Kappen spuiten

Gestart door Dergert, juni 20, 2007, 20:33:21

Vorige topic - Volgende topic

Dergert

Graag wil ik mijn Sony 1251 spuiten. Weet iemand of de kappen met ontvetten en gronden de lak gaat houden of moet je hem speciaal voor behandelen ?

AlphaMale

Indien het kunststof kappen zijn (ben niet bekend met de Sony 1251), zou ik ze eerst héél fijn opschuren (korrel 300<), goed ontvetten en behandelen met een kunststofprimer.
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

dre73

zeker,zonder kunststofprimer wordt `t niks.
-kappen schuren met een scotch brite velletje(grijs,is zo`n schuurspons)
-dit doe je met water met een scheut amonia(ontvet super)
-kunststofprimer opbrengen(motip?)
-weer scotten
-ontvetten en afspuiten.(2 of 3 lagen)

de beste manier met `t mooiste resultaat,met schuurpapier krijg je krassen in de kap die je nooit meer weg krijgt ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

spotmatic

Moet de projector matzwart worden, koop dan 2 spuitbussen Motip bumperspray. Ontvetten met ammonia (zie vorige post), daarna kun je de bumperspray meteen aanbrengen. Houdt perfect (dat mag ook wel voor bumperspray, als het goed is om in weer en wind gebruikt te worden, dan is het ook geschikt voor een CRT :D)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

AlphaMale

Citaat van: dre73 op juni 20, 2007, 22:36:09
de beste manier met `t mooiste resultaat,met schuurpapier krijg je krassen in de kap die je nooit meer weg krijgt ;)

Zolang de korrel maar klein genoeg is, zal dat wel meevallen. Minstens korrel 300... Voor de fijnproevers een korreltje 1200 misschien?  ::)
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

Dergert

Oke dan, tips genoeg  ;D Bedankt, als ik aan de slag ga plaats ik de foto´s van het resultaat.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik zou zelf alleen adviseren om hem alleen te ontvetten (als hij een licht sinaasappelhuidje heeft) dan kun je daarna bv. bij de Gamma een spuitbusje kunststofprimer en ook een spuitbusje met je favoriete metallic kunstoflak uitzoeken bij diezelfde Gamma.

Even in 3 keer (elke dag een laagje)  dunnetjes op 30 -50 cm afstand opspuiten....MOET nevelen...en voila

Ik koos Aston Martin Green.. :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Dergert

:o Ziet er erg goed uit !. Dan schuur ik hem ook niet als je zo mooi resultaat hebt. >:D

Nelisje

Ik sluit me aan bij bovenstaande berichten. Weet overigens niet wat de bedoeling is, en hoe de kappen zijn van een Sony. Maar als ze grove textuur hebben niet opschuren, dan verpest je de structuur. Gewoon goed ontvetten, (kunstof)primer en dan aflakken.

Ik had overigens bij de Formido een hele mooie kleur antraciet (met een groene gloed erover). Weet het merk zo niet meer maar de bus was donker, met een klene (past net over die binnenrand van de bovenkant) dop. Zeer geslaagde kleur.

Dergert

Zo net even wat tijd gehad om een begin te maken met het spuiten van de kappen. De voorste kap staat in de grondverf en is morgen klaar om de eerste zwarte lak laag te krijgen.

neverywhere

Citaat van: Pio-WDale op juni 20, 2007, 22:59:56
Zolang de korrel maar klein genoeg is, zal dat wel meevallen. Minstens korrel 300... Voor de fijnproevers een korreltje 1200 misschien?  ::)

korrel 1200 zelfs nog te grof voor de meeste kunstoffen...als je het alleen met ontvetten kan redden dan alleen dat....desnoods met scotch brite maar dan wel de Gold variatie...(autospuiterijen hebben daar wel een velletje van voor je)....

Maar pas op met te grof schuurpaier want de vezeltjes van het kunststof zullen net als bij hout rechtop gaan staan en het lakwerk er tamelijk beroerd uit doen zien.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Atmoz

Heb zelf laatst ook een SONY projector (1031QM) gespoten.

Enkele foto's v/h resultaat:

Wat heb ik gedaan:

- groter krassen en strepen weggeschuurd met vrij grof schuurpapier (zodat kap weer overal vlak (niet glad) is)
- schuren met van dat (zwarte) waterproof HELE dunne korrol schuurpapier
- ontvetten met GAMMA spul (weet niet meer wat precies, heb daar een keer alles gekocht in die flessen wat ze hadden  ::) ;D))
- plastic primer erop (paar laagjes)
- gewone plastic lak (wit  :P) erop (3/4 lagen)

Zie het resultaat...
Veel succes ook met jou SONY!!

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5