DIY Rack by R, helemaal klaar!!!

Gestart door R, juni 26, 2007, 15:34:54

Vorige topic - Volgende topic

R

Dat stuk moet nog er nog af. Dat wordt even frezen en schuren. Dat wordt het net zo strak ;).

Citaat van: Vampire op juli 15, 2007, 19:48:55
Ontzettend gaaf en strak!

Is het de bedoeling dat het MDF een stukje uitsteekt??

Vampire

Ok, dacht al ^^

Is het allemaal in verstek gezaagd, trouwens?
Lijkt me behoorlijk lastig voor 4mm
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

W

Citaat van: R op juli 15, 2007, 15:32:13
Ja, is wel de bedoeling. Deze moet echt een profi-look krijgen. Vandaar dat ik het aluminium heb laten draaien en het spuitwerk ook ga laten doen. Ik denk dat het mat-zwart gaat worden.

Zelfde idee als het meubel van Dynamike? Dat lijkt me wel strak staan bij jou apparatuur!

Wybrand

R

Ja, alles is verstek. Daaronder zit het berken multiplex. Mdf is gewoon strakker af te werken. 4 mm is juist makkelijker in verstek te verwerken. Hoe dikker het materiaal, hoe groter de kans bij een kleine afwijking dat de hoek open gaat staan. Ooit eens 6 cm in verstek willen lijmen, dat viel niet mee ;)

Citaat van: Vampire op juli 15, 2007, 19:58:08
Ok, dacht al ^^

Is het allemaal in verstek gezaagd, trouwens?
Lijkt me behoorlijk lastig voor 4mm

R

Dat was inderdaad mijn inspiratie. Die combinatie met afgedraaid aluminium lijkt me erg mooi.

Citaat van: WyGo op juli 15, 2007, 21:11:59
Zelfde idee als het meubel van Dynamike? Dat lijkt me wel strak staan bij jou apparatuur!

Wybrand

R

Vanavond flink stof staan happen boven de bovenfrees. In de onderste plaat de uitsparing gefreesd voor de inleg van 4 mm berken multiplex, wat deze keer wel geleverd kon worden. Deze week lekker verder lijmen/schuren. Morgen of overmorgen komen de poten binnen.

W

Citaat van: R op juli 16, 2007, 22:28:00
Vanavond flink stof staan happen boven de bovenfrees. In de onderste plaat de uitsparing gefreesd voor de inleg van 4 mm berken multiplex, wat deze keer wel geleverd kon worden. Deze week lekker verder lijmen/schuren. Morgen of overmorgen komen de poten binnen.

Dit keer wel de benodigde 4mm?

R

R

Nog 2 foto's van het inlegwerk

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MartijnR

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Zeker als het professioneel gespoten gaat worden, kan het helemaal top worden.

Succes met het verder bouwen aan het nieuwe meubel.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

R

Even een update. Bijna al het lijmwerk en een gedeelte van het schuurwerk is gedaan. De berken platen zijn in een bedje van houtlijm komen te liggen en worden zeer strak afgewerkt alvorens het naar de spuiter zal gaan.

R

Daarnaast werd ik deze week verblijd met een pakketje vol aluminium. Het draaiwerk is werkelijk prachtig gedaan. Wow!!!

Het is nog wat smerig, maar dit gaat dadelijk zo ontzettend strak worden.

R

.

TheSpeedSkater

Mooi! Bij een forum lid laten maken?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Raymen

Nee hoor.

Had dit graag van RVS gemaakt.

Maar alu is ook mooi spul.
Succes verder met de bouw. ;)

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

R

Thanks. enne, zie PM.

Citaat van: Raymen op juli 20, 2007, 18:13:05
Nee hoor.

Had dit graag van RVS gemaakt.

Maar alu is ook mooi spul.
Succes verder met de bouw. ;)

Mvrg,
Raymen

Raphie

Ziet er goed uit! lijkt bijna een Creaktiv  ;D
JBL PRX Power!

R

Ha ha, maar dan anders en zonder de lol van de zelfbouw ;)

En er komt nog wat op natuurlijk ;)

Citaat van: Raphie op juli 20, 2007, 18:18:18
Ziet er goed uit! lijkt bijna een Creaktiv  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Dat ziet er prima uit  8)

Is het een bewuste keuze dat de kegel zo diep in de onderlegschijf past..
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

R

Ja en nee. Die zijn er later nog bijgekomen. Dus volgens enige specificatie. Achteraf niet zo heel verkeerd, het aluminium is natuurlijk toch wat zachter.

Citaat van: Erik van Voorst op juli 20, 2007, 18:36:59
Is het een bewuste keuze dat de kegel zo diep in de onderlegschijf past..

Raymen

Citeer[Dat ziet er prima uit 

Is het een bewuste keuze dat de kegel zo diep in de onderlegschijf past../quote]

Ja dat vraag ik me ook af.

Ik denk dat het met stabilieteit te maken heeft.

Hoe dieper hoe meer draagvlak ,dus meer stabilieteit.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Erik van Voorst (in memoriam)

okay duidelijk...ik zou zelf wel te allen tijde zorgen dat alleen de punt van het alu kontact maakt met de schijf....dus niet de rand van de kegel op de rand van de onderlegschijf....maar goed dat is maar een ideetje...voor de rest supergaaf... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!