! Daar is dit forum niet voor :D
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Zee

We moeten aardig ZIJN en kritisch BLIJVEN.   ;)
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!