Bij wie van de metalheads mag ik eens hun set beluisteren?

Gestart door Gizz, juni 29, 2007, 20:11:48

Vorige topic - Volgende topic

Gizz

Hellow

Zoals je kan lezen ben ik benieuwd naar wat mensen hebben staan die graag naar harde muziek luisteren.
Death Black Rock Gothic ect ect.

Ik ben al eens bij Berserk langs geweest en dat smaakte eigenlijk wel naar meer. :D
Binnenkort ga ik richting flevoland op zoek naar Martin.

Mijn doel is om ideen op te doen zodra ik eens een upgrade virus opgelopen heb (goed excuus he  :P), ik weet waar ik zoal naar moet zoeken en luisteren.
Wie zou ik een bezoek kunnen brengen voor een knallende middag-avond?

Groetjes
Gizz

pburmie

Citaat van: Gizz op juni 29, 2007, 20:11:48
Hellow

Zoals je kan lezen ben ik benieuwd naar wat mensen hebben staan die graag naar harde muziek luisteren.
Death Black Rock Gothic ect ect.

Ik ben al eens bij Berserk langs geweest en dat smaakte eigenlijk wel naar meer. :D
Binnenkort ga ik richting flevoland op zoek naar Martin.

Mijn doel is om ideen op te doen zodra ik eens een upgrade virus opgelopen heb (goed excuus he  :P), ik weet waar ik zoal naar moet zoeken en luisteren.
Wie zou ik een bezoek kunnen brengen voor een knallende middag-avond?

Groetjes
Gizz

Tja, aan de reacties te zien zit blijkbaar niemand op een bak met herrie te wachten.  ;D
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

)p(

Citaat van: pburmie op juli 11, 2007, 15:03:34
Tja, aan de reacties te zien zit blijkbaar niemand op een bak met herrie te wachten.  ;D

Of niemand durft nog nadat Gizz de ultieme voor metal getweakte set van Marin heeft gehoord  ;D

peter

Martin_M

Citaat van: )p( op juli 11, 2007, 15:07:54
Of niemand durft nog nadat Gizz de ultieme voor metal getweakte set van Marin heeft gehoord  ;D

peter

Nou, het valt me op dat juist verschillende metalheads die hier al zijn geweest de set vinden tegenvallen.
Dat heeft volgens mij het meest met de basweergave te maken. Die wil ik juist kort, droog en snel hebben zodat er meer ruimte ontstaat voor het zo overvolle middengebied bij metal.
Als je het vollopende geluid van menig live-concert bent gewend mis je iid iets. Maar dat is iets waar ik me aan het live-geluid ook altijd aan erger. Gelukkig zijn er nog zat concerten geweest waar het geluid wel goed onder controle was. Dát geluid probeer ik thuis zo goed mogelijk te benaderen.

Vandaag komt Gizz langs. Ik ben benieuwd ;).
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

ajbeefde

Citaat van: pburmie op juli 11, 2007, 15:03:34

:)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

GPO

Gizz,

Bij mij mag je ook langskomen, dat weet je want we hebben al wat PM'en over en weer gestuurd ;).

Mijn set tov die van Martin is heel anders (ook kwa prijsstelling... ik denk 1/10e tov Martin's set  :o). Zoals Martin zelf ook aangeeft vinden veel 'metalheads' het geluid van zijn Wilsons een beetje kaal; ik ben daar 1 van :):). Het is technisch een heel goed geluid bij Martin, maar ik miste toch behoorlijk veel impact in het laag. Verder was het midden behoorlijk open en dat kan voor slechtere opnames toch te onthullend zijn. De CD's die ik toendertijd meegenomen had, klonken niet echt super tov wat ik thuis gewend ben/was (CD's van Dissection, Morbid Angel, Death, Satyricon). Dit bleek behoorlijk aan de opnames te liggen, aangezien bv opnames van Fear Factory en Tool wel heel erg overtuigend de huiskamer in denderde!!

De Onix RS850 die ik heb vind ik wat dat betreft heel geschikt voor metal: goeie impact in het laag, een iets ingehouden midden en een hoogweergave die niet te scherp is, maar ook zeker niet te soft. Het blijft natuurlijk een smaakkwestie....  ;)

Kortom, het lijkt me zeker na je ervaringen bij Martin erg leuk om je hier eens te ontvangen en je de verschillen te laten horen.

groeten,

GPO
Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

Gizz

Zo ik ben terug gekeerd vanuit martin en miranda. geweldige tijd en binnenkort een verhaaltje

Martin_M

Citaat van: Gizz op juli 23, 2007, 02:31:17
Zo ik ben terug gekeerd vanuit martin en miranda. geweldige tijd en binnenkort een verhaaltje
Eerst even lekker uitslapen op je vrije dag denk ik ;)

)p(

Citaat van: Martin_M op juli 22, 2007, 12:03:54

Dat heeft volgens mij het meest met de basweergave te maken. Die wil ik juist kort, droog en snel hebben zodat er meer ruimte ontstaat voor het zo overvolle middengebied bij metal.

Dat zal ook het kunnen volgen van de verschillende stemmen bij opera en ander grootschalig klassiek werk erg ten goede komen...die verdwijnen vaak in zo'n moeras van geluid als de bas niet snel en fdroog genoeg is.

peter

Martin_M

Citaat van: )p( op juli 23, 2007, 10:36:22
Dat zal ook het kunnen volgen van de verschillende stemmen bij opera en ander grootschalig klassiek werk erg ten goede komen...die verdwijnen vaak in zo'n moeras van geluid als de bas niet snel en fdroog genoeg is.
Grappig dat je het noemt.
Gisteren is 'Libera me' uit 'Messa da Requim' van Verdi (dvd) de revue gepasserd. Qua heftigheid en complexiteit doet dat niets onder voor de vele metal die we gehoord hebben 8).

)p(

Citaat van: Martin_M op juli 23, 2007, 11:06:42
Grappig dat je het noemt.
Gisteren is 'Libera me' uit 'Messa da Requim' van Verdi (dvd) de revue gepasserd. Qua heftigheid en complexiteit doet dat niets onder voor de vele metal die we gehoord hebben 8).

hehe...absoluut!  :-*

peter

Gizz

Ik start een nieuwe topic bij home theatre's over mijn zoektocht  :)